Rolleriga 200km

Tekkis siuke mõte, et kärutaks Krabilt Samuile mopeediga ja vahiks paar päeva saarel. Huvitav kas 200km kannatab vehkida? Eriti kui tegu mingi sisemaaga? Phuketil sai küll pea sama suur kogus päevaga sõidetud aga see oli rannast randa trip põhimõtteliselt. On keegi äkki seda teed pidi sõitnud?

Eks olene ka rollerist - 50-kuubikuline on pisut hädine, Egiptuses, kus ma ise hetkel olen, lasevad aga paljud 250-ste Piaggio Hexagon'idega ringi - need on juba midagi pisikese Gold Wing'i moodi :) ja 200 km sellisega lasta oleks nohu.

Mis rolleritest ja mopeedidest te siin kogu aeg räägite? Valdav osa sarnastest sõiduriistadest, mida Tais renditakse on klassifitseeritavad ikka mootorratastena. Kuubikuid on neil nii 100-125, uued mudelid neljataktiliste mootoritega, osadel on automaatsidur, osadel automaatkast, osadel saab jah jalgu hoida nagu rolleril. Samas on neil enamasti täiskõrgusega mootorratta rattad. Ma ei tea, kas selliste riistade kohta ikka on õige mopeed või roller öelda? See selleks, aga 200 km läbisõitu päevas pole mingi küsimus. Olen pikemaidki otsi päevas teinud. Maanteel paras kiirus nii 70-80 kahekesi, pole probleemi ka suurema kiirusega, kuid turvalisuse kaalutlusel ei tasu kimada, nii jääb ka vähem võimalust vaateid nautida. Konkreetse Krabi-Samui vahelise lõigu kohta ei oska öelda, kuid olen sõitnud ka neljarealisel motorwayl ja alla mind ei aetud. Korralik visiiriga kiiver peaks ka olema. Kui kiivril visiiri pole, tuleb kindlasti suured päikseprillid ette panna, sest liiv, kivid ja putukad on muidu kohe silmas.

Rentimisel tuleks täpsustada, kui kaugele sõita võib. Näiteks Phuketis on tavaliselt lubatud sõit ainult saarel jne.

Nael kummi! (Tegelikult olen neid seal paraja posu saanud, kummiremondikohta juhatamisel on kohalikud tavaliselt abivalmid.)

Olen ka seal omajagu kilomeetreid läbi söitnud, küll mitte rendikaga.Aga siiski kiiver küllaltki tähtis, tuttavad kes mulle rolleri andsid ütlesid et valgel tuleb trahv ilma kiivrita söidu eest väga lihtsalt.

See oli küll maa kohtades, mitte Krabil ega Phuketis

Erinevatel aegadel ja erinevates kohtades Tais rolleriga ringi sõitnud, kuid päeva max.kilometraaziks jäi 100km, üle selle muutus see tegevus juba tööks st.et ega Sa seal eriti ei jõua nautida sõitmist ja vaateid.

Küll rentisime selleks mingi 4WD auto, aga ma ei näe probleemi küll ka motikaga sõitmiseks. Lihtsalt Krabist Phuketisse sõita ei jätnud meile küll mingit erilist muljet ning kahetsesime kõik hiljem, et selle päeva ära raiskasime. Krabi area jättis ikka tunduvalt ehedama mulje, aga eks see ole juba maitse asi.

Ei tahaks nyyd uut teemat avada, aga kui siin juba rentimisest juttu tehti, siis kas seal renditakse s6iduriistu igayhele? Sellesm6ttes, et kas need ylalmainitud 100-125kuubikused sobivad t2ielikule algajale, kes pole elus peale jalgratta yhegi kaherattalise asja peal olnud. B-kat load on olemas. Autorent oleks ka m6eldav, aga see rolleri variant tundub nii vahva ja lihtne.

Jah, renditakse ja sobib. Lihtsalt peab meeles pidada, et 2 päeva ringi sõites, ei tee veel meistriks, kruusa teedel, suhte kerge ennast külili keerata.

Malaisias küsiti meilt vähemalt juhiloa olemasolud, aga Tais ja Kambodzas polnud sedagi vaja. Peaaei, et tagatisraha (pass pandiks Kambodzas) olemas on ja pole probleemi.

Muide, kui pole harjunud rolleriga sõitma, siis tagumik jääb päris haigkes, kui päev otsa ringi sirgeldada sellega. Samas annab see nii mõnusa vabaduse minna kuhu tahad, millal tahad... ise eelistan alati reisidel rolleri rentimiset.

110cm3 mootoritega on enamus rendikad Tais. Mina ei ole küll kohanud ühtegi 50cm3 töömahuga pilli. Seega kahekesi peal olles ei ole mingisugust probleemi 70-80 km/h lasta, tõmmet jääb ülegi. Mina sain 95km/h kätte maantee peal, aga siis läks ka juba suht kõhedaks olemine :)

200km niisama maha põristada on mõttetu, parem marsaga kohale ja siis roller uuesti alla rendist. Pead ju tagasi ka sama teed pidi sõitma ja see on eriti üksluine.

Lubadeks kõlbab väga edukalt Eesti ID-kaardi näitamine:)

Vähemalt Phuketis madalhooajal ID-kaardiga hakkama igal pool enam ei saa. Praegusel ajal on politseid eriti palju näha ja osad vaatavad iga väga täpselt, mis Sa talle annad ja tuvastab nime järgi ka nägusid. Meil vähemalt oli selline kogemus, olime kolme rolleriga ja ühel meist oli ainult ID-kaart. Andsime alguses kolm juhiluba, kuna ühel kaassõitjal oli ka luba kaasas, kuid politsei hakkas nimesid ja nägusid tuvastama ning tuvastas pettuse ja ID-kaardi saatis ka pikalt.

See liiklus on selles mõttes seal huvitav, et ühele motikale mahutatakse 3-4 persooni vabalt peale. Kohalikke. Meiesuguseid üle kahe ei mahu mingi valemiga , kujutan ette... Ime, et need tsiklid jõavad sellist raskust üldse vedada.

to adams

Ilmselgelt oligi probleem selles, et teised andsid juhiload :)
Kui kõik oleksite üksmeelselt ulatanud ID-kaardid, siis vaevalt et politseinik oleks midagi aru saanud.

el obrero

Kolmekesi on täiesti sõidetav :) Üks kohalik neiu sõidutas meid niimoodi ringi ja kui muidu ma eriti naiste käte rooli ei taha usaldada, siis peale esimest paari minutit tundsin end täiesti mugavalt :)

No algul andsime kolm juhiluba, aga kuna hakkas nägusid kokku panema, siis ei jäänud muud üle. Mina näiteks ei kanna juhiluba ja ID-kaarti siin korraga kaasas, seega ei saanud seda varianti ka kasutada. Eks ta selline halb juhus oli, enamasti piisab, kui öelda, et load on kaasas ja lastakse minna.

Aga kolmekesi kannatab sõita küll, mugav just ei ole aga vajalikud sõidud saab ära teha küll nii mäest üles kui alla.

Kambodzas nägime 6 inimest ühe rolleri peal, neist enamus küll lapsed, aga siiski :D