Poola transiit

Tere.
Kuna peaaegu kõik postitused mis käsitlevad teemat autoga Euroopasse sumbuvad mingil hetkel Poolas avaks eraldi teema selle kohta.
Siia võiks postitada sellesuviseid tähelepanekuid Poola teede, teeremontide, põnevate trassile jäävate majutus-, söögi- ja ostukohtade kohta. Muidugi ka põnevatest vaatamisväärsustest. Samuti uusimaid arenguid trahvipoliitikast. Lisaks lihtsalt kasulikke tähelepanekuid.
Eesmärk oleks anda nõu ja muuta pikk ja sageli rutiinne Poola läbimine vaheldusrikkamaks ja huvitamaks.

Ise sõidan juuli alguses Tallinnast Luxembourgi läbi Toruni. Esimesel päeval Tallinn-Torun, teisel päeval püüan kala, ratsutan ja logelen niisama sellises kohas www.rancho-nieszawka.pl , ning kolmandal päeval puhanuna edasi Luxi.

Kui ära käin siis saan täpsemalt muljetada.

Torun on lahe linn. Soovitaks külastada Toruni läihistel Chelmno linna. Chelmno on ilus kesk-aegne linn, kus on huvitavaid vaatamisväärsusi, tõesti põnev. Üks mu lemmiklinnu. Asub Torun-Gdansk maantee peal, tee on heas korras, huvitav maastik. Chelmza linnake samuti vaatamist väärt (jarve supelrand linnas).
Proovi kuulsaid Toruni präänikuid.

Soovitan ka teistele külastada Toruni ja regioni.
http://www.visittorun.pl/

Kas on siin keegi, kes viimastel nädalatel on läbinud trassi Riia-Kaunas-Varssavi.
Juuli alguses sõidan seal ise. Kas on teepeal suuremaid teeremonte?
Eelmisel nädalal käisin Riias ja Tln.-Riia teel oli ainus remont Kanama viaduktil. Riiga jõudis 4 tunniga rahulikult sõites.

Kuna aega ja tahtmist on siis olen seekord otsustanud oma Poola läbimise teha võimalikult huvitavaks. Seda ööbimiskohtade osas. Esimese valuga sõidame Tallinnast Pulutskisee mis asub 60 km. enne Varssavit. Ööbime selles keskaegses kindluses www.dompolonii.pultusk.pl

Järgmisel päeval sõidame edasi Sileesiasse ning ööbime täielikus pärapõrgus Poola, Tsehhi ja Saksamaa piiride ristumiskohas selles keskaegses lossis www.zamekczocha.pl. Kuna olen lapsega valisime Harry Potteri teematoa. Paistab põnev olema.

Sealt järgmisel hommikul juba läbi Saksamaa edasi sihtkohta.

Mõlemad hotellisoovitused sain Dorlig Kindersley reisijuhust Poland.
Kui olen ära käinud jagan ka kogemusi. Broneeringud sai teha otse nende kodulehel ilma krediitkaardi broneeringuta.

Arvan, et Poolat ei pea võtma kui tüütut maalahmakat Eesti ja tsivisisatsiooni vahel vaid kui võimalust kogeda midagi põnevat. Poola riigis on selleks lugematult palju võimalusi.

Aga paluks siis värskemat teavet teetööde kohta Poolas ja Leedus.

Mõnusat suve kõigile!

Ise ei ole lähimöödanikus tulnud, kuid sõber rekkamees tuli eile Euroopast. Ühtegi teeremonti ei olnud sellel sinu poolt küsitaval trassil. Ka Kanama veaduktil on remont lõppenud. Täna sõitsin üle. Olen neid teid sõitnud, küll mitte Luxenburgi, aga Saksamaale ja sealt Prantsusmaale. Kuid küsiksin, miks peatute nii palju enne Luxenburgi Poolas? Kas tagasiteel ei oleks olnud parem? Kas ka Luxenburgis on kohad bronnitud? Olen Luxenburgis kahes campas olnud ja kesksuviti on need sakslastest pungil olnud. Kui teada saamiseks küsimusi pole, siis nael kummi.

Tänan teeremondi info eest.
Poolas peatume 2 ööd seetõttu, et lihtsalt ei viitsi ühe päevaga üle 1000 km. uhada. Ühe peatuse peab niikuinii tegema. Teeks siis parem kaks, võtaks asja rahulikumalt ning naudiks loodust, ajalugu ja head Poola sööki jooki. Aega on - puhkus.
Tagasi tuleme teist teed mööda, põhjapool. Samuti kahe peatusega. Aga töö käigus võivad plaanid muutuda.
Elu on näidanud, et kui hambad ristis läbi Poola sõita, eesmärgiga ruttu ühelepoole, kujuneb see ohtlikuks, tüütuks ja väsitavaks. Ning Poola pole üldsegi mitte igav maa. Seal on mida vaadata.
Luxenburgis aga elavad mul sugulased ning seal ööbimismuret pole.

Ilusat suve!

Igati nõus, et ilus oleks suhtuda Poolasse kui huvitavasse sihtkohta, aga endal paraku ees just üks võimalikult kiire sõit marsruudil Karlsruhe-Tallinn ja tahaks teadjamatelt nõu küsida, kas läbi Berliini Varssavi peale on parim variant?
Ja kas Varssavi-Riia vaheline tee eelistatult marsruudil Lomza-Suwalki-Kaunas-Panevezys?
Kindlasti oskavad kogenud Poola läbijad pakkuda ka kõige soodsamat ajalist arvestust ja nõu anda, kus tasub sõita öösel ja kus mitte? (meil mitu juhti, plaanis roteeruda, et max kiiresti koju jõuda)
Tänud ette!

Kui kiiresti siis loomulikult kiiresti. Kasuta mõnd teekonna planeerijat netis, www.viamichelin.com või Google maps ja vali endale sobivaim marsruut.
Teekond sisesta Karlsruhe-Kaunas-Tallinn. Kui Kaunase välja jätad siis paneb ta sulle otsetee läbi Kaliningradi.
Varssavist Riiga igal juhul läbi Suwalki ja Kaunase.
Nii minu TomTom kui ka Viamichelin aga näitasid mõlenad kiireimaks marsruudiks Varssavini Karlsruhe - Nürnberg - Leipzig - Berliin - Varssavi.
Öösõiduga on nii nagu on. Mõnele meeldib öösel mööda Autobahne kimada, teine jälle sõidab läbi Poola hea meelega öösel vähem liiklust kuid minu meelest uimase peaga, peale pikka sõitu, ohtlikum. Eriti kui võtta arvesse sealset kommet sõita poolenisti parempoolsel teepeenral et kiiremad mööda saaksid. Muidugi on öösel jälle liiklust sedavõrd vähem.
Teeservas aga liigub seal ka pimedas igasugu rahvast - hobuvankrid, jalgratturid, inimloomad ja traktorid ning käänulisel teel on kohati ka nähtavus piiratud. Aga see on nö. kohaliku kultuuri eripära.
Huvitaval kombel on sama stiil ka Lätisse jõudnud. Ikla - Riia maanteel kimatakse ka kohati neljas reas.

Ega kiiruse mõttes sa vist väga ei võida - sõidad siis läbi Poola öösel või päeval. Võibolla lõppkokkuvõttes tunnikese. Aga mis on üks tund igavikulises ajaarvestuses :-)

Ohutut kojujõudmist!

Poola ei ole üldse igav maa. Kui päev otsa ilma peatusteta sõita siis on loomulikult igav. Kui ma Saksamaa lääne poole sõitsin siis oli ka Saksamaa "igav".

Käin regulaarselt Poolas puhkamas, väga mõnus, huvitav riik on. Ja kui mõned pikemad Euroopa reisid, siis teen Poolas ikka peatusi ringivaatamiseks, ööbimiseks...

Pultusk muide pidi päris ilus linn olema.

Kui plaanis kiiresti kuhugi Lääne-Euroopasse saada, siis parem ööbida Poolas ja edasi sõita puhanuna. Poznani kiirtee kaudu saab kiiresti (liiklus ei ole väga tihe) Berliini poole.
:)

Nio ja johhaidii, oli igati abiks :)

Kuni Varssavini tee remonte pole. Wyzskowi juures valmis uus jupp kiirteed, mis viib linnast mööda (kes käinud, see mäletab seda lagunenud linna vahet ja raudtee ülesõitu enne Varssavit). Sõiduaeg lüheneb ca 40 minutit. Katowice teel remonte pole. Krakowi kiirtee remont, mis oli eelmisel aastal, on lõppenud. Peale Krakowi ringi Slovakkia poole algab "kannatuste rada". 2 realine algus on remondis ja fooridega. Alles "Cerni Lewi" juurest saab jälle sõitma hakata.
Saksa poole minnes ei ole midagi uut.
Aga !!! Poolas on igas "mõttetus" külas fotoradar (märgid ka väljas)! Nii, et enam ei ole nii, nagu vanasti, et Poolas oli ainult 2 linna, kus tuli kiirus maha võtta. 1 oli Budzisko ja teine siis olenevalt suunast järgmisel piiril. :)))
Kütus on tänu zlotti kursile ja Leedu valituse otsustele nüüd oluliselt odavam (ja millegi pärast ka parem (saab rohkem läbisõita)) Poolas.
Varssavist kodu poole maksab tanklates öine ööbimine (autos) sellest aastast 20 zlotti!

Natuke jabur küsimus aga huvitab ikka. Millistes bensukates eelsitate Poolas tankida kas kodustes Statoilides Nestedes või Shellis, Orlenis jne?

Ise olen Poolas tankinud probleemideta nii Statoilis, Orlenis, Shellis jms. N.ö külatanklaid olen muidugi vältinud.

Kodune Orlen on väga hea. Meil ju ka nende kütus. Kui veel ei tea, siis nad ju Mazeikiu Nafta omanikud, kust tuleb 90% Eesti kütusest. Nii, et vahet ei ole. Päris "külatanklaid" pole proovinud.

Poolas olen püüdnud tankida automaatjaamades(põhiliselt Neste), ikkagi odavam veidi.Üldiselt ei ole Poolas kütuse kvaliteediga probleeme olnud.

Tere,

kuna minek Ungarisse siis kuidas Poolas praegu see lõik on (Suwalki - Bialystok - Lublin - Rzeszow)

Tervitades,
Marek

Olen tankinud Orlenis, Lotoses. Väga head on, mõnusamad kui Statoil.

Sõitsin mõned päevad tagasi Suwalki – Bialystok – Lublin – Rzeszow teed ning see oli täiesti ok. Suuri teeremonte pole. Mõned teed on küll natukene vanemad, kuid kindlasti mitte hullemad kui näiteks Peterburi Mnt. algus Tallinnast.
Peale piiri Slovakkia teed olid küll hullemad.

Hei,

04.07. jõudsin Luksemburgi.
Tallinn-Riia-Kaunas-Lomza-Pultusk-Varssavi trassil mingeid olulisi remonte või piiranguid ei olnud. Väikesi teetöid oli küll kuid kokku kulus nendes fooride taga u 30 minutit. Kõige kauem läks aega enne ja peale Leedu-Poola piiri ning Augustowis kus kesklinnas tehti sillareminti. Aga ei midagi suurt.

Varssavi-Wroclaw-Jelenia Gora sama lugu. Olulisiu remonte pole.

Saksamaal marsruudil Dresden-Frankfurt a. M.-Trier remonditi autobahni päris paljudes kohtades ning kiirusepiirangud u. 20 lõigul olid 80 km/h.

Tagasi tulen läbi Poznani. Annan ülejärgmisel nädalal teada kuidas lood sealpool on.

Tere,

mul selline küsimus, et siin teemas pole otseselt kirjutatud kuidas on lood trassil A2. See mis Varssavist otse läände Berliini poole suundub ümber Poznani. Mul on hetkel dilemma, et kas võtta pikem ja valdavalt neljarealine Varssavist edelasse ümber Katowice ja Wroclavi või A2 otse lääne suunas. Küsimus peamiselt selles, et kas A2 peal on neljarealist ikka umbes 100 km ulatuses või on see 4realine lõik pikenenud. Mul on mingi 2006 aasta atlas kus seda teed on pikalt näidatud ehitatava teena. On kellelgi hiljutist kogemust?
Tore, et Eesti ja Varssavi vahel hetkel suuremat sorti takistusi pole. Väga abiks info.

A2 (E30) kiirtee on tänase seisuga ca 260 km. Ja kui tahad Poolat kiiresti läbida, siis see Berliini suund on ainuõige. Olen kõik variandid läbi proovinud ja see on kindlalt parim.