Parim marsruut Horvaatiasse 2009?

Juulis kavas teha autoga Horvaatia reis. Kuna ei ole varem Euroopas reisinud, siis vaja natu infot:

  • Milline oleks parim(kiireim) marsruut Horvaatiasse? Teetööd?
  • Millistes riikides on kiirteemaksud või teemaks?
  • Millistes riikides oleks odavam tankida?
  • Kus võiks teha peatusi?
    Ja lõpuks Horvaatia. Arvestatud on nädalaga seal. Mis kandis on parim pidama jääda? Sooviks nautida rannamõnusid ja lihtsalt lebotada ning natu ringi vaadata.
    Mida peaks Horvaatias KINDLASTI külastama?
    Kõik soovitused lahkesti oodatud.
    (Ja virisejatele..... JAH olen otsingut kasutanud. Aasta 2004 info on nagu natu aegunud) :D
    .
    .
    .
    Trip.ee viriseb natukene ikka ja parandas veidi vigu ning ajas süntaksit paika!

Kõigepealt väga hea mõte sul :)
Pmst on 2 varianti, kuidas sinna saada, kuni Lõuna-Poolani läheb üks tee, sealt edasi võib siis minna üle Tsehhi, Austria ning siis natuke Sloveeniat või Ungarit Horvaatia piirini, mis on ilmselt kiirem variant, kuid Tsehhi ja Austria kiirteemaksud kallid, Sloveenias väga kallis, üle 500 krooni, kuna osta saab pooleks aastaks korraga. Teine variant on minna Poolast üle Cieski Tesini piiripunkti Tsehhi, siis paarkümmend km Tsehhit, üle Slovakkia ja Ungari Goricani (H/HR) piiripunkti. Ise olen alati läinud viimast marsruuti pidi ja tagasi tulnud üle A ja CZ. Kolmas variant on minna Poolas üle Lublini Ukraina piiri äärest ja sealt üle Slovakkia Ungarisse, seal peaks tee olema natuke kehvem (ei ole mõlemas suunas 2 rada), aga liiklust vähem. Viimast marsruuti pidi pole ise sõitnud.
Teemaks on igal pool peale Baltikumi ja Poola, täpseid summasid kahjuks peast ei oska öelda, ühe-kahe päevane vinjett peaks jääma 5-20 euro vahele (v.a. Sloveenia), aga veelkord, täpselt ei mäleta. Horvaatias on kiirteel väravad, kus maksta tuleb. Teetöid ei oska kommenteerida, eelmise suve infoga pole praegu suurt midagi peale hakata. See on kindel, et Poolas on teetöid ja mitte vähe.
Kütusehinnad küll riigiti varieeruvad, kuid hinnaklass on igal pool sama, oma tankimisi sättides odavama kütusega riikides võidad marginaalse summa kogu käigu kulusid arvestades. Kust täpsemalt kütusehindasid näha saab ei oska kahjuks jälle öelda.
Kohtasid, mis tee peale jäävad ja kus peatusi teha jagub, Krakow oma maalilise vanalinnaga, Auschwitzi koonduslaagrid Lõuna-Poolas, ka üks soolakaevandus pidi seal samas kandis olema, seal pole ise käinud. Edasi siis Budapest, Balatoni järv, kus saaks odavalt kämpingus ööbida, Viin erakordselt uhke vanalinnaga, Bratislava Slovakkias. Need ainult mõned näited, mida tean ja kus käinud olen, kindlasti tee peal veel palju huvitavaid kohti kuhu minna.
Kindlasti peaks külastama Plitvica rahvusparki riigi keskosas. Puhas looduse ilu koskede ja järvedega. Edasi soovitaks minna (olen ise nii käinud) nii lõunasse, kui võimalik, ehk siis Dubrovniku kanti ja seal endale kodumajutus vaadata, neid seal rohkem, kui küll, teeääred täis silte "sobe", "apartments", "zimmer" jne., astu aga sisse, kauple natuke ja koli sisse. Kui tahad suuremat valikut ning vähem sekeldusi võid ööbimise enne minekut siin ära broneerida, enamikul kodumajutustest koduleht olemas. Sealjuures ei soovita ööbida päris Dubrovnikus, kuna see puupüsti turiste täis, liiga kärarikas ning kallis, paremini sobiks mõni mereäärne linnake Dubrovniku külje all, näiteks Cavtat, seal olen ise olnud. Sealkandis tasub minna vaatama näiteks Trstenos asuvat Rooma üliku suveaeda, vaadata mõnele saarele (Mljet, Korcula), vaadata Peljesaci poolsaarele, minna päevaks Bosniasse (Mostar) või Montenegrosse, kus tuleks kindlasti minna mägedesse Lovcenisse ning tagasi sealt tulla ekstreemteed mööda, 1,5km kõrgusel merepinna kohal. Põhja-Horvaatias on ka linn nimega Pula, kus on palju rooma-aegseid ehitisi, uhkeim neist amfiteater. Lisaks populaarsed kohad Horvaatias, kuigi ise pole neis käinud Split, Krki saar (mõlemat lähen vaatama see suvi), Zadar, Hvari saar, Rijeka, ka Zagrebis pidi osade juttude järgi täitsa ok vanalinn olema. Ja lisaks veel, kui juba Põhja-Horvaatias oled, siis tagasitulles jääb Veneetsia peaaegu tee peale, Pulast on sinna piirijärjekorra puudumisel ca 3 tundi sõita. Olen ise ka Sloveenias Postojna koopaid vaatamas käinud, kindlasti polnud maha visatud aeg.

Millal muidu juulis minemas oled ja kes on reisiseltskonnaks?

http://www.trafikken.dk lehelt saab enamvähem ülevaate kütusehindadest (mis on küll taani kroonides, aga vähemalt infot uuendatakse iga paari päeva tagant).

Kiirtee maksudest on laias laastus võimalik pääseda, kuid ajakuluga peab sel juhul kindlasti arvestama. Sloveenias on täiesti võimalik liikuda kõrvalteid pidi, kuid enamasti on tee sutheliselt kitsas ja läbi külade - hea kui suudad 50-60 km/h liikuda (ilma GPS-ita pole kõrvalteedele muidugi mõtet seiklema minna).

Mulle iseensest meeldis Horvaatia see osa mis jäi Pula poolt tulles kuni Zadarini. Split ja sealt edasi Dubrovniku ja Montenegroni välja muutus rannäär kehvemaks (ja prügisemaks), imimesi oli kõvasti rohkem.

Kas sain õigesti aru, et maksta tuleb ainult kiirteel sõitmise eest? Mingit üleüldist teemaksu ei ole?

To toomas11 Minek (loodan) juuli alguses ja ikka naisega :D

Meie sõitsime 2008 suvel läbi Krakowi, siis Slovakkia kuni Bratislavani, siis Ungari ja edasi Zagrebini. Slovakkias peatusime sellises külas nagu Oravsky Podzamok, kus on väga vahva loss. Lähedal on ka Besenovo termaalbasseinid, kus ujumas käisime.
Zagrebis on vanalinna üsna vähe ja palju seal vaadata polnud. Kindlasti tuleb käia Plitvices, see oli ka minu meelest Horvaatia must-see-no1. Sealt sõitsime Spliti, teele jäi rohkesti külakesi, mis peale sõda tühjad ja puruks pommitatud, maamiinide pärast ei tohi teelt kõrvale uitama minna. Splitist käisime Braci saarel (praamiga, ilma autota). Edasi Krka rahvuspark ja piki rannikut põhja poole (Sibenik, Zadar, Krki saar, Rijeka, Opatija). Edasi käisime Sloveenias Postojna koobastes, kuhu ka kindlasti minna tasub. Lähedal on ka Lipica hobusekasvandus. Siis Veneetsia, edasi põhja poole, Austrias läbi Lienzi, üle Hochalpenstrasse (mägitee Alpides kuni Austria kõrgeima tipu Grossglocknerini), päev Salzburgis ja Viinis ning üle Bratislava tuldud teed tagasi. Kokku 12 päeva. Autos ei ööbinud, leidsime ikka väikesi motelle ja Horvaatias muidugi peamiselt kodumajutustes. Pikalt sõitsime ainult tulles ja minnes, kohapeal mitte üle 300km päevas ja sedagi mitte igapäev.
Slovakkias on päris kindlasti vaja osta bensukast kiirteekleeps, see jääb mulle alatiseks meelde, kuna tagasiteel saime selle puudumise eest kopsaka trahvi. Mina suures reisituhinas olin sellised pisiasjad nagu kiirteemaksud tähelepanuta jätnud. Enamasti ju igal pool väravad, kust maksamata mööda ei saagi ja nüüd siis korraga pead ise teadma, et vaja mingi kleeps soetada ;) Kirjutati tshekk välja ja kästi postkontoris ära maksta. Mina leidsin, et jube ebaõiglane ignorantset välismaalast kiusata ja ütlesin, et ei kavatsegi seda maksta. Ja ega ma polegi seda siiani teinud, keegi pole küsinud ka.
Austrias on ka kiirteekleepsud.
Kui ujuma minna, siis siilisussid peaksid olema, meie vanemal lapsel õnnestus üks selline elukas endale jalga astuda.

Päris huvitav lugemine, ise asume 17. Juulil sinnapoole teele.

Sloveenias nyyd kui ei eksi nädalaks kleeps 15 euri ja kuuks 30 euri alates 1. juuli.

Seega Sloveenias 1-2 päevaks vinjetti üldse osta ei saa?

Nädalane on miinimum jah, eks see naabrite horvaatide kiusamiseks tehti.

Hakkame ka 20 juulil sinnapoole sõitma kahe autoga , eelmine suvi sai kaks korda seal käidud, see aasta arvasin et MASU ei lase sõita aga ei suutnud sõidutungile vastu panna, kui sa ei taha poolteist ööpäeva vahetpidamata roolis olla siis ei oska küll mingit soovitust anda kust saab horvaatiasse kiiremini, eelmine aasta septembris oli juba peaaegu valmis kiirtee mis läheb Trogiri lähedale välja, aga see mis on kiire see maksab ja sul jääb ka teepeal palju ilusat ja huvitavat nägemata.Ise soovitan sõita üle mägede see on ka omamoodi vaatamisväärsus ja tagasi tulime läbi Bosnia see on Horvaatiaga nagu öö ja päev, omaette vaatamisväärsus on Dubrovnik oma vanalinnaga seal on mõtekas ka laevasõit päevaks võtta mööda saari saab maerl olla ja ujuda söök on ka hinnasees, Plitvices jezero ei oska seda õieti kirjutada aga seal soovitan küll kindlasti ärakäija, ööbimistega ei peaks ka raske olema kõikjal on mutikesi siltidega sobe simmer ja apartment hinnad seinast seina 10 ja edasi euri öö inimene kui konditsioneeriga siis kallim annab ikke kaubelda ja ei ole eriti hullem kui motellid puhtad linad ja oma ette toad.Kütus on ka enamvähem ühes hinnas nii et pole mõtet akata seda eestist kaasavedama kroon siia sinna. Nii et soovin mõnusat reisi äkki kuskil seal kohtume.

Teemaksud Slovakkias 4,50 EUR - 7 päeva, Sloveenia (nüüd ka 15 eur - 7 päeva). Sloveenias küte kallis diisel ca 1.11 EUR, tangi parem Poolas. Seal diisel 3.60 zlotti (ca 1/4 euroga).
Austria 6,90 - 10 päeva (kui Viinist Grazi peale lähed, siis teisi teemakse ei lisandu), selle kleepsu soovitan küll osta, sest 2 viimast korda kontrollitud piiril ( + kollane vest on ka soovitatav, ca 4 euri maksab kohalikus bensukas). Diisli hind Austrias kiirteel ca 1,1, kui küla vahele keerad siis alla 1 euro.
.
.
.
Trip.ee moodustas laused, lisas kirjavahemärgid ja suured algustähed! Samasugused postitused kustutame tulevikus hoiatamata!

Eelmisel aastal Slovakkia - Ungari – Austria - Tšehhi autoreisul ei õnnestunud teemaksu kuskil maksta. Nüüd nädalapärast Horvaatia reis. Kas ma riikide piiridel pean ise initsiatiivi üles näitama ja teemaksu kleepsu ostma, või müüakse see mulle vägisi. Kui kleepsu pole ja vahele jään, mis siis saab ?
Eelmisel aastal ei pannud riigipiire peaaegu, et tähelegi rääkimata maksumõtetest.

Ilma teemaksu kleepsuta sõites soovin edu vahele jäädes :) Ühtlasi soovitan suurem trahvisumma kohe valmis panna, kui soovid oma reisi jätkata. Olen samuti korra kleepsu piirilt unustanud osta ja kiirteel binokliga passivatele politseinikele vahele jäänud. Kedagi niisama "ära rääkida" on sealmail võimatu. Kohutav peavalu võrreldes selle kleepsu tühise hinnaga.

Kas sain õieti aru, et Austrias, Ungaris, Slovakkias ja Sloveenias pean piiril või lähimas pensukas kleepsu aknale ostma. Et neis riikides ei ole maksustatud mitte ainult kiirteed vaid üldse minu autoga viibimine riigis ja kleepsuta olekus võin trahvi saada ka suvalisel metsateel ?

Riikides, kus kehtib vinjett, on maksustatud ainult kiirteed. Ainult Sa pead väga täpselt teadma, milline on kiirtee, mis nõuab vinjeti olemasolu ja milline mitte. Näiteks Tsehhis on bensukas saadaval väike kaart, mis näitab ära teed, kus on vajalik vinjett.

Endal 3-nädalane Euroopa reis seljataga ja võin õelda, et ilma maksuteda saab ainult vähestes riikides liigelda autoga. Austrias, Sloveenias ja Tsehhis on vaja osta esimeses bensujaamas nn. vinjett. Austrias maksis see õppetund 120 EURi. Eestis pärast uurima hakkades selgus et Sloveenias ja Tsehhis läks meil ikka üsna hästi, et politsei meid maha ei võtnud. Järgmine kord siis teame.

sSoovitan Horvaatiasse jõudmiseks kõige kiiremat marsruuti läbi Poola Ljubini ja Rzeszowi , kuna tee on suhteliselt rekkavaba, siis on see kõige kiirem ja valutum pääsemine Poolast . Siis üle Tatrate Dukla kaudu Slovakkia, seal on kiirteed vähe ega tasugi vinetiga jamada, sest oled seal vaid vaevalt tunni , seejärel läbi Presovi SEALT OSTAD ÕLLED ja Kosice. Siis Ungari Miskolc, kus tasuks külastada supermarketit, sealt saad kiirteele, kus ostad minimum vineti. 4 päeva maksab 71 Eek. 5tunnga oled teisel pool Ungarit, Horvaatia piiril kõik on ideaalne. Kiirtee, kus keegi piiranguid ei sea, sealt sõidad Zagrebi peale ja siis valid suuna kas kõige lähim mereäärne linn Rjieka, kus eriti midaigi teha pole või võtad suuna Sipeiniku (camp Solaris) peale. Kõik on tutt- uus, kiirtee ja maksad ainult teepeal oldud sõidu eest. NB! Kui mägedes varem sõitnud ei ole, hoia suurematele teedele, muidu võid tabada end olukorras, kus edasi eriti sõita ei taha.
.
.
.
Trip.ee soovitab postitajal kasutada suurtähti (lause alguses, kohanimedes). Kirjavahemärgid on ka kohustuslikud, sest muidu järgmine kolepostitus kustub automaatselt!