Sitsiilia 5 päeva

Tere! Lendame oktoobris perega Sitsiiliasse (Catania lennujaama). Plaanime rentida auto ja saart avastada. Kas kellelgi oleks 5 päeva agendat soovitada nii, et algus ja lõpp-punkt oleks Catanias. Vahepeal võime ööbida teistel linnades.

Kui soovid häid soovitusi, siis tasub avaldada, mis huvid reisiseltskonnal on.

Võib proovida kasutada ChatGPT-d vms robotit, mis koostavad päris häid reisikavu, mida saab lasta mudida huvide või mis iganes kriteeriumide järgi. Soovi korral ka eesti keeles.

5 päevaga jõuab tervele saarele tiiru peale teha - Syracusa, Agrigento, Palermo, Taormina, Etna.

Lisaks veel Erice, Monreale ja Cefalu. Mulle isiklikult meeldib Balestrate rahulik rand ja sealt üles Copello poole rahvuspark ja vike matk seal ja vaated.

Olime teemaalgataja 5 pàeva asemel 1 nädala eelmise aasta augustis. Kui Catania lennujaamast kohe rendiautoga ülespoole sôita ja pool aega ( 3 ööd) Palermo juures paikneda ning teine pool tagasitulles Catania / Etna kandis olla, siis aee tundus meile sealkandis optimaalne valik. Aga jah, olime nädala.

Saabusime Sitsiiliast möödunud teisipäeval. Kokku olime 8 päeva. Meie küll saarele ringi peale teha ei jõudnud, kuigi oli rendiauto. Esiteks võtab seal sõitmine päris kaua aega, sest on palju käänulisi teid, seal 90-ga ei sõida. Minule meeldis põhja osa rohkem kui lõuna poolne Agrigento, Templite org on külastamist väärt ja viinamarja istandused on imelised, aga ma olen mere ja mägise ranniku inimene.

Kui Cataniast, siis mina läheks Taormina-Messina-Cefalu-Palermo-Trapani-Agrigento. Palermo meile positiivset muljet ei jätnud, Catania vastupidiselt meeldis väga. Cefalu ja Taormina on väga ilusad. Cefalus matkasime mäe otsa, kus 12. sajandi loss, vaated imelised. Väikeste lastega ei soovita. Palermos on botaanikaaed, mis oli väga huvitav. Käisime ka katakombides, minna ma sinna tahtsin, aga reaalsuses oli see mulle päris jube kogemus. Väga võõras oli minu jaoks surnuaias jalutada ja surnuid vaadata. Teisel poole Palermot on Zingaro rahvuspark, kuhu matkama läksime. Kõige kergem rada, mis piki rannikut kulgeb on ca 7 km pikk ja võttis meil edasi-tagasi aega ca 4 tundi. Siledalt maalt pärit eestlasele oli ikkagi väljakutsuv ja väikeste lastega ei soovita. Aga see on väga ilus ja sitsiillastele väga tähtis koht. Agrigentos käisime nagu mainitud ning sealt edasi sõitsime Etna juurde. Etna soovitan kindlasti ära kaeda. Seal on ka väiksematele lastele jõukohane liikuda.

Kiirteed A18 ja A20 on tasulised. Mina sõitsin palju A19 peal ja tasulistele ei läinudki.

Nädalaga tiiru peale ei tee jah.

Olen nõus, et Etna ümbrus ja põhjapoolne osa kobedam.

Aga puhtalt minu arvamus, mis ei pruugi lõpuks sobida.

Liiklus on omaette teema. Rikkusin eeskirju nädala jooksul oluliselt rohkem kui eelnevas elus kokku. Tuleb sulanduda. selle omandad umbes päeva- kahega.

Brinnu väga huvitav on, et nii erinevad soovitused on inimestel :) Mulle Catania tundus just vastupidi koht kuhu ma enam ei kulutaks üle 7 minuti, saaks vaid kiiresti lennujaamast minema ja Palermo meeldis väga :D Sellepärast ongi soovitusi ka nii raske anda.

Erice meeldis ka mulle väga. Üldse need pisikesed linnad Sitsiilias on tohutult armsad.

Pigem soovitan arvestada sellega, et sõiduaeg on seal pikem kui oled ehk Eestis harjunud. Mägiteed, pisikesed kohad. Soovitangi neid sõita ja vaadata ümberringi kui kimada kiirteid mööda.

Ehk on Taorminas Amfiteatris mõni kontsert tulemas. Soovitan seda külastada.

Ole autoga ka ettevaatlik, ajaloolistesse väikelinnadesse ei tohi sisse sõita. Inglise keelseid silte ei olnud (kui mina käisin) ning me eksisime ka ühe korra :D Õnneks majutuse pakkuja teadis kuhu helistada. Linna sissesõidul on vaid Itaalia keeles silt ja punane foorituli ja kõik. Auto pead jätma parklasse ja siis jala linna edasi. Kohvritega oli päris huvitav minek. Sellest ajast reisin ka seljakotiga :D

Etna otsa tuleb ka minna :D

Catania osas, me alustasime Catanias ööbimisega, sest jõudsime õhtul ja ma olin juba Riiga sõitnud päeval nii et õhtul päris võõras liikluses enam sõita ei tahtnud (käisin ema ja õega, neil juhtimisõigust ei ole). Esimene öömaja oli sellises Catania osas, et ei teadnud, millist kohvrit kõige kõvemini peaks kinni hoidma. Prügi igal pool ja lihtsalt räpane. Aga kui olime oma sõidud ära teinud, siis viimase päeva veetsime ka Catanias ja nö vanalinna osa oli nii ilus ja mõnus jalutada. Palermost mul lihtsalt üks räpane, lärmakas ja väljapressimise mälestus. Muidugi arhitektuur oli ilus, aga kohutavas koguses on prügi. Aga seal on muidugi omad teemad selle osaga.

Minu meelest Waze või Google Maps ütlesid, kus on keelualad linnades. Cefalu puhul vähemalt tuli kohe keelumärk kaardile. Taorminas ma tegin ühe vale pöörde ja sattusin ka kusagile, kus poleks olla tohtinud, sealt minema saamiseks tuli meie mõistes kõnniteel sõita.

Kui mägedes sõitmise kogemus olemas, on see ilmselt teada, aga auto tuleb valida selline, mis jaksab pagasi ja inimestega mäest üles sõita ka. Mul oli VW T-Roc ja ühes nõelasilmas mäest üles keerates ma pidin ikka paluma, et mine nüüd üles siit. Tõmbas autol hinge kinni küll.

Jõudsime eile reisilt tagasi. Aitäh kõigile soovituste eest. Otsustasime teha Catania-Palermo-Messina-Taormina ringi. 5 päeva jooksul rohkem poleks jõudnud, kuna palju oli vaadata. Ilmaga ka vedas. Iga päev +28 ja päike. Taormina oli meie pere lemmik. Väga ilusad vaated ja ka parim restoranikogemus. Palermo väga muljet ei pakkunud, selle osa oleks võinud välja jätta ja teisi kohti pikemalt nautida.

Stromboli tripp seal väga äge. Aga noh, juba tagasi

Äkki kirjutad paar sõna Stromboli tripist. Sellest palju infot ei liigu.