Appi! Mida teha kui lend 2 tundi varajasemaks tõsteti? Ja sa ei jõua selllele.

Nii... Lugu siis järgmine, Easy(f&%king)Jet saatis täna, see on kuu aega peale piletite ostmist teate, et lend tõsteti 2 tundi varajasemaks.
Meil oli lennuni jätkulennuga aega täpselt 2 tundi algselt, nüüd jäi teise lennu saabumise ja EZ väljalennu vaheks 10 minutit. Tegu on LGW- SPC ja muud sinna ei lenda ka sel päeval. Ega järgmisel ega eelneval.
Mida teha? Kas saab EU direktiivi kaudu nõuda lisakulutuste välja nõudmist?
Kulud oleks siis eelmise lennu päev varajasemaks tegemist ja hotell Gatwickis. Asja teeb eriti mahlaseks see et tegu on 9 inimese puhkusega, neist 3 väiksed lapsed... Tramaeivõi...

lennud ei ole ju ühel piletil, seega võtsid ise riski ja midagi välja nõuda vaevalt õnnestub. Paha lugu igal juhul, aga odavlennufirmadega lendamisel on sellised riskid alati õhus.

easyJet müüb sulle ju üheotsapiletid, teda ei huvita, mida sa enne ja pärast seda teed, ja see on 100% sinu risk.

reeglite järgi peaks sul olema õigus loobuda easyJeti poolt muudetud piletist ja raha tagasi saada

aga kui ka eelnev Gatwicki jõudmine on easyJetiga, võid alati viisakalt suhelda nendega (soovitavalt telefonis) ja väga võimalik, et nad tulevad sulle vastu ja vahetavad ära esimese lennu

EasyJetilt pole sul midagi nõuda -- nemad pole midagi valesti teinud, st. sa ostisid odavlennufirmalt teadlikult kaks eraldi sõltumatut piletit ning sinu enda asi on muretseda selle üle kuidas sa neid kasutad.
Kui sul on reisitõrke kaitsega reisikindlustus, siis uuri selle tingimusi. Kui kindlustust ka ei ole, siis jääb üle vaid halba õnne kiruda.

Praegu on asi Easyjetis "lahendamisel" .Iseasi mis lahendus tuleb, customer service lubas tegeleda. Kahjuks La Palmasse muud midagi ei lenda, v.a. Iberia, aga logistiliselt ja ajaliselt ei sobi.
Annan teada kui miskit laheneb.

Kui lendad mitu lendu järjest ja lennud pole ühe pileti peal, siis tuleks minu meelest alati teha reisitõrkekindlustus ja vastavalt selle tingimustele siis jätta selline minimaalne ümberistumise aeg, mis on kindlustuse tingimustes kirjas, et lennuplaani muutuse korral oleks sul võimalik hüvitist nõuda. Kusagilt on meelde jäänd, et see standardne ümberistumise aeg reisitõrkekindlustuse tingimustes on reeglina 4 tundi, aga vb ka eksin või on vahepal asjad muutunud. Tüütu küll üle 4 tunni kusagil järgmist lendu oodata, aga kindlasti odavam, kui juba ostetud piletid pead kortnasse kirjutama ja uute eest veel korraliku raha välja käima.

Teemaalgataja juhtum tundub olema küll kahjuks selline, et EasyJetil pole kohustust midagi hüvitada ja ka reisitõrke kindlustuse jaoks oli see 2-tunnine vahe ilmselt liiga vähe, et oleks tegu kindlustusjuhtumiga. Jääb aint loota lennufirma heatahtlikkusele ja vastutulelikkusele.

Kas AirBaltic mitte ei lenda Gatwicki? Kui Easyjet pakub näiteks esimese lennu piletite raha tagasi, et siis AB kasutada?

Asi ongi selles, et muudeti ju teist lendu. Hea õnne korral ehk tõstetakse esimene lend päev varemaks tasuta.

easyJet üritab olla "normaalne" odavlennufirma, nende puhul on mõistvale suhtumisele päris hea lootus.
kahjuks reisikindlustusi saab võtta nii erineva hinna eest nii mitmelt firmalt, et mingeid 4 tunni rusikareegleid ei saa paika panna
isegi samalt kindlustajalt võttes võib saada erinevaid tõrketingimusi vastavalt makstud hinnale ja paketile, sõltub ka kliendi profiilist
mõni saab ka tunnise ümberistumise puhul ühe küsimise peale hüvitist, teine vahetab kindlustajaga 10 kirja ja ähvardab tarbijakaitsega, kolmas saadetakse kohe pikalt

tõrke kindlustamine on väga loominguline asi, erinevalt näiteks meditsiinikindlustusest, kus on kindel summa, kindlad tingimused ja kindlustusfirmal endal edasikindlustus võetud kuskilt kõrgemalt, et nad suure hüvitise korral ise ei kõrbeks

Teema lõpetuseks saab nii palju lisada, et peale 50 min. vaidlemist telefoni otsas, teatas Easyjet ise oled loll et meiega lendad. Pakume 15 naela TLL-LGW otsa tarvis ja kogu moos. Odavam tuli järjekpordne Norwegian pilet osta. Ehk siis liitusin "Never again EZ" klubiga. Nii et EZ pileti ostmisel TULEB arvestada, et nemad muudavad lennuaegu oma suva järgi ning ei vastuta mingisuguste lisakomplikatsioonide ees. MOTT.

Lemmu nördimus on mõistetav kuid nii ses asises maalimas asjad ongi. Nagu eespool juba korduvalt märgitud -- EasyJet pole midagi valesti teinud ja nende peale vihastamine on küll arusaadav kuid kasutu.
Pileti odavusel on alati oma hind ja sellega tuleb lihtsalt arvestada -- enamasti läheb kõik hästi kuid mõnikord mitte.

Easyjeti, Ryanair jms. teise puhul kus on piletid eraldi ning ise võtad riski, tasub teha reisikindlustus. Sest üks lend muutub ehk tuleb rahumeeli uus pilet osta (sest EZ, Ryanari etc) ei tee kompromisse, siis selle korvab reisikindlustus. Ilma reklaamita - ära proovitud variant - PZU oma, kus tuleb hoolikas olla, et reisikindlustus oleks tehtud tingimustele 761 ja piisava summaga.
4.9.4. Regulaarlendude lennuplaani muutmisel lennuettevõtte poolt pärast piletite väljaostmist, transpordivahendi ülebroneerimisel või lennukite ummiku korral lennuväljal hüvitatakse põhjendatud lisakulud transpordile ja majutusele sihtkohta või Eestisse jõudmiseks.
Ilusasti saime ööbimise ning uued lennupiletid. Ehk ca. 50eur reisikindlustus korvas ca. 700eur lisakulu, ilma suuremata kärata.

Ma armastan osta pileteid ette kuskil pool aastat, harvad on need juhused kui lennuaega pole muudetud, kuid tavaliselt on need jäänud tunni sisse. See 2 tundi lendude vahe eraldi piletitel oli selgelt suurele riskile minek.

See, et lennuaega muudeti, pole üldiselt nende enda teha. Mul korra muudeti isegi british airways piletit, esialgselt pidi olema lend läbi new yorgi ja oli ümber istumiseks 5 tundi ja lõpuks läks läbi chicago ja saime lennult maha minnes kohe punased fast track lehed ja ümber istumiseks oli allatunni. Õnneks oli kõik ühel piletil. Niiet lennufirmat ei saa süüdistada kui lennujaamad aegu muudavad!