Autoreis Horvaatia - Itaalia - Tšehhi
Tere
Sooviksin jägada oma kogemusi äsja lõppenud Euroopa tripilt - võib-olla tuleb kellegile kasuks. Reisisime kolmekesi - 2 täiskasvanut ja 10-ne aastane laps.
Autoreis kestis meil 17 päeva, sõitsime läbi 6250km, käisime 11-s riigis (Läti, Leedu, Poola, Tšehhi, Slovakkia, Ungari, Horvaatia, Sloveenia, Itaalia, Austria ja Saksamaa) ja ööbisime 10-s erinevas majutus asutuses. Üldiselt oli enamus ööbimiskohti hotellid mis sai ennem bronnitud bookingust, ainult Splitis võtsime kolmeks päevaks korteri kuna tahtsime vahepeal pesumasinat kasutada ja ei leidnud seal ka korralikku normaalse hinnaga hotelli. Kokku läks majutus maksma umbes 1100€ ja võin öelda, et enamus hotelle olid pigem meeldivad üllatused. Kütuse hinnad olid riigiti pisut erinevad - kõige odavam oli kütus Poolas - umbes 1,15€ ja kõige kallim Itaalias - 1,63€. Kokku kütuse peale läks umbes 600€. Üks kulu artikkel mida alguses väga ei osanud isegi arvestada olid vinjetid, kiirtee maksud ja parkimine - neile kulus umbes 250€. Kui kellegil on nende kohta küsimusi siis vastan hea meelega.
Linnad kus peatusime:
Lodž - Poola - 1 öö
Bratislava - Sloveenia - 1 öö
Gornji Zvecaj - Horvaatia - 1 öö
Bol Brac-i Saarel - Horvaatia - 2 ööd
Split - Horvaatia - 3 ööd
Pula - Horvaatia - 2 ööd
Verona - Itaalia - 2 ööd
Praha - Tšehhi - 2 ööd
Varssavi - Poola - 1 öö
Kaunas - Leedu - 1 öö
Kuna see oli meil kõigil esimene selline pikem autoreis kartsime natuke, et midagi võib planeeringus väheke viltu minna (liiga pikad sõidupäevad, probleemid parkimise, maantee maksude või hotellidega, või hoopis mingi muu ootamatus) aga tegelikult sujus kõik 100% väga hästi - põhimõtteliselt mingeid probleeme ei olnud.
Mõned tähelepanekud ja soovitused:
Kui teil veel ei ole viipepangakaarti siis soovitan soojalt teha - päris palju oli kohti kus muudmoodi maksta ei saanudki.
Kohalikku sularaha on ka ikkagi mõttekas kaasa võtta - leidus kohti kus muudmoodi maksta ei saanud.
Autoga reisijale soovitaks kindlasti tomtom -i äppi kiiruskaamerate jaoks ja näitab ka kui palju hetkel lubatud kiirus on. Igas riigis on erineva välimusega kiiruskaamerad ja lihtsalt niisama neid tihtipeale tähele ei pane, samuti on kasutusel ka kaamerad mis võtavad mingil distantsil keskmist kiirust.