Navigaator autosse vol.2 (2008)

algus teemas
http://trip.ee/node/9582

Kuna eelmine teema liiga pikaks veninud, jäkaks asjast kevad 2008 seisuga.
Kuna on ilmunud uued versioonid nii kaartidest kui masinatest.
Kas on siis olemas lõpuks sellist kooslust millega saaks hakkama nii Saaremaal, Kaunases, Panevezises, Budapestis, Barcelonas...
Loomulikult on asi hinnas palju mingi seade maksab aga tõesti praegu oma esimest Navimasinat ostmas ei oskagi enam ära valida. Ja näiliselt soodne masin võib kordades minna kallimaks kui selgub, et seda.seda kaarti veel juurde vaja osta.
Edasi juba kasutusmugavus ja muu ninnunännump3.
Kindlasti on keegi juba avastanud, et oleks võinud 300eek juurde panna masina soetamisel siis oleks....

Seni läpakas@autoroute

on alati see võimalus, et valik on vale:) Minumeelest on siin ainult Charly, kes mingisugust arvestatavat võrdlust oskab edastada. Üldjuhul on inimesel üks navi ja siis ta kas kiidab või sõimab seda aga võrrelda pole ju millegiga. Kuna ma olen piisavalt halvasti kasvatatud ja arvutite algusest saati ka piraattarkvaraga koos üles kasvanud, siis ei ole see nüvi pidamine veel väga tasku pihta käinud;)
Kõige arusaamatum minu jaoks on see, et kui ma ostan Garmini Nüvi ja siis ostan talle kohalikke kaarte siit ja sealt ja siis tuleb aasta pärast osta ka uus põhikaart ja kui peale kõike seda otsustan ma mingi aeg osta endale veel edevama Garmini mudeli(või kukub vana nüvi maha ja läheb katki), pean ma kõik kaardid ka uuesti ostma:(
See oleks umbes sama, et kui uue auto ostan, siis pean ka uue paberist Regio atlase sinna ostma, sest vana atlast tohtis ainult eelmises autos kasutada:(

Charly21,

Kasutasid pihuarvutis Mobile XT-d. Kas tõesti töötab nüüd ka suvalise gepsuga, või tahab siiski Garmini oma?

Garmini Mobile XT tarkvara saab kasutada pihuarvutis koos Fransoni GpsGate tarkvaraga, mis tekitab virtuaalse garmin gps pordi. Sellega saab ka korraga jagada ühte pihuarvuti GPS-i mitme programmi vahel.

1000V, Garminile saab kaarte ka mälukaardil osta, sellisel juhul on kaart lukustatud kaardi, mitte konkreetse seadmega. Selle saad rahulikult vanast või katkikukkunud navist uude ringi tõsta.

Mul on plaanis lähiajal kirjutada veebi pisut erinevatest navigatsiooniseadmetest (mobiil, pda, autonavi, umpc), teha ülevaade erinevatest tarkvaradest ja olemasolevatest kaartidest. Kui aga konkreetselt autonavidest rääkida, siis peaks enne ostu endale selgeks tegema põhiasjad, et kui palju tahaks naviseadme eest raha välja käia, mis põhifunktsioone peaks see sisaldama, kas sooviks võimalikult mobiilset ja väikest seadet või pigem suuremate võimalustega ja mõõtmetelt/ekraanilt suuremat, kas oleks endal tahtmist/viitsimist selle seadme tarkvara kohendada ja lisafunktsioone tekitada, kas tahaks liikuda vaid suurematel teedel või teha ka off-roadi (seega kui detailseid kaarte vaja läheks) jne.
Igatahes tuleb navi ostul hetkel sellega arvestada, et kui jääda seadusekuulekaks kasutajaks ja mitte piraattarkvara kasutada, siis tuleb ikkagi mingil hetkel uute kaartide jaoks taas raha välja käia. Teedevõrk ja POI-de andmebaas uuenevad pidevalt ja kõiki uuendusi tasuta saada kindlasti ei õnnestu. Kui Lääne-Euroopa kaardid on kõikidel tarkvaradel korraliku detailsusega, siis Ida-Euroopa kaardid on hetkel veel pikka aega olulises muutumises. Ehk paari aasta pärast saabub ka aeg, mil ka Ida-Euroopa teedevõrk on detailselt peal. Ka siis muutub kaartidel kindlasti teedevõrk edasi, kuid eeldatavasti enam mitte nii drastiliselt ja kiiresti nagu praegu.
Oluline on seejuures ka võtta teadmiseks, et ka autonavid arenevad tehniliselt hetkel väga kiiresti ja kui täna osta ka mingi suhteliselt kallis mudel, siis juba homme tuleb välja veel parem mudel ja ilmselt ka selle hind on odavam.
Kui rääkida esmalt Eestis populaarsematest TomTomi ja Garmini autonavidest, millega ka ise sõitnud olen, siis mõlemad teevad kahtlemata on tööd suhteliselt korralikult ja tavakasutajat rahuldavad nad täiesti. Mõlemad tootjad pakuvad erinevaid mudeleid, mida tuleks siis hinna/funktsionaalsuse poolest ise hinnata ja endale meelepärane leida. Kui nüüd võtta arvesse seda, kummale paremaid kaarte saada on, siis nende kahe võrdluses jääb kindlasti peale Garmin, kuna sellele on saada nüüd detailne Eesti kaart, veel aprillis ilmselt tulemas ka detailsed Läti ja Leedu ja ka uus Euroopa City Navigator 2008-l on detailselt lisaks Lääne-Euroopale peal ka Poola, Slovakkia, Tšehhi, Ungari ja Sloveenia. Garmini seadmele on ka teistele Ida-Euroopa riikidele puhul saada väga korralikke kaarte väljaantuna kohalike tootjate poolt. Eraldi ametlikult ostes neid kaarte, tuleb aga üsna hea hunnik pappi magama panna.
Kui võtta arvesse rahaline pool, siis siin annaks kindla eelistuse TomTomile. Vaatan, et mingist ajast alates on TomTomi seadmeid ka Eestist saada päris soodsa hinnaga, näiteks Go920 koos kogu Euroopa ja Ameerika kaartidega ca 6500.- EEKi, Go720 koos kogu Euroopa kaartidega veidi alla 5000.- EEKi ja TomTom One XL Ida-Euroopa kaardiga 3000.- EEKi. Kes TomTomi ostab, peab arvestama küll sellega, et Euroopa on kaartidega jagatud Lääne- ja Ida-Euroopaks, st korraga mõlemat kaarti kasutada ei saa.
Kuna nii Garmin kui ka TomTom ei põhine Windows CE OS-il, siis nendes kummaski muid tarkvarasid jooksutada ei saa. See muidugi ei puuduta tavakasutajat, kes seda niikuinii vast tegema ei hakkakski.
Peale nende kahe on siis turul veel hulga erinevaid Windows CE baasil töötavaid seadmeid ja nende puhul tõstaks esile neid, kus jookseb tarkvarana minu isiklik lemmik iGO My Way 8 - näit. HP iPAQ 316 ja Asus R700. iGO 8 tarkvarale on saada Ida-Euroopa puhul kohalike tootjate kaarte, mistõttu detailsus on väga hea. Seadet saab lahti lukustada ja kasutada ka muud tarkvara. Sel juhul võimalik osta muidugi näiteks ka suvaline odavam riistvara (näit. ca 3000.- EEKi Holuxi või GoCleveri seade) ja panna seal jooksma iGO 8 (see nõuab küll lisateadmisi).
Aga kokkuvõtvalt võiks soovitada seda, et kui autonavi hetkel osta, siis vali kas kaartide poolest Garmini seade või hinna poolest TomTom. Tavakasutajale lollikindel variant. Kui tahad ise veidi seadmega mängida ja katsetada, siis võid valida mingi Win CE baasil seadme.
Kõik oleneb tegelikult Sinu nõudmistest. Minule, kes ma töötan IT vallas, jääks näiteks küll autonavist väheseks. Kuigi olen rahul ka mobiili ja pihuarvuti variantidega, vaatan ise juba ka UMPC (ultra-mobiilne PC) poole. Päris mõnus oleks ju seade, millel näiteks 7-tolline ekraan resoga 1024x600, 1GB RAMi, 120GB kõvaketast, GPS, wifi, bluetooth, 3,5G võrk, ees ja taga kaamera, VGA väljund, mälukaardipesad ja DVB-T vastuvõtja. Miks mitte mõelda sellele juba täna, sel aastal peaks tulema välja päris asjalikke mudeleid.

Ring on täis. Kolm aastat on tõestatud selles foorumis navi ja pihuarvuti eeliseid läpaka ees. Nüüd pani Charly asja paika, teatades, et UMPC on ikkagi parim. UMPC on lihtsalt täiesti tavaline väikese ekraaniga läpakas (Micro PC). Mõlemad kasutavad sama softi ja sama rauda, ka kasutamisvõimalused on samad.

Aga Charly, oskad sa sooviada, et kas mul oma garminile (Nüvi 250) on võimalik kuidagi Rumeeniat peale saada?
Või siis teine võimalus, et läpakale kuskilt saada detailset ja navigeeritavat Rumeenia kaarti?

ettte tänades,
Kristjan

Sa Joosep said asjast ikka sootuks valesti aru. Ma ei mõelnud UMPC all tegelikult mitte väikseid sülearvuteid (a la Asus eeePC), vaid ikka midagi sellist, nagu näiteks Samsung Q1 Ultra või Asus R70. See seade meenutab ikka rohkem puutetundliku ekraaniga pihuarvutit, mida saad edukalt auto esiklaasi külge kinnitada, aga on siiski oma olemuselt hoopis funktsionaalsem. Tõsi on, et seal peal jookseb nagu läpakal Windows Vista (mis navigatsiooniks tegelikult on halb, aga saab hakkama) ja kasutamisvõimalused on läpakaga suhteliselt samad, st. saab vaadata filme, mängida arvutimänge, surfata veebis, laadida fotoka mälukaardilt pilte ja loomulikult saab seda siis ka kasutada navigatsiooniseadmena. Tegelikult mõtlen rohkem küll selle seadme ostmisel oma pisitütre peale, kellele see kuluks pikemal autosõidul igavuse peletamiseks marjaks ära. Põhiseadmeks navigeerimisel jätan ikka pihuarvuti, selleks sai see ka ostetud ja selleks on ta ka ideaalne. Kes aga siiani kasutanud sõitmisel läpakat ja seetõttu harjunud selle funktsionaalsusega, siis sellele oleks UMPC navigatsiooniks küll üsna sobiv asi.

Ei ole probleemi, saab nii Nüvisse kui vajadusel ka läpakasse. Kirjuta aadressil charly21@post.com

Üritasin täna mobiili TomTom-iga suhtlema panna, kuid see ei taha kohe kuidagi õnnestuda. Ühildamisprotsess jääb seisma 65% peal ja kogu moos. Kas võib olla jama selles, et TomTom-i listis puudub N6120? Mis telefoni ma võiks talle menüüst "närmiseks" pakkuda? "Muu" igatahes ei aidanud.

Kasutan Mio seadet..päris arvestatav Navi minu arvates.Kaardid on Tele Atlase omad ja enamus on netis saadaval.Kuid kahjuks Eestis pole see eriti populaarne.
Testides seadet Eestis jäi mõnes kohas mulje nagu oleks kaart veidi nihkes,nimelt ärapööramise lõppedes näitas kaart,et u 30 meetri pärast tuleb alles ära pöörata.Ja vana Piibe mnt.oli koht kus tee ja liikumine ei jooksnud kokku.Aga need ei ole tavakasutajale nagu mina eriline probleem,kuna tähtsam on ikka probleemi vaba liikumine suurlinnades.

P.S ega keegi ei ole kuulnud kuna tulevad Tele Atlase 2008 aasta kaardid välja.
Edu.

Wagner. Sellega on nii nagu on. Mõningaid saab ja mõningaid ei saa. Venelastega on seni enamuses nii, et saad sd kaarti osta ja siis saadad oma seadme koodi ja siis saad lahti alles. Ja Ungariga oli vist sama jama. Vist. Ja Garmini Eesti lehelt Eesti kaarti kohta: Kaarti ei saa salvestada mälukaardilt seadmesse! Tule taevas appi, nagu Ansip ütleb. Jätaks ikka minu otsustada, kus ma oma ostetud asja hoian. Pole mul seal mitut kaardipesa ja seda ühte on äkki millekski muuks vaja:( Ag noh, ega ma nüüd nutma ei hakka. See Regio juhendav on ikka täitsa abix ajaviide kui üksi sõita. Eile sõitsin Tallinnas ja kui ikka liikuriks Buss panna, siis hakkas mul kahju neist väljamaa kolleegidest, kes seda kasutama peax. Aga eks ta ikka rohkem liht turisti sõiduauto jaoks ole ja sellega saab ta hakkama.

planeerimisel on kasulikum ikka mõned teadjamad inimesed läbi küsitleda. sest Navigaatorit ei saa pimesi usaldada. Garmin ja temaga momendil kaasas olev CN2008 saadab näiteks kõik motikast kuni veoautoni läbi Warzsawi kesklinna, mis ei ole mitte hea mõte. Poolakate oma Garmini 2007kaart saadab juba viisakamalt aga kõik ühte ja sama teed ja minumeelest ei tohi veoautoga seda teed sõita. Järgmine kord katsun üle kontrollida. Samas näiteks Tsehhi piirile saadavad mõlemad üle Wroclavi, mis on täielik ajaraiskamine, kui just tegu pühapäevaga pole.

Tekkis navigaatori ostu soov siin nädal tagasi. Hakkasin asja uurima, et millist soetada ja sattusin siia foorumisse, et päris pikalt siin arutatud navigaatoritest.
Valikus on kas Tomtom 720-920 või Nüvi 750-770. Kõige enam ongi sõitmist eestis, lätis, leedus, soomes ja rootsis.
Lugedes siit foorumist, et garminile on välja tulnud eesti kaart, mis oluliselt täpsem kui tomtomi oma. Seetõttu langeks valik garminile.

Aga millal siis tomtomile oodata detailset Eesti kaarti ikkagi???

Euroopas esikohal on hoopis MIO C520 ( tom-tom kasutab sama kaarti)
Eesti uuendusi on oodata sügisel, kusjuures kaart tuleb palju põhjalikum, kui seda on praegu Garminil.

Millepoolest põhjalikum tuleb?

Olen vaadanud siit ja sealt ja tekkis küsimus. Üks netikaubamaja pakub navisid suht soodsalt ja laias valikus, kallimatel mudelitel on juures jutt lifetime subscription ehk siis eluaegne tugi vms. Kas oskab keegi öelda, on siis edaspidi kaartide uuendamine muretu (tasuta)? Kui, siis mis moel? Tänud!

Leidsin ikkagi ka vastuse, Tegu siis maanteeinfo vastuvõtuga, mis US,UK-s ja prantslastel vist siis tasuline.

Et siis ostsin nüüd prooviks TomTom GO720 asjanduse. Lihtsalt sai siiber Mio P550 pihukast, mis liiga tihti kokku jooksis, aeglaselt startis ja igatepidi närvidele käis. See on nüüd üle, kes tahab, võib ütleme 3 tuhhiga endale saada koos MioMap 3.3 tarkvaraga ja kõikide uusimate kaartidega sellele, lisaks on sees Oziexplorer koos täpse kalibreeritud Eesti kaardiga (ilma juhendamiseta).
Aga nüüd uuest TomTomist, peal on mingi kaart nimega "Western and Central Europe 2GB" versiooninumbriga 710.1677, aga tundub, et baltikum on Kesk- või Lääne-Euroopasse ümber asunud, sest näitab ka Eestit, Lätit, Leedut jne, mis muidu nagu Ida-Euroopasse ennemalt kuulusid. Kõik ühes tükis, ei ole ida ja lääs eraldi lahutatud. Eks see ole siis eeliseks. Muidu kaart tundub olema sama, mis mu endises MioMapis, kõik samad vead samadel kohtadel:) Eks ta ongi, sama TeleAtlase värk ju. Kaardiuuenduste küsimise korral pakutakse mulle müüa ka Ida-Euroopat ja Kesk-Lääne-Euroopat versiooniga 715 midagi, vist natuke uuemad siis, aga eraldi kaartidena, Tallinnast Pariisi reisi planeerida sel juhul ühe jutiga ei saa.
Täpset Eesti kaarti pole, seenemetsa kõlbulikku, sellist, kus teest kõrvale astudes oleks ka peale valge laigu midagi, veidi maastikku näiteks, juhendamine poleks seejuures oluline. Võibolla kunagi tuleb, räägitakse sügisest, häh, kogu suvi ja matkamiste aeg on ju seal vahel.
Üks imelik probleem või olen mina loll, aga SD-kaardilt ei oska too jurakas midagi käivitada, ei mp3 mängida ega pilte näidata. Tal on by default mingi "mp3" kaust oma mälus ja ainult sinna kopeeritud faile oskab ta mängida, ainult "photo" kausta tõstetud jpg-sid oskab ta pildialbumis näidata. No mis mõte on siis üldse kaardipesal kui ta seda kasutada ei suuda ja kõik seadme enda mälusse ümber tõsta tuleb? Seadme mälus pole ju üdse ülearust ruumi, et sinna mingit arvestatavat muusikat tõsta või pilte kopeerida, kaart ise võtab lõviosa saadaolevast 2GB-st ära. Loogiline oleks, et võtan fotokast mälukaardi ja vaatan TomTomiga oma reisil tehtud šedöövreid, et pistan 8 gigase muusikakaardi pilusse ja mängib mulle otse kaardilt. Ah, oleks ma seda ette teadnud, ei oleks kuradit ostnud. Või kui keegi teab, kuidas seda probleemi lahendada enne kui ma peletise jala all laiaks litsun, oleks abiks:) Seadetes igatahes pole märkigi kaustade vahel valimise võimalikkusest.
Peab vist ikka ühe Garmini ka veel ostma, seal vähemalt Regio eesti peal, juuniks lubatakse Lätit-Leedutki. Ehk soovib keegi mu TomTom GO720 ära osta? Täitsa uus alles, eile ostsin, ütleme 4 tuhat?
Uuh, ma olen erinevatele navidele, tarkvarale ja kaartidele juba kena raha magama pannud, aga ikka nokk kinni, saba lahti situatsioon. Luban, et Garmin saab mul viimane katsetus sellest sarjast olema ja kui see ka, siis enne 2018 aastat ei üritagi, ehk selle ajaga jõuab maailma kaardimajandus mingile arvestatavale tasemele:)