Tehisaru hakkab kontrollima rendiautosid
veigo
veigo
27. mai 07:45

Autot rentides tuleb arvestada ühe stressirikka, kuid paratamatu tegevusega – auto ülespildistamine hilisemate vaidluste vältimiseks, kelle rendiperioodil mõni kriimustus või mõlk tekkis. Aga on küllalt võimalik, et varsti pole pildistamist vähemalt suuremate rendifirmade puhul enam vaja.

Autorendifirma Hertz alustas koostööd Iisraeli tehnoloogiafirmaaga UVeye, mis pakub seadmeid autode automatiseeritud ülevaatamiseks. Süsteem on kasutaja jaoks lihtne - rendiautot kätte saades või tagastades tuleb sõita läbi skänneri, mille kõrgresolutsiooniga kaamerad vaatavad terve auto nii pealt kui alt üle. Saadud infot töötleb tehisintellekt.

Esialgu võetakse TI skännerid kasutusele ainult USA-s. Atlanta lennujaamas on autoskänner juba olemas, selle aasta lõpuks on kavas need paigaldada rohkem kui 100 rendikohta. Euroopa kohta pole plaane esialgu avaldatud.

Autoskännerite eest pole väiksemaid kriime või vigastusi enam lihtne peita. Teisalt saab olla kindlam, et sulle ei esitata arvet eelmise kliendi tegevuse eest. Hertzi puhul pole see siiski välistatud, sest vähemalt USA-s on neil küllalt juhtumeid, kus on välja saadetud arve vigastuse eest, mis on saadud pärast rendiperioodi lõppu.

Hertz tegi 2021. aastal suure panuse elektriautodele, kui tellis 100 000 Teslat. Peagi selgus, et klientidel puudus nende rentimiseks huvi, kuna polnud täpselt teada, kus autosid laadida saab. Seetõttu on välja kuulutatud 30 000 elektriauto müügiplaan. Kuna vahepeal on elektriautode nõudlus ja hinnad langenud, siis müüakse autod maha suure kahjumiga.

Paar aastat tagasi (2023) Lyoni lennujaamas oli antud tehnika juba kasutusel. Tõsi, küll ainult autot tagasi tuues ja vaidlustama pidime kriime, mis meile ei kuulunud. Õnneks olime tookord ikkagi nutikad ja autot kätte saades tegime igaks juhuks kõikidest puudustest ise pildid.

Kiire oli see küll, pretensiooni saime tookord meilile juba 30 minutiga auto tagasi viimisest.

1
0

Kiire otsing näitas, et analoogset tehisintellekti poolt teostatavat autode ülevaatuse pakkujaid on teisigi. Ilmselt vaid aja küsimus, kunas need laiemalt kasutusse võetakse.

0
0

Roomas FCO-s on SIXT-l analoogne süsteem kasutusel. Mugav ja kiire.

0
0

Kas selle eelduseks on see, et oled just veidi enne tagastamist pesulast läbi käinud?

Reaalselt piisab ühest loigust kuskil teepeenral, et saada küljele terve hulk pikki porikriipse. Või on masin piisavalt tark, et selekteerib valed triibud välja?

Muidu väga mõnus, kui ei pea ise alguses põhjalikku ringi peale tegema ja pärast otsima kedagi, kes paneks ka allkirja, et kõik on OK, et mingeid hilisemaid kaebusi ei tuleks.

0
0

On rendifirmasid, kes vaatavad tagasi tuues auto üle, panevad kriipsud kirja ja küsivad raha ning järgmisena autot rentides pole eelnevalt tuvastatud kriipse kirjas. Olen seda ise kogenud nii kohalike kui ka rahvusvaheliste pakkujate puhul. Ehk ise peab ikka hoolas olema ja ülevaatuse ära tegema. Teen seda igaks juhuks ka siis, kui juba on lepingule märgitud eelmiste kordade vigastused.

Ehk seni, kuni autorendinduses lokkab petmine ei julge veel ainult AI-le lootma jääda. Disclaimer: endal ei ole ühtegi halba kogemust selle teemaga seni olnud. Pigem vastupidi - Malpensa Europcar on jätnud minu tekitatud vigastuse eest raha küsimata.

Aga aeg-ajalt review'sid lugedes on selge, et teema on siin-seal teatud hetkedel aktuaalne.

Näiteks veebr-s vaatasin nädalaks Malagas autorenti ja kurikuulus Goldcar pakkus sel hetkel pildil olevate hindadega (nädalaks!) autosid. Ei tundu just väga kasumlik äri olevat. Seisev auto tuleks odavam. Aga kuidagi nad ju ikkagi peavad selle hinna endale tasuvaks tegema :)

0
0

Reaalsuses jah töötaks see süsteem kliendi jaoks ikkagi nii, et ise pildistad auto ülesse ja kui tehisaju sulle mingi vigastuse "väänab", hakkad kontrollima ja võrdlema. Kuigi, ma ütleks, et see pidev teema foorumites, et rendi firmad üritavad sulle alusetult rendi auto vigastust pähe määrida, on nn"FAKE" . 70+ korda vähemalt renditud ja kordagi pole seda juhtunud. Pigem üritavad nad teeninda nn. lisateenuste ja kindlustuste pealt. Nt. viimasel ajal võidaks sulle letis hakata müüma nt 20.- eurose nädala rendi juurde 50 eurot päevas omavastutuse kindlustust. Selle vastu aitab mujalt ostetud omavastutuse kindlustus ja meelekindlus.

1
1

Kui saatejuhti ignoreerida, siis on suht huvitav vaatamine.

Mul on aastane rendiauto omavastutuskindlustus, mille tingimustes on kirjas, et Green Motionist võetud rendikad pole kaetud.

0
0

Sugram, mul korduvalt kogemused, et esialgu pannakse kirja suuremad vigastused ja vaadatakse, kuidas klient reageerib. Olen ka kõrvalt näinud neid ohvreid, kellelt korralik lisaraha maha võeti, sest esialgselt kirjas olnud vigastustele oli autot tagastades "tekkinud" uusi defekte, mis juba näha, et varem olnud. Seega käib nende lihtsameelsete klientide lüpsmine, kes autot korralikult üle ei vaata ja kindlustust ei võta.

0
0

Olen 30 aastat autosid reisil rentinud ja viimasel paaril aastal aru saanud, et tulu pole enam renditeenusest vaid "vigastuste" tekitamise eest. Tasub korralik video või pildid alati teha. Ka kõige väiksem korralikult üles võtta. Tihtipeale on omavastutuse kindlustus palju kallim kui autorent ise. Viimased 3 korda olen korralikult petta saanud "vigastustega".

0
0

No selge, eks siis ootan oma "mihklipäeva" rentimisega, küll see kunagi tuleb. Aga jah, aastane omvastutus kindlustus olemas ja iga kord käin auto põhjalikult üle+pildid. Pean tunnistama, et üks kord siiski oli, et üritati väikest aknatäket pähe määrida, aga pilt oli olemas...

0
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased