AirBalticu uued sihtkohad

AirBaltic alustab juunist lende Ammanisse ja Beirutisse. Lennud on kahel korral nädalas ja esialgse plaani järgi kuni oktoobri lõpuni. Eestlastele on eriti kasulik Ammani lend, sest hetkel siit normaalse hinna ja ühendusega Jordaaniasse ei pääse. Beiruti lennud konkureerivad minu jaoks päris kõvasti CSA-ga, kellega saab sama hinna eest lennata koos pagasi ja väikse toiduga, kuid selle eest mõlemal otsal ~5 tunnise istumisega Prahas.

Suveperioodil (16. juuni - 29. september 2010) lendab LOT samuti Beirutisse. Minnes ooteaega Varssavis 7h, tagasitulles 4,5 h. RT hind hetkel TLL-WAW-BEY 460 EURi, aga pea kindlalt tuleb soodsamaid pakkumisi (LOT promo).

Oi kui mõnus on nende kitsaste BT 737-300'dega öösel lennata...mille kuradi pärast need lätlased nii lollid lennuajad leiavad. CSA'l on vähemalt jalaruumi.

Air Balticul veel üks uus sihtkoht Lähis-Idas. See kord Teheran. Lennud alates 8. juunist kolm korda nädalas. Nagu enamikel Euroopa firmadel jõuab lend ööseks Teherani ja tuleb sealt hommikuks Riiga tagasi. Praegu on vist ainult Lufthansaga võimalik Eestist ilma lennufirmat vahetamata Teherani jõuda. Ise eelistan jätkuvalt Iran Airi Stockholmist :) Aga hinna poolest teeb Air Baltic vist neile nüüd ikkagi ära.

Strateegiliselt püüab AirBaltic hõivata üsna arvestatava Põhjamaade Lähis-Idast pärit kogukonna reisimisturgu. Üsna mõistlik samm nende poolt, sest seal nende vastu konkureerivad väikesed niššifirmad ja Lufthansa, mis on kallis ja samuti ümberistumistega variant. Kui neil vähegi raha jätkub siis hakkab AirBaltic SASile üsna tõsist konkurentsi pakkuma.

Iseenesest päri äge ju Tartu-Riia-Teheran. Mind on sealsed riigid juba päris pikalt intrigeerinud, nüüd tuleb vist ära käia.

Ega kellelgi pole siseinfot, kas AB plaanib taastada Kesk-Aasia (Bishkek, Tashkent) lennud? Kui need liinid maha võeti, siis käis jutt, et see on ajutine, kevadeks pannakse tagasi vms.

Vatse, sa käid pidevalt Iraani vahet? Double agent? :D

Anyway, ma ei suuda küll kuidagi uskuda, et Air Balticule need müstilised Ammani, Beiruti ja Teherani liinid ära tasuksid, no ei jätku piisavalt kliente. See kogukond pole nii suur ja nende jaoks eksisteerivad needsamad Iran Airid, suure marketingimuskliga ja odavamat sorti Turkish Airlines etc. Isegi Kesk-Aasia ei hakanud tööle Air Balticul, kus ometi oli võimalus nõukaaegsele nostalgiale ja odavhindadele mängida.

Aprillis on juba lennuplaanis, lennuajad nagu enne!

Korra aastas saab käidud. Ma salgan kõike ;)

Liibanonlaste ja iraanlaste kogukonnad on Euroopas päris suured. Kui nad pakuvad häid hindu algusega Londonist, Pariisist, Göteborgist, Düsseldorfist jne jne, siis peaks turgu jätkuma küll. AirBalticul on praeguseks juba päris hea Eurropa võrk, millega soovijad Riiga kohale vedada ja sealt edasi. Konkurentideks jah Turkish Airlines, CSA jms. Ja Iran Air käib Skandinaaviast ainult 2 korda nädalas Stockholmist, korra Göteborgist ja korra Kopenhaagenist. Ülejäänud päevadel on teistel firmadel ka võimalust :)

Amman tundub kahtlasem (enamik lennufirmasid eelistab sellele Damaskust, seega konkurents on Ammanis tegelikult väiksem, aga lendajaid ka vähem). Beirut ja Tel Aviv peaksid küll ära tasuma. Teherani jälgin huviga.

Huvitav, kas Beiruti hakatakse promoma kui pidu panemise ja citybreak sihtkohta? Mina kah kahtlen, et need ettevõtmised ära tasuvad, aga väidetavalt mingil müstilisel moel on AB jälle kasumis. Vähemalt on nende pingutusi huvitav jälgida erinevalt EAst, kelle turundusstrateegiast ei saa mina küll üldse aru.

Eesti ja Läti turule jne polegi mõtet neid kohti reklaamida. Beiruti liinil on enamik reisijaid vist kõigil lennufirmadel liibanonlased, kes lähevad sugulastele külla jne. Lihtsalt see välisliibanonlaste kogukond on nii tohutu suur, et täidab hea hinna ja sobiva graafikuga su lennuki ilusti ära. Sama juutidega Tel Avivi lennul jne. Euroopa turist on sellistel lendudel alati väike vähemus.

Soovitan lisada piletile veel viisa ja lahkumismaksu, mida üllatuslikult jälle piiril võetakse. Ise lendasin Gasianteppi ja sealt tegin Süüria ja Liibanoni tripi maksin nii Liibanoni kui Süüria piiril sisenemis ja väljumistasu 10-17 USD. Mu mehel, kes autoga Süüria-Liibanoni piirile tuli (Eestist 4500 km) läks nii, et Türgi-Süüria piirilt kuni Süüria Liibanoni piirini ja tagasi ehk 200 km kuskil neelasid 1000 USD igasugu makse ja riiki sisse ikka ei lastud, sest et on DIISELauto. Niisiis jäi Liibanonis talvitumine ära:-(. Lennake Beirutisse, aga kui siis ainult kõrgelt sest Iisraeli raketid nagu arvatakse ei jäta seda suve vahele, et Liibanoni mitte pommitada. Igal juhul soovitan rannikut pidi ka Byblost, Triipolit ja Süüriat väisata niipalju kui aeg lubab. Beiruti Harma ja nõ vanalinn on klubide ja wannabe'de päralt ja Euroopast tulnuna sa ei lähe ju Araabiamaale seda otsima?!

Krista, ära rohkem peale võta, juutide raketid pole küll kunagi ühtki reisilennukit alla toonud ja Lõuna-Liibanoni pommitamises võivad kohalikud ainult oma Hezbollah'it süüdistada. Ma läheks küll Beirutisse klubisid ja peostseeni otsima ja peale kõige muu pole Liibanon kaugeltki araabiamaa, seal on ka kristlasi ja druuse, talvituja.

Julgen väita, et ka Tel Avivis on hullud peod, kes seda otsib ja eriti lõbus on asjaolu kui ööklubist välja tuled, siis rabi pakub sulle väikese tasu eest lunastust, et ööklubis tehtud patud saavad kohe unustatud.