Autoga Horvaatiasse

Plaan siis minna autoga Horvaatiasse. Kuna esimest korda Horvaatias, paluks kasulikku reisiinfot. Plaan kohapeal veeta ca 10 päeva, puhata rannas ja ka vaatamisväärsustega tutvuda. Kuhu soovitaksite minna, mida vaadata. Kas ööbimise pärast ei pea ette muretsema, kui lepiks kodumajutuse ja vajadusel ka telgiga kämpingus? Kas septembris rannikul juba pisut vähem turiste?

Kui 10 päeva kohapeal siis isiklikult soovitaksin sõita läbi Bosnia (Sarajevo,Mostar)Dubrovnikusse.Paar päeva võiks pühendada Montenegrole ja siis hakata tasapisi Horvaatia rannikut mõõda üles liikuma.Kiirteid tasuks vältida ja usun et umbes 100 km päevas sõites jääb aega ka lebotamiseks ja vaatamisväärsusteks.Endale meeldis Zadar väga.Usun,et ööbimistega ei teki probleeme,hinnad kodumajutuses ca 150-250 kohalikku kahele inimesele.Dubrovnikus endas kallimad,aga kui linnast 10km välja sõita mööda rannikut võib kõike leida.Punkti kogu reisile võiks panna Plitvice rahvuspark.
Ise liigun Montenegros ja Bosnias kusagil 22-23.augusti kandis.

Kodumajutus on Horvaatias ja ka Montenegros väga heal tasemel. Me eelmisel aastal ainult sobedes ööbisimegi. Ka kööginurk on olemas kui on viitsimist toidutegemisega jännata.
Käisime kolmekesi ja hinnaks u 50 euri öö, kuid nad ei ole väga huvitatud kui võtad vähem kui 3 ööd.

Oled reisisihiks valinud väga laheda maa. Ise käisin seal kevadel ja ei kahetse. Tartust sõitsime välja 24.04 kell 15.30 ja Dubrovnikusse jõudsime 26.04 hilisõhtul. Kuna pidime esmaspäevaks kohale jõudma, oli sõit üsna tempokas. Lätis ja Leedus on liiklus rahulik ja keskmine kiirus oli vast 100km/h. Üsna palju võib politseinikke kohata. Poola liiklus on jube, võib üsna vabalt ka 120 km/h sõita (kohaliku sabas näiteks). Kusjuures teed on seal ka suht jubedad ja Varssavi ümbruses võib väga suuri ummikuid kohata. Tagasi tulles oli enne Varssavit ühtlane autode rivi umbes 40km ja võid ette kujutada liikumiskiirust. Aga tegemist oli pühapäeva õhtuga. Aegajalt kohtab möödasõite kus kolm autot on kõrvuti teel. Ei meeldi mulle Poola. Slovakkiast on täitsa normaalne läbi sõita. Ilus rahulik maa. Austrias saab juba kiirteid kasutada ja saab väga nobedalt autoga liikuda. Kui aega on, tasub kiirteid vältida ja Austria ilu nautida. Slovakkia piiril küsitakse mingit kummalist maksu, 30 eurot, ja sellega saab pool aastat Slovakkia teid kasutada. Mul peaks see pilet alles olema ja võin tasuta anda. Horvaatias on väga ja väga head kiirteed. Kõik kiirteed on tasulised ja kui ma õigesti mäletan, siis 180km ots maksis vist 180 krooni meie rahasse arvestatult. Ise maksin kiirtee lõpus sularahas kunadega ja nii oli kõige mugavam. Aga vast saab ka kaardiga maksta. Keskmine liikumiskiirus kiirteel oli u 140km h. Vist 150km enne Dubrovnikut lõpeb kiirtee ära ja siis on liikumiskiirus u 50-60km/h. Pärast kiirteed armastab politsei kiirust mõõta. Kui mägedes sõitmine meeldib, siis saad tõelise elamuse. Enne Dubrovnikut on kummaline maakitsus Bosnia ja Hertsegoviina, kus kohast kohalikud piirivalvurid ei tahtnud meid läbi lasta. Jäi mulje, et nad ootasid et me neile natukene raha annaksime. Oli ka reisi kõige ebameeldivam kogemus. Tõelised matsid olid. Laiutasime käsi ja peale 7-8 minutit arusaamatusi saime edasi sõita. Inglise keelt nad ei rääkinud. Dubrobnik on suure autoga sõitmiseks liiga kitsaste tänavatega linn. Vanalinn on ilus ja omaette elamus on Dubrovniku rannik. Enamuses linnast on parkimine tasuline, kuid see ei ole kallis. Mina sain näiteks 100 kuna trahvi kuna mõtlesin, et hoian kokku ja ei maksa parkimise eest. Kui juhtud ka trahvi saama, siis saab seda tasuda kohalikus postkontoris. Tegelikult ma isegi ei pannud tähele, et see tasulise parkmise ala oli. Kui vanalinnad huvi pakuvad, siis tasub ka Split,is peatuda. Vanalinna läheduses on seal parkimisega probleeme ja tasuks natuke eemale parkida. Kuid vanalinn on ehe ja minule pakkus tõelise elamuse. Kindlasti käi Plitvitsa rahvuspargis (Nacionalni Park Plitvicka Jezera), Rijekast u 150km kagus. Tegemist on väga ilusa looduskaitsealaga, kus on mägedes ohtralt erinevas suuruses koskesid ja selle nautimiseks on kilomeetrite viisi laudteid. Muidugi on see tasuline. Kevadel olid puulehed väiksed ja kõik oli kogu oma hiilguses näha. Kui ilm on ilus, siis päeva võiks seal vabalt jalutada. Hotell on natukene pioneerilaagri tüüpi, kuid ajab asja ära. Maksis vast 350 krooni in. Horvaatias eriti palju ei liikunud, kuid kui juba Slovakkiast läbi sõidad, siis käi kindlasti Postoinas (Postojnska jama), Ljubljanast u 60km edela suunas. Seal on tohtu suured looduslikud maaalused koopad ja teisi nii võimsaid euroopas vist ei olegi. Pilet oli vist 400 krooni inimese kohta. Rahvast on seal väga palju ja tasub aega ja kannatust varuda, kuid ei kahetse. Lähikonnas on ka omapärane kindlusloss Predjama Castle. Tasub vaadata. Tartus tagasi olime 04.05 hilisõhtul. Sõitsime läbi u 5700km ja bensiini peale kulus u 5800 krooni. Dubrovniku kitsastes oludes saime parklas kerge mõlgi, aga kui tähelepanelikum olla, saab sealt linnast ka autot mõlkimata minema. See lisas kuludele üksjagu suure summa. Õhtusöök Dubrovnikus restoranis maksis kahele inimesele u 700-800 krooni. Lihtsamas söögikohas saab söödud u 150 krooni inimese kohta. Aga see on suhteline ja oleneb mida tellida ja kus süüa. Kui võimalik, siis tasub hotelli majutuse alati ette broneerida, saad oluliselt odavamalt. Nett annab selleks suurepärased võimalused. Kõik maad jätsid turvalise mulje ja tunde, ainuke kus natukene kahtlane tundus, on Poola. Kuid ei juhtunud ka seal midagi. TOMTOM,i kasutamine teeb reisimise mugavamaks ja kindlasti kasuta, kuid ära unusta ka kaardi peal järge pidamast. Aegajalt ei saa TOMTOM enam aru kus oled ja kui kaarti ei ole, võib üksjagu segadust tekkida. Näiteks Austrias oli GPS,i kasutamisega probleeme, ja seoses teede ehitamisega ka Horvaatias. Ühe korra kadusime ka Lätis pildilt.
Mina võtaks Horvaatia reisi uuesti ette. Julgen soovitada. Lühidalt kirjutades :)

Kiirtee maksu maksime ainult kohtades kus oli tõkkepuu ees. Mujal sõitsime niisama ja ei juhtunud midagi. Ainuke kus kohast maksmata edasi ei tahetud lasta, oli Slovakkia.

Kuna peatselt autoga minek Horvaatiasse, paluks värsket infot kiirteemaksude ja vinjettide kohta teel Horvaatiasse läbi Poola, Tshehhi, Slovakkia, Austria, Sloveenia. Milliste kulutustega peaks arvestama? Millist marsruuti soovitate?

Tšehhi-Slovakkia piiril 4.90 € (nädal), Austrias 7.70 € (10 päeva).

Tsehhis osta ka vinjett, hinda ei mäleta kahjuks. Bensiinijaamast saad kaardi, kus on märgitud teed, mis nõuavad vinjeti olemasolu. Üldiselt pead ilma vinjetita vältima suuremaid magistraale.

Kasutada ainult transiidiks (C.Tešin-(SK)Zilina-Bratislava), siis selle 46 km peale vinjetti (220 Kcš ≈ 130 kr) küll vaja pole. Kui aga suunduda C.Tešin'ist Olomouci või Brno peale, siis küll. http://www.motorway.cz/image/sticker_large.gif

Kas Sloveeniast saab läbi ilma vinjetita? Kui Austriast tulla (Graz) ja Zagrebi peale suunduda läbi Maribori, vaja läbida seal ca 80 km. Kaardi järgi peaks saama läbida ilma kiirteele minemata.

Meil ka kavas septembri alguses hakata Horvaatia poole liikuma. Tahaks ära sõita 4. septembril peale tööpäeva lõppu. Kui Sinu plaanid on samal ajal, siis võiks koos liikuda. Meil tee selge. Me läheme läbi Ungari. Sellel aastal on uus kiirtee Budapestist lõunasse, Horvaatia piiri poole juba valmis (läbi Siofok'i ja mööda Balatoni lõuna külge).
Sloveenia teemaksust nii palju, et kui lähed Austriast Sloveeniasse sisse (Grazist Maribori peale), siis oled kindlasti kiirteel ja vinjett on kohustuslik. Sellest aastast on seal uus kord. Väiksele autole on olemas 15.- EUR-ne 10 päeva vinjett (eelmisel aastal oli ainult 35.- EUR-ne poole aasta oma).

Tallinnast väljasõit planeeritud 27.08. Mis eelised on läbi Ungari minekul?
Kas Poolast sõidate E75 Bratislava-Budapest, või E77 Budapesti?
Millised on kiirteemaksud Ungaris?

Meie huvi Ungaris on Budapesti külje all olevad suured kaubanduskeskused, kus riided ja jalatsid tänu HUF-i kursile väga inimsõbraliku hinnaga ja esindatud sellised brandid, mida Eestis veel ei ole. Ja ise soovitaksin E77-t. Ungaris on 10 päeva vinjett (elektrooniline s.t. bensukas maksad ära ja klaasile midagi ei saa, vaid sisestatakse arvutisse ja Politsei kontrollib läpakast. Ostmisel NB!, et riigitähis õige sisestataks. Meil oli 1 aasta juhus, kus Estonia muutus Espana'ks!), mis eelmisel aastal maksis 1550.- HUF-i.
Kui oled Tallinna inimene, siis jäta oma kontakt ja saame kokku ning küsi kõike, mis pähe tuleb.
Aga päikest igal juhul! Augusti lõpus on seal hooaeg läbi, puu- ja juurviljad valmis, rahvast vähem ja vesi soe.

minu e-mail on indrek@prenar.ee Kuna Horvaatiasse minek esimest korda, oleks väga tänuväärt saada kasulikku infot seal käinutelt. Ehk me teed ristuvad ka kohapeal, kuna oleme seal samal ajal.

Tulin eelmine nädal just Horvaatiast-Montenegrost. Muljetest pakatav. Läksime läbi Bosnia ja kindlasti soovitan! Mostari vanalinn meeldis. Montenegro oli võrratu. Ka Horvaatia lõunapool(Dubrovnik) meeldis. Spliti ja Krk`i tagasi ei igatse. jansa759le- Postonja ei asu kohe kindlasti Slovakkias. Postonja koopad on Sloveenias ja koobastesse sissepääs maksab täiskasvanule 20 EUR ja õpilasele(ka üliõpilasele) 16 EUR`i

Tere,

Ega Sa ei eksinud kütusekulu ja hinnaga. Väljavõte Su kirjast
"Sõitsime läbi u 5700km ja bensiini peale kulus u 5800 krooni"
Kui arvestada 10 liitrit sajale siis kulub 570 liitrit kütet ja keskmine hind ca 20 krooni siis 570 x 20= 11400.- krooni. Kui arvestada balitmaad ja Poola ca 16 krooni liiter siis tuleks ehk 10 tuhat krooni. Kuigi kevadel oli bens veidi odavam.

Tervitades,
Jaak Nilson
http://www.jaaknilson.ee

Oleneb ju auto mootori suurusest, palju kütet võtab. Näiteks mul on 1,6 Mitsubishi Lancer. Nädal tagasi tulin Tsehhist, sõitsin 4300 km ja kütuse peale läks ca 4500 krooni. Keskmine kulu sajale kilomeetrile oli 6,17 liitrit. Kalleim kütus oli Tsehhis ca 17,7 EEKi liiter, Poolas 17,3 EEK, Leedus 16,8; Lätis ja Eestis 16 EEki liiter.

Sloveenia ja Slovakkia läksid eelnevalt tõepoolest vahetusse. Õnneks ei läinud need riigid reisimise jooksul vahetusse :)
Auto võttis u 6 liitrit 100km kohta ja bensiini peale kulus u 5800.- krooni.

Roolis olin kogu reisi jooksul mina üksi ja suureks abiks olid püsikiirusehoidja ja automaatkäigukast. Ilma nendeta sõitmine oleks roolis olemise päris raskeks teinud.
.
.
.
Trip.ee-s on suured algustähed endiselt kohustuslikud!

Soovin sõita juuli teisel poolel autoga Horvaatiasse. Kas on kellelgi head reisijuhti, mida GPS-i sisse toksida.Tegelikult pole ka reisikaaslast kellega reisile minna.