Ümberistumine Frankfurdis 1h.

Tere,

Kas on võimalik minna ühelt lennult teisele Frankfurdi lennujaamas 1 tunniga?

Tulev lend on Hiinast ja väljuv lend on Helsingisse.
Ilmselt pean ka läbima uuesti turvakontrolli, kuna lend tuleb väljaspoolt Shengenit

Mis te arvate sellest?

Kahtlane, turvakontrolli tuleb kindlalt läbida, suure tõenäosusega ka terminali vahetus, nii et keeruline.

Tulin just Frankfurdist ja ma olen üllatunud. Jõudsime gatei A69, edasi läks A11 ja vahe oli maandudes 40 minta, vabalt jõudsime.

Tulles oli karmim - jõudsime A55 ja edasi läks B24, vahe oli maandudes 20 minta aga mingi ime läbi joostes jõudsime viimastena pardale. Lahe oli vaadata, kuidas Hamburgi lennult maha tulles kogu lennuk lihtsalt jooksis jetways, sest see lend hilines tunni ja kõik olid mahajäämas. Ja kogu lennuk oli juba enne gatei saabumist püsti tõusnud ja vahekäiku liikunud. Pole mitte kunagi sellist tormamist kogenud aga lahe oli.
Pluss oli ka see, et Tallinna lend läks otse terminalist, mitte bussiga. 

Seega tund aega ma arvan on täiesti piisav, head lendu !

Ma loodan ise ka.
Air China läheb terminal 1 ja Finnair lendab välja terminal 2-st.

Seega ilmselt pean kiirustama.

Lennud ikka ühel piletil?

Kuna ilmselt on üks pilet, siis vahet pole, kui maha jääd, vormistatakse järgmisele Helsingi lennule.
Ohtlikuks võib minna siis, kui ei suuda turvakontrollis ette trügida (vajadusel) ja kui Helsingi lennule viiakse bussiga (ilmselt vähetõenäoline, aga mine tea). Bussivariandi puhul olen jõudnud väravasse paarkümmend minutit varem, aga buss juba minema saadetud ja kehitati õlgu ainult.
Samas kui oleks mitu inimest olnud (aga olin üksinda) või kohver (oli ainult käsipagas), siis ehk oleks mingi mikrobussiga järele saadetud, et vältida pagasi mahalaadimise protsessi.
Eks neil on suht täpselt välja arvestatud, millal tasub oodata, millal mitte.

Kui sain õigesti aru., et tulek on Air Chinaga (terminal 1) ja minek Finnairiga (terminal 2), siis tegemist on min.connection time exclusioniga ning miinimumaeg on 1:15 või isegi 1:30.

Kuna lennud on, nagu aru saan, eraldi piletitel, siis on vaja kõvasti õnne, et see kõik toimiks (VÕIB toimida, kui CA lend tuleb varem sisse).
Kindlustus mahajäämist suure tõenäosusega ei kata, sest rikutud on lennujaama ametlikke miinimumühendusaja reegleid.
-AY II 1.15 ALL - HEL TRM 1 - 2
CA-
II 1.30 TRM 1 - 2

Üldiselt.

Kui lennud on ühel piletil, siis ei müü ükski lennufirma piletit, mis rikub konkreetse lennujaama MCT (minimum connect times) reegleid.
Eraldi võib iga inimene endale muidugi osta mis iganes reisikava, kuid kui neidsamu MCT reegleid ei jälgita, on mittejõudmise puhul reeglina reisija oma murega üksi. Lennufirmal puudub igasugune kohustus piletit muuta, kindlustusel on täielik õigus "puu taha" saata. 
Lennufirma joaks on tegemist lihtsalt no-show'ga ning odavatel piletitel tähendab see reeglina lihtsalt pileti minema viskamist.

Kui kõik lennud on ühel piletil ja sissetulev lend hilineb, siis hakkab jõudmise osas mängima rolli lennufirma goodwill, mis omakorda sõltub järgmistest asjaoludest:
  • reisija väärtus/staatus lennufirma jaoks (tippstaatusega reisija jaoks hoitakse vahel ka kuni mõnikümmend minutit lendu kinni + korraldatakse eritransport lennult lennule)
  • reisiklassist -- Firsti ja Businessi reisijatel siin teatud eelis ;)
  • reisija ümber broneerimise keerukusest/lihtsusest
  • reisijate hulgast samas broneeringus (mida rohkem inimesi, seda rohkem otsitakse võimalusi).
Kui lennud samal piletil, siis leiab lennufirma reeglina muu võimaluse reisija koju viimiseks (nõuda ei ole siin reisijal õigust mitte midagi -- loogika on lihtne -- ümber bookimine tehakse esmajärjekorras oma enda lendudele, sealt edasi (kui on oluline reisija) koodijagamine ja lõpuks sama allians) Euroopas pannakse reisija ka hotelli+toidetakse, USA's on see reeglina reisija oma lõbu.

Natuke off-topic, aga Raul_R, kuskohast sa neid lennujaamade min ümberistumisaegu vaatad? Kas see on enam-vähem avalik info või peab selleks nt reisibüroos töötama? Mõne lennujaama kodukal on see leitav, kuid alati mitte.

Mõnikord on selline piiripealne case, et ümberistumine nt 1:55 ja kindlustustingimustes ei ole alati selgelt öeldud, et peab kaks tundi olema, siis oleks hea teada, mis ametlikult on.

Mina vaatan neid expertflyer.com

Endal on mul küll tasuline subscription (näen lendude täituvust, kõiki avalikke tariife/tariifireegleid, seatmap'e jne.)
Kuid see Minimum Connect Times peaks olema kättesaadav ka tasuta versioonis.


Mina ei riskiks. Air China ja Finnair on erinevates allianssides, nii et sinu jätkulend on su enda mure. Valvsaks teeb see, et Air China stardib Hiinast. Mina olen nii oma jätkulennust maha jäänud, kuigi vahe oli 2,5 tundi.  Pekingis lükati lendu põhjendusteta muudkui edasi. Hiljem lugesin vist siitsamast tripist, et Hiina sõjalennukite ja tsiviillendude lennukoridorid kattuvad ja sõjalennukitel on alati eesõigus. Muud lennukid passivad maa peal.


Air China andis küll toidutalongi ja hotelli, aga kojulennupiletit mitte. Tuli uus osta.

Eelmine aasta tulin Pekingist siis lend hilines öösel tubli 3h aga toona polnud mul väga vahet, kuna jätkulend Ukrainast oli alles keskpäeval.

Seekord aga tahaks lihtsalt kiirelt tagasi jõuda kuna järgmisel päeval on tarvis tööle minna.

Eks ma lihtsalt pean ära proovima. 

Pärast hakkasin alles vaatama, et LOT lendab 19.50 Frankfurdist välja, tolle peale oleks veidikene kindlam minna olnud.

Tegin just enne päringu ka, et ehk saan piletid ümber muuta.

Kas sain õigesti aru, et lennud on eraldi piletitel?

Kui on ainult käsipagas ja Finnairi pardakaart on juba enne Frankfurdis maandumist trükitult või telefonis olemas, siis on mingi väga väike tõenäosus.
Kui pagas on ka, aga Air China on nõus selle Finnairi lennule edasi saatma, siis on ka sama suur ehk väike võimalus.

Lennud on eraldi piletitel.
Ka on ainult käsipagas.

Mõttes ongi kõik teha nii, et ma saaksin kiirelt ja sujuvalt edasi liikuda, st ka turvakontrollist läbi võimalikult kiiresti.

Noh, eks hiinlasi täis lennuki pealt tulles on nats raske turvakontrollis neist nahhaalsem olla, tuleb ikka ei tea mitmes käik sisse lülitada. Aga küllap sul on kogemusi :)
Soovitan otsida lennunumbrit Air China puhul. CA931? Siis näed viimase paari nädala reaalseid maandumisaegu ja saad aimu tegelikest šanssidest. Seda tuleks tegelikult enne pileti ostmist teha (kui just mitu kuud ette ei osta). CA931 puhul reaalselt saad parimal juhul lennukist välja pool tundi hiljem kui ettenähtud 18.15, aga mõnikord hilineb rohkemgi ja reaalselt oled terminalis pärast kella 19.
Keskmine hilinemine on 20-40 minutit ja enne õiget maandumisaega või täpselt jõudmine väga harukordne.
Maandumisaegadele võib 15 minutit julgelt otsa panna väravasse ruleerimiseks ja käigu paikalükkamiseks.