Autoreis Prantsusmaale

Tere! Plaan minna 9-kohalise väikebussiga 9kesi Prantsusmaale(Marseille) ja tagasi koju. Väikebussi rendime ja ööbida kavatseme telkides. Kas keegi on käinud samasugusel või taolisel tripil? Või oskab keegi anda hea ja kasuliku marsruudi ja oskaks keegi öelda või oskab keegi tark arvutada kui palju see 10 päevane reis maksma võib minna? Ette tänades, Karl.

Tegime taolise tripi oktoobri teises pooles. Tõsi küll, telkides ei ööbinud, aga sõidumarsruudi ja selle maksumuse osas võin infot jagada.

Marsruut:
Tallinn - Kaunas - Varssavi - Berliin (mööda Poola uut kiirteed) - Nürnberg - Strasbourg - Lyon - Marseille

Loomulikult linnadesse me sisse ei põiganud. Ainukesena ei pääse Varssavist ja Lyon'ist läbisõidust, kuid läbi nende linnade jookseb kiirtee ja asi läheb üsna kiirelt ka nüüd Varssavis.

Sõitsime kolmekesi, ilma ööbimata. Võtsime rahulikult, tegime söögi-, suitsu- ja niisama jalasirutuspause ja kohale jõudmiseks kulus ca 36 tundi.

Sõiduriistaks oli 9-kohaline Renault Traffic. Diiselmootor.

Kulutused:
Kütus - ca 420,00 EUR
Kiirteemaksud (Poola, Prantsusmaa) - 70,00 EUR

See siis 1 ots. Kuna tagasi tulime läbi Itaalia, Austria, Tšehhi, siis seal teised kalkulatsioonid juba.

NB! Kütusehinnad:
Odavaimast kallima poole - Poola (Poola kiirtee viimane tankla enne Saksa piiri sama kallis, kui Saksamaal, soovitan tankida Orlen'is, mis jääb mingi 60-70 kilti enne piiri), Leedu, Eesti, Prantsusmaa, Saksamaa.
Saksamaal ja Prantsusmaal soovitaksin tankida kiirteest kõrval väiksemates kohtades, soovitavalt automaattanklates. Hinnavahed kiirteeäärsete tanklatega 10-20 senti/liiter.

Loodan, et oli miskit abi.

Kõige parema marsruudi koostab sinu navi.

Autokütusehinnad Euroopas: http://www.energy.eu/#prices

Tasulised teed Euroopas: http://www.theaa.com/allaboutcars/overseas/european_tolls_select.jsp

Prantsusmaal peab autos olema alkomeeter, kas elektrooniline või ühekordne. Ühekordseid saad bensukatest.

See kütusehindade tabel, mille johhaidii lisas on hea võrdlusmaterjal, kuid, nagu ütlesin, on kütus kiirteede äärses tanklas üldjuhul kallim, teinekord üsna palju kallim, kui pool kilti eemal mõnes linnakeses asuvas väikeses tanklas.
Diislikütuse hindades pole Kesk-Euroopa erinevus Eestiga väga hull, kuna nii Saksamaal kui ka Prantsusmaal kehtib diiselmootori maksustamine ja seetõttu kütusele väga meeletult lisaaktsiisi otsa ei väänata.

NB! Alkomeetri olemasollu soovitan suhtuda tõsiselt. Kui Prantsusmaal politsei või sandarmeeria Sind kinni peaks pidama, siis muuhulgas võid olla kindel, et seda näha küsitakse. Üldjuhul jutt, et olen Eestist ja ei tea kohalikest seadustest miskit, Sind ei aita...trahvi tehakse mõnuga.

9-kesi 9- kohalisega on suht raske variant. See, kes rooli istub, võiks saada veidi vabamalt end mõni tund tunda. Kui seltskonnas on muidugi 4- 5 juhti, siis pole oluline.

Mõned nipid säästmiseks kütuse ja kiirteemaksude osas.

Planeeri teekond läbi Luksemburgi kus on kütus tänu riigi maksupoliitikale odav.
Ise sõidan diisliga ja planeerin oma tankimispeatused nii.
Paagi võtan täis Eestis.
Järgmise tankimise teen enne või pärast Leedu-Poola piiri.
Kolmanda tankimise teen enne Poola-Saksa piiri.
Selle paagitäiega saab juba läbi Saksamaa Luksemburgini sõita.
Luksist ostetud paagitäie odava diisliga jõuan Vahemere äärde.
Eeskirjeldatu kehtib minu 2.0 liitrise diiselmootori kohta tingimusel et pedaali põhja ei vajuta ning kiirteedel tuleb keskmiseks kiiruseks 120 km/h.

Kui tahad tasulistelt kiirteedelt kokku hoida siis üks võimalus on sõita Luksemburgist mööda Prantsusmaa tasuta teid Baselisse šveitsi. Sealt ostad kiirteevinjeti (suvel oli see umbes 40 eurot), sõidad läbi šveitsi Genfi. Genfist mööda osaliselt tasulisi teid Clermont-Ferrandi Prantsusmaal.
Clermont-Ferrandist läheb tasuta kiirtee üle Keskmassiivi mäestiku peaaegu Montpellierini Vahemere rannikul. Teele jääb maailma üks kõrgeimaid maanteesildasid, Millau viadukt, millest ülesõit on tasuline, kuid silla alt läbisõit on tasuta ning pakub võimsaid vaatepilte sellele ehitisele.
Tagasi sõidad sama marsruuti mööda läbi šveitsi. Aasta aega kehtiv vinjett on sul juba olemas.
Kilometraaži see teekond oluliselt ei kasvata kuid on muidugi aja- ning kütusekulukam täielikust kiirteevariandist kuid mitte palju.

Kuid kui aega ja viitsimist, siis on see variant kiirteest kindlasti elamuslikum.

Kõige põnevam on aga sõita mööda tasuta Routes des Grandes Alpes maanteed otse ÜLE Prantsuse Alpide Vahemereni. Selle teekonna kirjelduse leiad selle teema viimasest postitusest. http://trip.ee/content/alpid/maaliline-maantee-prantsuse-alpides-v%C3%B5i-l%C3%A4%C3%A4ne-sveitsis.html Võtab aga palju aega ja sööb kõvasti kütust.

Lõppkokkuvõttes aga kui jagada kokkuhoitud raha üheksaga on summa marginaalne. Nii et võtke vabalt ja nautige omaenda teekonda ja oma reisi. Kui eesmärk on lihtsalt Tallinnast Vahemere äärde jõuda siis üle planeerida ei maksa. Istute hommikul bussi, lasete navil marsruudi koostada ja annate tuld. Üks Euroopa kõik.

Koostan just järgmise suve plaani, mille sisse mahub 10-12 päeva Prantsuse Vahemere rannik Toulonist Monaconi. Seni pole leidnud normaalset peatuspaika rannikul.Google pakub mingeid imelike .uk lehti kus apartamendi hinnad nädalas algavad 2000 eurost.Kui kellelgi on mõnda head linki pakkuda ilma Brittide vahenduseta, oleksin väga tänulik.
Teekond oleks järgmine:Stockholm-Frankfurt(ööbimine)-Lyon-Toulon-Cannes-Nica-Pariis-Praha-Warsaw-Tallinn kokku ca 6500km. Seltskond 8 inimest.

verso

Kas see julm haak Nice - Pariis - Praha on teadlikult planeeritud?. Äkki oleks mõistlik Pariis mineku peale planeerida? Vbla ma sain millestki valesti aru.

http://www.homelidays.com/
Keegi ei vahenda miskit...suhtled otse omanikuga. Paljud on seda kasutanud ja toimib.
Remargi korras väidan, et Toulon on suht igav ja mõttetu linn. Külastage rannikul pigem väiksemaid pärleid, nagu Cassis ja Bandol ja seejärel põrutage Saint-Tropez'i. Sealt mööda rannikut on ilusaid linnu, linnakesi, randu, loodust (Estereli kaljud) jne küllaga.

ixxx teab mida räägib. Ta on tõenäoliselt siinne parim Lõuna-Prantsusmaa spetsialist :)
Lisaks Homelidaysile on veel see http://en.gites-de-france.com/

Üldiselt saab kortereid rentida nädalaks, laupäevast laupäevani, päevakaupa tuleb hotellides peatuda.

Üheksakesi on seda reisi vähe piin läbida. Käin juba aastaid Trafikuga mööda euroopat ja puhkamas pikka teedpid ikka mitte üle kuue inimese. Tagumises reas saab järgmisena rooli minev natuke külili olla ja paremini puhata. Minu arust 10 päeva on natuke vähe. Edasi tagasi otse sõiduks läheb paar päeva, kohale jääb 6. Kas ei oleks parem 14, sellest 10 kohal?
Tulime St.Tropezist Crassesse(parfüümide linn, naiste lemmik), edasi Monaco, Milano, Salzburg (Kotkapesa),Praha,Tallinn. Ööbisime põhiliselt Ibiz hotellides. Sai kohapeal teha bronni ja 10 € odavamalt, keskmine öö 24,40€/inimene. See oli meie 12300 km reisi viimane veerand, üldse olime kolm nädalat reisil.

ixxx
Toulon on lihtsalt koht kuhu jõuaks ranniku ääres ,loomulikult eelistaksin mõnda väikelinna allapoolele.Pariis on planeeritud just tuleku peale ja seda konkreetse põhjusega, pole ka välistatud et jääb plaanist välja.
Tänud linkide eest.

Minu kogemuse põhjal on ka 10 päeva sellise pika reisi jaoks liiga vähe. Sõita on palju ja lõpuks on tagumik kandiline. Juhul, kui olete ka enne niimoodi kihutanud ja sobis, siis polegi probleemi. Kui kogemus puudub, siis on vastik üllatus, kui enamus aega autos kulub. Ja seda üllatust on paljud algajad kogenud. Pole mõtet sama reha otsa astuda.

Väga tihti ei viitsi ma sõna võtta tihedalt läbikäivatel teemadel, aga nüüd siiski. Tegelikult jõuame jälle sinna välja, mis on reisi eesmärk ja kas seltskond ei pea paljuks nautida vaid kulgemist ennast või on eesmärgiks näha ka Prantsusmaad?

Kui eesmärgiks on nii midagi näha kui ka efektiivne aja- ja rahakasutus on minu arvates teemaalgatajal praegu 2 valikut: kas pikendada reisiaega või teine võimalus, sõita lennukiga näiteks Pariisi ja sealt rentida 9-kohaline buss või siis lennata kohe Marseille'sse. Eestist bussi/autoga Marseille'sse tuleb arvestada 2 ööpäevaga (kui ka öösel sõita) + samapalju tagasi. Samas kulude poolest tuleb lennukiga Pariisi kaudu mõnikümmend eurot kallim kui Eestist bussiga, Marseille'sse lennukiga minnes peaks kulud olema samad kui Eestist bussiga. Igal juhul tehke arvutused ära. Aga juhul kui reisi eesmärk on kulgemine ise ja seltskond seda naudib, tegemist on pea esimese Euroopa-reisiga mööda maanteed ning pole oluline, milliseid vaatamisväärsusi näeb, siis on Eestist bussiga minna ainuõige variant.

Endal sai siis ette võetud selline automatk kevadel aprill-mai 2012 . Soome ( Turku ) - Rootsi ( Stockholm , Malmö ) - Taani ( Kopenhaagen ) - Saksamaa - Holland ( Amsterdam ) - Belgia ( Brüssel ) - Prantsusmaa ( Pariis ) - Šveitsi ( Bern ) - Itaalia ( Veneetsia ) - Austria ( Viin ) - Slovakkia ( Bratislava ) - Tšehhi ( Praha ) - Saksamaa - Poola ( Varssavi ) - Leedu ( Šiauliai ) - Läti ( Riia ) - Eesti - Soome . Eesmärk oligi lihtsalt kulgeda vastavalt ajalisele ja rahalise võimalusele . Kuna reisisime kahekesi ja autoks oli mahtuniversaal siis palju sai ka ööbitud sõidukis , kust eelnevalt olid üleliigsed istmed välja tõstetud . Kogu reisi pikkuseks tuli mingi 6700 km ja see siis kahe nädala peale . Et aega kokku hoida siis Rootsi , Saksa , Tšehhi , Poola , Leedu , Läti sõitsime pea peatumatult läbi , pealegi nendes maades juba varem käidud . Kogu reisi maksumuseks tuli 2400.- € See siis sisaldas kindlustuse , kütust 430 l, hotellide , teede-sildade-praami-laeva pileteid ja makse , suurlinnades parkimised ( mis võib ootamatult kalliks osutuda , näiteks Amsterdamis maksime 8 tunnise parkimiskoha eest 34.-€ )kõiksugu muuseumid ja näitused , söögid - joogid , suveniirid ja muud ostud . Reisil üritasime vältida kiirteid et saaks rohkem kohalikku elu-olu näha . Jäime igati rahule ja soovitan teistelegi omal käel reisimist .

Lihtsalt küsiks Eagleuselt, kui te Tsehhi ja Saksa lihtsalt läbisite, siis miks te Viinist Brno kaudu Varsavisse ei suundunud, oma 400 km ja pool päeva kokkuhoidu.

Meid huvitas Tšehhis Praha . Sinna me varasemal reisil ei jõudnud .Seetõttu tegime sellise ringi .

Kasutan teemat ja pöörduks eriti kaasfoorumlase "johhaidii" poole, kes tundub mind huvitava kandi tõeline spetsialist olema aga iga nõuanne on abiks.

Saabuval suvel plaan teha üks autoreis Prantsusmaale ja Luxemburgi. Enam-vähem on juba reisi kondikava koos, aga küsimusi tekitab üks etapp. Ööbime Reimsist umbes 50 km üles poole sellises pisikeses kohas nagu Clermont-les-Fermes ja järgmiseks õhtuks oleks plaan Luxemburgi linna jõuda. Siiani olen kaalunud varianti Reims-Metz-Luxemburg aga kui oleks midagi huvitavat asemele pakkuda võiks ju Reimsi ära jätta (kas tasub?) ja minna kohe otse Luxi peale. Igasugused ettepanekud ja huvitavate vaatamisväärsuste vihjed selles kandis on teretulnud.

Tahaks panna oma reisipäeviku trpi, aga ei oska. Targad aidake. Seal nii mõndagi Prantsusmaa kohta, natuke ka Reimist.

No kui sul reisipäevik olemas on, siis ei tohiks ju eriti suur probleem olla. Pane nt siia: http://trip.ee/node/add/trip-blog ;)

Kui panen kopeeri, siis blogi peal ei saa kleepida. Milles viga?

No ma loodan, et targemad poisid ehk tulevad sulle nüüd appi ;)
Ma ei viitsi enam täna mõelda. Oota palun veidi.

Kui sul avatud blogi on, siis saad ju ainult lingi panna. Kui ei ole, siis ürita convertida blogi tekstiks ja siis tekstina trippi. Pildid lähevad siis loomulikult kahjuks kaduma. Kindlasti on võimalusi muidki olemas aga ma enamat ei suuda soovitada :)

Akak, kui valida kas Reims või Metz siis igal juhul Reims. Reims on maailma šampanjapealinn, kus asub hulgaliselt kuulsaid šampanjamaju mille keldreid külastada saab. Mmullijookidest huvitatuil tuleks kindlasti põigata sisse ka Reimsist paarikümne kilomeetri kaugusel asuvasse teise teise šampanjakeskusesse Epernaysse. Sealne avenue de Champagne oma šampanjamaiadega on üks uhkemaid tänavaid Prantsusmaal.
Kuigi Champagne viinamarjakasvandused pole geograafiliselt sedavõrd atraktiivsed kui Moseli või Reini org Saksamaal on väike tiir Route du Champagne viinamarjaaedade vahel Eesti inimesele kindlasti põnev. Näiteks kasvõi Reimsist Epernaysse.

Reimsi linnas on kolm UNESCO maailma kultuuripärandi nimistusse kantud ehitist. Prantsusmaa kuningate kroonimiskirik, üldse üks ilusamaid kirikuid riigis - Notre Dame de Reims, 6. sajandist pärit romaani stiilis Saint Remi kloostrikirik ja peapiiskopi palee (Tau palee). Peale selle veel hulgaliselt vaatamist, näiteks kahe tuhande aasta vanune Vana-Rooma triumfikaar, Porte Mars, väike kindlus jne.
Reimsist Luksemburgi sõites jääb teele aga minu meelest Lorraine regiooni oluliseim vaatamisväärsus, Verduni lahingupaik. Sellele kulub kindlasti minimaalselt pool päeva.
Üks kena linnake mille keskväljakul tasub näiteks lõunatada ja pärast väike jalutuskäik vanalinnas teha on teel jääv Chalons-en-Champagne.
Turismiinfopunktid on Reimsis Notre Dame kõrval ning Epernays Moet&Chandoni vastas, teise pool šampanjaavenüüd.
Parkimine nendeslinnades, nagu Prantsusmaal ikka, tööpäevadel tasuline pühapäeval tasuta. Tasuta saab parkida Epernays Moet&Chandoni territooriumil asuvas külastajatele mõeldud väikeses autoparklas, kui ruumi on. Reimsis on hea parkimisala otse Notre Dame katedraali taga ning Chalonsis saab parkida keskväljakul.

Metz on samuti ilus koht ja väärib külastamist kuid kui valida nende kahe piirkonna vahel siis teeksin mina valiku Reimsi ja Champagne regiooni kasuks.
Metzist, Lorrainest ja Champagnest olen kirjutanud ka siin:

http://trip.ee/node/68258
http://trip.ee/index.php?q=content/prantsusmaa/champagne.html

Feisbuugi olemasolu korral saad Lorrainest, Metzizt, Luksemburgist ja ümbruskonnast lugeda ja pilte vaadata minu leheküljelt siit: https://www.facebook.com/euroopasyda

Shampanjaküsimuste korral aitab sind Eesti parim mullijoogiśpetsialist, Tripi kasutaja ixxx

Ning muidugi aitan sind täpsema marsruudi koostamisel, kui olete esialgse teekonna välja valinud, mingu see siis läbi Metzi või Reimsi.

Ja sampanja, mida jõi Bond, James Bond. Ei ole suur mullivee jooja, eriti kuiva, aga see oli tõesti hea. Bonnuelle, või midagi selline oli nimi. Sai osta kohe Reimsis katedraali kõrvalt.Sampde valik väga suur.

Bollinger :) Eks Reimsis saab igast putkast kõike osta kuid Bollingeri keldrid ja mõis asuvad Ay külas.

Suured tänud nõuannete eest. Sain nüüd pigem kinnitust oma esialgsele plaanile. Eks natuke murelikuks teeb, et kui palju ühele päevale jõuab ära mahutada ja mida valida-eelistada, sest päeva algus ja lõpp-punkt on paigas. Ilmselt Reims jääb kindlasti ja kui ma nüüd natuke mõtlen, siis Reimis olemegi täpselt pühapäeval:)

Millised on teie huvid? Mina lähtun oma reisiplaanide koostamisel ajaloost ja arhitektuurist.

Kui teil on üks päev teekonnaks Reimsist Luksi ja olete ajaloohuvilised soovitan esimene päevapool Reimsis ning vahepeatuseks tiirutada Verduni lahinguväljal.

Teine variant, kui teile meeldivad väikesed arhailised prantsuse külad mis tekkinud erinevatel ajastustel suurte kindluste ümber, oleks selline.
Kiire käik Notre-Dame de Reimsis ning siis põhja, Luksi poole mööda Belgia-Prantsuse piiri mis on täis huvitavaid näiteid kindlusarhitektuurist ja külakogukondade mugandumisest nendega.
Esmalt Rocroi küla mis on suurepärane ja ilus näide maailma kuulsaima militaararhitekti Vaubani tähekujulisest kindlusest mille sees väike toimiv asula.

Rocroist Sedani. Sedani kondlus on väidetavalt maailma pakseimate müüridega ja vastupidavaim kindlusehitis. Preisi sõja ajal purustasid preisi väed Sedani lahingus 1870 aastal Napoleon III väed ning võtsid ta vangi. Sellega lõppes monarhia Prantsusmaal.

Sedanist Belgia suurimasse keskaegsesse kindlusesse Bouilloni (sellest saad lugeda "Euroopa südamest" Belgia albumist.

Bouillonist jälle Prantsusmaa poolele Montmedysse kus asub minu meelest üks huvitavamaid kindlusi Põhja-Prantsusmaal. Montmedy oli Suure Prantsuse revolutsiooni ajal sihtkohaks kuningas Louis XVI põgenemiskatsel. Paraku püüti ta enne kinni ja tal löödi pea maha.

Montmedyst Longwysse kus asub üks neljateistkümnest UNESCO maailmapärandi nimekirjas olevast Vaubani kindlusest.

Kui soovite kindlustele vaheldust siis teele jäävad veel trappist õlut valmistav Orvali klooster Belgias, Aviothi suur gooti kirik Prantsusmaal, väga arhailine ja põnev Marville küla Prantsusmaal ning palju muid huvitavaid paiku.

Valides sellest nimekirjast huvipakkuvad kohad saate endale koostada põneva ja hariva päevareisi Reimsist Luksi mööda paiku kust tavaturiste ei leia, kuid leiate ohtralt ehedat prantsuse olustikku ning käegakatsutavat ajaloo hõngu.

Oleme püüdnud igasse reisi ikka kõike natuke sisse planeerida. Pigem väldiks väga suuri linnu ja eelistaks rohkem loodust, aga Reims jääb ikka ilmselt plaani sisse. See mõte, et rändaks mööda paiku, kust tavaturisti ei leia sobiks hästi. Seda enam, et mõned turistilõksud oleme nii ehk naa sisse planeerinud. Aga tänud, siin on juba hulga mõtteid ja materjali mida läbi uurida.

Kas see Routes des Grandes Alpes sealt Genfi lähedalt alla mereni on 10.mai paiku sõidetav? Minu arust ei ole kõik kurud lahti, aga millestki loobumise hinnaga (ringiga) saab ehk seda teekonda järgida?
Ma planeerin juba tükk aega oma reisi, mis algab ida poolt (Itaaliast) ja jõuab Prantsusmaa kaudu Nice lähedale ning sealt jälle Itaalia.

Tänud Johhaidii, tegid suurepärase Champagne tuuri kirjas ära!
Aga tõesti, Reimsi linn, Epernay, Ay, Ambonnay, Cramant jt. ümberkaudsed külad hiilgavad maailma väärikaima mullijoogi tootmisega. See tagab tegelikult suured turistidehordid ning võib üsna julgelt väita, et peale Cote d'Azur'i ja Pariisi, on Champagne Prantsusmaa üks kalleimaid piirkondi.

Kuidas Prantsusmaal makstakse kiirteede tasu?

Mina maksan alati sulas. Variante on mitmeid.

a) Tasulisele lõigule sisenedes võtad enne tõkkepuu avanemist automaadist pileti ja maksad tasuliselt lõigult väljudes kas putkas istuvale tädile või automaati.

b) sõidad tasulisele lõigule, mingit lipikut ei saa (sellisel juhul pole ka tõkkepuud) väljumisel maksad fikseeritud summa.

c) Tasulisele lõigule sisenedes maksad fikseeritud summa mida osades kohtades saab maksta vaid metallis ning väljumisel ei pea midagi tegema.

Loomulikult saab maksta ka kaardiga. Maksealale sisenedes pead jälgima, et valid õige läbisõidukoha sõltuvalt sellest kas maksad sulas või kaardiga. Mõnikord on need eraldi mõnikord koos. Telepass märgistusega sissesõitu väldi.
Kui tasulisele lõigule sisse sõites saad automaadist pileti pea silmas seda, et sageli vupsab pilet automaadist välja iseseisvalt, nupule vajutada pole vaja.

Kaardiga maksta on eriti mugav ja eriti kiire - kaarti sisse, 2 sek ja kaart välja.
Ei mingit müntide lugemist ja arvutamist. Mina ei viitsinud pärast esimest kaardimakset enam kordagi müntides maksta.

Maksan sulas kuna sõidan Prantsusmaa kiirteedel väga tihti ning paar korda on mul kaardimaksetega probleeme olnud. Aja ja närvikulu kokkuhoiuks eelistan seetõttu kiirteemaksudeks sularaha. Aga kaardiga saab kindlasti mugavamalt ja kiiremini.

Eks iga üks maksab nii nagu tal mugav on,aga kaartiga maksmine on lahe,sest sa korraks ainult vibutad kaarti masina ees ja juba makstud,ei pea panema sisse ja koode lööma...vähemalt meil uk-s on nii.

Tänud, väga hea info eest! Sellisest segasüsteemist ei oleks kohapeal vist küll aru saanud.
Nüüd on mul mureks veel reisi jätkamine 11. mail Chambery-st - Briancon – Levens. Tahaks Suur - Alpidel sõita, aga ei saa aru millised teed on avatud.

Tere!
On teist keegi autoga lähiajal Prantsusmaa poole kimamas ning omab autos ühte vaba kohta? Kompenseeriks ka kütuse hinna.

See, millised kurud lahti on, selgub tõenäoliselt alles sõidul. Näiteks Galibier avati eelmine aasta vist alles juuni alguses, Bonette mai keskel. Seega pead õhtul kohalike käest või kuskilt internetist uurima, kas mõni kuru on eelmisel päeval juba lahti tehtud, ja siis vastavalt sellele saad päevaks marsruudi koostada. Üsna väike tõenäosus on, et juba enne 11. maid oleks mõned neist kurudest pidevalt avatud, aga kui on, siis saad selle enne reisi internetist välja uurida. Alternatiiviks on Lautaret, mida hoitakse talv läbi lahti. Ja Bonette'ile on alternatiiviks mitu paralleelset madalamat kuru ja kui need ka kõik kinni, siis Labouret. Nii vara kevadel sõites muud teha polegi kui eelmine õhtu üritada mingit infot leida ja arvestada sellega, et järgmine päev tuleb teha pikk tiir suletud kurude vältimiseks. Kõrgmägedes on sel ajal lume poolest ikka veel päris hilistalv.

Väga head soovitused "vatse", aga kas on olemas mingi koht internetis, kust saab teede lahtiolekut uurida? Olen loomulikult teekonna planeerinud nii ja naa, et kui on lahti - siis sõidan peale!

Kindlasti on, aga Prantsusmaal ma neid hetkel ei tea. Ürita prantuskeelsete sõnadega midagi otsida. Route info vms. Eelmise aasta avamiseajad leidsin kui panin prantsuse keelse kuru nime, col x, ja ouvert 2012. Tõenäoliselt on ka igal regioonil oma prantsuse keelne teeinfo olemas. Kui leiad mingid asjalikud lehed kurude teeolude kohta, siis palun pane siia ka.

Vaatasin oma vanu linke ja üks Prantsusmaa teeinfo lehtedest on see - http://www.bison-fute.equipement.gouv.fr/diri/Accueil.do

Kogu info muidugi prantsuse keeles, aga muidu olemas. Võtsin Kagu-Prantsusmaa ja sealt Conditions de circulation. Seal olid kõik kinnised kurud ilusti kirjas. Eks kevadel ole näha, kas hakkavad ka lahtiseid kurusid eraldi näitama.

Sealt leiab küll infot ja loodetavasti kevadel saab suletud kohad selgemaks. Usun, et see link ongi nende põhiline maanteeinfo. Tänud!

Kas keegi oskab öelda, miks on nii kallis: "Tunnel du Fréjus: Toll: 40.90 EUR"?

Põhiline põhjus on see, et sa sealt ei sõidaks kui alternatiiv on olemas :) Liiklust on liiga palju ja tunnel ainult kaherealine. Lisaks läks uute reeglite järgi turvasüsteemide ümberehitus väga palju maksma jne. Mont Blanci tunnelil sama hind ja sama põhjus.

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi