OasisHongKong pankrotis

[[img 23095]] Kõrged kütusehinnad tapsid odavlennufirma. who's next? Flylal? Silverjet?

Centralwings, LOTi odavlennufirma tõmbas ka kõvasti sihtkohti vähemaks.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aka.PR2ITPsY&refer=home

Oleksin pidanud lendama 1. mai. Tore, tore. Seda ei kata minuteada reisikindlustus ka.

Isaac, ma usun, et sind paigutatakse mõne teise firma lennule, saada neile e-mail ja küsi.

Huvitav on see, et mina olen lugenud just vastupidist informatsiooni. Lennud lõpetati enamvähem minutipealt, töötajatele öeldi kõigile ära, hull lugu on nendega kes juhtusid olema kuskil välismaal, sest koju tagasi pidid sõitma oma raha eest juba. Londoni hotellist kupatati kogu lennukimeeskond välja kuniks arved makstud. Üldiselt olid lennud olnud Augusti lõpuni suht täismüüdud vähemalt Londoni suunal.

Kui uudiseid jälgida, siis on Cathay suurest rõõmust püksi teinud. Ühtlasi pakutakse hättajäänutele odavamaid pileteid. Cathay Pacific is offering special one-way fares between London and Hong Kong until April 23, and operates four flights a day.

Ja kindlustus peaks vist ka abiks olema?

Tänases kohalikus lehes kirjutab, et British Airways pakub ka soodsama hinnaga neile inimestele pileteid kes Oasis`selt piletid ennem ostnud. Probleem paistab olevat siit Hong Kongist minema minemisega. Siia sõit on tänu sellele ikka väga soodne, et siit ära enam normaalse hinnaga ei saa :)

Samas oli lehes kirjutatud ka, et Oasis oma 700 töötajat ei koonda ja läbirääkimised käivad investoritega tegevuse jätkamiseks. Soovitati pikalt ette broneerijatel ära oodata mõne nädalane läbirääkimiste faas.

Silmasin just nädal tagasi pileteid, et ehk peaks sügiseks ära ostma. Jäi ostmata, sest Finnairi piletid olid kokkuvõttes soodsamad.

Kurb, et üks odavlennukas vähem.

lennujuhtimise ASil väike planeerimatu käibelangus. vaatasin kunagi lennuradarilt, et Oasised lendasid üle Eesti.

Hiina lehtede järgi ei ole Oasis HongKongi pankrotli kütusehindadega suurt midagi pistmist. Tegemist on omanikevahelise tüliga, mille põhjuseks on peaomaniku sahkerdamine rahadega, mis omakorda omakapitali allapoole igasugust nõutud piiri viis. Ühel hetkel aga tuli asi nõukogus avalikuks ning otsustati tegevus lõpetada ja paluda kohtult pankrotikaitset. Lennud lõpetatigi minutipealt (kohe, kui saadi HK kohtult otsus, keelati kõikidel veel maa peal olevatel Oasis HK lennukitel õhkutõusmine) , kusjuures siiamaani on veel mõnikümmend meeskonnaliiget koju toomata.

Kurb uudis kaasfoorumlastele on aga see, et praeguste siinsete lehtede andmete järgi on kõigil piletiostnutel raha tagaissamaise võimalus nullilähedane, kuna nende nõuded ei ole tagatud üldse mitte millegagai ja pankrotipesast saavad raha esmalt vai need, kelle nõuded on tagatud (peamiselt siis pangad).

Aga eks see laias laastus ole enamiku odalennufirmade, kes kaugemale kui pisikesed A39-A320 ja B737 lennata suudavad lennata tahavad -- ei ole minu järgi neist senini ükski kaua vastu pidanud.

Financial Times võttis asja kokku nii, et pikamaalendudel odavlennukontseptsioon lihtsalt ei tööta. Ja eriti veel Oasise puhul, kus võrreldes tavalennufirmadega polnudki olulist ärimudeli erinevust (nt. söögid, meelelahutus). Kui lühilendudel pole söögil ja meelelahutusel tõesti nii suurt tähtsust, siis pikamaalendudel kõige selle tähtsus kasvab ja mitte vähe.
Oasise puhul oli FT hinnangul tegu hoopis kontseptisooniga low fares, but no low costs.

Kannatanud kes broneerisid lennud krediitkaardiga sh. mina, ootavad kuidas käituvad krediitkaardiväljastajad. Ideepoolest peaks Visaga makstes olema ju kaitse selliste asjade vastu. Asi tehti veel eriti naglalt kuna pankrotti läks operaator mitte lennukite valdaja, seega investorid on suht kaitstud ja kannatajad põhiliselt piletiostjad keda arvatakse olevat ligi 30000. Viimasel ajal polnud Oasis enam nii low cost midagi, pilet oli vaid 20 naela odavam kui BA, Virgin või Air New Zeland.

krediitkaardiväljastajatega on tõenäoliselt lugu nii, et oma taskust eimaksa nad pennigi. S.t., et kui Oasis HK jõudis juba kellegi krediitkaardimakse kätte saada, siis on sellega kõik, sest ei Visa ega EC/MC ega Amex saa Oasiselt enam sentigi. Mujal maailmas väljastatavatel krediitkaartidel on (või on võimalik juurde osta) nn.Purchase-Protection kindlustus, mis teoareetiliselt peaks jah selle katma. Eesti pangad aga oma kaardiomanikele vist seda küll ei paku.

Kas reisikindlustusest abi on, sõltub kindlutustingimustest. Ühest küljest on lennuoperaatori pankrot siiski nii harva esinev nähtus, et võib-olla pole osatud välistustesse kirja panna. Samas on see kõik justkui reisitõrkerisk ja siin on osadel firmadel lähenetud nii, et välistatud on kõik need riskid, mis ei ole loetletud ja loetletud lennufirma pankroti jällegi pole. Ja oleks ju justkui ka risk "lennu ärajäämine".

Edu igatahes petetutele kahjude korvamise nõudmisel, ehk siiski miskit õnnestub!