Air Balticu lennukite mootoriprobleem.

12\\\\. veebruaril oli Air Balticul uhiuuel Airbus A220 lennukil Riia-Malaga lennul mootoririke, mistõttu lennuk tegi hädamaandumise Bordeaux lennujaamas. 

 Murettekitav detail tundub see, et mootoriprobleem on paljudel sama tüüpi Air Balticu lennukitel ja see kipub väljenduma kõrgemal lennates. Selle tõttu ei lubata A220 enam lennata kõrgemal kui 29000 jalga. Hetkel kruiisib AMS-RIX lend just sellel kõrgusel, kus on aga suurem kütusekulu ja rohkem turbulentsi, kui 37000 jala kõrgusel näiteks.

Detailid siin: http://avherald.com/h?article=4d338076&opt=0

Lisaks on AB pidanud juba eelmine aasta 50 mootorit välja vahetama, tänaseks on number veelgi suurenenud.

https://simpleflying.com/airbaltic-airbus-a220-engine-change/

Mulle meenudb, et samalaadse probleemiga oli ca aasta tagasi hädas Swiss. Nemad aga panid siis mingiks ajaks lennukid maa peale, miskit nendega tehti ja siis lendasivad edasi.

Modernsed lennukimootorid tunduvad olevat nii tugevalt füüsika piire kompavad, et ükski päris uus mootor ei ole ikka kohe üldse töökindel.

Kas neil mitte see teema ei olnud, et võivad küll kõrgemal kui 29000 jalga lennata, kuid mitte täisvõimsusel. Mida iganes see tähendab, lennuäreviku teeb see kõhedaks ikka... Samas on kõik need juhused lahenenud ning lennukid ühe mootoriga kenasti maandunud.

Täna hommikul tõusis CPH lend 11 200 m peale, ehk siis igati ok kõrgus. Kuna väljalend hilines, siis mulle näis, et ei hoitud tempos ka tagasi.

Jaanuaris Berliinis käies TXL-TLL lendas A220 12 500 meetri kõrgusel.

Loogika ütleb, et korda tehtud/vahetatud mootoritega lennukid kruiisivad tavakõrgustel ning mitte vahetatud “ohutul” kõrgusel.

Siiski saab tegemist olla vaid ettevaatusabinõuga, kuna reaalse ohu korral poleks lennukid liinil.

Eelmine sügis sai kajastatud Swissi A220 mootoriprobleeme. 

- A220 peal olevate Pratt & Whitney PW1500G mootoritega on pidevalt probleeme.

- Swiss ja AirBaltic kasutavad sama mootori erinevaid tüüpe.

- AirBaltic lendab mootori tööea pikendamiseks mõnevõrra madalamal kiirusel. 

See selleks, aga ses mõttes mängib AirBaltic riskantset mängu, et on kõik munad ühte korvi (A220) pannud. Juhul, kui peaks selle P&W mootoritüübiga peaks ilmnema mingi tõsisem probleem, mis sunnib lennukid mõneks ajaks maa peale, on ikka päris jama. Loodetavasti seda siiski ei juhtu.