Nime muutmine lennupiletil

Olen maikuus minemas Portugali (Tallinn-Brüssel-Lissabon ja tagasi tulles Lissabon-Nizza-Tallinn).  Piletid said ostetud eelmisel aastal tickets.ee keskkonnast, kuid vahepeal abiellusin ja perekonnanimi on nüüd muutunud. Piletid on aga ostetud vana perekonnanime peale. Võtsin ühendust LOT Polish'iga, kes ütlesid, et neil pole võimalik piletil olevat perekonnanime muuta (ka abielutõendi alusel mitte) tehnilistel põhjustel, kuna selle piletiga on seotud kaks lennufirmat - LOT Polish, kes lennutab Tallinnast Brüsselisse ja TAP Portugal, kes lennutab Brüsselist Lissaboni. Ütlesid, et ainus viis on täiesti uued piletid osta. See aga tähendaks, et peaksin ülejäänud reisiseltskonnast eraldi lendama, rääkimata sellest, et peaksin oluliselt kõrgema hinnaga uued piletid ostma. On kellelgi sellise asjaga kogemust? Kas tõesti on ainus lahendus uued piletid osta?

Ehk aitab, kui vana, eelmise nimega pass/ID kaart kaasa võtta?

Kahjuks mitte, mul lõpetavad vanad dokumendid aprillis kehtivuse. :(

Kahtlane. Nimi peab ju klappima kehtival reisidokumendil olevaga. Ja lennujaamades töötab ka selliseid vinguviiuleid, kes isegi korras dokumentide puhul suudavad mingi probleemi tekitada. "A ma näen sellist viisat esimest korda ää", teatas mulle Tallinna lennujaama töötaja korrektse Omaani sponsorviisa puhul. Minu mure on või???

Lot on väga tõrges midagi muutma/parandama. Minul läks Eda  asemel Eve  ja nad ei teinud parandust (isegi raha eest, et 2 tähte) ja ostsin uue pileti.

Ega muud varianti polegi, kui uued piletid. Meil oli eelmisel suvel sama keiss, ostsin ka perele Tickets keskkonnast piletid samamoodi Lissaboni ja samad jätkulennud. Meil läks lapse nimi valesti ja LOTga ühenduses olles väitsid ka, et nemad midagi teha ei saa jätkulennu puhul.Tickets.ee-ga saime ka läbi häda lõpuks ühendust peale paaripäevast proovimist ning ütlesid ka nemad, et ei saa pileteid muuta. Ostsime uued piletid. 

Krt, seoses abiellumiseg muutunud nimi ei tohiks ju küll probleemiks olla. Ma prooviks korra tarbijakaitsega rääkida. Ehk luuakse jälle mingi pretsedent.
Klient ei ole ju millegi vastu eksinud.

Ise ostsin eelmine aasta piletid barcelonasse vahepeatusega  münhenis ja ees ning perekonna nimi oli vahetuses .vedajateks on LOT ja LUFTHANSA ja nad märkisid kuhugi märkmetesse õige nime. Ehk annab samamoodi teha ,kuid kõik oleneb töötajatest ka.

Minu teada pole perekondlikel või muudel põhjustel passis nime muutmisest tulenevate lennupileti muutmiste kohta mingeid rahvusvahelisi reegleid. Asja otsustab iga lennufirma ise ja see on nende pikkades reeglites, millega sa piletit ostes nõustud, kõik kirjas.

Enamasti on tavaliste odavamate piletite puhul tõesti nii, et pead uued piletid ostma. Samas näiteks AirBaltic aktsepteerib tasuta nime muutmist abiellumise ja lahutuse korral, kui sa vastavad dokumendid esitad.

Sama asi on ka näiteks siis, kui tahad 11 kuud ette odavaid pileteid osta ja tead, et sul sünnib 2 kuu pärast laps. Kui sul on nimi välja mõeldud ja kindel, siis on kõik hästi. Kui mitte, siis enamik firmasid ei müü isegi sülelapse piletit mingi No Name'i vms, et saaksid hiljem nime lisada. See on jällegi firma vastutulek, mitte kohustus.

Ainus kokkulepitud kohustus on vist see, et kui reisija sureb, siis surmatunnistuse esitamisel hüvitatakse kasutamata osa piletist hoolimata piletiga seotud muudest reeglitest.

Mida tickets.ee ise vastas? Kuna piletid on ostetud neilt, siis saavad nad ise rohkem näppida.


 See imiku näide on päris hea, ainuke jama on kui poisi asemel sünnib tüdruk ja seda lennufirmale selgitama hakata oleks ikka päris jabur.

Kui kuidagi nime muutmine ei õnnestu ja uued piletid on kallid siis mina igatahes võtaks need mõlemad dokumendid kaasa, nii uue kui vana ja aegunud.

Igaks juhuks läheks vaid käsipagasiga, check-in netis, otse gate'i ja näitaks esialgu oma aegunud kuid "õige" nimega dokumendi. Gate'i teenindajal on vaid 1 sek et su dokumendile pilk heita ja selle ajaga ei jõua keegi kõik andmeid üle vaadata, töenäoliselt on pilk suunatud rohkem nimele kui kuupäevadele (muide mõnedes lennujaamades ei soovi keegi su dokumenti üldse näha). Kui siis peakski märkama viga, siis näitad kõiki dokumente, seletad kogu loo ilusti ära ja kui on niipalju vedamist, et on mõistlik inimene siis laseb su lennukile.

Tagantjärele tarkus aga olen ise samas olukorras olnud. Ostsime piletid sügiseks kevadel ja pulmad olid augustis. Polnud tol korral päris kindel kas uue nimega dokumendid kätte saan reisik aga piletid ostsin ikka nii, et panin uue nime mitte vana.

Aga jah, kui tegemist on odavate piletitega ja edasilennuga siis tõesti ei saa nime lihtsalt niisama vahetada. Nimevahetuseks peab reisibüroo v kes iganes piletid korraks tühistama ning siis uuesti pm müüma ning tõenäosus, et sama hinnaga pileteid veel on on väike (arvestades seda, et äralend on suht lähedal siis neid polegi ilmselt). 
Kui kapo311 soovitust kuulda võtate siis tasub arvestada sellega, et kui väravas "vahele jääte" siis teid ka maha jäetakse ja peate nii või teisiti uue pileti ostma. See võib juhtuda juba Tallinnas või minnes Brüsselis või tagasitulles Brüsselis jne. Kui väravas see välja tuleb siis seda kas sind pardale lastakse või mitte otsustab üldiselt konkreetse lennufirma esindaja lennujaamas (kui see olemas on).
Infoks ka nii palju, et üldiselt mida värava dokumendikontrollis kõige rohkem vaadatakse on perekonnanimi (et see klapiks pardakaardil olevaga) ning dokumendi kehtivusaeg. Olen ise lennujaamas töötanud ja 2.5 aasta jooksul kehtetuid dokumente kinni püüdnud 12, palju läbi on lipsanud ei oska öelda. 
Kui tahtmis on siis soovitan otse lennufirmade poole pöörduda ja küsida, et kui sa tuled oma uue dokumendi ja ka vana dokumendiga (mis on kehtetu lendamise ajaks) ning võtad kaasa ka abielutunnistuse siis kas nad on nõus sind selle konkreetse vana perekonnanimega piletiga pardale laskma. Kui nad sellega nõus on siis ilmselt korraldavad nad ka selle, et lennujaamades kohapeal oleks info olemas, et on üks reisija selliste dokumentidega ning palun peale panna. Tasub arvestada sellega, et tegemist on siis nendepoolse võetud riskiga ning kui tõesti läbi läheb siis tasub aitäh ka öelda :)

See "ei saa" ei saa ju tuleneda ometi tehnilistest piirangutest, vaid ärireeglitest - nii lihtsalt ei ole ette nähtud? Milline piirang ei lase lennufirmal mõjuva põhjuse olemasolul muuta üht andmevälja?
Saan aru, et andmeid edastatakse mitmele poole, kuid süsteemi uuendatakse ju pidevalt ja reaalajas. Mis võiks olla see põhjus, miks lennufirmad seda muudatust sisse ei võiks viia?

Asi ongi ärireeglites. Veel nii 20 aastat tagasi, kui isegi tavalised Euuropa lennud algasid u 500-600 eurost, ei olnud selliste asjadega üldiselt probleemi. Elu oli lõbus, alkoholi kallati pidevalt klaasi juurde ja ülejäänud rahvas sõitis ringi rongide ja bussidega. Praeguseks on olukord ammu teine ja konkurentsis püsimiseks tuleb jälgida, et nõutud lisa- ja teenustasud saavad kindlalt sisse nõutud, sest kõik küsimata raha suurendab kahjumit.


Kuna reeglites on kirjas, kas ja kui, siis mis summa eest saab muudatusi teha, siis ka nendest samadest reeglitest lähtutakse. Isegi tutvustega lennufirmas ei pääse enamasti nendest lisatasudest. Vanasti ei olnud sellega mingeid probleeme.

Minu jaoks oli märk muutustest see, kui juba päris palju aastaid tagasi loobus Finnair 2 tähe reeglist. See oli miski kirjutamata reegel, mille järgi oli kogu maailmas mitteodavlennufirmades alati võimalik väita, et nimes on viga ja lasta 2 tähte ära parandada. Ja edasi on asi aina karmimaks kõigis firmades läinud.

Mingitel puhkudel võib tuleneda ka tehnilistest piirangutest. Osadel check-in automaatidel tuleb nimelt ka dokument masinast läbi lasta. Ja kui nüüd piletil ja dokumendil olev nimi 100% ei kattu, pardakaarti ei saa.

Isaac: Ei tea hetkel ühtegi lennufirmat Euroopas, mille puhul ei saa checki-in netis teha, kodus pole vaja kellelegi oma dokumenti näidata.

Mõnedes lennujaamades on boarding automaatidega ja seal piisab vaid boarding passi scannimisest.

Kui broneeringus on imik ei ole näiteks check-in netis võimalik. Neid välistusi on muidki, osadel EU sisestel lendudel näiteks kui ei oma mõne EU riigi kodakondsust ja passi.

oot oot lennud ju eu piires, kas vana id kaarti pole alles, näitad selle ette ja lähed pardale

Vana kaart aegub selleks ajaks.

Olukord on idiootne. Ma saan aru, et hinna ja müügisurve on peal ja paljud reeglid aitavad vältida hangeldamist jms. Antud juhul on aga täiesti inimlik ja arvestatv põhjendus olemas.
consumer.ee poole pöörduks ikkagi. On ju üle saadud ebainimlikest roaminghindadest, kadunud on krediitkaarditasud ja ka lennureisijate õigused on saanud ühtsesse vormi. Ehk lükkab see kaebus ka midagi liikuma ja kes teab, ehk saad isegi neilt abi.

Mingid reeglid peavad ikkagi jääma, et reisijate käitumist ohjeldada. Meile võib küll tunduda, et firmad maksavad ja teevad kulutusi enda kasumist, kuid see ei ole kunagi nii. Päeva lõpuks on "maja" alati võitnud, ükskõik milliseid reeglid ei ole ja täiendavad kulutused  maksavad kinni teised tarbijad.

Seega, mingid reeglid peavad olema, mis reisijaid korrale kutsuvad. Kui kõik hakkavad tahtma iseenda põhjustatud segaduse muutmist lennupiletil, siis läheb see väga kalliks. Olgu siis valesti kirjutatud nimi, sugu, sihtkoht või veel midagi, mida annab valesti märkida.

Milles seisneb hetkel kahju? Saamata jäänud hõlptulus, müües sama istekoha inimesele veelkord maha? Nagu me juba ennist arutlesime, siis tehniliselt ei ole see kuidagi võimatu ega välistatud.