Kiirem tee on mööda kiirteid läbi Saksamaa. Aga Prantsusmaa kiirteed on tasulised ja pead arvestama mitmesajase eur kulutusega.
Kiireimaid ja otsemaid teid näitavad Google Maps ja mappy.com, viimane isegi kiirteemakse. Jutt sellest et Prantsusmaa kiirteed maksavad Pariisi sõites sadu eurosid on siiski ulme, lühim ja kiireim tee Varssavist Pariisi on üle Berliini, Hannoveri ja Brüsseli ning seda teed minnes tuleb Prantsusmaa kiirteemaksu summaks vaid 14.10€. Täpsemalt saab hindu näha viidatud mappy.com lehel. Kõik Prantsuse kiirteed pole tasulised ning kui ka on, siis on maks keskmiselt suurusjärgus 10€/100km.
Väga kiire on ka laevaga Klaipedast Saksamaale. Lisaks jääb pikk Poola vahele ja ei pea ennast väsitama. Rahaliselt tuleb ca 50:50.
Kuidas seda mappyt kasutada? Ma prantsuse keelt ei puhu ja muid variante seal nagu pole.Googles saan alguspunkti ja lõpppunkti panna, mappys saab ainult mingit asukohta otsida.EDIT: tuleb seda lehte kasutada:https://fr.mappy.com/itineraire/
Jah, Michelini oma isegi põhjalikum, kuna näitab näiteks Poola kiirteemakse, mida Mappy ei näita. Samas on see leht reklaami kuhjaga täis ja otsimine vähemalt mulle üsna ebamugav. Eestist Pariisi sõites on kaks tasulist kiirteelõiku: esimene Varssavist Saksa piirini, tasu ca 19€. Kiirteega paralleelselt läheb vana tee nr 92, saab ka seda mööda tasuta, ent aega läheb ca 4 tundi enam. Teine on Belgia piirist Pariisini, maksumus 14.10€, alternatiiviks on tasuta maantee N2 Monsist üle Laoni Pariisi, ent ajaliselt lisab see ca 1,5 tundi.Mõlemal lehel saab valikutes teemaksudega variandid sisse või välja lülitada, eks ise siis võib valida kumb olulisem, aeg või raha. Klaipeda laev on sügistalvisel ajal hea alternatiiv, aga suvel üsna kallis ja täis broneeritud. Poola kiirteeehitus on sealtkaudu mineku juba päris mugavaks teinud. Ka on laev aeglane, kui maanteed mööda võib Tallinnast Pariisi kalkuleerida 29 tundi (+8 tundi ööund hotellis), siis laevaga oleks sõit Klaipedasse 9h + laevasõit 20,5h + veel 10h autos ehk siis ajavõit üsna olematu. Aga mugav küll.
Laev on mõtekas siis, kui reisid üksi. Olen iga 5 aasta järel korra vaadanud, mis maksaks laevasõit matkabuss ja 4 inimest. Üks ots laevas on sisuliselt kogu reisi kütusearve ja rohkemgi. Selle sõidu jooksul kulub ju lisaraha ka. Siiani pole laeva kasutanud. Arvesta sellega, et teel olles näed midagi aga laevas vahid pika aja sinist vett ja igavled niisama. See Varssavi- Berliini kiirteega paraleelselt kulgev vana tee on suvel liiklust täis. Korra üritasin öise ööbimise järel üle selle vana trassi kiirteele tagasi sõita. Liiklus oli nii tihe, et oma 5 minutit vist passisin hetke. Täislastis matkabussiga ikka kiirelt üle trassi ei söösta. Seega seal veniksid rekkakiirusel ja vannuksid kõvasti.
Laeval on mõnus olla ka kahekesi! Väljub pühapäeva õhtul 22 ja järgmine päev 17 Kielis. Ei ole paha! Enne pikka Euroopa reisi paras lõõgastus... Vara broneerides on hind täiesti talutav, ca 200 - 300 ühikut koos hommikusöögiga. Kilomeetreid hoiab kokku kuni 1500, lisaks 2 öömaja. Ei ole varasematel aastatel õigeaegselt saanud seda varianti kasutada ja isegi jaanuaris ei olnud mulle sobival päeval enam head kajutit saada. Võtsin piletid päev hiljemaks. Tänavu katsetan laevaga mineku ära, sest suund on just Prantsusmaa peale ning ei viitsi Poolat läbida!
Laevaga sõites üks ots 950 km lühem+ 20€ Poola kiirteemaksu vähem. Kielist Pariisi umbes 1000 km, õhtul kell 17 saabuvalt laevalt ilma ööbimata kohale ei lähe. Ütleme ööbimine Hannoveris 250 km ( 3 tundi sõitu).Eestist on Hannoveri võimalik samuti ühe ööbimisega sõita.Samaaegselt Pariisi jõudmiseks võib laevaga minnes väljuda Tallinnast keskpäeval, autoga tuleb alustada varahommikul.Laevapilet auto+2 inimest umbes 300€.Kogu tee sõites, Poolas ööbimisega, umbes 100€ odavam.Vahelduse mõttes tasuks üks ots tõesti laevaga sõita.
Trikutriku, su arvutused nagu ei päde. 950km kokkuhoidu ei tee sõitmist 300 laeva hinna juures, mitte 100, vaid 200 euri odavamaks.Sama arusaamatu on su jutt, et laevaga minnes võib hiljem startida kui autoga. Siis kui sa väidad autot Hannoveri jõudvat, peaks tegelikult Pariisis juba olema:) Mis sa ei suuda 1300km päevas sõita või?PS googlemaps soovitab hoopis läbi Wroclavi ja Frakfurdi sõita. St. vahelduse mõttes võiks minna üht ja tulla teist teed mööda.
Google pakub Tallinn - Hannover 1793 km ja 20:36 minutit. See ei ole enam puhkus, et läbida ühe päevaga! Michelin: 1878 km ja rahaliselt 173. 57 koos kiirtee maksuga. Kiirel sõidul läheb ka kõvasti kütust, seega ma seda arvestust küll eriti ei usu, kuigi samas peale Saksamaa on teiste läbitud riikide kütuste hinnad meist madalamad !
834arr, kas keegi rääkis selle vahemaa 1 päevaga läbimisest? Loomulikult on 1800km palju, aga 1300 päevas Pariisini täiesti läbitav, eriti 2 juhiga. Samas trikutriku pakutud 900km päevas on ju täiesti mõttetu tempo kui just ei plaani pikemaid peatusi teha ning eesmärk ei ole kiirelt sihtpunkti jõuda. Arvuta kuidas tahad, aga laeva kasutamine on nii ajaliselt kui rahaliselt täiesti mõttetu. Omal ajal sai küll läbi Rootsi käidud, aga seda pigem turvalisuse ja paremate teede pärast, enam neid põhjuseid ei ole. Kui saaks otse Tallinnas kohale laevaga, siis veel kaaluks.
Vanasti oli mugav võimalus Finnjetiga Tallinnast Rostocki sõita. Seda kahjuks enam pole.Laevas sai magada ka ja hommikul puhanult kohe autoga edasi sõita.
Norsule. Asja uba oli selles, et Kielist Pariisi on 1000 km ehk 10 tundi sõitu ja mis sa seal kella 2-3 ajal öösel Pariisis peale hakkad . Järelikult lisaks laevas ööbimisele ka öö Saksamaal, kas kohe Kielis või 3 tundi sõites kuskil Hannoveri juures. Autoga läbi Poola normaalsed inimesed ka ühe ööbimisega ära ei sõida.Kuskilt Poznani juurest Pariisi 1300 km on kahe juhiga sõidetav aga Tallinnast Poznani 1200 km mitte.Kahe ööbimisega ongi paras esimene öö kuskil Bialystoki kandis, 800 km mööda aeglasi teid ( ViaMichelin pakub 12 tundi). Sealt Hannoveri on 1000 km ja hommikul Pariisi veel 700.
no miks Tallinn alati , äkki elatakse Valgas, sealt vahemaad tiba teised ja 2 päevane tripp suht talutav