autoga Pariisi Prantsusmaale

Palun kas keegi teab  kiiremat ja otsemat  teed Pariisi?

Kiirem tee on mööda kiirteid läbi Saksamaa.
Aga Prantsusmaa kiirteed on tasulised ja pead arvestama mitmesajase eur kulutusega.

Kiireimaid ja otsemaid teid näitavad Google Maps ja mappy.com, viimane isegi kiirteemakse. Jutt sellest et Prantsusmaa kiirteed maksavad Pariisi sõites sadu eurosid on siiski ulme, lühim ja kiireim tee Varssavist Pariisi on üle Berliini, Hannoveri ja Brüsseli ning seda teed minnes tuleb Prantsusmaa kiirteemaksu summaks vaid 14.10€. Täpsemalt saab hindu näha viidatud mappy.com lehel. Kõik Prantsuse kiirteed pole tasulised ning kui ka on, siis on maks keskmiselt suurusjärgus 10€/100km.

Väga kiire on ka laevaga Klaipedast Saksamaale. Lisaks jääb pikk Poola vahele ja ei pea ennast väsitama. Rahaliselt tuleb ca 50:50.

Kuidas seda mappyt kasutada? Ma prantsuse keelt ei puhu ja muid variante seal nagu pole.


Googles saan alguspunkti ja lõpppunkti panna, mappys saab ainult mingit asukohta otsida.

EDIT: tuleb seda lehte kasutada:

michelini planeerija  ingliskeelne ja näitab ka teemakse

Jah, Michelini oma isegi põhjalikum, kuna näitab näiteks Poola kiirteemakse, mida Mappy ei näita. Samas on see leht reklaami kuhjaga täis ja otsimine vähemalt mulle üsna ebamugav.

Eestist Pariisi sõites on kaks tasulist kiirteelõiku: esimene Varssavist Saksa piirini, tasu ca 19€. Kiirteega paralleelselt läheb vana tee nr 92, saab ka seda mööda tasuta, ent aega läheb ca 4 tundi enam. Teine on Belgia piirist Pariisini, maksumus 14.10€, alternatiiviks on tasuta maantee N2 Monsist üle Laoni Pariisi, ent ajaliselt lisab see ca 1,5 tundi.

Mõlemal lehel saab valikutes teemaksudega variandid sisse või välja lülitada, eks ise siis võib valida kumb olulisem, aeg või raha. Klaipeda laev on sügistalvisel ajal hea alternatiiv, aga suvel üsna kallis ja täis broneeritud. Poola kiirteeehitus on sealtkaudu mineku juba päris mugavaks teinud. Ka on laev aeglane, kui maanteed mööda võib Tallinnast Pariisi kalkuleerida 29 tundi (+8 tundi ööund hotellis), siis laevaga oleks sõit Klaipedasse 9h + laevasõit 20,5h + veel 10h autos ehk siis ajavõit üsna olematu. Aga mugav küll.  

 Laev on mõtekas siis, kui reisid üksi.  Olen iga 5 aasta järel korra vaadanud, mis maksaks laevasõit matkabuss ja 4 inimest. Üks ots laevas on sisuliselt kogu reisi kütusearve ja rohkemgi. Selle sõidu jooksul kulub ju lisaraha ka.  Siiani pole laeva kasutanud. Arvesta sellega, et teel olles näed midagi aga laevas vahid pika aja sinist vett ja igavled niisama. 

 See Varssavi- Berliini kiirteega paraleelselt kulgev vana tee on suvel liiklust täis. Korra üritasin öise ööbimise järel üle selle vana trassi kiirteele tagasi sõita. Liiklus oli nii tihe, et oma 5 minutit vist passisin hetke. Täislastis matkabussiga ikka kiirelt üle trassi ei söösta. Seega seal veniksid rekkakiirusel ja vannuksid kõvasti. 

Laeval on mõnus olla ka kahekesi! Väljub pühapäeva õhtul 22 ja järgmine päev 17 Kielis. Ei ole paha! Enne pikka Euroopa reisi paras lõõgastus... Vara broneerides on hind täiesti talutav, ca 200 - 300 ühikut koos hommikusöögiga. Kilomeetreid hoiab kokku kuni 1500, lisaks 2 öömaja. Ei ole varasematel aastatel õigeaegselt saanud seda varianti kasutada ja isegi jaanuaris ei olnud mulle sobival päeval enam head kajutit saada. Võtsin piletid päev hiljemaks. Tänavu katsetan laevaga mineku ära, sest suund on just Prantsusmaa peale ning ei viitsi Poolat läbida!

Laevaga sõites üks ots 950 km lühem+ 20€ Poola kiirteemaksu vähem. Kielist Pariisi umbes 1000 km, õhtul kell 17 saabuvalt laevalt ilma ööbimata kohale ei lähe. Ütleme ööbimine Hannoveris 250 km ( 3 tundi sõitu).

Eestist on Hannoveri võimalik samuti ühe ööbimisega sõita.
Samaaegselt Pariisi jõudmiseks võib laevaga minnes väljuda Tallinnast keskpäeval, autoga tuleb alustada varahommikul.
Laevapilet auto+2 inimest umbes 300€.
Kogu tee sõites, Poolas ööbimisega,  umbes 100€ odavam.
Vahelduse mõttes tasuks üks ots tõesti laevaga sõita.

Trikutriku, su arvutused nagu ei päde. 950km kokkuhoidu ei tee sõitmist 300 laeva hinna juures, mitte 100, vaid 200 euri odavamaks.

Sama arusaamatu on su jutt, et laevaga minnes võib hiljem startida kui autoga. Siis kui sa väidad autot Hannoveri jõudvat, peaks tegelikult Pariisis juba olema:) Mis sa ei suuda 1300km päevas sõita või?
PS googlemaps soovitab hoopis läbi Wroclavi ja Frakfurdi sõita. St. vahelduse mõttes võiks minna üht ja tulla teist teed mööda.

Google pakub Tallinn - Hannover 1793 km ja 20:36 minutit. See ei ole enam puhkus, et läbida ühe päevaga! Michelin: 1878 km ja rahaliselt 173. 57 koos kiirtee maksuga. Kiirel sõidul läheb ka kõvasti kütust, seega ma seda arvestust küll eriti ei usu, kuigi samas peale Saksamaa on teiste läbitud riikide kütuste hinnad meist madalamad ! 

834arr, kas keegi rääkis selle vahemaa 1 päevaga läbimisest? Loomulikult on 1800km palju, aga 1300 päevas Pariisini täiesti läbitav, eriti 2 juhiga. Samas trikutriku pakutud 900km päevas on ju täiesti mõttetu tempo kui just ei plaani pikemaid peatusi teha ning eesmärk ei ole kiirelt sihtpunkti jõuda. Arvuta kuidas tahad, aga laeva kasutamine on nii ajaliselt kui rahaliselt täiesti mõttetu. Omal ajal sai küll läbi Rootsi käidud, aga seda pigem turvalisuse ja paremate teede pärast, enam neid põhjuseid ei ole. Kui saaks otse Tallinnas kohale laevaga, siis veel kaaluks.

Vanasti oli mugav võimalus Finnjetiga Tallinnast Rostocki sõita. Seda kahjuks enam pole.


Laevas sai magada ka ja hommikul puhanult kohe autoga edasi sõita.

Norsule. Asja uba oli selles, et Kielist Pariisi on 1000 km ehk 10 tundi sõitu ja mis sa seal kella 2-3 ajal öösel Pariisis peale hakkad . Järelikult lisaks laevas ööbimisele ka öö Saksamaal, kas kohe Kielis või 3 tundi sõites kuskil Hannoveri juures. 

Autoga läbi Poola normaalsed inimesed ka ühe ööbimisega ära ei sõida.
Kuskilt Poznani juurest Pariisi 1300 km on kahe juhiga sõidetav aga Tallinnast Poznani 1200 km mitte.
Kahe ööbimisega ongi paras esimene öö kuskil Bialystoki kandis, 800 km mööda aeglasi teid ( ViaMichelin pakub 12 tundi). Sealt Hannoveri on 1000 km ja hommikul Pariisi veel 700.

no miks Tallinn alati , äkki elatakse Valgas, sealt vahemaad tiba teised ja 2 päevane tripp suht talutav

Trikutriku, seepärast ongi laevaga minek mõttetu, ei tule ei aja ega rahalist võitu, ainuke eelis on, et tõesti ei pea roolis istuma, aga sel juhul on odavam juba lennata.

Mismõttes normaalsed inimesed ei sõida 1200km ära,  stardid hommikul  ja oled rahulikult õhtul kohal. Ma saan aru kui sa ütleks, et ühe hooga Saksamaale sõita ei ole võimalik, kuigi ka seda on tehtud.
Üldiselt siiski on tänapäeval mõttekam lennukiga kohale lennata ja kohapeal auto rentida kui soov ringi sõita. 

Miks küll meenutab mulle siinne jutt kelkimist a' la kellel on pikem?
Trippidel reeglina üksi oma seltskonnast baranka taga olles plaanin ma puhkusereise ette nii, et päevane kilometraaž jääks kolmekohaliseks. Pole justkui mõttetu tempoga kulgenud v.a. juhul, kui ummikuid olen nautinud. Ei teinud ka eriti pikemaid peatusi aga kuna eesmärk ei olnud tonnkilomeetreid taga ajada, siis ivake söögi- ja puhkepause ning poekülastust ikke tuli ette. Samas piirkiiruste väärtustele üldjuhul alla ei jäänud, pigem vastupidi.
Korra tuli elu vingerpusside tahtel ka 1200 km päevas üksi sõita, millest enamus kilomeetreid mõõtsin Poolas ja selle kogemuse najal püüan nii pikka päevasõitu pigem vältida. Kordan, puhkusereisid siiski!
Kas ma ikke päden reisihuviliseks või olen pigem kohapealtatsuja nüüd?
Norsu standardi järgi ma vist normaalne inimene ei ole.
Kurb. Mis teha? Kuidas edasi elada?

maunu, sa vist ei lugenud, mida ma kirjutasin. Kirjutan siis uuesti: kui eesmärk on kiirelt kohale jõuda, siis 1200km pole probleem sõita päevaga, kui eesmärk on kulgeda, võib või 500 päevas tiksuda ja vahepeal vaatamisväärsustega tutvuda ja hängida, st nagu kirjutasin, oleneb, mis eesmärk on. Muuseas selle normaalse jutuga ei tulnud mina välja, vaid trikutriku:D 

PS veelkord, kes pole proovinud, siis tänapäeva odavlennufirmade ajajärgul, soovitan endiselt kiirelt kohale lennata ja rendiauto soovi korral võtta ning  roolikeeramise asemel kohapealse eluga tutvuda ja puhata, mitte 4-5 tuhat km maha sügada selleks 5p puhkusest raisates

Kui kuldset keskteed hoida siis igaühele oma ja vastavalt vajadusele. Olen viimased 10 aastat pea eranditult iga suvi sõitnud autoga Belgiast Eestisse ja tagasi. Kui tahta kiiresti kohale jõuda, siis on täiesti teostatav alustada varavalges, kl 5 ringis sõitu Brüsselist ning ööbima jääda Augustowi (1550 km), laekudes kl 21 ringis ning reisiväsimuse loputuseks veel kõrtsus kann õlut ja portsu žurekit teha.  Enne Poola kiirtee valmimist oli  ühe päeva maksimum Varssavi, aga nüüd jõuab kaugemale. Eestist alustades vastab see ajaliselt umbes Tallinn-Lodzi otsale ja Lodz ise on tegelikult väga lahe linn ööbimiseks, nii atmosfääri kui hinnataseme poolest.

Samas kui aega ja tahtmist on, siis saab võtta rahulikumalt, sõita 3 päevaga 700-800 km päevas ning nende juppide vahel teeäärseid vaatamisväärsusi kaeda. Jah, lennuk oleks kiirem´, aga kui sõita meeldib, pere kola vajab vedamist ja üle kuu aja Eestis autot vaja, siis pühendab eesmärk abinõu.

Odavlennufirmad on suureks abiks ennekõike perereiside puhul. Juba mitmed Vahemere reisid oleme kasutanud varianti et pere tuleb pärastlõunal lennukiga nt Nizzasse, ise aga lähen hommikul  autoga (10h, ca 1100 km) ja nopin nad lennujaamast peale. Pere on väga rahul - lennukiga otse ja stressivabalt mere äärde ja tõld supelasjadega kohe terminali ukse ees, ei pea kohvreid kaasa vedama ja pilet pikalt ette broneerides vaid 20-30€ kanti. Ise saan samas rahulikult sõita ja Blablacari sõidujagamise kaudu kaassõitjaid võtta (mis mõnikord isegi katab kogu kütuse- ja kiirteemaksukulu) ning ei pea kohapeal rendifirmadega jändama.   

Ma oma viimase autoreisi puhul panin tähele, et ega ma üle 8 tunni päevas ei jõua rooli taga olla. Eks varsti annan infot, kuidas seekord tundub.