Odavlennufirmad ja käsipagas

Kindlasti paljud lendavad odavlennufirmadega mööda maailma ringi. Mul endalgi päris pikk tripp ees ootamas, ja kuna minek on kohvri asemel seljakotiga, siis ma hästi ei tahaks oma fotoaparaati kui kergelt purunevat atribuutikat sinna loopimismaratonile saata.
Siinkohal tahaksingi teada, kuidas on käsipagasi nõuded Tallinnast/Riiast minnes Easyjet'ile ja Ryanairile? Kas 1 käsipagas on norm, või pigistatakse silm kinni ka kahe käsipagasiga? Mul siis vaja pardale kaasa võtta läpakakott, ja siis see õnnetu fotokakott (see pole küll väga suur, aga läpakakotti ta kuidagi ära ei mahu). Ning siis edasi, kuidas on käsipagasi jälgimisega lood Londoni ja Kuala-Lumpuri lennujaamades Air Asia check-in'is?
Kõik muljed ja meenutused väga oodatud!

Viimati nägin, kuidas Ryanair tunnistas lapse väikemat mõõtu kaisukaru eraldi käsipagasiks, nii et seda asuti lapse seljakotti toppima. Reeglid on reeglid, ja neid ka enamuses jälgitakse.

Kuala Lumpuri lennujaamas kaaluti minu käsipagas hoolikalt üle ja leiti et 1,5 kilo on liiga palju. Ja kästi panna üldpagasisse. Kuna ma keeldusin põhjendusega, et mul muud pagasit ei ole, siis pärast mõningast vaidlust olid nad nõus mu käsipagasi ülekaaluga lubama.

Läpakakott ja fotokaamerakott on kaks pagasiühikut ja see ei jää märkamata. Pane mõlemad suuremasse kilekotti või korduvkasutusega riidekotti.

Suuremasse kotti lisamise mõte on muidugi hea, aga seljuhul ei mahuks see vist sinna kontrollavasse? Kas need kastid kuhu käsipagas vajadusel toppida tuleb, on kusagil Tallinna lennujaamas ka tavainimesele nähtaval kohal? Läheks teeks veidi eeltööd...

Tallinna lennujaamas on olemas Estonian Ari, LOT-i, Easyjet-i ja paljude muude lennufirmade raamid täitsa olemas check inni laudade juures. Ryanairi lauad on üldsiselt taga 22-23 ja seal on ka eraldi raam olemas, mille peale on küll kirjutatud Tallinn Airport GH aga mis on Ryanairi mõõtmetes raam. Edu proovimisel!

Kummaline on eeldada, et reeglid ja seadused minule ei kehti ja "silm pigistatakse kinni"...

Aga võta läpakakoti asemel väiksem seljakott, palju mugavam ka. Ma just reisisin nii oma fotokakoti ja 2 läpakaga. Kui seljakott meeletult punnis ei ole, siis ei hakka keegi seda kuhugi raami toppima.

Miks kummaline eeldada? Ma olen ise Phuketist läinud AirAsia peale käsipagasis megasuur spordikott vähemalt 5 ülekiloga. Sõbrannal polnud veel eelmine aasta kahe käsipagasiga Easyjeti pardale saamine probleem. Kuna nendest seikadest on üksjagu aega möödas, uurisingi siin viimaseid muljed.
Ja see seljakoti idee on väga hea! Ning lennujaamas lähen teen igaks juhuks väikese toppimis-seansi ka läbi. Tänud!

Kas Ryanairi mõõtmiskastil on väike varu ka... Mul kohvri alumine mõõt rataste ja raami juurest 21, kui veidi kokku pressida... Kui tagurpidi raami sisse panna, kas siis arvestatakse seda, kui ülemine osa päris ei mahu..

lennujaamas on kirjas, et 8 kg käsipagas (Ryanairi), aga piletil oli 10 kg ja sobis 10 kg, mõõdud seal kohe olemas - kui neil kahtlus - lasevad su käsipagasi vastavasse mõõdikusse panna - kui ei lähe - ongi jama majas, mul töökaaslane maksis 60.-€ juurde... pole kuigi mõnus.
Nii et kord selline : reisija + üks pamp... olgu see siis vastavas mõõdus kohver või fotoaparaat või raamat!

Saatsin lennujaama turvateenistusse maili ja sain teada, et kuni 22 on lubatud sügavus. Aga olema peab ainult üks pagas (kott, kohver vms)!!!

Lendasin eelmisel sügisel Easyjetiga läbi Londoni Napolisse. Positiivne oli see, et Easyjetil ei olnud käsipagasile kaalupiirangut (minu seljakott kaalus 12 kg). Tallinnas ei pööranud keegi sellele tähelepanu, et veidike suurem fotokott oli eraldi üle õla. Londoni turvakontroll oli karmim ning nõudis ühte kotti. Ja Napolis sain sellise kogemuse osaks, et seljakotis oleva statiiviga mind lennuki peale ei lubatud ning olin sunnitud selle ära andma ning loomulikult tuli selle eest maksta. Statiiv on siiani probleemiks olnud ainult Napolis. Toredat reisi!

Easyjetil ei olegi käsipagasil kaalupiirangut aga pead olema võimeline ise oma kotti üles tõstma ja raami peab ka mahtuma.