72h viisavaba Peking

Oskate kommenteerida, kas klassifitseerun? Saabumine Pekingisse 10.02 13:05 SAS'iga Kopenhaagenist. Edasi 13.02 12:15 Hong Kong Airlines'iga Hong Kongi. Huvitab see, kas HK läheb arvesse nn kolmanda riigina, kuna 72h-viisavabaks visiidiks peab sihtriik erinema algriigist, HK on aga Hiina erihalduspiirkond.
Kui kaua umbkaudu võtab aega ja milline näeb välja loa saamise protsess Pekingi lennujaamas?
Tänud ette kogemusi jagamast.

Uurisin sama teemat just paari kuu eest, Hong Kong peaks 3ndaks riigiks kvalifitseeruma küll: http://www.travelchinaguide.com/embassy/visa/free-72hour/. Sama info siin:
http://www.tripadvisor.com/Travel-g294211-c188665/China:Visa.Free.Transits.html. Kui lugeda Hiina ametlikku teadet, http://english.gov.cn/services/visit_china/2014/08/23/content_281474982978271.htm, siis on ka seal kirjas, et viisavaba režiim kehtib edasilennul teise riiki või regiooni ning regiooni all ongi mõeldud Hiina neid piirkondi, millel on oma viisarežiim (s.t. HK ja Macao).

Tänud, selle info põhjal paistab tõepoolest, et mingeid probleeme ei tohiks olla. Samas helistasin ka Tallinna Hiina saatkonda ja vene aktsendiga sekretär ei osanud midagi tarka kosta... vist tohib... aga vist ka mitte... aga siis juhtus mööda minema keegi kõrgem ametnik, hiina rahvusest, nagu aktsendi järgi aru sain. Lahkelt oli ta valmis toru üle võtma. Minu küsimuse peale klõbistas ta hulga aega arvutis ja teatas, et otseselt mingeid probleeme, mis seesuguse reisimarsruudi puhul välistaksid 72-tunnise viisavabastuse, ta ei näe. Ent lisas, et 100%-list garantiid ta ka anda ei saa ja helistagu ma Pekingi lennujaama vastavale ametnikule ning andis numbri. Veebis läbi lapatu annab siiski mulle niipalju kindlust, et helistama ma ilmselt ei hakka. Aga paar detaili jäid mulle asjaga tegeledes silma. Esiteks - paistab, et lennuks Pekingist edasi peavad olema "tickets w/confirmed seats". HK Airlines, millega oleks edasilend, alustab online-check-in'i 48 tundi enne väljumist. Seega peaksid kohad enne olemas olema. Tegin broneeringu sinnamaani läbi ja ilma lisatasuta saab kohad kinnitada. Soliidne. Teiseks - kas SAS võiks Hiina viisa passis mitteleidumise tõttu keelduda mind Pekingi lennule lubamast? Leidsin veebist paar negatiivset juhtumit, seda küll teiste lennufirmadega. Ilmselt küsin SAS'ilt järgi.

HK ja Macau kvalifitseeruvad kolmandaks riigiks.

Kui Euroopas tekib probleeme lennukile lubamisega, siis võid juhtida tähelepanu antud erandile ja vajadusel soovitada IATA andmebaasist üle vaadata. Kui tavaline letitöötaja vmt asjale pihta ei saa, siis piisab kui ta helistab korra oma otsesele ülemusele (mõni station manger vms).
Järgmise lennu kinnitus hoia ka ligi ja vajadusel aita näppudel arvutada, et lahkud ikka vähem kui 72 tunni pärast ;)

Olen isegi seda vene aktsendiga sekretäri tülitanud 2a tagasi 72h tasuta transiitviisa osas... tol korral polnud ta veel sellest võimalusest kuulnudki.

Hästi "meeldiv" kogemus oli paar nädalat tagasi Tallinna lennujaamas. Meid keelduti lennule laskmast (Tln-Istanbul-Shanghai), kuna passis puudus Hiina viisa. Oli plaan kasutada 72h transsitviisat Shanghais. Lennujaama süsteem näitas, et Eesti kodanikul peab olema Hiina reisides viisa ja nad polnud transiitviisast kuulnudki. Olukord võttis lõpuks päris koomilise pöörde, erinevate ametitega lennujaama töötajad olid meie ümber kogunenud ja üritasid selgeks teha, et sinna lennule meid siiski lubada ei saa. Ähvardati, et jääme transiittsooni kinni, kuna ei saa osta tagasilennu pileteid ja kohvritest jääme ka ilma. Helistati saatkonnad läbi ja räägiti mingist eelviisast vms. Täielik naljanumber. Lõpuks saime siiski viimasel minutil lennule, Shanghais loomulikult mingeid probleeme ei olnud, näitasime riigist lahkumise pileti ette ja saime templid passi. Oleme sama võimalust ka Pekingis kasutanud ja mingeid probleeme ei olnud. Piisas väljatrükitud piletist, mille staatus on confirmed, istumiskohti/boardingpassi ei pea olema. Ma hoiatan ette, et lennujaamades võib tulla probleeme transiitviisaga Hiina reisides, kuna seda infot lihtsalt ei ole. Tlna lennujaama töötajad tõlgendasid transiitviisat üldse selliselt, et sul on luba e. viisa viibida transsiitsoonis, mitte sealt lahkuda. No tee siis selgeks, et viisa annab hoopis loa transsiitsoonist lahkuda. Soovitan transiitviisa tingimused välja trükkida, äkki võib vaja minna. Poleks osanud arvatagi, et Tallinna lennujaamas võib selline olukord tekkida, Pekingi lendasime Stockholmist ja sealt öeldi lihtsalt, et te ise peate oma viisatingimusi teadma, keegi ei vaielnud selle üle, kas lubada lennule või mitte.

Lendame ka märtsis Stockholmist läbi Pekingi Phuketisse ning oli plaanis kasutada 10 tunnist vahepeatust linnaga tutvumiseks. Loodan, et ei teki mingit jama lennuki peale saamisega, ei tulnud selle pealegi, et võib mingi jama tekkida...

Ma ei usu, et tekib probleem. Me lendasime Stockholmist Bangkoki ja Pekingis oli 10h lendude vahe. Pagasit polnud vaja välja võtta kuna lendasime mõlemad lennud Air Chinaga ja mingit probleemi polnud, saime ilusti linna. Stockholmis öeldi, et ise peate teadma oma viisatingimusi, aga kuna pagas läks automaatselt edasi, siis otsest vajadust ei olnud transiittsoonist lahkuda.

Lendame ka Air Chinaga ja pagas läheb otse. Plaanime minna samuti linnaga tutvuma.Lendude vahe on 10 tundi, aga reaalset aega linnas olla ju on oluliselt vähem. Kui palju võtab aega umbes lennujaamast linna jõudmine (viisa+rong) ja mida jõuab üldse antud ajaga vaadata? Kas Te vahetasite raha Eestist kaasa või vahetasite Pekingi lennujaamas?

Nonii, pidasin ühendust SAS'is töötava sõbraga ja sain kinnitust, et vähemalt nendega lennates ei saa esineda mingeid probleeme lennule saamisega, kui muud tingimused (kehtivad edasilennu piletid samast lennujaamast 72h jooksul kolmandasse sihtkohta) on täidetud. Nende süsteemis (mille järgi töötaja kontrollib) on kõik 72-tunnist viisavabastust (transit without visa ehk TWOV) puudutav sees. Sõber saatis sellest ka copy/paste'i, et saaksin oma silmaga veenduda.

Väike täiendus ka selle kohta, kuidas seda 72 tundi arvutatakse. Nimelt hakkab aeg tiksuma saabumise päevale järgneva päeva kl 00:01-st. Näiteks kui saabusite 7ndal jaanuaril kell 14:30, siis pidite lahkuma hiljemalt kell 23:59 10ndal jaanuaril. Seega natuke tuleb ajaliselt isegi juurde. Arvestus käib ametlike, piletil/broneeringul olevate aegade järgi.

Pekingis viisa saamine läks kiiresti, oleneb palju lennukeid sama aegselt on jõudnud. Me täitsime arrival kaardi ära lennukis ja läksime kiirelt järjekorda. Edasi pidime liikuma lennujaama siseserongi peale, et terminali vahetada ja välja saada, aga teiste järgi liikudes leiab kiirelt üles. Linnas olekuks jääb aega 5-6 tundi, tasub varuga tagasi lennujaama liikuda. Ega kauem ei viitsigi seal ringi konnata. Metroo pileti võtsime päevase, ei maksnud palju, metroo süsteem ise on väga lihtne, kõik inglise keelne, ainult tasub peatuse nimed üles kirjutada, kus liini vahetate või väljute, google mapsis kõik olemas. Kõige soodsam oli raha välja võtta lennujaama ATMs ja hoiatan agressiivsete "takso"juhtide eest, neist tuleb tuimalt mööda kõndida ja jälgida lennujaama silte, mis juhatavad metroosse.

Tänud vastuse eest! Küsin veel - plaanime külastada Pekingis Taevase Rahu väljakut ja Keelatud linna, süüa kuskil ning lennujaama tagasi. Kas aeg (5-6 tundi) on piisav või äkki jääb aega veel üle?

Keelatud linn ja taevase rahu väljak (eriti meeldis Temple of heaven) asuvad suht lähestikku, me käisime söömas ja paaris kaubanduskeskuses ja jõudsime ikka paar tundi enne lendu tagasi. Võite vabalt ühe koha veel listi panna, mida tahaksite külastada kui aega jääb. Meil oligi see, et ei teadnud peale nende kahe koha rohkem midagi põnevat ja Hiinas on väga kallis euroopa numbriga netti minna.

Võibolla on kellelegi abiks Pekingi-Hong Kongi lennupiletite ostmisel - nimelt panin endale ja sõbrale pileteid otsides tähele, et Air China Hong Kongi veebilehel on tulenevalt valuutakursist samad piletid mõnevõrra soodsamad kui sama firma Hiina lehel. Suvaline näide - 19. märts kl 18:30 sama lennupilet maksudega 694 CNY vs 718 HKD ehk umbkaudu 97 eurot vs 81 eurot. Seega, kui peaks tekkima vajadus lennata seda otsa Air China'ga, siis -

https://www.airchina.hk/HK/GB/Home

Ka Air China süsteemis broneeringut tehes saab istekohad kohe kinnitada.

Pekingi lennujaamas on väga kehvasti teenindajate inglise keele oskusega, isegi infopunktides. Suunatakse ühest infost teise, keegi ei taha ega oska rääkida. Transpordi kohta oli lootusetu selget infot saada, aga suureks abiks oli metrookaart, mis õnnestus saada. Kui otsisime kohta, kuhu käsipagas linnamineku ajaks jätta, siis läks nii, et pool tundi jooksime teenindajate vahet ja lennujaama mööda ringi, aga kes ei saanud aru, mida me soovisime ja kes ei osanud meile midagi arusaadavat öelda... Niisiis läksime pagasiga linna. Metroode liiklus ja liikumine linna-tagasi on väga lihtsaks ja loogiliseks tehtud (isegi vähese reisikogemusega inimesele, nagu mina).
Meil oli kahe lennu vahel 10 tundi aega ja põgusa pilgu Pekingile sai heita. Olenevalt sihtpunktist võib arvestada ühe otsa liikumiseks linna 1,5-2 tundi algajale. Transpordi peale edasi-tagasi läks kahele inimesele u 20 euri.
Viisaga ei tekkinud mingeid probleeme.

Minul jällegi juhtus Pekingi lennujaama ametnikega kõik ilusti minevat. Neile sobis isegi see, et ma järgmise lennu piletit neile arvutsit näitasin, sest prinditud versiooni unustasin kohvrisse. Mujal, tõsi küll, inglise keelt eriti ei räägita.

Meil on ka 10 tundi Pekingis ümberistumise aeg, lendame edasi Phuketisse. Kas keegi on jätnud oma paksemad riided (joped) Pekingi lennujaama hoiukappi näiteks 2 nädalaks? Tuleme Pekingi kaudu ka tagasi, seega tekkis selline mõte...

Mainisin eelpool, et SAS'iga ei saa tekkida mingeid probleeme. Tegelikkus oli vastupidine. SAS'i Tallinna check-in'i letis istuvad tüdrukud polnud kuulnudki, et 72-tunnine viisavaba Pekingi külastamise võimalus olemas on. Seega ikkagi ei tahetud Hiina viisa passis mitteleidumise tõttu meid lennule lubada. Arvutis klõbistamine neid ei aidanud, sest vastupidiselt mu sõbra kinnitusele ka sealt nad sellist infot ei leidnud. Helistati mitu korda kuhugi ja ikka oli asi segane. Lõpuks peale pikka jahmerdamist asi laabus.

Kogu selle jama käigus selgus aga huvitav nüanss. Kuna nii SAS kui Air China, millega Pekingist 3 päeva pärast edasi Hong Kongi lendasin, on Star Alliance'i liikmed, siis oleks tüdrukute sõnul saanud soovi korral pagasi otse Hong Kongi saata. Kas tegelikkuses paika peab, ei oska kinnitada.

Alates veebruarist on see viisavabadus edasilennu olemasolu puhul pikenenud 144le tunnile, kui kasutada Hiina suuremaid lennujaamu (Peking, Shanghai jne)

Testitud ja toimib. Meil käisid sõbrad külas omades SASi Tln-Shanghai-Tallinn piletit ja eraldi Shanghai-Bangkok-Shanghai piletit. Nad sisenesid Hiinasse nii enne kui pärast Tai külastust. Kokku teoorias siis oleks nad võinud viibida Shanghais 2x144h, kuid nad piirdusid vähemaga.

Oluline o lennufirmat eelnevalt teavitada soovist seda tingimust kasutada maale sisenemiseks, et vältida probleeme check-in'is.

Pekingit seal 144 tunni transiidis pole mainitud.

Nationals of Estonia holding confirmed onward airline tickets to a third country, if arriving in and departing from the same city:
at Beijing (PEK), Chengdu (CTU), Chongqing (CKG), Dalian (DLC), Guangzhou (CAN), Tianjin (TSN), Wuhan (WUH), Xi'an (XIY) or Xiamen (XMN) for a max. transit time of 72 hours, starting from 00:01 on the day following the day of entry.
at Beijing (PEK), Chengdu (CTU), Chongqing (CKG), Dalian (DLC), Guangzhou (CAN), Tianjin (TSN), Wuhan (WUH), Xi'an (XIY) or Xiamen (XMN) for a max. transit time of 72 hours.
at Guilin (KWL), Harbin (HRB), Kunming (KMG), Qingdao (TAO) or Shenyang (SHE) for a max. transit time of 72 hours;
Nationals of Estonia holding confirmed onward tickets to a third country, arriving and departing from one of the following airports: Hangzhou (HGH), Nanjing Lukou (NKG), Shanghai Hongqiao (SHA) or Shanghai Pudong (PVG) for a maximum of 144 hours, starting from 00:01 on the day following the day of entry.

Tundub, et see 144 tundi on mingi Shanghaiga seotud piirkondlik eripära.