Viimased kommentaarid

The spectacular temples of Cambodia's historic Angkor civilisation have been incorporated into Google's Street View.
The internet giant said in a statement Thursday that Street View now includes more than 90,000 photographic panoramas, and allows viewers to zoom in to study carvings and other artistic and archaeological details.

Built between the ninth and 14th centuries, Angkor is a symbol of national pride and also Cambodia's biggest tourist attraction, receiving about 2 million visitors a year.

Street View is a facet of Google's online maps that presents 360-degree photographic images taken at street level in 55 countries.

Ryanairi puhul oli +7 EUR lennujaamas eraldi juba 2011. aastal. See uudis käib kõikide teiste kohta.

Internetis hindu jälgides läheb hind sõidukuupäeva lähenedes ikka ja ikka kallimaks, välja arvatud mõned soodusmüügid. Kindlasti ei ole StarPeru ainuke variant. Kahjuks ei oska kommenteerida, kuidas õnnestub "kohalike hindade" saamine ja kasutamine. Võid proovida Taca Airlinesi ja ka erinevate maade Expedia lehekülgi.

Ka meil oli Lõuna-Ameerika reisi lühiduse tõttu Peruus vähe aega. Kaaluisime enne reisi õige pikalt, mida teha ja kokkuvõttes said otsustavaks logistlised võimalused.
Titicaca. Erinevates foorumites (peamiselt ingliskeelsetes) leiti, et Urose ujuvsaartele minek on lihtsalt üks etendus turistidele ja kui satud saartele koos suurte gruppidega, kes sul jalus sebivad, on ka kerge või suurem pettumus võimalik. Meie jätsime seepärast Puno (kust laevad saarele lähevad) välja. Samas kiidetakse Puno-Cusco (ka vastupidine marsuut on võimalik) päevast turistibussi (vist oli TourPeru), mis väljub 8-9 hommikul, teeb teel mitmeid peatusi ja jõuab sihtkohta umbes kell 17. Hind lõunasöögiga 45-50 USD. Samuti väljub Punost hommikuti 8 ajal turistibuss (4M Express) Arequipa- Chivay (Colca kanjon) suunal (vaata http://www.go2peru.travel/peru_bus/4m.htm) koos vahepeatustega.
Meie valisime Titicacaga tutvumiseks ööbimise Copacabanas (Boliivias) ja päevase matka Päikesesaarel Titicaca järvel. Absoluutselt ei pea kahetsema, maalilised vaated terve päeva, natuke inkakultuuri. Hommikul 8.30 startisime Copacabanast laevaga Päikesesaare põhjasadamasse ja 15.30 tulime lõunasadamast tagasi. Distants orienteeruvalt 9-12 km, umbes natuke alla keskmise raskusastmega, samas päris pikki puhkushetki ei saa ajaliselt lubada. Paljud ööbivad saarel. (Märkusena, WC-d nägime ainult matka lõpuosas ja sadamakohvikutes) Copacabanas nagu ka ilmselt mujal Boliivias) kaubeldakse tänaval kõigega, anna ainult aega. Peale päevaste ilusate vaadete on teistmoodi päikeseloojangud ja nagu mainitud, öösel on tähistaevas „lähemal“. Copacabana ja La Pazi vahel on ka külastamist väärt Tiwanaku muistne inkade linn. Ise sinna kahjuks ei jõudnud. Juunis on Titicaca ääres ilmselt kõige külmem, öösel võivad kraadid ka miinustes olla. Kõige suurem hoiatus on päikesepõletuse eest! On olemas turistibusse Copacabanast Cuscosse (vahepeatusega Punos), näiteks Cama-istmetega väljub kell 18.30 ja jõuab Cuscosse kell 5 hommikul (www.kanootours.com).
Cusco linn on kindlasti nautimist väärt, samas piisab ka ühest päevast. Machu Picchu pileteid saab osta Cuscos Avenida de la Cultura 238 (pühapäeviti suletud), ülejäänud on vahendajad. Sealt ostes saad pileti olenevalt tüübist alates 50 USD, vahendajatel kesklinnas algavad piletid umbes 65-70 USD. Juunis võib olla päevi, kus Machu Picchu piletid müüakse eelnevalt välja (kas mitte jaanipäeva paiku). Inca Trailiga on pilet ilmselt hinnas.
Ka kohalikku valuutat on soovitatav Cuscos ära vahetada, Aguas Calienteses on kurss tunduvalt halvem. Meil ei olnud aega Inca Traili jaoks, seepärast saan ainult arvamust avaldada. Kuna Peruu on mägine, tuleb arvatavasti igas sihtkohas ronida. Väga oluline oleks leida aega ka lihtsalt jalad sirgu lasta ja taastuda. Kui veel ka kõrgusehaigus kallale tuleb, tundub kiirustamine natuke piinav. Seetõttu soovitaks lühemat Inca Traili ja jätta aega näiteks teiste inkateemaliste kohtade külastamiseks Cusco ümbruses, kus saab aeglasemalt ja mõnusamalt kulgeda.
Logistiliselt võtab ka Cuscost Aguas Calientesesse minibuss+rong minnes transpordile minemise ja ootamisega aega oma 5 tundi. Rongipiletit erinevalt mäepiletist saab internetist ette osta, üks päev enne on soodsamad rongid kindlasti välja müüdud. Rongiga päevavalguses sõitmine ei tundunud nii primaarne peale seda, kui oled Machu Picchu vaateid näinud.
Machu Picchul saab teha ka „oma Inca Traili“, ronida kohe vasakult mäest üles ja umbes tunniga oled Päikesevärava juures, mis on nö. Inca Traili lõpp. Sealt vaade on ilmselt sama suurepärane kui Wayna Picchu otsa ronides. Klõpsad higi pühkides pildi ja näitad sõpradele- Inca Trail käidud!
Kuigi olin millegipärast kindel, et Machu Picchul peaks veetma terve päeva, siis kohapeal selgus, et 6 tunnist on täiesti piisav. Ilmselt mängis rolli ka väsimus. Ja WC-d võib tekkida vajadus külastada.

Arequipa linn ei jätnud sellist muljet, et seda peaks kindlasti külastama. Kahjuks ei olnud ei Colca ega Cotahusi kanjoni külastuseks aega, mis põhiliselt turiste Arequipasse toob.

Brüssel – Amsterdam
www.megabus.com
alates 5 GBP (kampaaniatega võib saada ka 1 GBP)

http://www.brazil.fi/brazil/index.php?&lang=EN&p=Consular_services/4
Ametlik teadaanne Brasiilia saatkonna kodulehel:
EU-BRAZIL VISA-WAIVER AGREEMENT ENTERED INTO FORCE

It was published in the Federal Official Gazette on 8 October 2012 the agreement with the European Union and the Federative Republic of Brazil on short-stay visa waiver for holders of ordinary passports.

Thus the visa exception agreement with the European Union has entered into force in Brazil.

It means that Estonian citizens traveling to Brazil on tourism or business purposes no longer require a visa to enter in Brazil. Other types of visas, please refer to the Embassy's homepage.

Teadmiseks.
http://www.newamsterdamtours.com/daily-tours/new-amsterdam.html
Sellelt lehelt saad broneerida (teine võimalus on ilmselt olla varakult ekskursiooni alguspaigas) tasuta Amsterdami ekskursiooni jalgsi ca 3 tundi.
Grupid moodustatakse eri keelt kõnelevatele inimestele, eesti keelt mõistagi valikus ei ole.
Sai ise kasutatud, oli huvitav ja sai giidile inimese kohta 5 või 10 EUR jootraha antud.

Tore uudis, et ilmselt lennujaamadest on võimalik siis viisata siseneda, jääb siis oodata, millal maad mööda saab.

Kui kokkulepe on olemas, aga teine pool ei suuda oma kohustusi täita, ei näe küll põhjust viisalõivu maksta, las teevad siis eestlastele viisasid ja oma töödki tasuta.

Suurimad vaatamisväärsused jäävad ja jagunevad kõik umbes 8 km raadiusesse, mõtteliselt näiteks Montmantrist Montparnasseni, jämedalt võiks keskpunkt olla Louvrei juures. Kõige vähem jääb vaatamisväärsusi Eiffeli tornist allapoole (Louvreist edelas), kui kaarti vaadata. Kui jagada Louvreist lähtuvalt tinglikult neljaks, siis rohkem on vaadata Louvreist loodes (jõest Montmantreini) ja kagus (üle jõe Ladina kvartal Montparnasse`ini jne.)

Mõningaid variante vaatamiseks:
Eindhovenist peaks olema lennuühendus Riiaga
vaata www.wizzair.com
Eindhovenil ja Antwerpenil peaks olema bussiühendus Brüssseli Charleroi lennujaamaga
vaata www.airportbus.eu
Ryanair Charleroi-Riia

Kreeka parimate randade kohta üks suvaline link:
http://www.travelihub.com/five-best-beaches-of-greece/
Lisaks nendele olen näinud ka Kreetal Gramvousa randa (võib olla siiski sama mis Balose rand). Sinna saab Kissamos´st võttes laevatripi või rendikaga sõita Gramvousale, mingi maani saab sõita, edasi jala). Mäe otsast saab ka alla ja vastupidi.
Hooneteta, asustuseta, kivideta, valget liiva ja sinise veega randu on ikkagi Euroopas ilmselt vähe ja tihti jääb üks tingimustest puudu, et nimetada neid paradiisirannaks.

Iseseisvusväljak ja selle ümbrus ei tasuks jätta käimata, keskturg asub sealsamas üle jõe Hiinalinnas, kohe lähedal ka Petaling Street (suur ööturg umbes kell 18-22). Petronas Toweri külastus on jämedalt 10 min. videot ja 10 min. vaadet, kehva ilma või pimeduse puhul võite ka pettuda, samas võib see olla endiselt tasuta. Teletorn on linna ülevalt vaatamiseks tunduvalt etem, kuid pilet ülesse torni võib maksta 40-50 RM kandis, kirjanduses läbijooksvat tuleshowd võidakse teha ainult rahvuspühadel ainult. Linna servas asuvad Batu koopad väärivad vaatamist, pealegi põhilisse, peakoopasse saab tasuta, sinna sai ka rongiga või bussiga Hiinalinnast keskturu lähedalt mingi panga eest.

You can now use the Airport Link Train to travel from the airport to Makkasan Station then pick up bus 556 from its new starting point by the station straight to the Southern Bus Terminal on Borom Rat Choonani Road. Alternatively, you can also take the Airport Link to Phaya Thai Station and then take the bus 542 to the Southern Bus Terminal.
Check www.Transport.co.th for details.

Näiteks
Võta booking.com lahti, sisesta linn ja kuupäevad. Peale esmast otsingut saad vasakust veerust vastavaid hotelle otsida. See võimalus on ka ilmselt teistel majutuskohti pakkuvatel saitidel.

Viidatud sihtkohta Tallinnast ei sõida otse ükski buss.
Lähim linn, kuhu Leedus saab on Panevezys, vaata näiteks
www.ecolines.net

01.25 lennujaamast tuleks ka kontrollida, 02.15 bussijaamast on kindel.

Antud marsuut ei ole nii lihtne rahalises mõttes, kuna liikuma peaks läbi Milaano ja Milaano-Rooma liinil sõidavad info järgi vaid kiirrongid. Viimasel minutil ei pruugi hinnad tõesti meeldivad olla, kui arvestada võimalusi et Ryanair sõidab ka Bergamo - Rooma (Ciampino) või soovid saada 49 EUR pileteid Milano- Rooma rongiliinil.
Tagantjärgi tarkus, et Ryanair sõidab Riia- Rooma (Ciampino) alates 05. maist.

See Megatrain teenus on vist üsna värske, sügisel seda veel polnud.
Megabusiga sai kord Bristolist Londonisse sõidetud just ühenaelase pileti ja ajalise sobivuse pärast. Pileti ostmine oli mälu järgi väga lihtne, lisaks pool naela oli mälu järgi teenustasu.

Otseliini Taorminasse ei ole nii lennujaamast kui ka Palermost, Cataniasse ei ole lennujaamast.
Otseliinid lennujaamast on Agrigentosse, Trapanisse ja Sciaccasse.
Bussifirmade nimesid on palju- SAIS, AST, INTERBUS jne. Head linki ei tea.

Võib hommikuni lennujaamas olla, shuttle buss 7 West Stationi jaama liigub kirja järgi ajavahemikus 7.00-00.30.
http://www.tour-beijing.com/beijing_airport_shuttle_bus/#1
Aega peaks minema ca 1,5-2 tundi. Kui rongi ja taksoga, võib aega (ja raha muidugi) minna rohkem.

Rongipileti hind edasi-tagasi T-rongis tundub vähe, ühe otsa pilet oli kiirel järelevaatamisel 70 USD HSL/120 USD SSL.
Kui isegi ongi antud hard seat (puupingi) hind, siis ei pruugi nende istetega vaguneid T-rongi koosseisus olla.
Rongipileti saamist ainult 5-9 tundi ette kindlale rongile ei garanteeri Hiinas küll miski.

Märkuseks, et metrooga ei saa West Stationi jaama, seda läbiv liin peaks endiselt "valmimisjärgus" alles olema.

Parandasin oma eelnevat postitust, kuna info oli vananenud.