Poola teed 2018

Mis seisus Bialystok-Varssavi lõik on ? Kas teetööd on veel käimas ?

Ja muidugi kõik värske info Poola teedest on teretulnud

Mind huvitab eriti tee Klaipedasse? Eelmine aasta olid suured teeremondid kuskil Šauljaist Eesti poole.
Samuti soovin teema algataja küsimusele vastuseid. 

google kaart annab ju kõik info

Google kaart ei anna detailset infot! Reaalse teabe saab ainult neilt, kes on ise seal sõitnud. Selleks foorum ongi, et soovitusi (teadmisi) saada.


See suvi on põhiline töö Ostrow Mazowiecka ja Wyszkowi vahel. Lisaks väiksem jupp sealt Bialystoki poole. Ülejäänud Bialystoki tee on kas valmis või ootel. Valmis on ka Marki ümbersõit. Nii et Wyszkowist võib nüüd vabalt kasvõi Portugalini kihutada.

tasub sellist kaarti veidi jälgida:


vajadusel aitab pisut googelitõlkija

wyzskowi ja mazo vahel lubati veel eelmine aasta varem (enne oli juuli 18), aga nüüd tõenäoliselt lükati töid veidi edasi

Kuidas E77-l lood on? Eelmine aasta olevat seal palju aega remontide tõttu  kulunud.

Bialystok? Ma plaanin Augustowist otse Varssavi poole sõita.


Teetööde osas vist pole vahet, kaardi järgi on need rohkem selle tee Varssavi poolses osas.

Poola uudistes öeldi et Ostrow Mazowiecka ja Wyszkowi vaheline eraldi
sõidusuundadega lõik võidakse mõlemas suunas liiklusele lahti teha juba
juulis, aga kiirusepiirangutega, kuna viimased teetööd jätkuvad seal
veel sügiseni. Kes aga oma silmaga olukorda näha tavavad, siis kahe
nädala tagune kiirvideo on juutuubis näha:

Samas tuleb see lõik vist ikka ära kannatada. Googel näitab, et põhja poolt väiksemaid teid mööda ringi sõites kulub vähemalt pool tundi kauem.

Betoontee Ostrow Mazowieckast Varssavi poole on valmis, aga millal sinna peale lastakse? Võib-olla tõesti juulis. Sinnamaani tuleb sõita kitsast paralleelteed pidi, rekade sabas. Seni on kiirused suht aeglased. Kui tee valmis on, saab tõesti lasta joonelt Lissabonini välja.


Sõidan oma autoga ja tunnen ennast rekade vahel nagu üks vagun olematus Rail Balticus. Eestlased ütlevad muidugi, et seda kaupa, mida Rail Balticuga vedada, pole olemas. Mida kuradit siis need tuhat rekat siin veavad? Ja miks nad ei peatu Tartus? Kus on Tartu? Ja miks ei lähe Rail Baltic läbi Järvakandi?

Ringi sõita pole küll mõtet, see lõik on ju vaid 30 km. Näiteks praegusel hetkel näitavad nii Google Maps kui Waze teetööde ala läbimise ajaks 30 minutit ehk keskmine kiirus 60 km/h. Isegi kui tegemist oleks tavalise, teetöödeta maanteega, siis tavakiirusel 90 km/h tunnis sõiteks võidaks ehk 10 minutit, ei enam; iga suvaline Saksa kiirteeummik võtab kordades enam aega. 
Ma saan aru et rekkade sabas linnakiirusel tilpneda on tüütu, aga selle nimel kusagil Poola pärapõrgus ringe tegema hakata ei ole vähemalt ajaliselt küll mingit mõtet.

Mul nüüd see poola teetööde osa läbitud, oma tund aega tuleks kindlasti selle peale varuda... ei ole midagi nii kiire, nagu seal videos. Korduvalt autod lihtsalt seisid 5-10min, rekkajuhid tegid suitsu... Seda siis nädala vahetusel, ehitustööd ei toimunud.


Ringi sõita vist siiski ei tasu, aega kulub samapalju ja kütust rohkem.

Kõige värskemad uudised Wyszkow-Ostrowi teetöödest on järgmised:

* lõik Wyszkow - Poreba (13 km) avatakse septembri teises pooles;

* lõik Poreba - Ostrowi ring (16 km) augusti teises pooles ning

* 9,5 km lõik Ostrowi ringist Bialystoki poole juuli teises pooles.  

Allikas: https://bialystok.onet.pl/pod-koniec-lipca-bedzie-mozna-jezdzic-odcinkiem-s8-ostrow-maz-granica-z-woj-podlaskim/719nhe7

On kellegil viimast infot Poola teetööde olukorra kohta?
Eriti lõik Wyszkow-Ostrowi kohta.
Kaardi  järgi peaks see valmima 09.2018 ja 10.2018, kuid tihtipeale Poolakad varem asjad valmis saavad.

Ning kui aeganõudvad on teetööd Lodz-Katowice lõigul?

Käisime just äsja Poolas. Bialystok-Varssavi lõigul oli küll pikalt teetööd, kuid reaalselt ummikus pidi seisma vähe. Kolonn sõitis pidevalt pisikesel kiirusel edasi. Lodz-Katowice lõigul olid suured ummikud. Google Maps kaart näitas sellel lõigul +1h lisa aega ning seetõttu kasutasime Mapsi soovitatud ümbersõitu. 

Värsket infot Varssavi trassi teetöödest: Poola meedia andmetel avatakse Poreba - Ostrowi kiirtee 16kilomeetrine lõik esmaspäeva, 17. septembri keskpäeval: https://tubawyszkowa.pl/aktualnosci/czytaj/10144-ekspresowka-od-poreby-do-ostrowi-maz--juz-w-poniedzialek!. 


Wyszkow-Poreba 13 km lõigu kohta ütleb artikkel et tööd on lõpusirgel :-) ilmselt siis millalgi oktoobri alguses. 

Olid ajad :-). Midagi neile, kes pidid Poolat (E67) läbima siis, kui 2+2 eestlastele vajalikel lõikudel oli veel unistus. Ise läbisin esmakordselt 1997.


Skyscrapercity foorumist leiab huvitavat infot ka teiste Poola teede kohta.
Kui olen igasugu poolakeelsetest plaanidest õigesti aru saanud, siis peaks enne 2025 olema Budziskost tähtsamatesse Tšehhi, Slovakkia ja Saksamaa piiripunktidesse 100% 2+2 maanteed?

Veab Leedukatel. Meile aga ikka jääb see 500+ kilomeetri lohisemise rõõm. Selle Rail Baltica asemel tehku korralik kiirtee Tallinn-Kaunas.

Lugesin just, et  Varssav - Byalistok tee avamine oli 19. oktoobril 18.a. Aega pidi minema selle lõigu läbimiseks ca 2 tundi.

Sõitsin 13 oktoober  ja selle tee avamine 19 okt tundub ulme. Noo osaliselt sai küll juba uuel teel sõita....
Aga sealmaal käib vist tee avamine teistmoodi,ehk kui saab juba liigelda kuidagi, siis avatakse.Pärast piirangud teel ja ehitavad edasi.