Üks hea uudis Lufthansalt

Nagu nüüd igaüks Lufthansa lehelt broneeringuid tehes/sõiduplaane otsides näha võib (ja seega sellest ka rääkida), on alates 26. märtsist LH'l lõpuks taas Tallinnast ka teine lend päevas Saksamaale. Hommikuti kell 7 väljub LH3455 TLL-MUC ehk siis Müncheni. Õhtuti 19:25 asub LH3454 aga Münchenist Tallinna poole teele.

Kuigi minul isiklikult ei ole midagi olnud selle vastu, et enne pikamaalendu veeta öö Frankfurdi Sheratonis, on siiski teine päevane lend igati tervitatav ja lihtsustab-mugavdab oluliselt lendamist nii kauglendudel kui võimaldab ka day-trip'e.

München on LH teine suur hub ning sealt väljub täna pea samapalju LH enda lende, kui FRA-st.

FANTASTILINE uudis, Raul! Kas pole naljakas, ma just eile päeval tulin Luftiga FRAst ja rääkisin purseriga, et krt oleks vaja teist igapäevast FRA otsa või siis MUC otseliini avamist ja kirjutasin selle LH tagasiside-kupongile. :))) Minu kui veendunud Star Alliance fänni jaoks lahendab see praktiliselt kõik probleemid.

Aga FRA Sheratoni suhtes jään eriarvamusele, keskpärane ja absurdselt kallis hotell, kus pole eriti mõnus ööd veeta, eriti just Aasiast tulnuna.

Njaa...eks näis, kes pikemas perspektiivis peale jääb...kas OV või LH. Odavaimad edasi-tagasi lennu piletid, mis kiire otsinguga leidsin, näitasid OV madalaimat hinda u 2500 eek ja LH u 2900 eek.

Marti384, sa teed vist nalja, pealejäämine ei sõltu küll sellest, kas EstAiri hind on mõnisada EEKu odavam või mitte. Kuna OV suudab lennata kõigest 2 korral nädalas, siis võtab LH endale julmalt kõik jätkulennukliendid. Ma võin kihla vedada, et OV kapituleerub ilma võitluseta ja suveks on see liin läinud. Hell, nad ei suuda isegi ainuomanikuna Milaano liini elus hoida, miks peaks nad suutma Münchenit, kui 300-naelane gorilla neile lõuga tuli andma. :D

See pealejäämise küsimus oli vaid puht üldises plaanis pähe tulnud mõte lihtsalt, et kumb püsima jääb, ilma, et oleksin pikemalt vastust otsima sellele küsimusele oma mõtetes hakand. Ma pole ka nii suur tark igasuguste lennufirmade strateegiate ja muu sellise suhtes. Hinnavõrdlus sai niisama infoks lisatud (kui kedagi peaks huvitama). Ning ma ju ei kirjutanudki, et ma nüüd arvan, et nende konkreetsete hindade pärast see või teine püsima jääb.

No kui LH lennud pooltühjad, siis vaevalt nemad lendama jäävad väiksema sagedusega. Tasub ka arvestada, et mõlemad Star Alliances ja teevad mingilgi määral koostööd.

Tasub mainimist ka fakt, et hetkeseisuga opereerib alates märtsi lõpust LH mõlemal liinil (FRA ja MUC) Airbus 319, mis siinkirjutajale jätnud võrreldes LH 737ga palju parema mulje. Iseenesest juba see, et nad on uuemad lennukid ning ka seest tunduvalt ruumikamad.

Need kellaajad peavad metsas olema, sest tavaliselt lennuk tuleb ja kohe läheb sihtpunktist. Ebaloogiline, et lennuk seisab pool päeva Tallinnas.

Ei seisa ju pool päeva Tallinnas, ainult ööbib siin 22.50 kella 7.00ni ja Müncheni jõudes teeb teisi otsi. Ega iga päev ka sama lennuk ole, Lufthansal on 20th neid A319 mudeleid.

Võib olla on tal jah lennukeid nii sitta kanti, et tal on kasulik saada see eest ära kuskile odavasse kohta ööseks parkima isegi, kui selleks peaks kogu meeskonna hotelli panema ööbima.

Mõistlik oleks, et saksast tuleb meeskond peale lendab siia ja tagasi. Peale seda tuleb uus meeskond ja lendab mujale ja tagasi. Nii saab ööpäevas teha 3-4 otsa. Kahtlen, et LH nii ebaökonoomselt majandab, et lennuk teeb ainult 2 otsa ööpäevas.

Suurepärane uudis, väga hea meel selle üle. :)

3-tunniseid ja pikemaid otsi ikka üle 2 eriti ööpäevas ei tee. Ja kes keelab selle lennukiga vahepeal 2 lühemat edasi-tagasi otsa teha Münchenist? Ja ongi ööpäevas sinu 3 täis. Ainuke loogiline osa su jutus on tõesti meeskonna majutuse põhjenda-(ma)tus, aga arvan et küll LH ka selleks endale korraliku diili on välja kaubelnud.

To Snoop, FRA Sheraton -- selle hotelli hinda ei oska ütelda -- mina olen seal alati ööbinud lennufirma vouheriga enne või pärast connecting flighti C/F klassis, kui sama päeva LH lennukoodiga ühendus võimatu. Ja voucheriga ööbimise kohta on see pakutavatest variantidest seal parim. Ja väga hea hommikusöögiga, minu meelest.

Lennuki ööbimisest. Lennuk ööbib jah Tallinnas, sest öiseid lühikesi lende üldjuhul Euroopas ei harrastatagi. Nii oli see ka mõned aastad tagasi, kui eksisteeris hommikune TLL-FRA lend. Kulu crew majutusele on lennunduses suhteliselt tühine väljaminek muuga võrreldes.

Täituvusest. Olen ka ise suur Star Alliance fänn.
Kuna täna, peale KLM-i loobumist korralikke (s.t. täisteenusega ja pea kogu maailma oma lendudega teenindavat) lennufirmasid ei lenda (AY ehk Finnair on LH kõrval kääbus ja minu jaoks suurima puudusega: kipub tihti streikima), siis on just jätkulendude ettevedamiseks LH teist lendu hädasti vaja ja loodetavasti lennud üsna pea üsna täis. Ja seda oskavad suured lennufirmad suurepäraselt korraldada, et nende oma lende ka pika lennu esimese segmendi lennuks kasutada oleks lõppkokkuvõttes soodsam kui kellega iganes FRA-sse / MUC-i lennata. ;)