Aeroflot sulgeb (nädal tagasi taasavatud) liini Tallinn-Moskva vahel

Aeroflot andis teada, et lõpetab lennud Tallinna ja Moskva vahel, viidates lennukeelule.

Kuna Eesti poolt mingit keeldu antud ei ole, siis on loogiline järeldada, et tegemist on Venemaa poolse aktsiooniga. Ilmselt on see seotud hiljutise nn. "ebasõbralike riikide" nimekirja koostamisega.

Seega, alates 9. maist Eesti ja Venemaa vahel Aerofloti otselende enam ei toimu. Lennuliin taasavati alles eelmisel pühapäeval. Nii lühikeseks see siis jäigi.

Kas see otsus mõjutab kuidagi ka siinse reisiseltskonna reisiplaane?

Ise olen Aeroflotiga mõned korrad lennanud läbi Moskva transiidiga Aasiasse. Mingit erilist puudust ma sellest keskpärasest kogemusest ei tunne (ausalt öelda ei leidnud seal ka otseseid puudusi) ja kindlasti leian teisi, ilmselt ka mugavamaid alternatiive oma sihtkohta jõudmiseks.

Allikas:

Aeroflot lõpetab Tallinnast Moskvasse lendamise

Iga Eestisse saabuv liin on teretulnud, aga jah, siin tundub veidi poliitilist tagapõhja olema. Meil nagu pole väga kaotada, sest alternatiivid on ju olemas.

Alternatiive on küll piisavalt, kuid Aerofloti lendude olemasolust sõltumata meid ju teadaolevalt kaugematesse sihtkohtadesse niikuinii eriti ei oodata. Seda enam, et lennud Aasia suunal on paljude lennufirmade poolt veel viimase ajani pidevalt tühistatud või edasi lükatud. Ja ega need riiki sisenemise tingimused pole hetkel just kuigi atraktiivsed, kui sedagi.

Aasia suunal on Euroopas kaks lennufirmat, millega ei pea Eestist kõigepealt vales suunas lendama, et seejärel õiges suunas tagasi lennata - Finnair ja Aeroflot. Kuna Finnair on suhteliselt reljeefse hinnapoliitikaga, siis Aeroflot ilmselt aitas terve Eesti turu hindu stabiliseerida - üldiselt Aeroflot üritas terves Kesk-Euroopas kauglendude osas üheks odavaimaks positsioneerida (reaalselt suutis konkureerida ehk KLM nendel kaugliinidel, kus nad 20-25 aastat vanu uunikumlennukeid kasutavad). 

Lisaks oli Aeroflot siis sobiv lennufirma Aasia suunal oma aega hindavale lendajale.

Aga kuna praegu Aasia suunal nagunii lennata ei saa, siis eks reaalse mõju peab ära ootama. Ja eks paistab, kas Aeroflot siis juba lendab või mitte.

improved,

Turkish Airlines on samuti Aasia suunas lend Tallinnast kohe õiges suunas, päris mitu sügist ja talve  Aeroflot ja  Turkish Airlines surusid hinnad 500 euro kanti. 

Aerofloti hinnad Vietnami erinevatessee linnadesse olid kindlalt parimad, lisaks oli Aeroflot vist ainus millega kiirelt Tallinnast Nha Trangi.

Võrreldes Finnairi ja Aerofloti, siis isiklik kogemus ütleb, et see natuke kallim hind ongi õigustatud. Mitte, et mul Aeroflotile midagi otseselt ette heita oleks.

Aeroflot ja Finnair siiski ainsana pakkusid ca 10-11 tunniga Aasiasse Tallinnast ümberistumisega, Turkishi puhul tuli arvestada pigem 15 tunniga (muidugi Aeroflotil oli raske leida nii lühikest ümberistumist).

Hinnastamiselt Aeroflot oli ainus, kes müüs alla 500 euroga Aasiat ka 1-3 päeva enne lendu, Finnair ja Turkish opereerisid selleks ajaks 700-800 euroga. Aga ma saan aru, et õhtul järgmiseks hommikuks Aasia pileti ostmine on pigem isiklik kiiks, mida laiem publik ei vaja.

Samas ma usun, et Aerofloti ca 450-eurone Aasia aitas ka teiste lennufirmade lende ca 450-550 juures hoida (kuni need siis nädal enne lendu kerkima hakkasid).

Kvaliteedilt mõistagi sadakond euri maksaks rohkem Finnairi või mõne muu firma eest, aga nii tühje lende nagu Aeroflot pakkus viimastel aastatel Tai suunas (mõnikord 15-20 inimest lennukis Moskvast startides) ei pakkunud küll keegi teine. Finnair kippus olema viimseni välja müüdud. Aeroflotil oli Aasia suunal räige istekohtade ülepakkumine, aga lende koomale ei tõmmatud.

Riia ja Moskva  vahel lennud seni toimivad ja Lõuna-Eestist vaadates pole vahet, kas Tallinna või Riiga sõita.

Tegelikuses tundub see olevat poliitiline otsus mis võib-olla vaadatakse lähiajal üle kui diplomaate enam välja ei saadeta :-). Kui Moskva päälik ütleb, siis nii on.

Venemaa lennuettevõtte Aeroflot teenindatud Moskva ja Tallinna vaheliste lendude uus peatamine on Vene administratsiooni otsus, ütles Tallinna lennujaama kommertsdirektor Eero Pärgmäe. https://www.err.ee/1608199606/eesti-andmeil-seiskusid-moskva-tallinna-lennud-vene-voimude-kasul