Tere!
Möödunud aasta sügise lõpus bookisin lennud Tallinn-Milan WizzAiriga kevadeks. Täna hommikul sain emaili, et reis on tühistatud ja pakuti kas kuupäevi vahetada või raha tagasi. Valisin esialgu esimese, kuid selle aasta jooksul kõik valikud hallid, et ehk asenduslende pole.
Kas keegi saaks üle kinnitada, et sama seis?
Tundub nagu lennuliin pandi kinni, aga uudiseid kuskil selle kohta pole.
Tegemist on Wizz Airiga, ehk siis nii asjad käivadki. Talv võeti plaanist maha, suvi pandi müüki, nüüd võeti suvi maha ja kevadel pannakse järgmine talv müüki jne. Seni saab sissemakstud rahasid kasutada ;)
Küsige raha tagasi samale kaardile, millega tasusite, ja ärge kasutage nende soodsamat krediiti vms, kui pole mingit kindlat plaani mõne kindlalt toimiva liiniga lähiajal lennata.
Kui on olemas korralik reisitõrkekindlustus, siis on nüüd muidugi ideaalne võimalus kasutada võimalust ja osta pilet mõnele sobivale paremale lennule ja lasta kindlustusel vahe kinni maksta.
Kui Wizz lennu tühistab, võtke igal juhul raha tagasi. Nad üldiselt ei tühista korraga kõiki lende, vaid mingi perioodini ja siis ajale lähemale tühistavad need ka. Endal see kogemus mitme erineva sihtpunktiga olemas. Mõttetu valida uued kuupäevad, broneerida hotellid ja kõik ning siis saada teada, et ka need lennud on tühistatud.
Arvasin ise, et Wizz on muutunud ja pole enam nii ebakindel, aga nagu näha, käib sama trall, mis 3 aastat tagasi. Olen ka varasemalt öelnud - wizzi pileteid rohkem kui 2 nädalat ette osta on lauslollus. Isiklik idiootsuse rekord endal on 6 kuud varem ostetud lend, mida muudeti 11 korda kuni see veidi vähem kui 3 nâdalat enne tühistati.
Erinevalt nende konkurendist Ryanairist puudub Wizziga igasugune garantii, et piletit ostes see lend ka päriselt toimib. See ei kehti vähem kui 2 nädalat ostetud piletitel ja mõndadel populaarsetel ja kaua töös olnud sissetöötatud liinidel, aga ei TLL-LTN ega TLL-MXP sinna kategooriasse ei kuulu.
PitBull: Mina tegin selle canceli siis saigi alguses kas krediit või uus pilet. Valisin krediiti - tuli enam vähem kohe Wizz arvele. Tegin taotluse eraldi peale seda, et soovin raha arvele.
Siit lingist punkt kaks, seal on see vorm lingina, kust saab raha arvele taotluse teha..
Ei tea kas nüüd juhendasin õigesti aga igatahes ise ma nii tegin :)
Esimene kord Wizziga lend ja kohe sain vastu nina :)
Mul ei ole ühtegi aktiivset broneeringut ja ei saa vaadata, kuidas see täpselt oli. Võimalik, et ongi nii nagu Piret H kirjutab.
Aga Wizzi ostes soovitan alati osta korraliku reisitõrkekindlustuse ja saate algselt mingi 50 eurot maksnud pileti eest lõpuks korraliku lennu mõne kindlama lennufirmaga. Kui Tallinn-Kutaisi veel müügis oli, siis sai vabalt selle asemele võtta Turkishi lennu Tbilisisse või Batumisse ja kindlustus maksis need mitmed sajad eurod ise kinni.
Tänud teemat tõstatamast / kommenteerimast. Mul sai tehtud selline tobe plaan, et 2025 oktoobriks Wizz piletid perega Tln-Milano-Tln, ja eraldi sealt edasi Wizz piletid Milano-Marrakech-Milano. Nüüd kui esime ots on cancel, kas see võiks minna kindlustuse alla reisitõrkena, või hoopis (või lisaks?) selle nn "kuni 600 €" kompenseeritava summa alla, millega nt lennuabi.ee jmt väidetavalt aitavad - kuidas soovitaksite läheneda?
vatse, kas kindlustus maksis Sul Turkishi tagantjärele kinni, või ostsidki Turkishi pileti alles seejärel, kui kindlustusse oli juba claimitud?
Aitäh ette! :-)
Maurus
Kui on korralik kindlustus, siis peaks see toimima, et saad osta uued piletid Milanosse ja kasutad sealt edasi kehtivat Wizzi piletit. Kui hästi põhjendada, siis võib isegi saada uued piletid Tallinnast Marrakechi. Eriti siis, kui uued lennud Milanosse eeldavad ööd seal enne Marrakechi lendu.
Mul lihtsamate reisitõrgetega on nii, et teen vajalikud lisaostud ära ja kohe taotluse ka ja siis peale reisi saadan tšekke jms. Kui on keerukam, nagu selline Wizzist Turkishiks muutmine, siis küsin enne agendilt järgi ja lasen kinnituse saata, et minu plaan on väga hea ja nad on sellega nõus, siis ostmine, taotlus ja pärast kinnitused ja arved tagasimakse jaoks. Sügisel oli just juhtum Pegasusega, mis muutis oluliselt oma Jordaania graafikuid, ja vahetasin selle kindlustuse kuludega Royal Jordanianiks. Hinnalisa oli vist mingi 600 eurot nägu, mille kindlustus kinni maksis. Täissummast võtsin juba Pegasuse tagastatud piletite hinna maha.
Kõige olulisem eeldus on muidugi see, et reisitõrke kate katab ära ka uued piletid. Kui sul on 100 eurot maksev pilet ja tõrke kate näiteks 160 eurot, siis reaalselt saad küsida ühe tõrke eest maksimum 160 eurot ja keegi ei maksa su 500-600 euroseid uusi pileteid 100 % kinni. Kuna mul on aastane kindlustus ja kate ühe tõrke kohta päris suur, et iga suvalise reisi ära kataks, siis on hea lihtne majandada ja vajadusel raha küsida.
Ja kõige olulisem eeldus on muidugi see, et kehtiv kindlustus oli juba enne tõrke tekkimist olemas.