Autoga Belgiasse

Kas on keegi reisinud perega autoga Belgiasse, palju km tuleb läbida Brüsselisse, plaanis minna maikuus, kus teha vahepeatus puhkuseks jne .
Oleksin tänulik soovituste eest. :)

kilomeetreid sihtkohta on väga lihtne leida internetist, näiteks www.viamichelin.com või maps.google.ee

Mõlemad lehed pakuvad ka sobiva marsruudi.

täpselt 2304km, kui järjest minek, siis peaks startima Eestist kuskil kaheteist paiku. siis õõsel Poola läheb palju kiiremini ja on võimalik kohale sõita alla 24 tunni.

alla 24 tunni??? lõvi nägid või. inimesed lähevad perega arvatavasti puhkama. poola läbimiseks kulub normaalse lubatud kiirusega 12 tundi. leedu poola piirile sõidab tallinnast 7 tundi.
sellist meeletut järjest uhamist (24 H KOHALE)teevad ainult autoostjad kel vaid rahanumbrid silme ees keerlevad.
mina soovitan hommikul kl 7 00. sõitma hakata siis õhtul Poola kiirteel (ca 1200)km seal normaalsed täitsa talutavad( poola kohta) hotellid. järgmine päeva õhtuks vast sihtpunktis kohal. kuid see kes pidevalt palju ei sõida käib isegi 1200 km läbimine üksinda üle jõu. arvestada tuleb ka sellega et arvatavasti plaanis ikka puhkusereis, inimesed tahavad süüa , wc käia ja see teeb sõiduaja palju pikemaks.
ma ise käin 3-4 korda aastas ROTERDAMIS,üsna lähedal brüsselile. kasutan just sellist kahepäeva sõidutaktikat.

Kui just väikseid lapsi kaasas pole ja on ka teine sõiduvõimeline juht, siis arvestades Saksa kiirteid läheb libedalt.

Aga õhtuse laevaga Stockholmi ja sealt siis edasi. Ja et sõit liiga pikaks ei läheks, siis kuskil Saksamaal ööbida?
Kas ainult Brüssel, või ka Brügge ja Gent ka?

Lisaksin veel seda, et Brussel on ikkagi suurlinn ning, kui eelnevat sõidukogemust sellistes linnades pole siis võib üsna keeruline olla seal navigeerimine ning ka tavaline liiklemine. Sest Brüssel asub Valloonia osas kus on enamuses prantslased ning nende sõidumanneerid pole just kõige viisakamad. Seega kindlasti GPS kaasa. Ning Kesklinna soovitaksin üldse Metrooga minna. Brüsselis Metrooliine vaid 3, seega süsteem on vägagi lihtne.
Edu!

On järgmine, alusta Tallinnast kella kolmest päeval korralikult väljapuhanuna. Kui oled perega siis vajad ka lisapeatusi niisiis tuleb pisut rohkem aega arvestada.
Esimene etapp Tallinn - Kalvarija 645km
Sõiduajaks arvesta 9 tundi. Kohal siis 00.00 (Poola aja järgi 23.00)Seejärel soovitan juua üks kange kohvi ja ööga sõita maha vähemalt Saksamaa alguseni
Teine etapp Kalvarija - Berliin 929km
Sõiduajaks 14 tundi.
Asi millepärast Poolat öösel läbida, on nimelt selles, et päeval palavaga ja selle hirmsa liiklusega on üks paras peavalu, võid näiteks kolme tunni jooksul läbida ainult 100km.
Seda eriti Warsawi ümbruses. Alates kiirteest läheb juba paremini, seda on küll ainult paarsada kilomeetrit, kuid oluliselt kiirendab teekonda.
Kohal oled siis kusagil 12.00 hommikul.
Oled nüüd Euroopas ja järgmised 20 tundi jääks puhkamseks.
Stardid järgmisel hommikul kell 8.00
Kolmas etapp Berliin - Brüssel 771km sõiduaeg 7tundi.
Kohal oled kell 15.00
Kokku kulub minekuks kusagil 48 tundi.

saab ka Stokholmi , kuid see pole kõige soodsam variant , lisaks Tallinn- Stokholm laevapiletitele, tuleb veel sõita Taani väinas praamiga mis läheb nii 90 -100 eur. liinil sõidavad
hoopis kavalam on äkki Lätist laevaga, VENSPILS /ROSTOCK. ise pole veel sõitnud seda liini kuid vaatake www.scandlines.com. sama firma sõidab ka Taani väinal.

...küll 7 tunniga ei saa, nagu keegi eespool mainis, isegi mõõdukalt kiirust ületades mitte. ikka mingi 10 tundi peaks vähemalt arvestama ning lisaks võimalikud metsa/kohvipeatused juurde.

ma kohvi ei joo ja iga 50 km tagant ei pea sellepärast metsavahel käima. tuleb normalsel ajal homikul minema hakata ja mitte tipptunnil Riias trügida. ja otse Riiast läbi mitte ringteed pidi.

Mis on Brüsselisse autoga sõitmise sügavam mõte?
Väga umbkaudne kulude arvestus sellise edasi-tagasi reisi kohta võiks olla umbes niisugune:
Bensiin (5000 km) - 7500 kr
Auto amortisatsioon (5000 km) - 2500 kr
Ööbimised teel - 2000 kr (sõltub muidugi reisijate ja ööde arvust ning majutuse kvaliteedist)
Söömine teel - 1000 kr (sõltub samadest asjaoludest mis eelmine)
Muud võimalikud pisikulud (parkimine, kiirteemaksud) - 500 kr
Kaotatud aeg (reisijate arv x 2 x 48h x 1 tunni hind) - ???? kr

Umbes 13 500 krooni kokku ja seda ilma kaotatud aega arvestamata

Samas ühe inimese edasi-tagasi lennupilet mugavate ühenduste korral maksaks alates umbes 3000 kroonist. Ja ebamugavate ühenduste (mõlemal suunal ööbimine Vilniuses) alates ca 1200 kroonist.

Perereisiks oleks vast lennuk + vajadusel kohapealne autorent majanduslikult mõttekam?
Muidugi mitte juhul kui kõigi reisijate arusaam mõnusast reisist näeb ette mitmete päevade veetmist autoistmel. Või kui plaanite Eesti ja Belgia vahel suuremas koguses kaupade vedu...

see Riiast otse läbiminek väljanäeb, võrreldes ringteega ja kust se võit tuleb?

5000 km - ja 7500 eek . ei ole reaalne, mingi eriti eko ja väikse autoga pole võimalik reisida kogu perega. saksamaal oli paar nädalat tagasi bens 1,42 eur ehk ca 22,2 eek liiter. poolas oli umbes 20 eek liiter.

ma ei soovitaks ka autoga brüsseli kesklinna liiklusse sukelduda, brüssel on teatavasti kultuuride paabel (seal on esindatud ilmselt kõik maailma rahvused) ning tulenevalt sellest sõidab igaüks nii nagu heaks arvab... näiteks kui ringteel on ametlikult 2 rida, siis brüsselis on samal kohal sujuvalt 5 moodustatud..

selle brüsseli liiklusega, kes saab Tallinnas hakkama saab ka seal.minu kogemuse järgi on kõige hullem liiklus pigem Varssavis või Vilnjuses. lääne euroopas on liikluskultuur täiesti olemas, inimesed arvestavad teistega.

ma olen viimasel ajal nii mõnedki korrad pidanud Hollandist Brüsselisse sõitma ja ma ei ole mitte kusagil näinud nii idiootset tänavate süsteemi kui seal ja liiklus on seal väga, väga tihe. Kiirteedel ei ole probleemi, aga linna sisenedes hakkab üks suur labürint.

kuid tänapäeval on olemas GPS ,NAVI . kaardi järgi on väga raske linnas liikuda. suurtel maanteedel on kohati 3 tasanilised ristmikud. Tipptundidel tekkivad vahest mega ummikud isegi kiirteedel,otseselt seisakuid täitsa on harva, kuid nii liiklus kiirteel nii 30-40 km/h on sageli. olen näinud Saksamaal A2 kiirteel ummikut mis oli vähemalt 30 km(sõitsin vastu suunas) tuttavad on istunud ummikus avarii tõttu rohkem kui 8 tundi. kuid siis autoabi mehed toovad isegi süüa ,bensiini kui otsa saab.

Upitaks vana teemat...
Tuttav tuleb suvel Eestist Belgiasse ja kuna enda autoga eestiskäik jääb 5 aasta taha, siis küsiks siit nõu.

Esiteks, reisivad 4 täiskasvanut ja üks kolmeaastane laps, seega tuleb arvestada ilmselt nii mõnega "metsapeatusega".
Kuna autojuhte on üks, siis esialgu on plaanitud Poolas ööbida.

Siit ka küsimused... Millist marsruuti valida? Kus ööbida? Ehk oskab keegi isegi mõnda hostelit soovitada? Seni neti kaudu mõned leitud, aga päris Varssavis või Poznanis sees ei tahaks ka ööbida. Parkla peaks hostelil ka olemas olema.

Poolas nüüd miski kiirtee - mis see maksab ning kas selle ääres ka keegi hostelit soovitada oskab?

Ööbida tasub Varssavi Etap hotellis. Kinnine territoorium parkimiseks, hotell korralik ja hind samuti mõistlik. Tallinn- Varssav on selline paras päevasõit ühele juhile, pikemalt laskmine läheb omajagu punnitamiseks.
Marsruudi valik on maitse küsimus, isiklikult eelistan kuni Varssavini tee 61-e, sealt edasi suund kiirteele A2(maksab 3x12 PLN), peale kiirtee lõppu ca 120 km pudelikaela Frankfurti suunas. Kui soovid viimast vältida, siis hea alternatiiv on tee 22, mille lõppedes teed piiriületuse Kostzryn-is. Kuna seal rekkade piiriületust ei toimu, siis sõit on üsna rahulik.

Aitäh, globetrotter.

Unustasin enne mainida, et sõitu alustatakse Tartust.