Lufthansa võttis talvisest lennuplaanist maha otselennnud Tallinnast Münchenisse. Liiga suur üllatus see pole, sest Müncheni liin ongi hooajaline. See siiski mõnevõrra kärbib valikuid Lufthansa jätkulendudeks.
Veidi parem uudis on see, et alates 2. maist 2025 saab Lufthansaga jälle 4 korda nädalas Münchenisse ja Müncheni kaudu lennata. Esialgne lennuplaan on selline:
Kuni kevadeni tuleb Lufthansaga lennata läbi Frankfurdi, kuhu on 2 – 3 lendu päevas.
Jah, häid uudiseid kahjuks napib. Wizzair ja Milano, siis Aegeani lendude lõppemine ja nüüd ka Müncheni paus. Kuigi viimane on hooajaline, siis ühenduste osas ikka kasuks ei tule.
Lufthansa pakub ka tihtipeale AB lende. Just sai LH-st pilet ostetud ja TLL-RIX-VIE osa oli ABga, edasi Austrian Viinist.
See on pigem juba tavapraktika - ostad LH-st reisi, aga hiljem selgub et tegelik operaator on hoopis AB.
Olid endal ostetud Tallinn-München piletid detsembrikuuks, aga need tühistati, sest Lufthansa otsus liini mitte lennata. Tegelikult paneb natukene imestama küll, sest München on põhikoht, kuhu lennata, kui on soov suusatama minna (endalgi olid piletid just selle põhimõttega), sest sealt on paari tunni kaugusel Austria suusakuurortid ning Salzburgi või Innsbrucki ei ole väga head lennud. Ja kui lendu teeb hoopis AB (mis tõesti nagu mainitud on viimase aja trend Lufthansal) ei saa lendude eest punkte. Näiteks müüb Lufthansa lendu Tallinn-München AB-ga ja sealt edasi Lufthansaga, siis ei saa punkte Tallinn-München otsa eest.
Ega see midagi ei mõjuta. TLL-FRA on olemas ja 3x päevas. Kes see ikka TLL-MUC nii palju lendas, saab väga mugavalt ka läbi Frankfurdi. Nii kui nii lendas TLL-MUC enamjaolt väike A319, TLL-FRA-MUC saab korraliku a320neo/321-ga. Seega asjatu hala selle liini sulgemise kohapealt.
Hmm, kui mitmeid liine korraga kinni pannakse, siis pole see kindlasti asjatu hala. Jah, Frankfurt on küll alles ning Ryanair lendab ka Milanosse, kuid mitme liini korraga kinnipanek halvendab selgelt ühendusi ning tõstab allesjäänud liinidel nõudluse kasvu tõttu hindu.
Ja väga ausalt öeldes - minul on täiesti ükskõik milline lennukitüüp kuhugi lendab, kui vaid ühendusi oleks. Alalise Ateena liini kadumine ning hooajalise Müncheni oma vähendab niigi kesiseid ühendusi veelgi.
Ei saa ka kohe kuidagi nõustuda, et asjatu hala. Otsustasin 2. juulil Lufthansa sooduskampaania ajal, et lendaks sel korral just nendega Tallinnast Tbilisisse, 14. septembril sinna ja 27. tagasi, vahepeatus Münchenis. 24. juulil sain teate, et viimane ots jääb ära, valigu ma uus lend. Ainuke marsruut, mida samade kuupäevade kanti pakuti, oli Tbilisi-München-Frankfurt-Tallinn, 8 tunni asemel 12, mis ei olekski hull, kui suur osa sellest ei oleks möödunud lennukites.
henryle ilmselt piisaks sellest, kui ta saaks lennujaamas oma a320neos istuda, lennata polegi vaja, ega see midagi ei mõjuta. Other people got place to be at.