Wadi Rum ja Petra

Tere,

sooviks infot, kas Agabast Wadi Rumi liigub ühistransporti, palju takso maksab või mõistlik auto rentida, kui Petrasse ka minek ja sealt edasi põhja poole Surnumere äärde? Kuidas üldse ühistransport Jordaanias toimib, kas Petrast liibuvad bussid Surnumere ja Ammani poole? Kas Wadi Rumi peaks ekskursiooni ette broneerima ja ööbimise või saab ka kohapeal, mitu päeva varuda Wadi Rumi külastuseks, mitu Petra külastuseks? Tänud ette!

Tõenäoliselt on kuskil vaestele buss ka aga kõik autod viivad sealt Wadi Rumi. Alguses küsitakse 200 dollarit aga tingige 120-150 peale ja tehke selgeks et see on auto mitte inimese kohta ikka.


Aqabast Wadi Rummi liigub buss hommikul 06 ja 07 vahel, siis kui on täis. Taksopakkujaid on igal sammul, kuid kuna kauplemiseks ei läinud, ei oska hinnata lõplikku hinda. Kui on neljane seltskond, on mõistlik auto rentida, sest Surnumere äärde ühistransport üldse puudub (Ammanist siiski vist üks buss reedesel päeval käib-hommikul läheb ja õhtul tagasi)
Wadi Rummis on sissepääsutasu 5 jod/persoon ja saab tellida 4x4 masina 2, 4 või 8 tunniks kaljude vahele ja liiva seiklema (35 kuni 80 JOD) Siin aitab ühest päevast, mõned km edasi on ka kaasaegne telklaager kus saab ka õhtustada, kultuuriprogrammi ja  tip-top telkmajades ööbida. Petras aitab ca 5 tunnist ,et läbi käia põhikohad kuni kloostrini. Kui on tahtmine osa võtta õhtusest tulesoust, peab ilmselt varuma kohapeal õõbimise ja järgmine päev veelkord Petrasse või ca 10 km edasi väikesesse Petrasse. Päevapilet Petrasse on 50 JOD Oktoobris oli 1 euro= 0,8 JOD       Vaata ka  https://trip.ee/foorum/uldfoorum/jordaania-reis

Meie võtsime eelmisel kuul takso Iisraeli piiripunktist. Sihtpunktiks oli Petra ja tingimus, et taksojuht ootab meid Petras 3-4h ja toob siis Aqaba/Eilati piiripunkti tagasi, hinnaks oli 100€  pundi peale.

Aqaba-Wadi Rumi bussid kohalike andmetel -

If you don't want to take a taxi from Aqaba to Wadi Rum Village (around 30 JOD) you can take a bus as well. Public minibuses run daily between those destinations. Please consider that the departure times are not always completely accurate. There are no buses on Fridays. Buses usually leave near the Aqaba Police station at 11:00 am, 1:00 pm and 3:00 pm (or when they are full). One bus ticket costs around 3 JD one way.

Wadi Rumist Petrasse peaks olema hommikuti üks buss. Petrast Surnumere äärde minekuks on vaja taksot või oma autot. Sealt edasi Ammani minekuks samuti.

Wadi Rumis soovitaks teha päevase sõidu koos ööbimisega kõrbes. Ööbimiseks soovitan rahvuspargi alal olevat laagrit ja mitte neid maantee ääres olevaid hotellidele kuuluvaid läbulaagreid. Rahvuspargi territooriumil võivad ööbida ainult kohalike beduiinide kliendid ning seega Aqaba hotellid oma kliente sinna ei saada ja kogu kogemus on vahetum. Öösel on kõrbevaikus ja tähti ei varjuta suurte laagrite prožektorid.
Ekskursiooni koos ööbimisega soovitaks eelnevalt ära tellida. Siis saad valida ise sobiva teenuse. Kui tuled lihtsalt kohale, siis on tõenäoliselt jätkuvalt sama süsteem, et teenusepakkuja määratakse kohal järjekorra alusel. Ekskursioonid on enamasti sarnased ja sarnaste hindadega. Vahe tuleb lihtsalt sellest, et palju kohalikul sinuga tegelemiseks huvi on jne.

Kui on huvi kusagil ronimise või kaamlitega sõitmise vastu, siis võib hakata lisapäevi võtma, aga see u 20 tundi koos ööbimisega annab juba päris hea ülevaate.

Kui huvi on, siis võin anda kohaliku kontakti, kellega on aastate jooksul korduvalt head kogemused olnud. Hinnad on kõigil kohalikel üsna sarnased. Näit kahekesi minnes nägu 60 JOD koos tavalise ringi, kolme toidu ja ööbimisega rahvuspargi alal olevas laagris.
Aqabas pakutavad tuurid on enamasti hotellide korraldatud. Osad neist ei lähe üldse rahvuspargi territooriumile, et vältida kohalikke teenusepakkujaid. Teised teevad sees kiirelt 2-3 tunnise ringi ja toovad siis endale kuuluvasse laagrisse, kus saad ülejäänud aja veeta ja neile sissetulekut teha.

Petras teeb kohe hommikul alustades päevaga põhilisele osale ringi peale. Seda siis kuni "kloostrini" välja. Kui rohkem olla, siis saaks hakata erinevaid keskuse ümber olevaid mägesid võtma. Nendel radadel on rahvast vähem ja vaated alla keskusele on suurepärased. Lisaks on iga lisanduv päev üsna väikse lisatasu eest arvestades Petra piletit.
Kui tulla Wadi Rumist, siis soovitaks võtta ka miinimumi jaoks kahe päeva pileti. Esimese poole päevaga saad põhiosale rahulikult tiiru peale teha. Järgmine päev soovitaks alustada kohe hommikul hiljemalt kell 7 väravast, et pääseda gruppidest. Siis saab veidi rahulikumalt pilte teha enne kui mass tagant selga hakkab jooksma. Ja kui põhiosa on ülerahvastatud, siis minna "kloostri" juurde või mõnele teisele mäele.

Jordaania poolel tuleb piiritsoon (1km)niikuinii ületada soiduvahendiga

Jalgsi ei lubata.
Peale kl 17 saab seal tööliste bussile mis viib Aqabasse.Kui tahad lihtsat puhkust rendi auto jaab see tüütu kauplemine kohalikega ära.
Ma ise sõitsin seal ratast (Aqaba-Wadi Rum-Petra-Surnumeri-Kerak-Aqaba )eelmine nädal
Kohalikud on suht rahamaiad ja tüütud tegelased muidu ratast sõita oli enam vähem.Meeldejääv oli laskumine Petrast läbi Väike Petra Wadi Arabi ja sealt Surnumere äärde.Väike Petra juures leidsin mõnusa telkimiskoha kus sai lõket teha.Meeldis ka tõus Surnumerelt Keraki.Wadi Rumis ööbisin ühel kaljunukil tähistaeva all.
Mõnus tripp oli nii et võid rattaga minekut ka kaaluda

Me maksime oktoobris Aqabast Wadi Rumi takso eest 20 JODi per sõit kamba peale. Üks ots.


Aqaba - Petra - Aqaba oli vist 60 JOD ja surnumere äärde sinna ja tagasi sai 80JODiga. Oli mugav variant ja taksojuhid olid toredad vanad, kellega sai juttu aetud.

Terve hunnik Wadi Rumi kämpinguid on Airbnb's olemas. Me bookisime sealt ja leppisime kohalikud tegevused (kaamelituur ja 4x4 tripp) enne kämpingupidajaga kokku. Kõik nad korraldavad oma kämpingutes neid ekskursioone, sest see on põhisissetulek enamasti (mitte majutus). Väga äge ja kordumatu elamus oli! 


Tundus, et need turistid, kes tulevad väravasse, viiakse enamasti paari sissepääsule lähema vaatamisväärsuse juurde, mis on ka muidugi vaatamist igati väärt, aga kus on suur hulk inimesi (autod voorisid pidevalt) ja tõeline kõrbekogemus jääb saamata.