Rolleri rent ja Tai politsei

Tere,
Tekkisid küsimused Tais olles rolleri rentimise kohta:

1) Kas rollerit on võimalik rentida ka ilma passi ära andmata?
2) Kuidas käituda trahvi saades? Saan aru, et enamasti hakkab võmm altkäemaksu nõudma, ilmselt on lihtsalt see talla ära maksta?
3) Kas rolleriga võin sõita kui mul on ainult B kategooria?

Tänud!

  1. Enamus kohti soovib passi tagatiseks.

  2. Politseiga ei ole mõtet vaidlema hakata mitte kusagil. Kui tahad pääseda ilma suurema ajakuluta, siis tuleb küsida sõbralikult kas saaks ka kuidagi lihtsamalt selle probleemi ära lahendada. Üldjuhul saab.

  3. Ei või B kategooriaga sõita, sest rollerid on seal maal üle 100cm3 kubatuuriga. Samas on politseinikud selles osas küllaltki mõistvad ja kui eriliste lollustega silma ei paista, siis midagi ei tehta. Olen paaril korral ulatanud Eesti id-kaardi lubade asemel ja sellega on rahule jäädud. Liiklusõnnetuse korral ei tule A-kategooria puudumine kohe kindlasti kasuks, seega on soovitav seda siiski omada.

Mõned üldised soovitused:

  • Küsi oma hotellist, millist rollerirenti nad soovitavad ja maini soovitust ka rollerit rentides, siis on ka pettuse oht minimaalne.
  • Loe leping mõttega läbi ja vaata üle summad, mis on lepingus kirjas. Need ei ole sinna niisama pandud, vaid ka rakenduvad kui rolleri katki sõidad või lased ära varastada.
  • Tee rollerist enne lepingu allakirjastamist pildid rendile andja juuresolekul, et ei tuleks hilisemaid vaidlusi defektide osas.
  • Ürita leida veidi kvaliteetsem kiiver, sest munakoored, millega sealmaal üldjuhul sõidetakse, ei oma mitte mingisugust pead kaitsvat funktsiooni.
  • Vaata rolleri tehniline olukord üle. Rehvimuster. Pidurid. Loksud jne...

Tere
Tulin just taist ja seis hetkel selline.Kao Lakis sai rolleri ilma passi ära andmata,tehti lihtsalt mobiiliga pilt.Politsei ei tüütanud kordagi.Phuketil olukord oopis teine.Ilma passi ära andmata ei õnnestunud rent.Nädal Phuketil ja sattusin kolm korda politsei reidi,Kord õnnestus läbi lipsata kahel korral kontrolliti.Mul oli A katekooria load kaasas oli rendi leping ning kiiver peas polnud probleeme.Kui teil a katti pole siis parem öelge et load hotellis makske trahv(500-1000kohaliku) ära ja sõitke edasi.Mingi id kaari jamaga küll enam hakkama ei saa,naad on seal päris targaks saandKena puhkust
Ivo

Veel üleeelmise aastani sain mina Tais politseiga hakkama autojuhi lubadega, viimased 2 aastat küsitakse konkreetselt A kategooriat. Vaielda politseiga tõesti ei tasu.
Phuketil ja Krabi/Ao Nangi kandis pole kunagi õnnestunud ilma passi pandiks jätmata rollut rentida. Ise olen tavaliselt jätnud aegunud passi, no ei riski jätta oma kehtivat passi kuhugi kellegi võõra onu juurde sahtlisse.
Arvestama peaks asjaoluga, et avarii korral A kategooria puudumisel tõenäoliselt ei korva ravikulusid ka kindlustus.
Ja kindlasti peab arvestama asjaoluga, et süüdi on alati õnnetuse korral farang.

Selle passi kartuse peale küsiks,kas on olnud siis juhuseid, et mingi jama pärast?

Konkreetset jama pole siiani minul olnud. Lihtsalt vaatasin, kuidas asi käib - rendionul on kõik passid ühes pundis, tavalise puidust laua sahtlis. Mis nendega öösel toimub ja kus hoitakse, ei tea. Aga kui midagi peaks juhtuma - vargus, tulekahju , õnnetus omanikuga vms ?? Kogu see sama on sellisel juhul kaelas sinul konkreetselt, keegi ei vastuta selle eest, keegi ei kompenseeri midagi.

Kui arevestada palju renditakse rollusid (kogu maailma turistid) ja kui vähe jamasid ,siis tõenäosus väike sekelduse toimumiseks
Ega neid tulekahjusid ja vargusi seal vist iga õhtu ka ei ole...aga kui saab ilma,eks ikka siis parem
Ise võtsin hotelli kõrvalt,ja ei tahtnud mingit dokumenti,kuna nägi et elame seal kõrval.Oleks passi küsinud,oleks andnud

Eks see on ju kõikides eluvaldkondades nii, et kõikvõimalikesse jamadesse satub üldkokkuvõttes tuntav vähemus. Aga kui mul on vähimgi võimalus midagi iseendal selleks teha, et mitte olla selle vähemuse hulgas, siis arvan et mõistlik on seda teha. Aga see on puhtalt minu isiklik arvamus ja elufilosoofia. Igaüks valib ise oma tee ja meetodid elamiseks/puhkamiseks.
Kui lugeda natuke ka muukeelseid foorumeid, näiteks soome, vene või inglise keeles, siis erinevatesse jamadesse sattunuid tegelasi on ikka palju.

Meil küll õnnestus eelmine aasta Kata piirkonnas kohe esimeses kohas roller rentida ainult passi koopia rendifirmasse jättes.Isegi ei küsitud originaali näha.Sai rollerile møned kriimud ka tehtud,aga sellest ka ei tehtud probleemi.See oli ikka väga tore üllatus.Me olime jüba valmis,et kogu tagatisraha ja mingi trahv tuleb maksta.

Ko Changil olid kolmes rendi kohas id kaardiga nõus

Kas te Eestis annaksite passi rolleri rentimise eest ära? :)
Kui ei, siis mis krdi päralt te seda kusagil korruptsiooniurkas küll teete!?

  1. "avarii korral A kategooria puudumisel tõenäoliselt ei korva ravikulusid ka kindlustus." - kas see vastab tõele? Kui ma olen näiteks tagaistmel ja satume avariisse. Siis juhi eest reisikindlustus ei korva meditsiinilst abi ja kaasareisija eest korvab?

  2. Kas rolleritel on mingi kindlustus või kasko? Kas on mingid kallimad variandid ntx 400 bht/päev kus oleks kasko sees?
  1. Need küsimused peaks väga konkreetsena esitama kindlustusettevõttele, kellega vastava lepingu sõlmid enne reisi. On väga erinevaid tingimusi.
  2. Erinevaid rentijaid on sadu/tuhandeid. Mõni aasta tagasi rentisid rollusid vaid üksikud, täna pakutakse seda teenust kõikjal, sh ka pea iga majutusepakkuja - hotell/guesthouse/hostel jne. Ilmselt on see üks väga väheseid teenuseid Tais, mis üldse on odavnenud võrreldes eelnevate perioodidega.

Seega peaks rolleri või muu sõiduki kindlustuse ja ka kõik muud tingimused kohapeal enne rentimist läbi rääkima/vaidlema. Ühest vastust kummalegi küsimusele pole. Tripist saad vaid kellegi kogemusi, arvamusi, ettepanekuid, fantaasiaid.
Üldjuhul tavalise rolleri/motika rentimisel mingit Kaskot renditeenuse sees ei sisaldu. Rentija vastutab täiega kõige eest ja summa, millele nö omavastutusena alla kirjutad, on reeglina suurem, kui kohalik ise uue pilli hangiks.

Rusikareegel - Farang on liikuv rahakott, vastutab ise kõige eest, mida teeb ja puutub. Kõik on hästi, niikaua kui on hästi, .....ja niikaua kuni farangil jätkub raha. Täpselt niikaua on ka Tai Naeratuste Maa.

Ka minek 24. jaanuar. No päris passi ma kyll neile ei anna, see ikkagi on seal maal peamine reisidokument. Teen passi koopiad ja pakun ID kaarti, kui ei sobi, siis järgm rendi putka.

B-lubadega saab sõita küll, kui küsib siis ütled et kategooriad on kuni B-ni :)

Sõita võid üldse ilma juhiloata aga juhtimiseks peab A kategooria olema. Punkt.

Peatati kinni Phuketis. K
B kategooria luba neile ei sobinud ning sain 500 bahti trahvi. Kiiver oli vähemalt võtta, vastasel juhul teevad 500+500.
Siis küsisin, et miks the ainult turiste kinni peatate ning mitte kohalike? Selle Peale öeldi, no commission...Listen, every day on this island 5 people get killed. Selle Peale ei hakkanud nendega parem vaidlema. Mendid kes reivi teevad, on kõik must raha..
Niisama lampi kinni ei peatata yldjuhul. Ainult siis kui lauskontroll..

toomas113, kas said kohapeal ära maksta või pidid jaoskonda minema?

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi