Rongiga Euroopasse

Siin on olnud palju teemasid autoreisidest Euroopasse. kahjuks ei ole oma kaaslasega auto inimene ja võib tekkida ka olukord, et lennata pole võimalik. Aga reisukihk on ikka olemas ja sepärast tekkis mõte rongiga Euroopasse. Kesk-ja Lõuna Euroopa pole probleem. (Muidugi kui kellegil on fantaste elamusi rongisõitudest Euroopas, oleks tänu. Šveitis mägiraudtee on mu unistus). Bussiga on natuke tüütu. Ja siis avastasin öörongide saidi https://nachtzug.net/et/stockholm-berlin/ . Näiteks järgmine nädal Stockholm-Berliin magamiskupee 2 kohta 433 EUR. Euroopa siseseid reise oli seal palju. Hetkel on see lihtsalt uuring. Aga tänud, kui kellegil on elamusi.

Miks ka mitte. Tänu Leedu Raudteele on nüüd rongirööpaid mööda ka Tallinn muu Euroopaga ühendatud. Ise olen välja arvutanud, kuidas näiteks rongiga Tallinnast Ida-Türki Vani järve äärde saada, 100% rööpaid pidi, ca 5 päeva ja 250€ inimese kohta, anna ainult minna.

5
0

Me oleme üsna mitu korda sõitnud rongiga Stockholmist Kirunasse või selle lähedale. Magad kupees, õhtul uinud kevades, järgmisel hommikul ärkad lumises põhjamaa talves. Väga mõnus. Sel kevadel tegime veidi lühema otsa, lennuk Oslosse ja rongiga otse lennujaamast Oslo - Otta - Oslo, see vist päris "rongiga Euroopasse" alla ei lähe. Kuid niimoodi kevadel mägedesse suusatama saada on täiesti suurepärane.

Mul ämm-äi on väga vaimustuses Šveitsi rongidest, nad on üsna mitu korda omal käel Zermatti-Täschi piirkonnas seigelnud. Vanematele inimestele on seal rongides lisaks suured soodustused.

1
0

Abikaasal oli hiljuti vaja minna Barcelonasse ja lennuk/buss/auto ei olnud sobilikud variandid. Vaatasin sama lahendust, et Stockholm-Hamburg/ Berliin, sealt edasi Pariisi ja ning Pariisist Barcelonasse. Lõpuks küll reisiks ei läinud, aga oli tehtav. Hind küll liiga soodne poleks tulnud (tal olid ka kindlad kuupäevad, st paindlikkust polnud), nii et üks ots (esimese klassi piletid/ personaalne ööbimiskupee) tuli umbes 1000€ ots. Aga saab kindlasti soodsamalt.

1
0

Tuttav pere käis koos kahe 7-9 aastase poisiga eelmine suvi 2 nädalat Euroopas: Stockholmist Sveitsi ja Prantsusmaale. Interraili piletiga, mille ostsid päev enne minekut ja kohapileteid ostsid ka kogu aeg jooksvalt juurde. Mõnes kohas viimasel hetkel enam parimat ühendust nii ei saanud (nt Berliin-Stockholm), aga aeglasemate rongidega said kohale ikka. Ise olid väga rahul.

3
0

Kas Stockholmist Shveitsi sõites saab rongile ka rattad kaasa võtta? Tahan teha rattamatka mööda Eurovelo rattateid aga pole välja mõelnud, mismoodi ratta saaks Shveitsi alguspunkti. Soov oleks minna koos elektrirattaga ja neid lennupagasisse ei lubata. Mis variandid oleks üldse elektriratta veoks Eestist Euroopasse ja tagasi?

0
0

@krosu, laias laastus kõik võimalik peale lennuki - nt bussiga Tallinnast Berliini (Flixbus) ja sealt rongiga Šveitsi, mõlemas saab ratta kaasa võtta. Või ise autoga minna. Või autoga Klaipedasse, auto sadama parklasse jätta, laevaga Kieli (6x nädalas) ning sealt rongiga Šveitsi (1 ümberistumisega, rattakoha saab broneerida).

8
0

Flixibus ütleb kohe kodulehel ära, et elektrirattaid ei transpordita. Ecolines puhul peaks konkreetse reisi puhul uurima, et kas üldse ja mis tingimustel rattad kaasa saab. Kõige rattasõbralikum paistab olevat Lux express, nendega jõuaks kuni Varssavini, ning sealt saaks juba rongidega edasi. Eks erinevaid ümberistumisi koguneb omajagu.

Olen ka kuulnud, et mõnikord saadavad matkale minejad oma rattad kulleriga kohale.

1
0

krosu, rattaga koos saad LuxExpressiga Varssavisse. Sobib ka elektriratas. Oma kogemus. Sealt edasi saad rongiga. Kui kasutad jupikaupa regionaalronge, pole probleemi. Ilmselt saab ka kiirrongidega. Siin mul oma kogemust pole. Busse ei tea. FlixBus elektrirattaid näha ei taha (nagu juba varem öeldud). Tavalise ratta koos matkavarustusega olen saatnud DSV-ga Saksamaale Düsseldorfi külje alla Krefeldi logistikakeskusse ja ise lennanud kohale lennukiga. Saatmine maksis ca 200 eur.

3
0

Aitäh täpsustuste eest, vaatasin et tõepoolest Flixbus kaasa ei võta. Eks see rongi-bussiga läbi Euroopa kulgemine on ajamahukas ka. Ehk on tõesti kõige mõttekam mõnele veoteenuse osutajale kaasa panna ning ise mugavalt otse Tallinnast Zürichisse lennata. Kiire guugeldamine näitab et näiteks Vervol liiguvad eri suuruses kaubikud Šveitsi ja tagasi pea iga päev, kohapeal olemas terminalid rataste ladustamiseks ning kättesaamiseks: https://vervo.eu/ee/riigid/kaubavedu-sveits

2
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased