TAP lõpetab Lissabon-Tallinna lennud, otsingute järgi viimane lend 11.01.2015

Juba vähemalt kuu aega tagasi ei saanud kevadesse enam neid pileteid osta. Samas on null infot, kas tehakse talvel vaid paus sisse või ongi teema lõpetatud. Kui keegi teab täpsemalt, siis andke teada.

Tahtsid tühistada Madeira piletid, aga nii palju sain kaubale, et muutsid alguseks Helsingi.

Kuidas kaubale? Lennufirmal lasub kohustus lepingust kinni pidada st. Tallinn Funchal sobiva ümberistumisega, ehk siin ilmselt TLL HEL Flybe ja edasi TAP!

Ju siis ei osanud nõuda. Muutsin ka päevi, kuna Helsingist varahommikul ja hilisõhtul lõpetada veel keerulisem. Oli ka enne ühe teise lendajaga juhus, kus lend võeti maha( AB -Aberdeen) ja klienditeenindusega suheldes asenduslendusi ei pakutud, ainult raha tagasi. Või siis öeldi, et sobivat lendu pole pakkuda ja ma ise ei soovinud ka läbi mitmete ümbe ristumiste pikendatud nädalalõpu reisile minna. Aga kui selline asendulendude nõudmine võimalik on, võtan teadmiseks. Kui palju võib ise soovitada, millist lendu tahan ja kas võib ka päevi muuta, kui teistel päevadel paremad ühendused. Pole siin foorumis ka väga antud teemat kohanud, võib nüüd kogemusi jagada.

AirBaltic on üldiselt selles suhtes väga range ja asenduseks pakutakse ainult oma lende või raha tagasi. Odavlennufirmadega täpselt sama.
Aga muidu peaksid neilt saama mingi ümberistumisega asenduslennu. TAPi puhul siis tõenäoliselt Estonian Airiga esimene otsa ja edasilend TAPiga. Näiteks vaatad TAPi enda lehelt, et mida nad samaks päevas ümberistumisega müügiks pakuvad, valid sealt sobiva ühenduse välja ja siis palud sellega asendada. TAP on Star Alliance'is seega sobivad alternatiivid oleksid tõenäoliselt läbi Stockholmi, Kopenhaageni, Brüsseli ja äkki isegi Frankfurdi. Estonian Airiga on nendel kolmel esimesel liinil koostöö olemas ja Frankfurdi kaudu saaks lennud koos Lufthansaga.

Jah, Vatse vastus on täpsem, lihtsalt ma jäin pidama mõttele, kuidas TAP asendas Tallinna alguse Helsingiga ilma TLLHEL lisamata. Star Alliance on TAPi esimene pakkumine kindlasti.

Aga inimesed, ärge laske endale pähe istuda, reeglid kehtivad ka Air Balticule, kuigi endal tulnud nendega 2 korda kohtuni välja minna (positiivse lahendusega muidugi, kuidas teisiti saakski olla), aga enam ei kasuta taolise valeliku poliitikaga lennufirmasid. Teadke omi õigusi, kehvadest lennufirmadest, mida paraku Euroopa omadest enamus, teile neid ette lugema ei hakata, raha tagasi ja kogu moos.

Kuni 14 päeva ette pole neil sisuliselt mingeid kohustusi peale raha tagasimaksmise. Asenduslennu pakkumine sõltub heast tahtest.

See piir on rahaliste kompensatsioonide kohta. Leping sihtkohta on endiselt kehtiv ostuhetkest, klient valib, kas raha tagasi, lendab teisel ajal sama firmaga v laseb umbes samaks ajaks uue marsruudi leida, vajadusel tuleb ka hotell kompenseerida (toitlustust kohtupraktika kohaselt mitte). Sageli paraku tuleb selle saavutamiseks hagi sisse anda, aga reeglina siis kohe tekib lennufirmal huvi kokkuleppemenetluseks (tasub muidugi lasta neile ikka ka suured kohtukulud kaela suruda ja selles faasis enam mitte kokkuleppele minna).

Lugupeetud Isaaci lennufirmad on vist sellised, kust saab pileteid osta kuni 360 p ette ja alles 14 p ette firma otsustab, kas tasub lendu opereerida v mitte?

Kuskohas saaks tutvuda nende võidukate kohtuotsustega Airbalticu üle, nende keha asub vist kuskil Küprosel kui mälu ei peta. Kui ise elukutselt jurist pole, siis pole mõtet jamada selle teemaga, närvi ja ajakulu ületab tugevalt saadava lennu või kompensatsiooni väärtuse.

Mul eelmine aasta oli sedasi, et pidin tulema Lissabonist Tallinnasse. Streigi tõttu tühistati lend. TAP asendas kenasti pileti, vedades siis Lissabonist Oslosse (TAP) ja Oslost Estonian Airiga koju. Kuna lend kulges 2 tundi pikemaks kui oleks pidanud ja taheti veel väntsutamist vist korvata, siis Estonian Airis paigutati suisa äriklassi ja anti süüa kah. Igatahes ripakile ei jäetud. TAP mulle meeldis, kahju, et mõnigi lend alles ei jäetud.

Kuidas teil TAPilt asenduspiletite või piletiraha tagasi saamine on
läinud?
Pidin lendama märtsi keskel nendega Lissaboni ja tagasi.
Mina ei ole siiani raha piletite eest tagasi saanud ja ei ole ka TAP ise ametlikult teavitanud lendude ära jäämisest. Esimest korda helistasin nende infotelefonile juba 10. jaanuaril ning leppisime kokku et maksavad raha tagasi piletite asemel. Ise oleksin küll asenduspiletid eelistanud, aga pärast ca 10 min pikkust vaidlust inimesega teisel pool telefoni nõustusin ka rahaga, kuna tean et reisitõrkekindlustus maksab vahe kinni. TAP infotöötajal oli kas halb päev või ta lihtsalt ei viitsinud :(
Täna juba 1. märts ja raha kuskilt ei paista, telefonis olen firmaga suhelnud nüüdseks 3 korda, neil olevat palju tööd ja kohe-kohe maksavad jne. Lisaks veel hulk emaile,mille olen saatnud ja millele tulevad automaatvastused soovitusega helistada sellel samale infotelefonile :( Viimase kõne ajal andis tütarlaps nende rahatagastamise osakonna emaili, aga ka sealt ei tule miskit vastust.
Kusjuures TAPilt endalt ei ole tegelikult tulnud mingit infot selle kohta, et lend on tühistatud, seega paar päeva veel, siis alla 2 nädala lennuni ja siis saan juba piletirahaga koos ka kahjutasu nõudma asuda.

Minul ei olnud küll mingeid probleeme asenduspiletitega. Mulle pakuti Tallinn- Frankfurt- Lissabon ja tagasi Lissabon- Amsderdam- Tallinn. Hommikul minema ja 11.15 kohal ning tagasi 14.30 ja hilisõhtul Tallinnas. Ainuke tingimus oli, et üks lend peab olema TAP-iga. Esimene pakkumine oli küll "raha tagasi" aga ma ei olnud sellega nous. Siis sain uued piletid. Lendan mais.

Eks see üks pikem ootamine saab olema. Minul läks selleks kaks kuud hetkest, kui nad vastasid, et lendu ei toimu ja asenduslendu ei paku. Helistamisest ja kirjutamisest suurt abi ei olnud, sest peale vabanduste sealt migagi asjalikku ei kuulnud.

Meie ostsime piletid Estraveli kaudu ja meil on kõik piletid asendatud. Kontrollisin praegu check My tripis. Kõik korras. Sügiseste Assooridega oli natuke keerukam. TAP-il oli plaanis varahommikune lend Lissaboni ja sealt edasi kell 08.00 Hortale. Meie sooviks oli, et Horta lendu ei muudeta ja saime uued piletid Lissaboni eelmisel päeval. Läheme siit minema 13.50 ja oleme Lissabonis 18.35. Lend läbi Stockholmi. Ööbime Lissabonis. Tagasitee on küll pea terve päev. Hakkame Ponta Delgadast tulema kell 08.25 ja hilisõhtul oleme Tallinnas. Tuleme läbi Amsderdami. Amsderdamis ümberistumisaeg 3 tundi, Lissaboni 1,40 tundi.

Mul tuli eelmisel suvel Lis-Tln lennu ärajäämise tõttu üks öö rohkem Lissabonis veeta, saatsin arve Tap-i esindusse Soomes.Peale kolmandat kirja tuli vastus, et maksavad 5-8 nädala jooksul.Nagu lubasid nii ka tegid, aega muidugi läheb ning ise tuleb end meelde tuletada.

Meil sügisel lisandub üks öö Lissabonis enne Assooridele lendu. TAP ütles, et nemad majutust ei taga. Tuleb ise majutus broneerida ja peale reisi nendele arve saata kompenseerimiseks. Kui on aga tehtud reisitõrkega kindlustus, siis küsida kompensatsiooni kindlustuselt.