Ühistransport Pariisis

Olen lugenud läbi kõik postitused selle teema all ja korduvalt uurinud ka ratp.fr , aga ma ei ole saanud aru,kas ostes carneti saan ma sellega (nendega)sõita kõikides tsoonides või kehtib see ainult 1-2 tsoonis.
veel(kui seltskonnas on 2 täisk ja 3 last)ja peab sõitma:
1.CDG kesklinna ja pärast tagasi
2.kahel päeval sõitma kesklinnast Disneylandi ja tagasi
3.sõitma korduvalt kesklinnas
4.võib olla ka Versaillesse
siis,
Kas Paris Visit kaart 2 täiskasvanule ja 1 lapsele osta ei tuleks siiski odavam , kui kõik muud variandid
Tänud vastajatele

Carent'is olevad piletitega saab sõita ainult Pariisi piires, st Disneylandi, Versailles'isse ja CDG-sse ei saa.
Erinevate võimaluste hindade kokku liitmine-lahutamine ja siis võrdlemine ei tohiks nii keeruline olla.

Kui oleks mida võrrelda
Ma lihtsalt ei saa prantsuse keelest aru ja inglise keelse lk ei leia üksikute piletite hindu erinevatesse sihtkohtadesse.

Versailles Rive Gauche täispilet 2,80, pool pilet 1,40
Aeroport Charles de Gaulle täispilet 8,20, pool piletit 5,80
Marne la Valle-Chessy täispilet 6.30, pool piletit 3,15
Hinnad on eurodes ja tegemist on ühe suuna pileti hinnaga.

Pariis on muuseas kallis linn.

Meie ostsime Roissybus'i (CDGst Ooperi juurde ja seal tagasi lennuväljale) piletid ja Disneylandi rongipiletid Estraveli Tallinna büroost. Kohapeal ostsime päevapileti Batobus'iga (www.batobus.com, ka inglise keeles) mööda jõge ühe vaatamisväärsuse juurest teiseni sõitmiseks (hop on-hop off päevapilet €12 täiskasvanule ja €6 lapsele, 8 peatuskohta, pileti saab suvalisest peatusest, aga kindlasti tuleb otsida Batobusi märgiga ostukoht - teistel paatidel on teine süsteem), ülejäänud päevadel ostsime metroopiletid kohapeal. Kuna hotell oli kesklinnas, saime mitmetesse kohtadesse jala. Ühe korra võtsime ka takso, lühikese sõidu puhul ei tasu seda teha, sest miinimumtariif of €6.50. Lastega ei jõua nii või teisiti väga paljudes kohtades käia, arvestada tuleb ka piiikkkade järjekordadega eriti Louvre'i ja Eiffeli torni pääsemiseks. Ka Disneylandi piletid oleks tark Eestis osta (meie ostsime Estravelist), sest nädalalõppudel on ka seal järjekorrad. Veidi prantsuse keele oskust või vähemalt sõnastik käekotis ei teeks paha, sest näiteks restoranides-kohvikutes on menüü ainult prantsuse keeles. Pariislased räägivad üllatavalt vähe inglise keelt. Head reisi!

Tere!
Äkki kirjeldad täpsemalt oma Pariisi marsruuti ja plaane,kaua kohal viibite,kui vanad lapsed jne...äkki jätad meiliaadressi,ma ei hakkaks siin seda lahti kirjutama,pärast tarku,kui palju...käisin ka perega 5 päeva Pariisis ja Disneylandis,tagantjärele muidugi tark,aga kohapeal metroo ja RER-ga liigeldes annab päris säästvalt toime tulla...

olen täiesti kindel et igal pool on vaatamisväärsuste juures pikad järjekorrad ja ma ei arvanudki et pariislased on selle probleemi lahendanud...
samuti pole ma nii naiivne et loodaks Pariisis odavamalt hakkama saada kui Eestis aga lihtsalt hea oleks olla informeeritud!
disni kodukalt leidsin ka pakkumise et alla 7 aastased on tasuta aga ei saanudki täpselt aru jälle kas see pakkumine kehtib AINULT koos majutusega või kõikdele alla 7 aastastele
ja ma ei plaaninudki minna oma väikeste lastega(1,3,8)tüütama ja häirima tähtsaid kultuuriväärtustega tutvuvaid eestlasi
vaid lihtsalt imetlema linna ja aupaklikust kaugusest kummardama Eiffeli jne poole
oleksin lastega veetnud 2 pikka ja rõõmsat päeva disnis,jalutanud pariisis ja lihtsalt olesklenud
minu meiliaadress

kaike12@hot.ee

Ps suudan salvata kõigile maailmanabadele tagasi

sinu antud hindade järgi suutsin liites ja lahutades saada kokku summa 121.4 EUROT ,arvestamata kesklinnas sõitmisi,estraveli Paris Visit kaart täiskasvanule maksab 730.- ja lapsele 360.- Krooni ja kokku oleks siis 116.32 EUROT järelikult olen ma need kaardid ostes juba 6 EUROT plussis ja lisaks veel plussis ka kesklinnas sõites,arvestamata veel neid soodustusi mis PV muuseumitele annab(kuhu ma küll ei plaani minna)
aga suured tänud

ja sõnaraamatu abiga sain ma pr.k ratp.fr selgeks ka selle et orange kaart osta tuleks veel odavam

olen täiesti kindel et igal pool on vaatamisväärsuste juures pikad järjekorrad

ei pruugi olla, paari aasta eest sain nii eiffeli torni kui louvre'sse ilma mingite järjekordadeta. oli vist oktoobrikuu, ilmselt madalhooaeg.

Tulin Pariisist eile ning kohapeal sai oldud 10 päeva. Ühistranspordi jaoks sai esmaspäeval ostetud Carte Orange HEBDO (kehtib esmapäevast reedeni) tsoonidega 1-5. Sellega sai ära käia Versailles, La Defenses ja ka viimasel päeval lennukasse. See kaart tasub kuhjaga ära, kuna annab täieliku vabaduse metroos liiklemiseks. Saad sõita palju tahad ja kaugele tahad (kui just päris linnast välja ei taha).
Mis puudutab Paris Visite, siis veendusin selle mõttetuses järjekordselt. Esiteks on see räigelt kallis ja vastu saad väga vähe. Ega Pariisi ei minda ju ainult muuseumist muuseumisse kolamiseks. Palju sa ikka jõuad. Aga see kaart ainult selliselt juhul ära tasubki. Mis puudutab järjekordades mitte seismist, siis praegusel hooajal järjekordi praktiliselt pole. Louvre's läks aega 10 mintsa, Versailles kõige kauem - ca 30 mintsa. Mujal (La Defense, Arc de Triomphe, Eiffel jne) ei pidanud üldse ootama.
Ahjaa, vastus küsimusele kah. Carnet kehtib ainult tsoonides 1 ja 2.

Carte orange kehtib siiski nädala (esmaspäevast - pühapäevani), soetada saab seda jooksvale nädalale esmaspäevast kolmapäevani.

tsoonid ja hinnad hetkel:
1 - 2 (for downtown) 16,30 EUR
1 - 3 (for downtown and near suburb) 21,60 EUR
1 - 4 (covers Versailles) 26,70 EUR
1 - 5 (covers Airports, Disneyland) 32,10 EUR
1 - 6 36,10 EUR
(http://www.ratp.info/informer/tarif_abonnements_o.php)

Carte Orange 1-5 tsoon kehtib ka RER-s.

Inglisega ei ole ma prantsas, Kreekas, it. jne. kontakti saanud? Hisp. enam ei proovinudki! Ei ole see inglišilmamaakeel õhtegi... Lõ-Am -s samuti. parem on mńi viisakusväljendki selgex õppida, edasi juba aitab sind kehakeel, kaardile kohanimele osundamine! PALUN IGA MAA KEELES ÄRA ÕPPIDA MÕNI APPIKUTSUV SÕNA, vabandage, näitex...

kas nädalakaarti (Carte Orange) saab osta ka CDG lennujaamast?
kust täpsemalt?

Saab küll. Rongipeatuses on piletiputka.

Kui palju maksab üks komplekt 10-seid pileteid ( cartnetiks kutsutakse neid vist, jah ?)? Kas neid saab osta sellest hotellist : Hotel de Londres et Danvers ?, muidu hotelli tingimustes on muidu kirjas küll, et piletite müügipunkt.
Kas hotelli sisesest piletite müügipunktist saab osta ka Louvri ja muude pileteid ?
Kas neid tuleb metroos augustada ja kui, siis millised need automaadid välja näevad ?
Kas metroo peatub ikka igas peatuses, või pead ütlema, et tahan maha minna ?
Kust ma tean, et on minu peatus maha minna ?

10 tk ehk carnet oli vist ligi 12 eur, äkki 11,70 eur? Ja üksipiletid mingi 1,70 vist.
Ööbisin selles samas hotellis veebruaris ja ei märganud küll mingit piletite müügipunkti kuid võimalik, et vastuvõtus nad miskit müüvad. Louvre piletid saad osta kohapealt, osadel päevadel hind soodsam, kuu esimesel pühapäeval tasuta, info nende kodulehelt. Hotell on pisike kuid igati Ok hinna-kvaliteedi suhtega. Saad osta neid 10-seid pileteid igast metroojaamast,hotelli lähedal mitu metroojaama, Care Du Nord, Anvers, Barbes Rocheshouart, Poissionnere.
Pistad pileti masinasse ja kui teisest otsast välja võtad, siis avab väravad.
Metroo peatub igas peatuses, jaamades on seinal peatuste nimed, samuti on vagunis metrooplaan.

Suur tänu !
Oskate ehk veel midagi mu hotelli kohta öelda ? Nt. kuidas oli hommikusöök ja kas see on Louvreist ja muudest väga kaugel ? Ja lennujaama transport - kas maksab ja kuidas peale saab jne ?
Räägi kõigest, kui aega saad.
Kas nn " lahtine vannituba" on tõsijutt ?

Hotell on selliste põhjavaksali ehk Care de Nordi läheduses olevate Pariisi 2-3 tärni hotellide kohta ok,toad pole väga suured aga Pariisis mõistliku raha eest ongi väikesed toad. Hommikusöök kah ok, söögisaalis on meeldejäävad erkrohelised plasttoolid. Pole just päris Skandinaavia või Eesti hotellide rootsi laud aga mahlad-kohvid-saiad-juustud-kõrbinad olemas. Mõned 3-tärni hotellid pakuvad vähemat ehk ainult croissanti ja kohvi.
Sacre Couri kirikusse jaksab jalutada küll, Louvre-ni mõned kilomeertrid jalutada, aga võid ka samast metroo võtta. Mulle endale meeldib suurlinnades pikalt jalutada ja Pariiis tundub väiksem kui London või rääkimata Berliinist mis tõesti georaafiliselt lai. Aga metrooga saad ilmselt kiiremini kohale.

Vaidlen rännumehele vastu. Kasutasime Pariisis just visite'd, sest sellega sai sõita nii metroo kui ka bussiga. Monmartre's on buss väga mõnus. Mõnedele vaatamisväärsustele ja tuuribussidele annab visite ka sooduka. Meil oli 5päevane visite, mis osutus väga mugavaks. Enne otsustamist tasuks vaadata, mida visite kodukas pakub.

Mis on see visite millest jutt ?
Ja lennujaama transport, tead sellest midagi ? CdG lennujaam ?

Paris Visite on turistidele mõeldud transpordikaart, millega saad Pariisis liigelda kõikide transpordivahenditega: metroo, buss, tramm ja ööliin. Liaks saab vaadata PV kodulehelt, kes on partnerid, kust veel saab soodukat. Minu meelest oli see triumfikaar ja Cite - tehnikamuuseum. Kaart jaguneb ka tsoonide kaupa. Reeglina tavaturist kasutab 1 - 3 tsooni.
Kodukas www.ratp.fr valida tuleb inglise keel. Kui soovida täpsemat infot kogu transpordi kohta, tuleb valida prantsuse keel ja proovida sisu ära tabada. Reeglina on prantsuskeelsed lehed Prantsusmaal oluliselt informatiivsemad kui ingliskeelsed.
CDG lennujaam on 5 tsoonis ja see vajab piletit, mille hind on 8,60 €.
Paris Visite tuleb osta ikkagi 1 tsoonis, tsoonid on metroo ja rongiseintel kirjas. Pariisis on pilet vajalik ka jaamast väljumisel, seega vale piletiga saab pikamaarongile minna, aga maha minna ei saa. Enamuste piletite ostmiseks peab olema piisavalt sulakat või münte, sest kõiki kaarte ei loeta ja kõik automaadid ei söö paberraha.
Lisainfo transpordi kohta http://europeforvisitors.com/paris/articles/paris-metro-tickets.htm

Tom1967, vajan kiiremas korras vastust sellele sõnumile, mille ma sulle tükk aega tagasi saatsin ...

Vasta : joannalattemagi17@hot.ee

Tere,

kas kellelgi on varasemaid kogemusi Pariisist 'Paris Beauvais Tille' lennujaama liiklemisel? Milline variant on mugavamaks ja soodsamaks osutunud? Rongiga minnes tuleb vist vahepeal ümberistumine teha? Kas buss või rong sõidab lennujaamale lähemale?

Siit peaks piisavalt infot saama: http://europeforvisitors.com/paris/articles/paris-beauvais-airport-transportation.htm

Kui bus timetable peale klõpsata ja avanenud lehel destinationit mitte valida, näitab kogu bussiplaani. Plaan on koostatud nii, et ütleb kohe ära, mis kellase bussi peale tuleks minna, et kindlasse sihtpunkti saada. Kui pakutav 1 tund 45 min enne lendu lennujaamas tundub liiga pikk aeg olevat, võib ju proovida hilisemat bussi kasutada, aga lugesin kusagilt teiselt lehelt, et kui on palju rahvast, antakse eesõigus bussi peale saada nendele, kes nö oma lennu bussile tahavad saada.

Kuidas õigeks ajaks Porte Maillot'sse saada, leiab eespool toodud www.ratp.fr lehelt kui advanced search valida.

P.S. Kogemust ei ole, aga 21. märtsil üritan nii Oslo kaudu Tallinna tulema hakata.

Tänud info eest. Kui reisilt tagasi oled, siis oleks tore su esmastest kogemustest kuulda.

Kas keegi oskab kogemusi jagada uue Navigo Découverte kaardi kasutamise kohta? Lugesin, et Carte Orange'i enam ei kasutata ja nüüd on uus. Kui ainult selle kaardi ostmisest ei piisa, peab midagi kuskil laadima ja teine kaart, Navido Semaine, mis on sinu pildi ja nimega, käib Navigo Découverte juurde. Põhimõttest sain aru, aga just see laadimise ja pildi kleepimise teema tundub 21. sajandil liiga arhailine. Kas mul peab oma liimipulk kaasas olema? Tänan!

janemand, kõik toimis ilma probleemideta. Lööge Google Maps'i Porte Maillot. Avaneval pildil kongresside paleest vasakul ongi Beauvais' busside peatus (Boulevard Pershing). Maksis 15 EUR. Buss läheb otse lennujaama. Bussi esiklaasil oli isegi kirjas, kummast terminalist mis lend väljub. Ainult et buss ise teise terminali juurde ei sõitnud, aga see oli ka kõigest kakssada meetrit eemal, kui sedagi.

Tere,

Küsin igaksjuhuks üle - millised tsoonis on CDG lennujaam ja millises La Defense. Kas ma olen õigesti aru saanud, et nad mõlemad on 5 tsooni piires?

Ise lähen Pariisi maikuus. Mulle soovitati osta internetist ära bussipiletid kesklinna, mis maksab edasi tagasi 24 eur ja liin 2 peatub Triumfikaare lähistel.

Kas metroo sõidab ka CDG lennujaamani välja? Siis oleks tegelikult ju odavam osta viieks päevaks hoopis metrookaart 1-5 (6) tsoon. Kuna niikuinii on nende päevade jooksul ka linnapeal metrooga sõitmist.

Kokkuvõtvalt oleks siis küsimused teadjamatele järgmised:
1) Kas metrooga saab ka CDG lennujaama?
2) Ja kui saab siis oleks mõistlik ju metrookaart lennujaamast osta, mitte bussipilet?

Tänud vastuste eest ette.

CDG-sse metrooga ei saa. Saab Rongi (RER), bussi või taksoga. Rong on kõige kiirem. Pilet oli midagi 8-9 eurot. Buss umbes sama hinnaga kui sõita Opera ja CDG vahet.
Internetist ma küll ei soovita bussipiletit osta, lähed peale ja bussijuhi käest saad.

Metroo on enamasti tsoonis 1-2, La Defence 2-3 piiril, aga ma küll eraldi piletit ei ostnud ja sain väravatest ilusti sisse, kui M1-ga läksin. Niiet jää tsooni 1-2, kui just pole vaja Versailles' lossi või Disneylandi minna.

1-5 tsoon ühistranspordiga läheks vist liiga kalliks, kui sõita pole vaja, jää ikka ainult vajalikku tsooni.

Oot-oot, metroo CDG-sse tõesti ei sõida, kuid metrookaardiga saad sõita ju ka RER-i rongidel. 1-5 tsooni kaardiga saad lennukast linna ja tagasi ning vajadusel sõita linna kõikidel metrooliinidel, RER-liinidel, trammidel, bussidel (5 tsooni piires).
1-2 tsooni nädalane NaviGo maksab 18,35€, 1-5 tsooni oma maksab 33,4€. Vahe 15€. Kuna RER-i üksikpilet CDG-st linna maksab 8,70€, siis ju tasub ära (kui sama nädala sees tagasi tuled).
Ainus konks ongi see, et see nädalane kaart kehtib esmapäevast pühapäevani, mitte nädal aega ostust. Seega kui lähed kolmapäeval ja tuled tagasi järgmisel kolmapäeval, siis pole metrookaardi ostmisel nii suurt sisu.
Ja Carte Orangel pidi tõesti ise pildi kleepima, liimipulga andis õnneks kaardimüüja :)

Rännumees aitäh. Kinnitasid seda, mida ma ise ka arvasin!Ma lähen kolmapäeval ja tagasi pühapäeval, seega oleks see metroopilet siiski tasuvam varjant onjuu. Kuna kohapeal on aega suht vähe - 3 täispäeva. Siis pigem kavatseme rohkem metrood kasutada ja aega kokku hoida. Kas sel NaviGo kaardil on ka pilti vaja?

Navigo ongi ainus kaart, mida saad osta, Carte Oranget enam ei ole. Ja seal on ka pilti vaja.

Aga, kas selle pildi peab ise kaasa võtma või kuidas sellega on?

Parem oleks ise kaasa võtta, igal pool seda pildiautomaati pole.

Aga milline see pilt olema peab? Kas passipilt või kõlbab ka muust pildist väljalõigatud vastavates mõõtmetes pilt?

Sinna peale sobib pilt suurusega 25 x 30 mm.

Aitäh! Nüüd olen palju targem :)

Soovin ka Pariisi minna ning leidnud järgmised ühistranspordi piletid:

  1. Paris Visite Pass(1-3 ja 1-6 tsoon)- pilti pole vaja, hind 12,90 EUR päev, ˇ20 EUR 2 päeva, mõlemad 1-3 tsoon.
  2. t+ kehtivad 90min, CDG lennujaama bussiga NR.350 vajalik märgistada 3 tk. Pakis 10 piletit, hind 12 EUR pakk.

Näppides ühistranspordi interaktiivset kaarti, tekkis järgmine küsimus:
Kui RER B-ga sõita Chatelete Les Halles-isse ja sealt ümber istuda liin 7 peale läheb reisi maksumuseks 10,80 €. Kui ronginga sõita aga Gare du Nordi ja seal liinile 5 istuda (mõlemad metrooliinid viivad mu parasjagu õigesse kohta, et sealt paar kvaratalit jala silgata), on reisu maksumus ühe pileti võrra odavam ehk 9,10 €.
Millest selline erinevus?

Kas keegi oskab öelda, palju maksab RER pilet Torcy - Disneyland (mõlemad on zone 5)?

Värsket infot siia:

Nädalane 1-2 tsooni Carte Navigo maksab 19.15€ (sellele juurde 5€ plastikkaart kui seda olemas pole, see plastikkaart ise kehtib 10 aastat, nii et iga kord pole vaja uut osta). Nädalane 1-5 tsooni Navigo on 33.90€

RER C-ga pilet Versailles lossi on 3.25€ (tsoon 4)
RER B-ga Charles de Gaulle lennujaama on 9.25€ (tsoon 5)

Ja märkus, et kui 2009 aastal ei näinud me kordagi piletikontrolli, siis seekord saime kohe esimesel päeval piletikontrollide käest märkuse, et meil pole nime peale kirjutatud ega pilti peale kleebitud. Trahv Carte Navigole pildi kleepimata jätmise eest pidi olema 25€. (Fotoputkas pildi tegemine maksab 5€, so 16 pisikest pildikest).

Kuna me ise saime ka juba kleebitud piltidega kaardikesi kontrollidele ette näidata, siis on täitsa kasulik üks pildike kotti pista.

Saan ma siis õigesti aru, et kui ostan cdg lennujaamast navigo 1-5 tsooni kaardi ja kleebin pildi peale või kohe rongi hüpata ja sellega kesklinna vurada?

Jah. Pilt ja nimi peale ja kõik korras.

Palun täpsustage - kui ostan CDG lennujaamast RER B liinile pileti linna (8.70€), siis kas Les Halles jaamast saan metrooga edasi sõita sama piletiga?
Sihtpunktiks on St Paul metroopeatus.

Peaks saama. Igaks juhuks osta lennujaama piletiautomaadist ka tavalisi pileteid - 10 pileti carnet on 12.50. RERi pilet linna oli nädal tagasi vist 9.20. NB! Kõik Eesti krediitkaardid ei pruugi piletiautomaatides toimida.

Kui vahepeal maa alt välja ei tule, siis saad sama piletiga edasi sõita.

CDG lennujaamast saab linna ka bussiga (350, 351), mis maksab 3 tavapiletit, ehk 3x1.70 või 3x1.20 (kui ostad 10-piletilise paki). Sõiduaeg ca 1 tund.

Olen püüdnud end Pariis ühistranspordiga kurssi viia, aga võibolla kogenumad oskavad soovitada, on minu mõttekäik õige või leiaks mõne sobivama variandi.

Lähen Pariisi neljaks päevaks (neljapäeva ennelõunal kohale ja pühapäeval tagasi). Vaagisin neid variante nii ehk naa ja mulle tundub, et mul tuleb vist ikka kõige soodsam osta Paris visit pass, viieks päevaks ja tsoonidele 1-5 (55eur). Neljapäevast varianti pole vist olemas ja ühtlasi oleks mul siis ka lenujaama (CDG) sõidud kaetud.

Võiks ju osta ka 3päeva ja tsoonid 1-3 (21 eur), aga siis tuleb lennujaama otsad ikka juurde ja kokkuvõtteks vist enam-vähem sama seis.

Kõik sõltub, palju sõidad. Kui ainult Lennujaam-Kesklinn-Lennujaam ja siis kesklinna tsoonist (1-3) ei välju, siis minu soovitus oleks osta pika otsa piletid (2x 9,20) + carnet (12.50 euri / 10 piletit). Endal kulub enamasti max 4 tavapiletit päevas, kui palju sõita. Kui hotell aga kesklinnas ja jalutuskäike ei pelga, saab hakkama paari piletiga.
Visite kaardid tasuvad ära, kui sõidmist megapalju või kavatsed kaardi lisboonuseid kasutada.

Mul hotell Montmartre piirkonnas. Võibolla oleks siis õigem osta need 2 nn pika otsa piletit + 3päeva 1-3 tsooni pass. See hinnavahe väga suur ei ole ja samas võiks siis sõita palju tahad.

Mõtle oma sõidud ja käigud läbi. Suvalisse kesklinna piirkonnas olevasse punkti kohale jõudmiseks kulub 1 pilet. Tagasi hotelli puhkamiseks/pesemiseks kulub teine pilet. Tehes kaks väljasõitu päevas, kulub max 4 piletit päevas. Pariisi keskosa pole teab mis suur ning enamasti jõuab jala mitu kohta läbi käia. A kui tahad päev otsa bussi, metroo ja trammiga sõita, on Visite kaart asendamatu. Pariis pole muidugi see koht, kuhu ühistransporti kasutama sõita :)

Kui oled Pariisis neljapaevast puhapaevani ja plaanis soidukaart osta, siis on motet osta pigem nadalane Carte Navigo. Tapset hinda ei oska hetkel oelda, aga see peaks jaama vist 40 euro piiresse (tsoonid 1-5). Voimalik, et need hinnad on see aasta kuskil siin foorumis labikainud.

Voi siis soidad rongiga eraldi piletiga linna ja ostad sealt 1-2 tsooni Carte Navigo.

Tänud kaasamõtlemast. Kuna mul on seekord reisikaaslaseks pisut vanem inimene, siis igaks juhuks oleks parem kui võiks piiramatult sõita, hea kasvõi mõni jupp bussiga minna. Ise olen nüüd jõudnud järeldusele, et kuna elamine Montmartril, siis õigem oleks vist esimene päev peale kohalejõudmist üldse seal veeta ja mitte kuskile sõita. Seega piisaks 2x rongi ots + 2 p Visite kaart mis teeb kokku umbes 35eur. Nüüd vaatan, et Navigo nädalane pass on enam vähem sama. Ei tea kas neid hindasid võib usaldada http://parisbytrain.com/paris-train-metro-week-pass-navigo-decouverte , uudis ise on 2008 aastas?

Neid hindu võib usaldada küll; vähemalt selle aasta augusti lõpus, kui ma ise Pariisis käisin, oli vahe paarkümmend senti. Ja veel - kas pole mitte nii, et Navigo kaarti ei müüda kuni kolmapäeva õhtuni ja alates sellest ajast müüakse ainult tulevaseks nädalaks? Kui jõuate varem, kui neljapäeval, siis tasuks tõesti nädalase Navigo soetamise peale kaaluda. Samas on ju olemas ka alternatiiv - Ticket Mobilis (ühe päeva trasordikaardid).

Minu mäletamist mööda on Mati L-l õigus, Navigo kaartidel on mingi lollakas kehtimis- ja müügiperiood. Ise pole seda kaarti kordagi kasutanud just sellel põhjusel.

Ise seni mõlemal korral Pariisis olles toimetasin eraldi rongipiletitega ja siis 10-korra piletiraamatutega. 10-korra piletiraamatu on piiramatu kasutusega kaartidest minu meelest parem selles osas, et seda saabki kahekesi kasutada ja vajadusel juurde osta, piiramatu kasutusega kaardi puhul peab aga seda olema vist 2 tükki eraldi st 1 kaart inimese kohta.

Viimati elasin kesklinnast täitsa eemal, mitu metroopeatust tuli sõita miiganes kohta minnes. Olime Pariisis N - P. Kulus vist 3 10-korra kaarti kahe peale, mis tegi hinnaks u 35 eurot kokku (aastal 2011). Seega igal juhul odavam kui oleks 2x passi ostnud.

Kas neidsamu pileteid saab kasutada ka lennujaamast linna sõitmiseks ja mitu neid läheb?

Carnet pileteid saab kasutada ainult tsoonides 1-2, nii et kui tahate sõita näiteks La Defence'i ja muidugi ka lennujaama, siis need piletid tuleb osta eraldi.
Viimati kasutasin tütre ja emaga käies seda eraldi piletite ostmise varianti, aga ausalt öeldes oli Paris Visite ikka väga palju mugavam.

Kui müügiperiood vähegi sobib, on mõistlik kohe lennujaama putkast Navigo nädalane 1-5 osta ja edasine on muretu, sõida millega tahad ja palju tahad, sinna lähevad nii lennujaama kui ka nt Versailles' ots sisse. Vanemal inimesel on mõnes kohas suht raske ronida, sestap arvan, et transporti läheb tegelikult rohkem kui 4 piletit päevas. Ise olen alati Navigo passi kasutanud, sest kui tahad rohkem näha, pead ühest punktist teise kiiresti liikuma. Pariisi muidugi nelja päevaga ei valluta, aga nii mõndagi jõuab ikkagi ära näha.

Kahjuks see just nii paraku on, et kohale jõuame neljapäeval, seega Navigo langeb ära. Olen vist juba enam-vähem endale selgeks mõelnud, et jään ikkagi Paris Visit 2p kaart + lennujaama otsad eraldi variandi juurde. Kuna elamine Montmartrel siis hästi ei saanud nendest tsoonidest aru jääb see 2. või 3. tsooni?

Igale poole, kuhu jõuab metroo, saab selle 1-2 tsooni piletiga. Ka La Defense'le metrooga sõites käib tavaline pilet või kaart. Versaille pilet oli linnast mingi 3 eurot / ots, kui muidu pole vaja linnast välja sõita, siis selle pärast ei ole kindlasti mõtet 1-5 tsooni kaarte osta.
Ärge üle mõelge, igale muule liigutusele (söök-jook-muuseumipilet) kulub Pariisis tunduvalt rohkem raha, kui terve päeva metroosõitudele. :)

Minul aga selline küsimus, et kuidas on lood lastega. Kas nendele on piletid soodsamad? Kaasa tulevad 10-aastane ja 1-aastane.

Lastest - alla 4 aasta sõidavad tasuta, 4-9 aastased poole hinnaga ning alates 10 aastast on täispilet.

Navigot saab nüüd osta samaks nädalaks ka neljapäeval. Alates reedest müüakse ainult järgmise nädala oma. Seega on see nüüd ideaalne neljapäevast algava pika nädalavahetuse jaoks. Hinnad on veidi kallimad kui akaki toodud lingil. Lisandub kaardi enda hind 5 €, aga sama kaart kehtib 10 aastat ja võid tulevastel Pariisi reisidel sinna sõiduaega juurde lisada. Täpseima info saab siit - http://www.ratp.fr/fr/ratp/c_21137/forfaits-navigo-mois-et-semaine/
Normaalse info saab paljude piletite kohta RATP-i lehelt kätte ainult prantsuse keeles. Vajausel kasuta google.translate-i.

Pöördun tagasi Pariisis sobivaima transpordivariandi leidmise juurde. Lisan ühe päris värske lingi Navigo kaardi kohta ja loodan, et saan ikka õigesti aru, et kaarti saab osta nüüd ka neljapäeval (kehtib pühapäevani, just nii nagu mul vaja). Ning kui ostan 1-5 tsooni kaardi, siis saan seda kasutada nii lennujaamast linna sõitmiseks kui ka linnas liikudes. Ainult pilt tuleb kaasa võtta.

http://www.paristoolkit.com/briefing/paris_travel_passes.htm

Palun kas keegi oskab selgeks teha,mis vahe on turisi jaoks kes on Pariisis esmasp.reedeni NAVIGO ja PARIS VISITE kaartidel, mõlemaga saab ju sõita nii trammi ,bussi,metroo kui RER rongiga.
Ette tänades R&M

Navigo on omajagu odavam. Muud olulist vahet ei olegi. Paris Visite pakub mõne vaatamisväärsuse juures soodustusi, aga kui neid plaanis külastada pole või külastad vaid ühte või kahte neist, siis pole asjal mõtet.

Tänud sulle,olin ka ise sama meelt

Kas Navigo kaarti müüvad ainult automaadid (mis teevad ka pilti?) või on nö mehitatud müügipunkte ka? Kas ise kaasavõetud pildil on mõtet? Ma saabun CDG lennujaama ja tahaks kohe sealt Navigo kaardi osta.

On inimestega kioskid ka olemas. Lennujaama raudteejaamas on see täiesti olemas. Pilt tasub ise kaasa võtta. Kohapeal saab raha eest automaadis pilti teha, aga arvatavasti on odavam see Eestis ära teha. Ise lasin värviprinteriga õige suurusega pildi välja. Lisaks läheb vaja pastakat või pliiatsit, millega nimi kaardile kirjutada.

Olen siin veidi ringi surfanud, aga still on arusaamatu mis ja kus ja kuidas ja blablabla.

Tundub, et siin on Pariisiga kenasti kursis olevaid kasutajaid küllaga, kes selle teemaga mind ehk veidi aidata saaksid?

Maandun Pariisis tuleval teisipäeval, kuidas saaksin võimalikult lithsasti ja kiiresti, ilma et peaks sadaviis korda erinevaid ronge-busse vahetama lennujaamast ühistranspordiga 3 Rue de la Félicite 75017?

Viibin Pariisis siis teisipäevast laupäeva hommikuni, milliseid kaarte/pileteid oleks mul üldse mõtet kasutada seal?

Kas samamoodi saan ka lennujaama tagasi?

Otsisin google maps abil ka mingit juhendit, kuid seal näitab, et saab ainult autoga või jalgsi viis tundi kõmpides, mis on veidi imelik. Tavaliselt saab ikka valida ka ühistranspordi, kuid praegu miskipärast mul seda võimalust ei olnud.

Loodan, et saate mulle veidi abiks olla!
Suured tänud juba ette ära,

Kõigepealt vaata veebilehte www.ratp.fr - vali sinule sobiv keel ja siis vaata ühte minu varasemat kommentaari.
Pead keelt valides vaatama, kuhu tahad jõuda, kas turisti- või tavakodaniku versiooni. Oluline on teada ka millise lennujaamaga on tegu.

Ch. de Gaulle'i lennujaamast sõidad rongiga Gare du Nord metroojaama. Lennujaamas on vastavad sildid üleval. Kui ei saa aru, siis küsid infost. Rongipileteid linna müüakse eraldi automaatidest. Gare du Nord'ist sõidad siis edasi endale vajalikku kohta. Metroopileteid saab osta ühekaupa, kümnekaupa kui ka näiteks 3-päevase kaardi. Sinu valik. Ja samamoodi saab lennujaama ka tagasi. Rong sõidab alguses Terminal 1 ja seejärel Terminal 2. Kui sõidad kogemata valesse terminal, siis terminalide vahet sõidab tasuta rong ja saab kiirelt õigesse terminali tagasi.