Ushuaiast Antarktikasse

Kui kellelgi peaks Ushuaiasse sattudes tekkima isu Antarktikasse edasi sõita, siis panin oma Antarktika reisi muljed kirja siia:
http://marikatom.blogspot.cl/search/label/Antarktika

Väga erakordne kogemus ja kui vähegi võimalus, jäiselt soovitan!

Ise sain aastaid tagasi kõvasti kütet selliseks ekspeditsiooniks Tarmo Tammingu blogist:
http://tarmotamming.blogspot.cl/search/label/Antarktika

Millise eelarvega umbes peaks arvestama, kas 5000 EUR?

Kas november on piisavalt soe aeg või oleks jaanuar-veebruar parem aeg?

Seda ma olen jah aru saanud, et "lendan hopsti kohale" varianti Antarktika puhul ei ole, peab "nautima" Drake'i väinas loksumist.

Hea lugemine ning kasulik info. Kui see minek "liiga lihtne" oleks, kaoks ka suuresti see võlu.

5,000 EUR eest on Antarktikas võimalik ära käia küll. Eks palju sõltub sellest, kas ootad sellelt kruiisilt ennekõike mõnusat olemist laevas, puhtaid aknaid - nagu oli juhtum mõnede meie ekspeditsioonile sattunud reisijatega (et ei peaks ise välja minema ja oleks lihtsalt mõnus laevas istuda ja vaadata jäämägesid möödumas) või soovid ennekõike võimalikult palju maabumisi ja rohkem sellist "ekspeditsioonil" olemise tunnet (oli minu ootus). Esimese eest maksad kindlasti rohkem, viimase puhul saad sellise summaga arvestada.

Nagu blogis ka kirjutasin, on olemas ka viimase hetke pakkumised olles juba Ushuaias, mis jäävad sinna 4000-4500 USD kanti vähemalt hooaja alguses (oktoobri lõpp-detsembri algus), seega on võimalik ka odavam variant. Mõned aastad tagasi olid viimase hetke pakkumised ka 3,000 USD kanti, aga nagu kõik muugi, siis ka Antarktika hinnad tõusevad ja sel hooajal selliste pakkumistega enam arvestada ei saanud.

Lendamine tegelikult on küll üks võimalustest. Ei ole seda ise väga uurinud, aga olen kuulnud, et Tšiilist kruiisi võttes (kas siis algusega Puerto Williamsist või Punta Arenasest) on võimalik kombineerida laeva-lendu, mis tähendab, et laevaga kohale ja lennukiga tagasi (Tšiili baasist Antarktikas). Aga usun, et lendamise korral tuleb arvestada kindlasti suurema kulutusega. Internet/google annab ses osas täpsemat infot.

Aga ma ise arvan, et Drake väina ületamine on osa Antarktika seiklusest ja kuigi see pole mingi "laste sünnipäev", siis hiljem on see just üks neist eredatest kogemustest, mis jääb meelde ja mida on lõbus meenutada.

Juba aastal 2007 oli Ushuaia reisibüroo aknal viimase hetke pakkumine 4000 USD. Arvan, et praegu eelarvestamiseks 5000 USD Ushuaiast. Pluss sinnaminek.

Sõber käis eelmisel aastal Novembris Ushuaiast ja maksis ette broneerides 4000 USD. Samal 12 päevasel tuuril olid backpackereid, kes maksid kohapeal enne väljumist 2000 USD. Et ju siis hea õnne korral ja ise ajaliselt paindlik olles on võimalik saada ka odavamalt.

Eelmised kommentaarid kinnitavad kenasti, et ka Antarktika kruiiside hindade mõistes pole aastad vennad. Ma olen ka ise jälginud rahvusvaheliste staarrändurite aastatevanuseid blogipostitusi, kus antakse instruktsioone, kuidas Antarktika kruiisidele parim hind saada. Ühe sellise kohaselt ei tasuks seljakotiränduril kindlasti üle 3,000 USD maksta, kuna sellega saab igatahes viimase hetke pakkumisena kätte. Peab vaid veidi aega ja kannatust olema (ps siia olgu kohe lisatud, et Ushuaia pole kaugelt maailma kõige odavaim linn, kus seljakotiränduril nädalaid veeta ja head pakkumist oodata - see hinnavõit võib nii hoopis kaotuseks pöörduda).

Mu oma kogemus kahjuks seda ei kinnita. 2015 novembri lõpus ja detsembri alguses olid kõik viimase hetke pakkumised, mis Ushuaia hostelites või reisibüroode akendel rippusid, vahemikus 4,000-5000 USD. Samas on hind vaid üks faktor kogu suuremas pildis, sest vaid hinda teades ei saa aimu, millise laevaga on tegu. Kui laev on suur, siis võib see tähendada, et kogu kruiisi jooksul tekib võimalus vaid 3-4 korda maabuda, samas kui väikse laevaga saime meie kokku 11 maaleminekut.

Kui tahta vaid ristikest enda jaoks kirja saada, siis pole muidugi vahet, kas käia maal 1 kord või 11 korda. Aga kui Antarktika vastu on sügavam huvi, siis on maaleminekute arv kindlasti oluline ka seetõttu, et Antarktika ilm on väga ettearvamatu ja ilmselt õnnestub vaid vähestel veeta kogu kruiis kauni päikesepaiste ja ideaalsete ilmaoludega. Näiteks meie 11 maaleminekust olid ilma poolest ideaalsed või selle lähedased vaid 3 maaleminekut. Lisaks kaks sündmuste mõistes väga tähelepanemisväärset maabumist: postkontori külastus ja Antarktika vetes suplus. Kui maaleminekute arv on piiratud, siis võib juhtuda, et satud maale üksnes siis, kui väljas tuiskab lund või sajab vihma ja samuti ei pruugi "loosiõnne" olla ka tegevuste mõistes ägedate maabumiste päevadel.

Meie reisil ei olnud laevas ühtki reisijat, kes oleks pileti saanud viimase hetke pakkumisega: kruiis oli eelnevalt välja müüdud. Arvan, et mida väiksem laev, seda suurem tõenäosus, et see juhtub. Parimad hinnad said meie kruiisil need, kes kõige varem oma pileti ära ostsid (enne novembri lõppu 2014 - ehk siis täpselt aasta ette). Samuti said need reisijad, kes ostsid võimalikult vara kõige madalama hinnaga paketi upgrade järgmise hinnaklassi kajutitesse. Ei oska öelda, kas see oli meie operaatori levinud hinnapoliitika või oli lihtsalt sel kruiisil õnne.

Kui veel odavatest võimalustest Antarktikasse reisida rääkida, siis üks soovitus oleks hankida endale hea sõber või lähisugulane ekspeditsioonile või reisiagentuuridesse tööle:). Kohtasin Ushuaias mitmeid selliseid rändureid, kes läbi sõbra-voucherite Antarktikasse jõudsid. Ja kinnitamata andetel liigub sarnast kraami ka Eestis asuvate suurte reisifirmade Eesti filiaalides, kes Antarktika kruiise vahendavad.