Autoga Inglismaalt Eestisse. Meie plaanid, teekond ja arvutused. Mõned küsimused kah!

Autoga Inglismaalt Eestisse. Meie plaanid, teekond ja arvutused. Mõned küsimused kah!
summu 5 December, 2008 - 11:59

Meie väike neljane Eestlaste punt (2 poissi ja 2 tüdrukut) soovime sõita autodega Lõuna Inglismaalt Eestisse. Tripp peab toimuma autodega, kuna eesmärk on viia üks auto äiapapale, kes soovib uut mootorit (vana nimelt andis otsad). Ühtlasi soovib see teine paarike jäädavalt lahkuda Inglismaalt ning võtta kaasa kogu oma soetatud maise vara (k.a. oma auto). Hetkel paikneme Torquays (Lahe linnake Lõuna-Inglismaal).
Plaan siis järgmine:
Kaks autot ehk kummaski autos 2 inimest (boy and a girl).

KONVOI: Subary Legacy 4x4 (eesotsas) ja Vauxhall Sintra (vapralt esimest jälitamas)

NAVIGEERIMIS VAHENDID: Läptop (vanakooli värk ilma WiFi-ta), GPS seade ja AutoRoute 2007

SIDEVAHENDID: 2 raadiojaama (Binatone Terrain 550 ehk siis karbi peal 8Km raadiuses tasuta kõneaega, tegelikuses mingi max 1-2 Km)

ERIVAHENDID: 2x juhiluba (minu oma just äsja omandatud, UK Full - äge), hea inglise keel, terav mõistus ja Lidl säästukast ostetud leib (et nälga ei jääks)

Hetke plaan:
AUTOGA Torquay kesklinn –> Doveri = Distants 424km, Kulu 830 EEK, Sõiduaeg 4.5 tundi

LAEVAGA Dover sadam –> Dukerque sadam = jaanuaris 1x auto 2x inimest, Kulu 665 EEK, Laeva sõiduaeg ca 3 tundi

AUTOGA Dunkerque Sadam –> Kiel´i sadam = Distants 825 km, Kulu 1600 EEK, Sõiduaeg 7 tundi

LAEVAGA Kiel –> Klaipeda sadam = jaanuaris 1x auto 2x inimest, Kulu 2650 EEK, Laeva sõiduaeg 21 tundi

AUTOGA Klaipeda sadam –> Tallinn = Distants 620 km, Kulu 1200 EEK, Sõiduaeg 8 tundi

Voila, kõik õnnelikult kodus ja kogu värk kokku: Distants sõites 1869 Km, Kulu 6945 EEK, aeg 43 tundi

Kõik bensiini ja sõidu aja arvestused on tehtud AutoRoute poolt ning suure tõenäosusega ei vasta tõele. Aga tühja ka, saab lihtsalt mingisuguse ettekujutuse. Antud arvud oli genereeritud 12L/100Km linnas ja 10L/100Km maanteel küttekuluga. Bensiisni hinnaks võtsime 19 EEK liiter. Antud arvutused olid ühe auto kohta, kus kaks inimest, ehk per family ning ei sisaldanud puhkepause, toidukulu jne...

Enne kui mõned küsimused esitan tooks välja mõned tingimused, mida ise oleme pidanud tähtsaks. Reis peaks olema võimalikult odav kuid siiski reaalne (mitte konti murdev). Tervet teekonda sõita ei taha (poolast sõita ei viitsi ja ei taha ka).

Küsimused:

Küsimus number 1: Kas suudaksite välja mõelda alternatiivse teekonna, mis sisaldaks vähem kilomeetreid sõita, kuid kulud jääks enam vähem samaks? A la mingi muu laevaga jne

Küsimus number 2:
Olen kusagilt lugenud, et autobahni peal sõites peab rehvil olema vähemalt 3-4 mm mustrit (minu Sintral on nagu suht slickid all, selle reisi peaks vastu pidama, uusi ei taha osta kuna neid pole hiljem tarvis). Muidu tulevat politsei härra soolast trahvi tegema. Kui see nii on, siis kas neid ka kuskil tasulistel bahnidel või piiripunktides kontrollitakse?

Küsimus number 3: Kas autobahni peal sõites võid nii kiirelt sõita kui torust tuleb? Kui on ka niisuguseid teid, siis kuidas neid ära tunda?

Küsimus number 4: Kas iga riigi piiril kontrollitakse kõiki auto dokumente, või sõidad lihtsalt läbi. Millega võiks kusagil probleeme tulla.

Küsimus number 5: Kui suur on võimalus. et politsei härra võib sind kusagil riigis kinni pidada, kuna sõidad teise riigi numbritega? A la altkäe maksu moosimas.

Küsimus number 6: Kas kellegil on olnud kogemust sõita nii pikka distantsi või on läbinud, belgiat, saksamaad, leedut, lätit ja eestit paremapoolse rooliga sõidukiga? Millega peaks arvestama, mingid näpunäited jne...

Küsimus number 7: Kuna sõidu aeg võib langeda jõuludele või aasta vahetusele siis, kui mõistlik on sellist reisi ettevõtta pähadel? Millised probleeme võiks pühad kaasa tuua. Isiklikult sooviks alles jaanuaris minna aga ei ole välistatud, et minust sõltumatutel asjaoludel tuleb see reis ülaltoodud ajavahemikus toimuda

Igasugused ettepanekud, näpunäited, kogemused ja ideed on teretulnud.

Olen kolm korda käinud autoga Eestist Inglismaale, kaks korda läbi Rootsi ja üks kord tagasi läbi Poola. Poola variandi välistaks, kuna liiga nüri sõitmine 2500km - ei soovita kellelegi. Soovitan läbi Rootsi ja Taani, head teed Stockholmist alates kiirtee kuni Inglismaani. Tuleb küll kulukam tänu Tallinki kõrgetele hindadele aga see eest mugavam...

Läbi Läti ja Leedu sõites tuleb eriti hoolikalt kiirust jälgida, Läti ja Leedu võmmid on eriti agarad välismaalaste suhtes, isegi altkäemaks pole v'listatud...

Jaanuaris 3-4mm mustriga on suitsiid sõita, seda kindlasti Lätis ja Leedus ja ka Eestis. Kuiva ilmaga autobaanil on ok. Üldiselt on autobaanid Saksamaal soovituslikud 130 kmh aga torust saab lasta suht vähe, kuna paljudes kohtades on liiklustihedustst piirang 120 või isegi 100. Teetöid on ka palju. Suht tavaline on, et saad 200 sisse paari kilometriga seejärel naudid kiirust 5km misjärel 2km 100ga. Minul oli pikim lõik piiranguta 34km.
Autobaani tunneb ära kiirteemärgist:D

Eurosiseselt dokumente ei kontrollita, kui siis ainult Inglismalt üleminekul. Shengeni ruum on mugav asi reisijale.

Parempoolse rooliga on ebamugav mõõdasõitu teha, eriti linnas bussidest. Olen vasakpoolse rooliga Inglismaal aasta sõitnud, palju tuli usaldada kaardilugejat mõõdumisel, kuna ise ei näinud.

Soovitan lisada ajavaru 25% kunagi ei tea, millal kiirteel on ummik. Eriti kui on kellapealt laevale jõudmine. Soovitan vältida suurlinnadest läbisõitu või nende lähedust hommikusel ja õhtusel tipptunnil. Teile peaks ette jääma kindlalt Antverpen.

A ja varuge europeenraha kuna Saksamaa, Belgia ja Hollandi bensukates tuleb wc eest üldjuhul maksta 30 või 50 eurosenti.

Samuti peate Doverist ostma kleepsud tuledel, et ei pimestaks teisi liiklejaid kuna nätavad ju teistpidi. Muidu võite Prantsuse sadamas hea trahvi saada.

Edukat reisi. Kindlasti puhake, ise lasin esimene kord kangekaelselt Stockholmist Doverisse praktiliselt järjest üksinda 18h ja viimast 3 h sõitu Belgias ja Prantsusmaal ei mäleta.
.
.
.
Trip.ee parandas postitust keeleliselt sh. lisas suured algustähed ja palub postitajal tulevikus seda endal teha!

Kas ühtegi laeva enam liinil Newcastle-Göteborg ei sõida? DFDS Seaways vist sulges selle liini, aga äkki mõne teise laevakompanii laev sõidab seda liini. Rootsist saaks tulla Eestisse laevaga liinil Kappelskär-Paldiski, mida opereerib BSL (peaks ikka olema odavam kui Tallink) www.bsl.ee
Inglismaalt on ka laevaühendus Norra ja Taaniga. Võiksid uurida neid variante.
Dokumente küsitakse ainult laevale minnes, riigipiiridel ei kontrollita.

Muidugi köige ideaalsem oleks end kusagile kaubalaeva peale nifferdada, jääks maanteekilomeetrid väheseks :-). Nt Transfennica söidab Tilburyst Paldiskisse (samuti Lybeckist ja Antwerpenist). Selle kohta, kas nad ka nö vabareisijaid peale vötavad, tasub neilt järgi uurida: http://www.transfennica.com/Index.aspx?pgeid=148

http://www.trip.ee/node/22411

Siin keegi veidi aega tagasi küsis, kuidas laevaga Tallinnast Londonisse saaks ja siis erinevad inimesed tegid eri ettepanekuid ja ma leidsin samuti lõpuks ühe kaardi, kus oli Eestigi märgitud ja eri laevaliinid, mis Inglismaalt sinnapoole (ja mujale) suunduvad, peal. Ehk siis näib mõistlikem kasutada Harwich-Esbjerg laevaliini, mida opereerib DFDS Seaways laevaliin. Kuigi jah, tasub kaubalaevade kohta uurida, sest nendega võib kindlasti soodsamalt ja lähemale saada.

Tänud Skymarshalile. Sinu kogemused ja nõuanded on väärt kraam. Läbi Rootsi minemine ei ole välistatud. Rehvide koha pealt. Seda mustrit on neil hetkel ikka veidi rohkem kui 3-4 mm, lihtsalt lugesin kuskilt, et selle eest võib politsei härralt trahvi saada. Aga jah suht slickid on need rehvid siiski. Ajavaru lisame kindlast. Võibolla isagi rohkem kui 25 prossa. Väga hea, et hoiatasid Antwerp´i kohta. Ise ei oska ju selliseid asju ette näha. Proovimne vältida. Euro sente varume hulgi. Neid peaks mul kusagil isegi leiduma. Nende kleepsude kohta tahaks veel täiendavalt küsida, kas neil on mingi special nimetus kah, või küsin lihtsalt "May I buy some stickers for my headights so I wont blind other drivers when driving in France" ??? Kust neid täpsemalt siis osta saab? Kas mingist putkast kus dokumente kontrollitakse? Mis suurusjärku nende hind ka jääb? Hullu ei hakka ma panema. Hetkel valitud teekonna põhjal on esimene päev raske. Ligi 11 tundi järjest sõitu. Teisel päeval peale laeva sõitu (Kiel-Klaipeda) jääks veel mingi 8 tundi puhast sõitu. Veelkord tänud nende nippide eest.

Tänud Kayla. Üldiselt on mu sõber see, kes ei soovi läbi Rootsi minna (lihtsalt, kulu on suurem, pluss tema lõppsihtpuntk on Lõuna-Eesti (ise liigun Tallinna), ta sooviks Eestile läheneda Lõuna poolt. Aga hetkel ei välista ma siiski ühtegi võimalust.

Tänud sulle Porilane. Pakkusid välja variandi mille peale ei olekski tulnud. Helistasin selle firma eesti numbrile. Kuna oli laupäev, siis see tädi kes vastas, teadis rääkida, et reisijaid nad peale ei võta (väidetavalt puudub toitlustamisvõimalus, ja laev sõidab mingi nädala). Oleksin nõus ka ise oma toiduvaru pärast muretsema, aga kardan, et antud tädikesest kaugemale on raske saada. Kindlasti poleks ka sellel laeval kindlustust reisijate kohta. Küll saavat aga auto teisele poole saata. Hinda ta kahjuks öelda ei osanud. Soovitas tagasi helistada esmaspäeval, siis olevat seal vastavad inimesed kohal, kes ka hinda teavad öelda. Minule sobiks ka see võimalus, sest olen peamiselt huvitatud auto transportimisest äiapapale. Kuigi ega eriti ei ütleks ära ka nädalakesest meie armsal eestimaal. Jätan siia foorumisse hiljem kindlasti märke maha kui palju nad pappi küsivad. Helistan kindlasti ka Inglismaa numbril, et ka neilt hinnapäring teha. Teistelegi ju hiljem hea teada.

Tänud Tiinale. Olen juba ammu märkanud, et oled aktiivne abistaja. Olin juba ise ka antud variandile mõelnud. Isegi hinnakalkulatsiooni tegin elnevalt ära. Kriban selle siis ka siia. Võib-olla pakub see ka kellelegi teisele huvi.

Tänud kõikidele vastajatele. Igasugune inf ja varjandid endiselt teretulnud.

AUTOGA Torquay kesklinn –> Harwich sadam = Distants 494km, Kulu 965 EEK, Sõiduaeg ca 4.5 tundi

LAEVAGA Harwich sadam –> Esbjergi sadam (DFDS Seaways) = jaanuaris 1x auto 2x inimest, Kulu 4200 EEK, Laeva sõiduaeg ca 19 tundi

AUTOGA Esbjergi sadam –> Kiel´i sadam = Distants 250 km, Kulu 980 EEK, Sõiduaeg ca 2 tundi

LAEVAGA Kiel –> Klaipeda sadam = jaanuaris 1x auto 2x inimest, Kulu 2650 EEK, Laeva sõiduaeg 21 tundi

AUTOGA Klaipeda sadam –> Tallinn = Distants 620 km, Kulu 1200 EEK, Sõiduaeg 8 tundi

Voila, kõik õnnelikult kodus ja kogu värk kokku: Distants sõites 1364 Km, Kulu 99950 EEK loe 10 000EEK :), aeg 54,5 tundi

Nagu näha on distantsi vahe umbes 500 kilomeetrit ning hinnavahe 3000 EEK. Hetkel on sõber seda meelt, et see on liiga palju kallim. Tuleb mõtekam teistpidi.

Stockholmist saab laevaga ka Lätti sõita, oli minuarust veitsa odavam kui Tallinnasse. Sealt saad siis lõuna poolt "eestile läheneda".
ise Põrutan homme Malmöst Stockholmu ja otse laevaga Eestisse. laevapilet (auto+inimene) oli 1400 eek. Odav, ma ütleksin.
Ma veitsa põen ajavaru pärast. Malmöst saan minema umbes 10 paiku ja laev läheb 18:00 Seega 8 tundi aega et olla laeva peal, umbes tund läheb Stockholmi tiptunni ummikutes. Seega 7h sõiduaega. Kokku on 620 km millest 600 on kiirtee. Alguses plaanisin mööda rannikut minna, kuid siis ei jõuaks kuidagi. Õnneks on autoks üks kena vanem Porsche, nii et saab kiirteel masinat proovida.

Aga jah, Läbi Poola ja leedu tulla on kole igav ja tüütu. Killib su roadtripi ära. läbi rootsi on nii teed kui ühiskond mõnusamad, samas saad valida kas tule ränniku äärest (kenad sadamalinnad ja vaated) või ülevalt poolt mägedest (mäed, of course).

Aitäh Indrek. Juhul kui valime teekonna läbi rootsi, siis ilmselt valiksime ilmselt kiireima tee.

Helistasin täna sinna Transfennicasse. Eesti poolt võttis vastu mingi tädi, kes just ülearu sõbralik ei tundunud. Vastuseks sain 750 EURi ehk siis ca 11 500 EEK. Umbes sama vastuse sain ka mingi inglismaa onkliga vesteldes. Veelkord meelde tuletades, reisijaid nad peale ei võta.

Üks küsimus on mul siiski jäänud. Kas kellelgi on mingeid kogemusi nii pika teekonnaga pühade ajal?

Aitäh kõikidele eelnevatele vastajatele. Endiselt on igasugused ideed, kogemused ja muu säärane inf teretulnud.

AutoRoute kütusekulu on sul paraja lõtkuga. Võiks isegi vähemaga arvestada. Ära pane neid kiiruseid, mis 2007 keskmiseks pakub. Minu kogemus näitab, et siis pead hoolega vajutama.
Minu viimane sõit oli matkabussiga Poola-Saksa piiri juurest Tallinnasse. Start hommikul kell 10 ja järgmine hommik pool seitse kohal. Peatusi minimaalselt. Alates Lätist tee lörtsine. Poolas on asula asula järgi. Olen mõned korrad rekka tuules sõitnud ja parajat vahet hoidnud. Üldiselt nad teavad, kus politsei passib. Poolas, Lätis ja Leedus võib politsei su vastu huvi tunda. Mind pole siiani ilmaasjata peatatud. Olen siis teinud näo, et annan trahviraha teie kätte ja maksate hommikul ära, sest ise ei taha nii kaua oodata. Otse altkäemaksu pole 5 aastat pakkunud. Varem ikka öeldi Poolas palju "fljääga" maksab. Igaks juhuks hoia mõni 10 või 20 EUR taskus. Politseile on tüüpilised eksimise kohad teada.

Meie sõitsime nii: Harwich - Hook of Holland (overnight - valisime selle kuna andis võimaluse alustada sõitu reede õthul peale tõõd), edasi holland, saksamaa, taani(valisime otsema tee praamiga - saksamaa ja taani vahel - kuigi pole kindel kas tegelikult ajalist võitu oli), õõbimine Kopenhaagenis, edasi praamiga rootsi ja lõpuks Kappelskár-Tallinn (overnight).
Neid tulede kleepekaid múúdi minu máletamist mõõda laeval, aga kindlasti on võimalik need ka kuskilt varem valmis osta.

need tulede kleepekad on doveri sadamas saadaval, samuti peaks neid laeval olema - ei tohiks üle 5-10 naela küll maksta... sadamas on isegi suurel elektroonilisel tablool meeldetuletus nende kleepekate suhtes... samas, ega ma kõigil neid peal ei näinud aga parem ikka karta kui pärast kahetseda sandarmiga...

ma lasin kahe juhiga kordamõõda pidevalt otse sadamasse välja, suht normaalne aga eks ma ole karastunud ka. et kui raha natuke ikkagi on siis nautige sõitu ja väga koonerdamine pole ka hea. õõmaja oleks mõistlik aga saab ka 24h ilusti doverist stockholmi. hea liikluse korral kulub umbes 21-22h.

mina olen läinud läbi taani praamiga puttgarden-rödby (scandlines)ning helsingor-helsingborg(hh-ferries - odavam) saadaval on ka kombopilet mõlema ületuse kohta, vist talvel nii 800eek. silda mõõda tuleb kolmandiku kallim. muidugi taani rootsi sild on ilus... mõõda sildu tuleb ka kilometraasi juurde...

mul oli 1.6 megane, kütuse kulu tripil keskmine tuli 9 ehk 2l rohkem kui ametlik auto keskmine.

a ja valuutat võiks ka kaasas olla igaks juhuks, endal oli esimene kord paanika kuna jäid naelad vahetamata ja peale naelte muud ei olnud sai kõigi eesti kontod paarisaja krooni kaupa bensukates ära kasutatud nii, et aurude peal jõudsime saksa taani praamile, kus oli ka esimene koht, kus vahetati valuutat... aga irooniana oli taani poolses sadamas automaattankla ainult kaardiga maksmiseks lähim tankla 80km edasi... ja meil ainult sularaha,aga abivalmid taanlased aitasid hädast välja...

Olen korra ladunud Malmös kogu olemasoleva Rootsi valuuta rahatankurisse, mis seejärel lolliks läks. Ei aidanud ka kohale kutsutud Securitase patrull. Ainus abi oli eskort lähimasse tanklasse, kus Euros maksta sai. Nüüd tangin sellises olukorras jupphaaval.
Soovitus on kasutada sularaha ja kaardi kombinatsiooni. Ei tohi ühele variandile liialt loota. Ja tangin tavaliselt siis, kui natuke üle poole paagist tühi. Siis ei pea esimese tõrke peale jumalat appi paluma.

Mul siis eelpool põgusalt mainitud tripp tehtud. Malmöst autoga mööda seda põhilist kiirteed Stockholmi. Lubatud kiirused seal 110, kohati 120 ja 100. Kohalikud annavad nii kuidas torust tuleb. Nägin Malmö lähistel Lõõtsaga liinibussi, mis minust kiirteel mööda pani. Kiirteel pole väga viga midagi, Rootsi ju suht mägine ja pärast Jönköpingu linna (fantast kena koht, järve ääres oru kaldal...kui tööstuspiirkond välja jätta) kulges kiirtee u 60 km mööda järvekallast. See ala oli ka suht mägine, nii et jube mõnus Alpi tunne oli. nagu filmis.
Soovitan soojalt läbi Rootsi tulla. Pole politseid kiirteel kes andamit nõuab, inimesed on normaalsed, teed on head, loodus on kaunis ja söök-jook pole üle mõistuse kallis. Teedel tähistused väga head nii et ilma GPS-ita saab väga ilusasti hakkama.

indrek

.....sõita laevaga liinil Harwich-Esbjerg ja sealt mitte Kieli, vaid veidi edasi - Rostockisse, kust saaks otse Tallinna. Kas läheb liiga kalliks?

http://www.esbjergferry.com/index.html Marsruute näeb siit.

http://www.timeanddate.com/worldclock/distanceresult.html?p1=1408&p2=977
Vahemaa Esbjerg -Rostocki vahel peaks siinsete andmete põhjal olema 282 km.

Tundub, et Rostock-Tallinna liin ei olegi enam käigus, vaat kus lops. Ent Rostocki sadamast annaks siiski lähemale, Läti Liepaja sadamasse sõita. Kulude kohta ent ei oska öelda, kas tuleb ökonoomsem. Ent Rostockist tundub, et annab sõita ka Hanko sadamasse, kus Helsinki üsna lähedal ja sealt saaks juba hõlpsasti koju.

...aga Kieli ja Rostocki sadamate vahele jääb Travemünde sadam, kust saaks otse Helsinkisse. Ja sealt Tallinnasse. Kas see variant ei meeldiks? Tuleb liiga kallis?

http://www.directferries.co.uk/routes.htm

Mäletan, et kunagi suvel sai võrreldud laeva hinda ja autoga sõidu hinda. Laev tuli alati kallim. Eriti siis kui autos mitu inimest. Laevas maksab iga nägu aga bensukulu sõltub inimeste arvust minimaalselt. Samas peaks talvisel ajal laevapiletid odavamad olema. Aga ka bensiini hind on üksjagu kukkunud.
Rootsi kaudu tulek on tõesti muretum. Teede olukord on kindlasti parem. Eeldatavasti on seal talihooldus paremal järjel kui Poolas ja Baltikumis. Belti sildade ületamine maksab üksjagu aga minu mäletamist mööda nende väikeste praamidega ka oluliselt odavam pole. Pealegi tuleks ükskord üle nede sildade sõit ära teha juba elamuse tõttu. Vaatepilt pole kidur. Pealegi on Rootsi loodus kobedam kui Poola kaudu tulles.

praam scandlines:

http://www.scandlines.dk/DKFront/Front_COM

praam HH-ferries:

http://www.hhferries.com/Prices%20cars-248.aspx

olen viimast kasutanud, kuna odavam. sisuliselt opereerid rootsi ja taani vahel aga müüb kombopiletit ka taani ja saksa vahel koos töös esimesega...

ja taani rootsi sild:

http://www.oresundsbron.com/prices/?products=28&menu=809&group=11

a jah kesk rootsi on ilus, eriti lahe on jah see järv seal, seal on ka kiirtee ääres kena koht lõunatamiseks ehk Gränna Varemed. päris hea väike peatuskoht, kindlasti soovitan, varemetelet on uskumatult ilus vaade järvele...

Pole paar päeva aega olnud, et trip.ee-d külastada. Kuid tänud kõikidele
vastustele.

Tänud Meelis.
Hea on kuulda, et AutoRoute kütusekulu valetab pigem kallimaks kui odavamaks. Kui reaalselt tuleb soodsam on igati hea, kui mitte pole see ka veel maailma lõpp. Tänud ka kütuse tankimise nõuande eest. Kindlasti kasutan sama taktikat, et kui paak on juba pool tühi siis tangin selle kusagil täis. Ainult pangakaardi peale lootma ei jää. Sula võtan kaasa ilmselt eurodes (hetke seisuga tuleme läbi prantsusmaa-saksamaa, poolat kavatsen kohe 100% vältida, kuid läbi rootsi tulemine pole endiselt välistatud). Arvan, et olen samale tõdemusele jõudnud nagu Meeliski. Autoga sõites tuleb odavam kui laevadega. Laevadega jälle veidi mõnusam ja ohutum. See kui palju aega jääb niisama looduse vm vaatamisväärsusega tutvumiseks, otsustab suures osas asjaolu, kas tulen vaid oma elukaaslasega või siis koos selle teise Eesti paarikesega.

Tänud Tiina.
Harwich-Esbjerg on natuke liiga kallis. Kindlasti oleks see elu mugav aga finants seab omad piirid. Rostock-Liepaja praami pileti hinda netist ei leidnud. Proovisin igat pidi. See eest sain ühe telefoni numbri. Proovin sealt homme uurida. Kindlasti jätan märkme ka siia foorumisse. Dover-> Dunkerque ->Travemünde -> Helsinki -> Tallinn kõlab juba iseenesest kallilt. Ei hakka vist isegi uurima. Ideaalis oleks väga pro midagi sellist Harwich -> Esbjerg ->Travemünde -> Helsinki -> Tallinn. Sellise variandiga ei peakski eriti palju sõitma aga kahjuks oleks see liigne luksus.

Tänud skymarshal.
Hea on teada kõike kulusid juba eelnevalt. Nii saab asjast parima ülevaate ja on lihtsam otsustada, milline variant on kõige soodsam/lühem/mõnusam jne.

Tänud kõikidele vastajatele. Igasugune info ja varjandid on endiselt teretulnud. Olete kõik väga tublid

AutoRoute puhul ära kasuta seda keskmist kiirust, mille ta uue faili loomisel ise välja pakub. Olen seda alati natuke väiksemaks pannud. Kui asula märk lõpeb, siis sina ei saavuta kohe sekundiga seda lubatud kiirust, keegi ei arvesta, et vahel tuleb aeglasema auto taga sõita, mõnikord tuleb ka ummikus seista jne. Väiksem kiirus ei sunni kramplikult graafikut jälgima.
Kütusekulu võid paika jätta. Mul jäi esimene kord märkamata auto nimi Sintra. Tal on tuuletakistus sõidukast suurem. Kunagi ei tohi arvestada tehase poolt välja reklaamitud kütusekuluga. See on ilus number, mille saavutamiseks tuleb hoolas olla.

Kahju, et selle Sintra parda kompuutri display on katki. Muidu oleksin juba praegu teadlik keskimisest sõidukulust nii linnasõidul kui ka maantesõidul. Kusjuures tookord kui ma AutoRoutega need arvutused tegin siis ma isegi natukene tõstsin "average speed on motorway" (oli midagi sellist, täpselt ei mäleta). Arvasin, et küll see AutoRoute arvestab tagsihoidlikuma sõidustiiliga. Aga nüüd siis selgub, et arvasin pigem siis valesti :) Sõber sai nüüd kõik vajalikud paberid kätte. St see teine Eesti paarike läheb juba varsti Eestisse. Mina veel kahjuks minna ei saa. Pean jaanuari algust ootama. Kuna sõber on nagu rohkem kiirema sõidustiiliga (piltlikult öeldes raskema jalaga), mina see vastu rahulikuma sõidustiiliga, siis ilmselt tulevad kütuse kulud nüüd veidi madalamad.

Üks küsimus veel.
Mida oleks kõige mõistlikum teha kui kusagil Euroopas annab auto otsad? Isiklikult loodan, et midagi ei juhtu aga ei või iial teada.