Roadtrip matkaautoga Lõuna-Prantsusmaale suvel ´08

Plaan rentida Eestist matkaauto ja minna kaheks nädalaks 6-liikmelise seltskonnaga roadtripile. Sihtkohaks oleks Lõuna-Prantsusmaa. Kuna tegemist on esmakordse ettevõtmisega meie kõigi jaoks, siis tuli mõte siit mõne asja kohta nõu küsida.

Eelnevaid foorumipostitusi lugedes j22b kõlama seik, et 2 nädalat oleks sellise tripi jaoks vähevõitu. Millest tuleneb selline arvamus?

Kuidas oleks mõistlikum/kiirem/odavam/mugavam? Kas laevaga Helsingi kaudu Saksmaale või siis autoga läbi Läti-Leedu-Poola?

Kas kiirteel (maksustamise osas) eristatakse kuidagi ka n-ö v2ikseid- ja matkaautosid? Palju orienteeruvalt see taks on ja kui palju neid maksupunkte Saksamaa/Prantsusmaa läbisõitmisel umbes koguneks?

Palju kysitakse kämpades matkaauto parkimisvõimaluse eest?

Ette tänades,

Hanno

Olen seda maad vist kümme korda matkaautoga läbinud, ikka läbi poola.
Teed on seal paranenud märgatavalt. Arvan, et 6 liikmeline seltskond, kui see just 1 pere pole, hakkab peale 10 päeva 1 teisele närvidele käima.
2 nädalat on siis piisav, kui kütad 3 päevaga Lõuna-Prantsusmaale,
täidad seal oma eesmärgid ja sama kiirelt tagasi. Rannamõnudeks aega ei jää.
Tasulised kiirteed on Prantsuses, maksu nõutakse erinevalt, matkaauto
läheb kas tariif 2 või 3 alla. Kohati sõltub see auto kõrgusest,
kohati rataste arvust tagateljel.
Viimastel aastatel pole viitsinud taksi kokku lugeda. odav see pole.
Olenevalt autost 100-150 €

Kämpinguid on palju. Agde ja Sete lähistel mere ääres samuti mägistel aladel olen puutunud kokku probleemiga, et mu suht suur matkaauto pole tahtnud hästi kohale mahtuda. Mul on all mingi sait, kus peaks kruntide suurusest ja kämpidest üldse aimu saama.
Prkimisvõimalust sul kämpingus vaja ei lähe, ikka ööbimisvõimalust, milles sisalduvad siis erinevad vajalikud teenused.
Ei oska muud lisada.

http://www.eurocampings.net/fi/eurooppa/

Mine laevaga Ventspilsist-Rostock`i. See vähemalt ca 2 korda odavam, kui Tallinn-Rostock. Sõidab vist mingi sakslaste laev.

Kuidas on matkaautoga ööbimisega väljaspool kämpi Lõuna-Euroopas? Ehk viitsid pikemalt kirjutada matkaautoga seonduvast Euroopas? Tänud ette!

me käisime eelmisel aastal matkaautoga Lõuna-Prantsusmaal augustis.
Kuna meil ei olnud mitte ühtegi ööbimist kinni pandud siis nt Antibes me ei leidnud mitte ühtegi vaba kohta kämpingutes. (Mujal linnades ei otsinudki enam) Mitmed kämpinud olid mõeldud ainult telkijatele. Parklates on palju kõrgusepiiranguid ning suur matkaautoga parkima ei saa. Samas Prantsusmaal kiirteede ääres on väga korralikud bensiinijaamad, kus on paljudes pesemisvõimalus ja matkaautodele eraldi ööbimiskohad. Väikestes mägilinnades kitsastel tänavatel võib matkaautoga sõitmine olla päris keeruline, kuna teed on väga järsud ja kitsad ning igal pool ka pargitakse.
matkaauto maksab küll kiirteedel kõrgemat hinda. Näiteks me maksime kokku üle 100 euri Monacost, Lyoni kaudu Mulhouse'i.
Meie reis kestis 20päeva ja 7000 km ning saime nii sõita kui puhata. Vähemaga poleks jõudnud.

lähme ka juulis kolme matkaautoga. Kõigepealt Ventspils-Rostock praam (piletid ostetud) ja 3 nädalaks. Äkki kohtume. Sihiks ka Lõuna-Prantsusmaa ja Burgundia.

kui tegemist on sõidupäevaga, siis oleme ööbinud teeäärsetes tanklates
kusjuures osaliselt on matkaautodele mõeldud tsoonid neis päris mugavad,
asuvad maanteemürast eemal, haljastus, wc, vesi, valgustus tasemel.
Parklates on ka pollarid sagedased külalised, nii,et ära unusta solgikraani lahti. Tehakse trahv, lisaks tuleb tasuda veel puhastusfirma kulud, kuigi läheduses rekkamehed kõigest jõust kummi pritsivad.
Rekkade vahel ööbimisega ongi see häda, et kuumadel suveöödel kipub
asfalt vängelt kuse järele haisema, ära kunagi jää külmutusfurgooni lähedusse, sest see müriseb terve öö, põhimagistraalide ääres, kui oled end juba hilisõhtul pildituks sõitnud, ei pruugi bensujaama parklas üldse kohti olla. Rekkamehed omavad parkimisel uskumatut leidlikkust.

Kui te nagunii rendite, kas ei saaks kohapeal rentida vauni? Hullu aega hoiate kokku ja prantsusmaale jõudmise kütus ka. Marsruudi optimistlikul planeerimisel oht ajaga ala-planeerida. Reaalsed kiirused kipuvad väiksemad olema. Poolas "rongi" toppama jäämine jne.
Ps. Ise tripime 2kesi universaaliga ja see Ventspils-Rostock oli küll väärt soovitus, kuigi plaanisime seekord siis uut(meie jaoks peale 96a) taani silda vaadata.

see ventspilsi soovitus oli tõesti väärt, ait2h:)

krt see taani sild on jube kirves, matkaautoga ületamine maksis paar kuud tagasi ca 1200 eeki, kui õieti mäletan, samas Helisngborg-Helsingör praam oli vist ca 600 eeki. Sild on küll vägev, aga mõtetu raha raiskamine.
Matkaautot õnneks rentima ei pea, on endal olemas... Võin ise välja rentida, kui soovijaid on:)

kui 6 inimese seas on vähemalt 2 asjalikku juhti, siis laevaga kulub aega rohkem, kui sõites. Laeva kasutamine on juba maitse ja rahakoti küsimus. Laevas ostab iga inimene pileti. Auto kütusekulu sõltub reisijate arvust suht vähe.
Pealegi oli ajaks planeeritud 2 nädalat. Siis pole juba aja kokkuhoiu seisukohalt laevas ajaraiskamine mõttekas.
Ajakulu saad teada, kui toksid planeerijasse sisse oma soovitud teekonna, külastatavad punktid jne. Auto kiiruse määramisel tuleb olla pessimistlik. Mitte mingil juhul ei tohi tavateele märkida 90 km/h. See on keskmine kiirus ja seele saavutamiseks tuleb pidevalt 100-110 kihutada. Väiksemad teed mägedes tunduvad kaardil korralikena. Tegelikkuses on nad käänulised ja kiirused kukkuvad kolinal. Pealegi kulub mägedes osa aega ohutuks liiklemiseks. Ei saa ju 80 mäest alla kihutada, et siis enne kurvi täiega pidurit tallata. Tulemuseks on pidurite remont. Kui veel on mida remontida.
Räägin seda kogemuste põhjal, mis saadud mägedes liigeldes. Eelmisel aastal tuli Austria ja Šveitsi reis 6000 km ja aega kulus 18 päeva. Ka siis tuli mõnikord pikalt rooli taga istuda. Lühem aeg tähendab lihtsalt seda, et puhkamisele kulub vähem, enamus aega möödub "plaani täites"

2 nädalat ja lõuna prantsusmaa? jõuad rannamõnusid nautida ja ringi vaadata küll! kui rendibuss- siis soovitavalt pranslaste oma toodang! teenindusi on palju! meil oli renalut traffic- ja pidime rattalaagri ära vahetama. ööbida saab jah spets ettenähtud kohtades-neid jagub. vaat et te siis millau viadukti ära ei unusta. üldse, kui sinna linna jõuate, siis jookseb seal üks jõgi. me sõitsime linnast veits eemale, põldude ja talude poole, panime bussi jõe äärdetelgid püsti ja olemine väga ok! pealegi oli seal eht väksemat sorti mägimatka-ronimist harrastada.

mis puudutab kohalikke teid mägede vahel, siis just nendel sõitmine külast külla, linnast linna annabki just selle lõuna-prantsusmaa fiilingu- megailusad vaated, ohtlikud kurvid... kui ei kupata, siis on kõik ok! ja need väikelinnad. lõuna prantsusmaa on ilus.

vein- oi kui odav. mida odavam, seda sitem ka, aga noh pähe kakkab ikke. pudel kohalikus poes algab u 15 EEK-st.

oskab keegi midag rääkida äkki l-prantsusmaa hinnatasemest? et vist üsna kallis pidi seal olema kõik (välja-arvatud vein:))?

Hinnatase on üsna kallis tõesti, ja eriti Lõuna-Prantsusmaal. Usun, et kui plaan vanasse Euroopasse reisida, siis olete sellega eelnevalt arvestanud.
Mis puutub veini hindadesse, siis nagu ikka viinamarjakasvatuse piirkondades on poodides mõõgil enamasti prantsuse vein. Ütleksin, et Eestis on üldjuhul oluliselt laiem gamma müügis. Prantsuse veini fännidele on kohapeal muidugi paradiislikud tingimused. Mis puutub hindadesse...nojahh...meil on ju ka odavate veini saada. Korralik ja hea vein maksab ka Prantsusmaal üsna palju. Aga, jah, lihtsakoelisemate kohalike odavate lauaveinide valik on üsna suur.

Kuramus, parandasin oma vanas postituses ühte kirjaviga ja kohe viskas selle viimaseks. Kui aga juba jutuks juba tuli, siis käisime suvel oma tripi ära ja jäime rahule. Mis puudutab laevaliini Ventspils-Rostock, siis sellest sai pikemalt kirjutatud matkaautode foorumis http://www.matkaauto.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=27&func=view&id=213&catid=8
Seal on ka kogu ülevaade meie reisist. Kel huvi on, eks sirvige säält:)

Sel suvel sai ära proovitud kohapeal matkaauto rentimine ja õnnestus. Täpsemalt lennukiga TLN-Barcelona. Sealt renditud matkaauto ja sõidetud 2 nädalat Hispaania ja Portugal. Säästetud 4-6 päeva, toiduained Hispaanias sama hinnaga ja Portugalis odavamad, mis Eestis. Rendiauto hind umbes sama mis Eestis, auto ise väga korralik, aasta vana, kõik süsteemid töötasid, auto lisavarustus(abivahendid, nõud) väga hea. Soovitan soojalt, interneti kaudu rendipakkumisi virnas.

Ise käisime ka sel suvel 8-liikmelise seltskonnaga Lõuna-Prantsusmaad vallutamas ja läbisime Läti-Leedu-Poola(Varssavi)-Tšehhi(Praha)-Saksamaa(Berliin, München)-Austria-Šveits-Itaalia-Lõuna-Prantsusmaa(Monte Carlo, Monaco, Nice, St. Tropez, Marseille, Millau) ja jäime väga rahule. Esmakordne ettevõtmine ja 2 nädalast täiesti piisas. Järgmine aasta uuesti, kuid siis juba uued riigid ja sihtkohad. Auto rentisime Eestist ja kokku läks tripp per face koos rendi + kütuse + kiirteemaksudega ca 7000.- kuid see raha on mõttetu, võrreldes sellega, mis emotsiooniosaliseks me saime.

Väiksemat sorti kokkuvõte asub siin, kellel huvi: http://trip.ee/node/41709