Päris hea teema leidsin täna. Mingi aastakese tegutsenud ossa.ee nüüdse nimega woww.com edu iga nädal poolesaja inimese lennutamisel kuhugi kaugsihtkohta ei ole rahu andnud nii mõnelegi suurele ja väiksemale firmale. Reisidiilid on juba kasutama hakanud nende nn. "grupiostureisi" väljendit ja nüüd on Eesti suurim reisibüroo Estravel otseselt kopeerinud nende kodulehe ja nime häälduse. Kuidagi nõrk tundub selline tegevus või kuidas teile tundub?https://www.woww.com/estravel-on-kiusaja-vaata-ja-otsusta-ise-
Business as usual. Äriettevõtte eesmärk on teenust müüa -- niikaua kui kliendid ostavad ja seadusi ei rikuta on kõik vahendid head. Veidi küüniline aga paraku tõsi.
alar, ma pole nüüd just kindel, kas kodulehe kujunduse ja domeeeninime häälduse kopeerimine on business as usual. Sellist tegevust oleks oodanud mingilt x ühemehefirmalt, mitte Eesti suurimalt reisibüroolt. Lisaks kodulehe tegemine jne maksab ka midagi, ostnud ära siis firma kui idee meeldib, poleks konkurenti ja asi juba töötab. Minu silmis tegi Estravel küll enda margi täiega täis, äriidee kopeerimist takistada ei saa ja konkurents on tarbijale kasulik, aga selline tegevus ei vasta ühelegi eetilisele äritavale. Ilmselt loodeti sellele, et väikefirmal pole raha nendega kohut käia ja seepärast julgeti nii teha. PS kopeerid äriidee, teed oma domeeni, mis pole sarnane, kasutad isegi seda grupiostu terminit ja pole kellegil miskit kobiseda
Norsu, domeeninime ja kodulehe sarnasus on peaaegu alati subjektiivsed -- ainus objektiivne mõõdik on see, kas teenus müüb või mitte.
Maailma esimene reisifirma läks just pankrotti, Novatours trollib Tripis, et teha tasuta reklaami oma firmale, Estravel varastab konkurentidelt turundusideid.... Tundub, et traditsioonilistel reisibüroodel ja paketireisidel on kriips peal ja alanud on agoonia...….
Estraveli puhul jääb loota, et see oli kellegi idee lihtsalt oma töö tehtud saada, samas millelegi mõtlemata. Juriidiliselt on asi ilmselt korras. Õnneks ei koosne elu ainult juriidikast ja selline käitumine ei tohi normiks saada.
eh.. ega see woww.com'i enda nimi ja lilla-valge värvilahendus ka teab mis originaalne pole. suht sarnane nii nime kui värvilahenduse poolest hiljuti äritegevuse lõpetanud WOW Airiga, kes seda nime ja lilla-valget värvilahendust juba mitu aastat enne woww.com'i kasutas.
jah, aga suur vahe, kas võtad snitti mujal tegutsenud pankrotti läinud firmalt või kopeerid otsese konkurendi lehe ja hakkad sama asja pakkuma. Mina oleks muidugi selle"grupiostureisi" ära kaitsnud mingit moodi, aga no alustaval firmal ilmselt raha ülearu pole, aga tasub õppust võtta, kui hästi läheb, tuleb sarnased kodulehed ära regada. WOWW oli enne OSSA, ma näiteks võin soovitada, et oleks pannud nimeks hetkel OHSAA, ei oleks miskit kobiseda.Minule assiotseerub see woww hoopis Wow Traveliga, kelle reise Cherry meil siin müüs ja kus inimesed tünni said, st poleks sellist nime valinud ja oleks OSSA juurde jäänud.Soovitan asjaomastel siis Ohsaa ära regada kiirelt, hetkel on veel vaba:) Lisaks siis soovitaks veel vauu24.ee Hahah: https://vauu.ee/vauu-ee-omanik-estravel-as-vastab-kusimustele/ Konkurendi saidi parodeerimine (mitte kopeerimine) oli meie teadlik otsus, millega tahtsime juhtida tähelepanu faktile, et tegemist on meie konkurendiga. Selle tõsiasja peale, et woww.com OÜ on tavaline reisikorraldaja, nagu meiegi, ei ole tulnud paljud woww.com kliendid. Nüüd on see oluline info edasi antud, kuigi koos väikese draamaga, mis antud juhul paratamatu oli.Eriti hale vabandus. Mis see woww siis olema pidi kellegi arust kui mitte reisikorraldaja, kirjas ju ilusasti, et reisiettevõtja tagatis 380k , muudmoodi ei tohigi meil ju reise müüa. Vahe ongi, et pakutakse ainult ühte hotelli hea hinnaga, ilmselt ikka ei mahtunud pähe, et inimesed on nõus korraldaja poolt valitud hotelliga kui hind sobib. "Eesti mikroturul on ka tuhat klienti märkimisväärne kogus, kelle ülelöömise nimel tasub pingutada. Ma kusjuures arvan, et WOWW sai sellega rohkem reklaami, kui Estravel kliente, sest Estravelit teab niigi igaüks. Seega tasuta reklaam ja ilmselt tuleb teine tuhat klienti veel juurde.
arvamused on erinevad. minu silmis teeb pigem woww.com ise enda margi täis, et teeb kisa selle üle, et nende enda absoluutselt mitteoriginaalne nimi ja kujundus on kellegi poolt nüüd edasi kopeeritud-parodeeritud. oleks tegemist olnud tõesti mingi eriti originaalse nime/kujundusega, siis oleks teine lugu, aga antud hetkel... lihtsalt nähti võimalus kuidas tasuta reklaami saada ja tõmmati saag käima.
kas sa tahad õelda, et meil on enne kasutatud seda grupiostureisi nimetust enne Ossa d? Aga nagu eespool juttu oli, siis kõik on JOKK, ja soovitus oma kaubamärke jne kaitsata kulub ka väikeettevõttele ära. Kusjuures, Estravel ise oma vastustes räägib, miks ta seda tegi, st selleks, et konkurenti kahjustada ja tema kliente endale saada. Mina oleks ka sae käima tõmmanud. Juriidiliselt võib kõik korrektne olla, aga mitte heade äritavadega. FB oli Estraveli turundusjuhil isegi niipalju jultumust, et tulla sinna kirjutama, et te teete ju sama asja. Ise teed ja siis kirjutad, et teised teevad, irw. Eks marti ole ka samastr kambast.Reisidilid tuli juba enne estravelit välja oma grupisotureisiga, nüüd siis estravel ja eks varsti igaüks nimetab oma reisi grupiostureisiks. Nagu eespool tabavalt õeldi, see kõik on juba olnud Cherry ja sendioksionide ja muuga. Tarbija võidab ja õnneks nõutakse ka tagatist, st andku kõik aga tuld. Mina ise ühes hotellis ei viitsi 2 nädalat istuda, seega suht kama.Väkefirmadel on niigi raske tihedal turul ja kui sind spetsiaalselt hakatakse turuliidri poolt niimoodi ründama, siis minule jääb sitamaik suhu ja paraku Estravelit tulevikus väldin, kuigi siiani kõigile soovitanud.siin on hea kokkuvõttev artikkel, kus esindajad sõna saavad, minu poolehoid jääb edasi väikeettevõtja poolele. https://www.bestmarketing.ee/uudised/2019/10/01/estravel-on-konkurendi-peale-kade
kle jutt pole ju grupiost termini kasutamisest praegu vaid estraveli loodud VAUU nimetusest ja sarnase kujundusega saidist. ära aja kahte asja nüüd segamini.ja mind kuhugi 'kampa' lahterdada?!...no tõesti! tõin lihtsalt välja sarnasuse WOW air nimetuse ja nende omaaegse värvilahenduse sarnasuse WOWWi omadega, et näidata ka seda, et WOWWi enda praegune väljanägemine ei pruugi üldse mitte originaallooming olla. eks see on igaühe enda otsustada, kas ta sellega nõustub või ei ja kust edaspidi oma GRUPIOSTU teeb :D
On siin mõtet sellist draamat teha -- ainus, kes reaalselt domeeninime sarnasuse üle kurta võiks, on minuarust hoopis AS Viljandi Aken ja Uks ... ;-)