SmartLynx`i lennukid

Kindlasti on paljud lennanud Tallinnast või Riiast SmartLynxi lennukitega Teztouri, Aurinko ja Novatoursi sihtkohtadesse.
Mis mulje lennukid on jätnud? Küsimus lähtub asjaolust, et nende lennukipargis on kõige uuemate lennukite väljalaskeaasta 2002 ehk siis 14 aastat.
Andke teada oma muljetest.

14 aastat on normaalne lennuki vanus.
Air France, KLMi ja Lufthansa lennukipargi keskmine iga on näiteks 12 aastat, Britishil 13, Finnairil 11 aastat. Aeroflotil aga 5, Ryanairil 7 ja Wizzil 4 aastat kuid Iran Airil hoopis 27.

Lennumasina vanust ei mõõdeta siiski mitte aastates vaid lennutundides.

SmartLynxi pargi keskmine vanus on küll 18 aastat, kuid samas peab arvestama, et suurte firmade lennukite koormus on ka tunduvalt suurem SmartLynxist.

Lennundust reguleerivad üliranged seadused ja järelvalve ELis tagavad, et Euroopas liiniluba omava lennukiga on igati turvaline reisida. Rauaga juhtub probleeme haruharva. Nagu viimastegi aastate sündmused näitavad tekitab probleeme ikkagi inimfaktor.

Tuttavad korduvalt Smartlynxiga Dubais puhkusel käinud ja arvestades nende kriitikataset, siis lennu kohta ühtegi negatiivset nooti pole kuulnud.

SmartLynx Estonia'l peaks olema 2 Airbus 320-t lennukipargis. Kõik muu on ok, aga tšarterlennukile kohaselt on salongi paigutatud maksimaalselt palju istmeid, mis muudab pikemad lennud pikakasvulistele persoonidele (nagu mina :) ) parajaks piinapingiks. Jalaruumi lihtsalt ei jätku.
Muidu olen hullemategi rontidega lennanud nii, et turvalisuse pärast ma ei kardaks.

Eelmine kevad sai nendega sõidetud Kreetale. Mina, kui keskmiselt pikem naisterahvas (175 ja lisaks keskmiselt pikemad jalad), ei mahtunud väga hästi pingivahesse ära. Istmevahe oli nii kitsas, et isegi seljakott ei mahtunud vahelt läbi (rääkimata sellest, et oleks saanud istuda jalad otse). Õnneks eesistuja ei lasknud enda istet alla, muidu ei oska ette kujutadagi, et mis tunne või emotsioonid oleksid sellest lennureisist kujunenud.

Võib-olla ei oleks osanud selle üle väga nurisedagi (ikkagi nn odavlennufirma), aga kuu tagasi sai sõidetud Finnairiga Londonisse ja sellel lennul oli "ülemäärast ruumi" lausa 10cm.

Kõik muu aga oli nii, nagu ikka, midagi ei oska neile ette heita. Lend väljus õigeaegselt, sõit oli sujuv ja samuti ei tunnetanud ka mingeid ohuolukordi.

Kitsas on seal lennukis tõepoolest. Olen Smartlynx lennukitega käinud kahel reisil (lennu pikkus ca 5-6h). Lennukid tunduvad nii seest kui väljast vanad ja lagunenud. Ei tekita väga turvalist tunnet ja tõesti ebamugavad lennukid (eks odavlennu teema ka, lennuk inimesi täis topitud ja pikemal inimesel ei ole üldse mõnus seal 5h järjest istuda).

Olen lennanud umbes 20 korda. Ruumi on vähe ja näevad vanad välja, aga muidu ok. Pikim lend oli Dubaisse, enam Smartlynxiga sinna ei lenda , 6 tundi ikka pikk aeg sellises kitsas lennukis istuda/olla .

Käsin ka A320-ga eelmisel aastal Kreetal.
Ega seal palju ruumi pole aga nii katastroofiline ka vast pole nagu mõned eelkõnelejad kirjutasid. Tõsi, võiks olla parem (178cm).

Muus osas lennuk (320 ilma Liveryta) oli üsna viisakas ning usaldusväärne.

rraivo
On küll katastroofiline. Ma olen 193 cm pikk ja see on kõige traagilisem kilukarp, millega olen elus lennanud.

Tenerifele läheb ka Tallinnast ligi 6-tunnine tšarterlend Smartlynxi airbus 320-ga - on küll masendav kogemus. Istmed on nii väikeste vahedega, et ka minul (172 cm) on põlved vastu eesistet, aga selle tagaküljel on sõlmiline võrktasku. Otse istudes on põlved vastu sõlmi, end põiki sättides puutud naabriga kokku. Parem on valida koht vahekäigu kõrvale, saab natuke paremini sirutada, vahepeal seista jne.
Teenindus oli kena, ettetellitud toit nagu ikka lennukis - suhteliselt maitsetu. Pardapood kehvavõitu valikuga.