Waze kasutamine euroopas

Tere!

Kuidas rakendus Waze toimib mujal Euroopas? ( kiiruskaamerad,politsei)
Näiteks Lätis,Leedus,Poolas?

Ettetänades
Siim.

Lätis, Leedus ja Poolas on kõik väga OK! Mul oli eelmine suvi Lätis huvitav juhtum, märkisin Wazes politsei asukoha ja sai mingi aja pärast nende Maanteeametist SMS-i. See oli lätikeelne, Eestis püüdsin tõlkida, ei olnud otsene ähvardus vmt, aga "anti justkui märku!". Põhja - Soomes ja Norras olen teatanud kõige rohkem teedel olevatest loomadest ja ka teiste sarnaseid märkusi näinud. Kuskil Lapimaal jäin teeremondi pärast foori taha ja peagi küsis "Waze peakontor", et kas oled liiklusummikus?! Teistest maadest ei ole midagi erilist öelda. Töötab! Mul oleks eestlastele palve, et andke ikka teistes riikides märku tavalisel moel, mina küll kasutan.

No aga kui on eesti pakett. Mis see nett peab kogu aeg töötama. Mis see arve pärast ka oli?

Kuna teemaks oli Waze kasutamine Euroopas, siis lisan juurde et mitmel pool Lääne-Euroopas, nt Belgias ja Prantsusmaal, on tavalised kiiruskaamerad sagely asendunud teatud teelõigu keskmise kiiruse mõõtmisega - ca 2-3 km lõigul on lõigu alguses ja lõpus kaamera ning see fikseerib keskmise kiiruse sellel lõigul. Eesmärgiks vähendada olukordi, kus kaamerat nähes järsult pidurdatakse ja seeläbi ohtlikke olukordi tekitatakse. Waze's on need kohad enamasti kenasti näha, mõõtmisala alguses ilmub ekraanile vastav teade, mis kehtib kuni ala lõpuni. Pisut võib eksitada vaid see, et mõõteala alguse teade ilmub politsei märgina, tegelikult politseid seal aga ei ole.

Waze võtab üpris vähe andmeside mahtu. Varem ostsin välismaal sõitmiseks 1GB ja kuu ajaga ma seda mitte kunagi ära ei kulutanud, kuigi app töötas alati sõitmise ajal. Samas ma ei kasutanud seda mahtu tavaliselt muuks netisideks, vaid kasutasin selleks õhtuti ainult öömajade wifit kui see olemas oli. Erandiks on booking.com, kust vahel peab vaatama määratud saabumise kellaaegu ja täpset asukohta, kui see ei ole eelnevalt korralikult GPS-i salvestatud..

Mingid aastad tagasi tekitas Waze mulle korraliku arve. Oli umbes 150.- EUR. Mul oli ka vist mingi imelik pakett või veel miskit muud, mis arvet kasvatas. Täpselt enam ei mäleta. Igatahes tookord võttis kukalt sügama.
Nüüd olen kasutanud Heret ja Waze-d kombinatsioonis ja arve on igati normaalne.

Jõudsin ligi 8000 km pikuselt Euroopa reisilt tagasi ja kasutatud andmesidet näitab "nutikas" 606MB. Lisaks Waze-le vaatasin veel Google kaarte, ilmateadet ja liikusin mõnda hotelli Google kaarti abil. Kiirteedel ei olnud mitte mingit mõtet Waze sisse lülitada ja seda ma enamasti ka ei teinud. Serbiasse sisenemisel kadus mingil hetkel Waze kaart ära, arvasin probleemi olevat andmeside puudumises ja muidugi ei pannud tähele riiki sisenemisel tulnud SMS-i: " Väljuv kõne 2.917 EUR/min, vastuvõetav kõne 0.568 EUR/min. Andmeside hind 10.609 EUR/MB. Seda õhtul lugedes kohkusin muidugi ära! Olin kindel, et mu rahaline limiit on seega täis, sest mingis linnas oli ilmateade fikseeritud ja "andmeside" kogu päev aktiivne. Järgmine oli Bulgaaria ja seal sain "normaalse" teavituse ning kõik töötas. Edaspidi olin tähelepanelikum riiki sisenemisel ja vaatasin SMS-is sisalduvat hinda. Veel mõned hinnad: Makedoonia väljuv kõne 2.348 EUR/min, andmeside 3.000 EUR/MB, Albaania väljuv 1.590 EUR/min, andmeside 2.400 EUR/MB, Montenegro väljuv 1.596 EUR/min, andmeside 2.400 EUR/MB. Nüüd peab ära ootama selle kuu telefoni arve!

Tulime just Itaaliast, 'saapakontsalt', waze oli kogu aeg sees, väga hästi toimis! Arve pärast ei muretse, kuna mul paketis Euroopa siseselt igas kuus 10 GB tasuta andmemahtu kasutada. Olen eelnevatel reisidel alati wazeiga hakkama saanud, isegi Tuneesias. Kui veel tasuta andmesidega paketti polnud, olen teinud ka nii, et hotelli wifis panen teekonna paika ja saab sihtkohta ka ilma jooksva netita.

Rätsepmeisterkakaduu

Kas Euroopa siseselt või Euroopa Liidu siseselt?

Rändlusteenuse lisatasu kadus 15. juunist alates ELi riikides + Norras Liechtensteinis ja Islandil. Ehk siis riikides, mis sinna hulka ei kuulu (nt Šveits) tuleb endiselt roamingu eest maksta. Samas on võimaik et mobiilifirma laiendab omal algatusel roamingupiirkonda ka mujale, nt minul on paketis ka Šveits sees, olgugi et roaminguvabastuse otsus Šveitsi ei sisaldanud.
Kõige kindlam on uurida oma teenusepakkujalt, millised maad on hinna sees. Alternatiivina võib õhes riigis pikemalt viibides ka kohaliku SIM kaardi osta, nt Serbias saab Telenori 7 päeva kehtiva 1 GB data-only kaardi osta esimesest bensiinijaamast 300 RSD (2.5€) eest ehk siis vähem kui 250kB roamingus Eesti kaarti kasutades :)

834arr, siiski Euroopa Liidu siseselt jah. Teemaalgataja uuris Läti-Leedu-Poola kohta, seal pole probleemi. Kui telefonil levi püsib, siis pole probleemi hotelli wifis teekond paika panna ja ilma netiühenduseta waze kasutada. Mägede vahel siiski mul on ka täiesti ära kadunud kaart eest, kui levi kadus.

Kas Waze- l salvestub kuskil teekond?

Püüan oma teekonda uuesti nähtavaks saada, sest olin kindel GPS-le. kahjuks ei ole sellest veel saanud faile kätte. Õhtul meenus, et olemas veel variant: http://publik.delfi.ee/news/mitmesugust/vaata-kus-sa-kainud-oled-google-maps-on-jalginud-igat-su-sammu-ning-selle-toestuseks-on-olemas-internetilehekulg?id=70776351
Läksin oma salvestusi sealt vaatama ja suur oli üllatus, et just mulle vajaolev on puudu. Sõitsin eelmine kuu sisselülitatud WAZE ja GPS-ga Tallinnast läbi Läti, Leedu, Poola, Slovaki, Ungari, Rumeenia (Serbia andmeside!) Bulgaaria, Kreeka, (Makedoonia, Albaania andmeside?). Google maps salvestus algab Montenegros ja on olemas kuni Tallinnani, isegi osaliselt merel. Seejärel vaatasin varasemaid reise ja üllatusin veelgi rohkem. Eelmise aasta lendamine Tallinn - London - Hispaania oli ilusasti olema, kuigi mobiil oli sellel ajal lülitatud "lennuk režiimile". Hispaania autoreisid samuti kenasti olemas, aga tänavu kevadel Leedus, Lätis käimist ei ole!

kas andmeside ole sõitmise ajal sees? Minu arust ilma selleta Google ei salvesta su teekondi
Ja igaks juhuks: telefonis pead olema Googlesse ka sisse logitud.

Andmeside oli alati sees, Serbias samuti, aga hiljem mitte EL riikides ei olnud. Googlesse logimist ei tea! Mul ei ole sünkroniseerimine sees, sest ma e-teenust reisides "moblalt" ei kasuta, ainult wifi olemasolul. Pool reisi ei ole nähtav, aga teine osa on, kuigi ma mingei logimisi juurde ei teinud.
Mulle jääb see Google värk nüüd küll segaseks!

Eelmise kuu arve käes: Waze andis lisa 0.539 MB 1.4063 eurot Internet Roamingus, Serbia: Telenor
Üldine:
Internet Roamingus 384 580.592 MB 1.17 0.24 1.41
Kõned välisriigis 8 00:18:42 0.00 0.00 0.00
Austrias vastatud kõne 1 00:00:45 0.00 0.00 0.00
Albaanias vastatud kõne 2 00:00:19 0.88 0.18 1.06
Rumeenias vastatud kõne 1 00:00:29 0.00 0.00 0.00
Serbias vastatud kõne 1 00:01:38 0.95 0.19 1.14
SMS välisriigis 24 0.20 0.04 0.24

Lätis-Leedus-Poolas on viimasel ajal ok. Paar aastat tagasi oli kasutajaid suht vähe ja jooksvat infot (politsei, ohud teel jne) ja ka huvipunkte oli vähe. See suvi käisin jälle ja sain kenasti asjad aetud. Riias oli tõsi küll kesklinnas pisut jama, kuna suunas paaril korral ühesuunalisele tänavale valest suunast.
Prantsusmaal ja Saksamaal olen kasutanud mitu aastat, ka siis, kui andmeside veel kallis oli ja olen alati rahul olnud. Väga palju kasutajaid, tohutult huvipunkte ja hoiatab kenasti ka ummikute eest.

Käisin augusti lõpus 6000km ringil Horvaatias, kasutasin kogu aeg Waze, ise panin ja teised ka uuendasid kõiki teeolusid, ohtusid ja politseid. Ütleks et väga hea kogemus, umbes 95% täpne, mõned kaamerad ei olnud sisestatud, aga need on need teisaldatavad ja ma ei kihutanud ka, et seal trahvi saada. Kokku läks 1,5gb mahtu koos kõikide internetikülastamistega.

Tulin reede õhtul E77 mööda Riia suunas. Ühekorraga alustas Waze märguandmist, et mine vasakule suhteliselt väikestele teedele. Mõtlesin, et läks lolliks... Peagi oli ees suur ummik, ca 400m ringteeni ja liikusime "teosammul". Ristil soovisid mõlemad GPS-d paremale, aga Waze vasakule, ning ta näitas märguannet, et ees on suured ehitustööd - seismised. Läksin Waze soovituse järgi, läbisin Kekava linna ja seejärel suhteliselt lihtsalt ka Riia. See oli kunagine teekond, kui ringteed veel ei olnud ja jõudsin kenasti Pihkva st Tallinna teele. Mul ei ole aimugi, kas ja kui suured need seisakud oleks olnud GPS järgi sõites, aga hüdroelektrijaama kandis toimuvad tõesti päris korralikud teede ehitused.

Käisin Horvaatias läbi Bosnia ja Bosnias keevitati korralik arve, kuna rändlusvärki neil pole, nii tasub jälgida kas on EU või mitte.

Käisin samuti mööda Euroopat kaks korda see suvi. Balkanil peab tõepoolest olema ettevaatlik. Kaks inimest unustasid roamingu sisse Bosnias ja kolksti mõlemil 100+ eurone arve.

Aga muidu Euroopas on Waze'iga üsnagi hea, infot liigub palju. Kiirteedel ma väga pointi ei näinud kasutada seda siiski. Sõitsin kohalike numbrimärkidega samas tempos. Poolas Lodzi, Czestochowa ja Katowice kandis on kaameraid veel mõningaid jäänud. Eks seal võetakse ilusti 70 peale, muidu ikka 100+.

Avastasin, et Lätis on kaameraid kõvasti juurde lisatud. Valmieras sain 40€. Tasub nende suhtes olla tähelepanelik.

Leedus selle aasta (2017) algusest on nüüd liiklustrahvid kõvasti kangemaks väänatud. Tuttav sai pideva joonega möödasõidu eest 85€ + 90 päeva load Leedus hoiule. Kiiruseületust ei olnud. Leedus on need pikad sirged pideva joone ja keskel veel punane eraldusriba ja 70. Ja seal siis diskomehed valvavad ja ootavad, et kellegil kaane pealt viskaks ja mööda sõidaks. Väga kiiresti ollakse kohal :)

Turvalist liiklemist!

Minu kogemus ütleb, et Waze toimib päris hästi. Õige mobiilipaketi olemasolul on EU-s nüüd ju lausa lust ja ei pea ka andmeside pärast väga muretsema.

Eelmisel kuul Valgevenes avastasin ühe päris hea nipi. Hotellis WiFi-s olles paned Waze'i tööle, otsid soovitud sihtkoha (vajadusel lisad ka vahepealsed peatuskohad) ning lased rakendusel teekonna välja rehkendada. Waze laeb kenasti kogu teekonna ja sellega piirnevad alad alla. Data roaming oli välja lülitatud, kuid asi toimis väga hästi - 300 km eemalt alustatud teekond viis kenasti Minskis soovitd sihtkohta. Ainukene asi, millega arvestama peab - kui muudad oma plaane ja ei sõida mõõda Waze poolt maha joonistatud esialgset teekonda, siis ta ei suuda rakendus seda enam ümber rehkendada (nagu tavapäraselt). Mõned kõrvalepõiked tuli teha, kuid esialgne joon jääb maha ja selleni tagasi jõudes on kõik jälle hästi. Kui liiga palju kõrvale kaldud, siis muutub muidugi kaardi detailsus minimaalseks, kuna seda ei ole alla laetud.

Mis puudutab politseisid ja muid hoiatusi, siis tuleb meeles pidada, et Waze on sotsiaalne tarkvara ja sellele annavad sisu suurest selle kasutajad. St riigiti on olukord natukene erinev ja sõltub sellest, kui populaarne Waze sealsete elanike seas on.

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi