SmartLynx Airlines-ga Taisse

Tere!

On keegi lennanud SmartLynx Airlines-ga Taisse? (Teztouri reisi pean silmas).Jagage oma muljeid.

Tänud,
Mari

No kohale saab. Ja Tallinnast, kust ju eriti paljudesse sihtkohtadesse otse ei saa. Aga iga asja pealt paistab välja, et eesmärgiks on kulusid kõvasti kokku hoida. Eriti selgelt tunneb seda siis, kui Bangkokist Tai lennufirmadega edasi lennata.

Estour teeb ka nüüd otse Taisse..kas kellelgi on juba muljeid jagada?

Aga selline naljakas küsimus, et kas sellel SmartLynx Airlines-il (Teztouri poolt) lubatud tekid-padjad on tõesti kõigile reisijatele olemas? On ehk kellelgi kogemusi? Ees ootab 12-tunnine öine lend.

Minul on kogemusi sellest ajast, kui tegu oli LatCharter Airlinesiga.. ledasin Riiast Sharmi. Lennuk oli siis igatahes vägakorralik, nahkistmed, jalgadel piisavalt ruumi.. ja tekid-padjad olid olemas küll, kuid kas just kõigile reisjatele, kahtlen..

SmartLynx ja lend Taisse (korraldaja Tez Tours)

Sai just tuldud tagasi Taist, sinnalend oli mingi 13 tundi, tagasi 15 kanti, täpselt ei mäletagi. Ma pean ütlema, et ma olen elus väga palju lennanud ja igasuguseid vahemaid, aga nii jubedat kilukarpi, kui see SmartLynxi lennuk oli annab ikka otsida. Ma olen 173 cm pikk ja mul olid põlved ikka kogu aeg eesoleva istme vastas, eriti kui naaber selle veel magamisasendisse laskis. Ma ei kujuta ettegi, kuidas pikemad mehed seal vastu pidasid, sest ega eriti vaba ruumi neid eesoleva istme alla ka sirutada ei ole. Minu reisikaaslase iste sattus olema nii õnnetu, et tema oma alla ei käinudki. Tal oli ikka väga raske 13-15 tundi seal tikksirge seljaga istuda. Muide, tundub, et täpselt samad kohad, mis sulle Tallinnas check-inis määrati, saad ka tagasitulles, sõltumata millal sa lennujaama check-ini jõuad.
Lõppkokkuvõttes, väga kitsas, väga väike, igatpidi päris jube lennuk. Anti ka süüa, aga enamus, mis pakuti oli ikka päris vastik külm pläga. Soovitan oma snäkke kaasa võtta, mingeid pähkleid või šokolaadi, ja kindlasti ka pudeli vett.

Cabin crew oli naljanumber omaette, ma ei ole nii vihaste nägudega teenindajad veel kunagi näinud. Omaette mõtlesin, et see on vist see Cabin Crew Hell, kuhu ainult pahad teenindajad satuvad. Anyway, meil tekkis tagasiteel isegi konflikt, sest põrand oli mingit sodi täis (eelmiste reisijate poolt jäänud) ja kui üks mees palus stjuuardessil see ära puhastada, väga viisakalt muide, siis see tips hakkas vene keeles karjuma ja ütles, et see on reisijate enda probleem. See illustreeris cabin crew üldist suhtumist väga täpselt.

Minnes oli üks tankimise vahepeatus Tashkentis ja tagasitulles - üks Delhis ja teine jälle Tashkentis. Natuke irooniliselt muigama ajas see korralduslik pool: minu teada ei tohi lennukit tankida, kui inimesed sees istuvad, Kui midagi juhtub, siis põlevad kõik elusalt. Delhi peatuses inimesi välja ei lastudki, paluti ainult turvavööd lahti teha (et kiiremini jooksma saada õnnetuse korral), Tashkentis viidi meid jaamahoonesse, kus sai siis wc-s käia ja niisama jalgu sirutada. Lõppkokkuvõttes mängib SmartLynx kerget trips-traps-trulli reisijate turvalisusega. Tagasiteel Delhis istudes levis kiiresti info, et eelmise lennu ajal oldi jäädud Delhisse 6-ks tunniks peatuma, ilma et seletusi või mõistlikke põhjendusi oleks toodud. Meie Delhi peatus venis 2 tunniseks, kuid kõigil olid juba närvid püsti, et kas tõesti me peame 6 tundi kohapeal umbses lennukis istuma?

Lennukis oli päris soe, padi on olemas ja fliistekk ka, kõrvaklappe anti ainult tagasitulles. Lubatud "meelelahutuslik filmiprogramm" oli täiesti puudu. Mina oma naiivsuses kujutasin ette, et nagu tavaliselt pikkade reiside puhul - eesolevate istmete tagaseinas on ekraanid, kust siis ise saad endale midagi valida, HAHA! Lennukis on paar laest väljakäivat ekraani, aga kuna need kordagi ei avanenud, siis jäi ka filmiprogramm, mis oleks kindlasti olnud väga kvaliteetne :), olemata. Nii, et kui soovite meelelahutust, siis mp3-mängija ja raamatud-ajakirjad võtke kindlasti kaasa.

Nagu keegi juba varem ütles, igalt poolt oli tunda, et kulusid hoitakse kokku. Mina maksin oma 11 päevase Tai reisi eest koos hotelliga 11 tuhat krooni, seega olin valmis teatavateks kiiksudeks, mis odava hinnaga paratamatult kaasnevad, aga samas ise mõtlesin, et need kes maksid 20+ tuhat istuvad täpselt selles samas kilulennukis ja ei ole üldse vist rahul. Kohati kippus ka paar reisijate-seltskonda liialt tarbitud alkoholist agressiivseks või lihtsalt lärmakaks muutuma, cabin crew ei viitsinud nende taltsutamisega absoluutselt tegeleda, see jäi ümberkaudsete inimeste enda hooleks. Seega, kõrvaklapid on täiesti kohustuslikud, et joobunud inimeste jauramisest hoolimata magada saaks.

Lõppsõnaks, klaustrofoobilised ja pikad-paksud inimesed peaks parem Finnairiga Taisse lendama, tuleb tunduvalt meeldivam lend. Ülejäänud - valmistage ennast vaimselt ette, siis ei ole ka pettumisi.

Loogiline, et kui nn pikamaalende teostatakse lennukitega, mis ei ole selleks ette nähtud, siis on loomulik, et seal on ebamugav 12 tundi olla. A320, mida Smartlynx kasutab, on mõeldud ikka a la 2-4 tunnisteks lendudeks.
Finnairiga Taisse minnes on IMHO charteriga minnes samuti istmevahed kitsad - kuna charteriks on neil B757 (sarnane sellele, millega FlyLAL tegi reise Kanaaridele ja Madeirale). Osad Finnairi charterid on vist MD11-ga, aga ka sellel on IFE puudu.

Mul puudub isiklik kogemus Finnairiga Taisse lendamisel, aga olen Finnairiga lennanud nii Hiinasse (9 tundi) kui Indiasse (7 tundi) ja need lennukid olid küll hoopis teine klass. Ma istun alati akna all ja kui ma saan wc-sse minna ilma, et teised peaksid püsti tõusma, siis on asi juba väga ok. Aga jah, SmartLynx lennuk on täiesti sobimatu sellise vahemaaga reiside jaoks, aga eks sealt tuleb ka kokkuhoid ja soodsamad piletid reisijale. Win some, lose some.

Olen lennanud Finnairiga Taisse, seda märtsis aastal 2008. Lennuk oli täiesti korralik, jalaruumi oli piisavalt, ei oska nagu mugavuse poole pealt millegi üle kurta. Söögi-joogi pool oli ainult nii nagu Finnairis ikka.

Finnairi puhul ongi tarbija seisukohast segadust tekitav see, et regulaarlennud on neil normaalsete lennukitega (A340 näiteks), aga samasse sihtpunkti charteriks on neil viletsamad ja kitsama istmevahega lennukid. Tihti on neil ka tankimispeatus, kuna B757 lennukaugus on nagu ta on.

Liinilendudel ja tsharteritel on vahe nagu öö ja päev. Lendasin Finnairi liinilennuga Delhisse, kõik oli tip-top, ruumi palju, toit, suur Airbus ja olen lennanud Aurinkomatkadega Phuketti (märts 2007), kasutati ka Finnairi Boeingut, kitsas, süüa sai ainult 1 korra (11 tundi) ja kuigi jõudsime kohale lõunaks, siis isegi hommikukohvi puudus. Tuleb lihtsalt sellega arvestada.