Autoreis Prantsusmaale

Tere! Plaan minna 9-kohalise väikebussiga 9kesi Prantsusmaale(Marseille) ja tagasi koju. Väikebussi rendime ja ööbida kavatseme telkides. Kas keegi on käinud samasugusel või taolisel tripil? Või oskab keegi anda hea ja kasuliku marsruudi ja oskaks keegi öelda või oskab keegi tark arvutada kui palju see 10 päevane reis maksma võib minna? Ette tänades, Karl.

Tegime taolise tripi oktoobri teises pooles. Tõsi küll, telkides ei ööbinud, aga sõidumarsruudi ja selle maksumuse osas võin infot jagada.

Marsruut:
Tallinn - Kaunas - Varssavi - Berliin (mööda Poola uut kiirteed) - Nürnberg - Strasbourg - Lyon - Marseille

Loomulikult linnadesse me sisse ei põiganud. Ainukesena ei pääse Varssavist ja Lyon'ist läbisõidust, kuid läbi nende linnade jookseb kiirtee ja asi läheb üsna kiirelt ka nüüd Varssavis.

Sõitsime kolmekesi, ilma ööbimata. Võtsime rahulikult, tegime söögi-, suitsu- ja niisama jalasirutuspause ja kohale jõudmiseks kulus ca 36 tundi.

Sõiduriistaks oli 9-kohaline Renault Traffic. Diiselmootor.

Kulutused:
Kütus - ca 420,00 EUR
Kiirteemaksud (Poola, Prantsusmaa) - 70,00 EUR

See siis 1 ots. Kuna tagasi tulime läbi Itaalia, Austria, Tšehhi, siis seal teised kalkulatsioonid juba.

NB! Kütusehinnad:
Odavaimast kallima poole - Poola (Poola kiirtee viimane tankla enne Saksa piiri sama kallis, kui Saksamaal, soovitan tankida Orlen'is, mis jääb mingi 60-70 kilti enne piiri), Leedu, Eesti, Prantsusmaa, Saksamaa.
Saksamaal ja Prantsusmaal soovitaksin tankida kiirteest kõrval väiksemates kohtades, soovitavalt automaattanklates. Hinnavahed kiirteeäärsete tanklatega 10-20 senti/liiter.

Loodan, et oli miskit abi.

Kõige parema marsruudi koostab sinu navi.

Autokütusehinnad Euroopas: http://www.energy.eu/#prices

Tasulised teed Euroopas: http://www.theaa.com/allaboutcars/overseas/european_tolls_select.jsp

Prantsusmaal peab autos olema alkomeeter, kas elektrooniline või ühekordne. Ühekordseid saad bensukatest.

See kütusehindade tabel, mille johhaidii lisas on hea võrdlusmaterjal, kuid, nagu ütlesin, on kütus kiirteede äärses tanklas üldjuhul kallim, teinekord üsna palju kallim, kui pool kilti eemal mõnes linnakeses asuvas väikeses tanklas.
Diislikütuse hindades pole Kesk-Euroopa erinevus Eestiga väga hull, kuna nii Saksamaal kui ka Prantsusmaal kehtib diiselmootori maksustamine ja seetõttu kütusele väga meeletult lisaaktsiisi otsa ei väänata.

NB! Alkomeetri olemasollu soovitan suhtuda tõsiselt. Kui Prantsusmaal politsei või sandarmeeria Sind kinni peaks pidama, siis muuhulgas võid olla kindel, et seda näha küsitakse. Üldjuhul jutt, et olen Eestist ja ei tea kohalikest seadustest miskit, Sind ei aita...trahvi tehakse mõnuga.

9-kesi 9- kohalisega on suht raske variant. See, kes rooli istub, võiks saada veidi vabamalt end mõni tund tunda. Kui seltskonnas on muidugi 4- 5 juhti, siis pole oluline.

Mõned nipid säästmiseks kütuse ja kiirteemaksude osas.

Planeeri teekond läbi Luksemburgi kus on kütus tänu riigi maksupoliitikale odav.
Ise sõidan diisliga ja planeerin oma tankimispeatused nii.
Paagi võtan täis Eestis.
Järgmise tankimise teen enne või pärast Leedu-Poola piiri.
Kolmanda tankimise teen enne Poola-Saksa piiri.
Selle paagitäiega saab juba läbi Saksamaa Luksemburgini sõita.
Luksist ostetud paagitäie odava diisliga jõuan Vahemere äärde.
Eeskirjeldatu kehtib minu 2.0 liitrise diiselmootori kohta tingimusel et pedaali põhja ei vajuta ning kiirteedel tuleb keskmiseks kiiruseks 120 km/h.

Kui tahad tasulistelt kiirteedelt kokku hoida siis üks võimalus on sõita Luksemburgist mööda Prantsusmaa tasuta teid Baselisse šveitsi. Sealt ostad kiirteevinjeti (suvel oli see umbes 40 eurot), sõidad läbi šveitsi Genfi. Genfist mööda osaliselt tasulisi teid Clermont-Ferrandi Prantsusmaal.
Clermont-Ferrandist läheb tasuta kiirtee üle Keskmassiivi mäestiku peaaegu Montpellierini Vahemere rannikul. Teele jääb maailma üks kõrgeimaid maanteesildasid, Millau viadukt, millest ülesõit on tasuline, kuid silla alt läbisõit on tasuta ning pakub võimsaid vaatepilte sellele ehitisele.
Tagasi sõidad sama marsruuti mööda läbi šveitsi. Aasta aega kehtiv vinjett on sul juba olemas.
Kilometraaži see teekond oluliselt ei kasvata kuid on muidugi aja- ning kütusekulukam täielikust kiirteevariandist kuid mitte palju.

Kuid kui aega ja viitsimist, siis on see variant kiirteest kindlasti elamuslikum.

Kõige põnevam on aga sõita mööda tasuta Routes des Grandes Alpes maanteed otse ÜLE Prantsuse Alpide Vahemereni. Selle teekonna kirjelduse leiad selle teema viimasest postitusest. http://trip.ee/content/alpid/maaliline-maantee-prantsuse-alpides-v%C3%B5i-l%C3%A4%C3%A4ne-sveitsis.html Võtab aga palju aega ja sööb kõvasti kütust.

Lõppkokkuvõttes aga kui jagada kokkuhoitud raha üheksaga on summa marginaalne. Nii et võtke vabalt ja nautige omaenda teekonda ja oma reisi. Kui eesmärk on lihtsalt Tallinnast Vahemere äärde jõuda siis üle planeerida ei maksa. Istute hommikul bussi, lasete navil marsruudi koostada ja annate tuld. Üks Euroopa kõik.

Koostan just järgmise suve plaani, mille sisse mahub 10-12 päeva Prantsuse Vahemere rannik Toulonist Monaconi. Seni pole leidnud normaalset peatuspaika rannikul.Google pakub mingeid imelike .uk lehti kus apartamendi hinnad nädalas algavad 2000 eurost.Kui kellelgi on mõnda head linki pakkuda ilma Brittide vahenduseta, oleksin väga tänulik.
Teekond oleks järgmine:Stockholm-Frankfurt(ööbimine)-Lyon-Toulon-Cannes-Nica-Pariis-Praha-Warsaw-Tallinn kokku ca 6500km. Seltskond 8 inimest.

verso

Kas see julm haak Nice - Pariis - Praha on teadlikult planeeritud?. Äkki oleks mõistlik Pariis mineku peale planeerida? Vbla ma sain millestki valesti aru.

http://www.homelidays.com/
Keegi ei vahenda miskit...suhtled otse omanikuga. Paljud on seda kasutanud ja toimib.
Remargi korras väidan, et Toulon on suht igav ja mõttetu linn. Külastage rannikul pigem väiksemaid pärleid, nagu Cassis ja Bandol ja seejärel põrutage Saint-Tropez'i. Sealt mööda rannikut on ilusaid linnu, linnakesi, randu, loodust (Estereli kaljud) jne küllaga.

ixxx teab mida räägib. Ta on tõenäoliselt siinne parim Lõuna-Prantsusmaa spetsialist :)
Lisaks Homelidaysile on veel see http://en.gites-de-france.com/

Üldiselt saab kortereid rentida nädalaks, laupäevast laupäevani, päevakaupa tuleb hotellides peatuda.

Üheksakesi on seda reisi vähe piin läbida. Käin juba aastaid Trafikuga mööda euroopat ja puhkamas pikka teedpid ikka mitte üle kuue inimese. Tagumises reas saab järgmisena rooli minev natuke külili olla ja paremini puhata. Minu arust 10 päeva on natuke vähe. Edasi tagasi otse sõiduks läheb paar päeva, kohale jääb 6. Kas ei oleks parem 14, sellest 10 kohal?
Tulime St.Tropezist Crassesse(parfüümide linn, naiste lemmik), edasi Monaco, Milano, Salzburg (Kotkapesa),Praha,Tallinn. Ööbisime põhiliselt Ibiz hotellides. Sai kohapeal teha bronni ja 10 € odavamalt, keskmine öö 24,40€/inimene. See oli meie 12300 km reisi viimane veerand, üldse olime kolm nädalat reisil.

ixxx
Toulon on lihtsalt koht kuhu jõuaks ranniku ääres ,loomulikult eelistaksin mõnda väikelinna allapoolele.Pariis on planeeritud just tuleku peale ja seda konkreetse põhjusega, pole ka välistatud et jääb plaanist välja.
Tänud linkide eest.

Minu kogemuse põhjal on ka 10 päeva sellise pika reisi jaoks liiga vähe. Sõita on palju ja lõpuks on tagumik kandiline. Juhul, kui olete ka enne niimoodi kihutanud ja sobis, siis polegi probleemi. Kui kogemus puudub, siis on vastik üllatus, kui enamus aega autos kulub. Ja seda üllatust on paljud algajad kogenud. Pole mõtet sama reha otsa astuda.

Väga tihti ei viitsi ma sõna võtta tihedalt läbikäivatel teemadel, aga nüüd siiski. Tegelikult jõuame jälle sinna välja, mis on reisi eesmärk ja kas seltskond ei pea paljuks nautida vaid kulgemist ennast või on eesmärgiks näha ka Prantsusmaad?

Kui eesmärgiks on nii midagi näha kui ka efektiivne aja- ja rahakasutus on minu arvates teemaalgatajal praegu 2 valikut: kas pikendada reisiaega või teine võimalus, sõita lennukiga näiteks Pariisi ja sealt rentida 9-kohaline buss või siis lennata kohe Marseille'sse. Eestist bussi/autoga Marseille'sse tuleb arvestada 2 ööpäevaga (kui ka öösel sõita) + samapalju tagasi. Samas kulude poolest tuleb lennukiga Pariisi kaudu mõnikümmend eurot kallim kui Eestist bussiga, Marseille'sse lennukiga minnes peaks kulud olema samad kui Eestist bussiga. Igal juhul tehke arvutused ära. Aga juhul kui reisi eesmärk on kulgemine ise ja seltskond seda naudib, tegemist on pea esimese Euroopa-reisiga mööda maanteed ning pole oluline, milliseid vaatamisväärsusi näeb, siis on Eestist bussiga minna ainuõige variant.

Endal sai siis ette võetud selline automatk kevadel aprill-mai 2012 . Soome ( Turku ) - Rootsi ( Stockholm , Malmö ) - Taani ( Kopenhaagen ) - Saksamaa - Holland ( Amsterdam ) - Belgia ( Brüssel ) - Prantsusmaa ( Pariis ) - Šveitsi ( Bern ) - Itaalia ( Veneetsia ) - Austria ( Viin ) - Slovakkia ( Bratislava ) - Tšehhi ( Praha ) - Saksamaa - Poola ( Varssavi ) - Leedu ( Šiauliai ) - Läti ( Riia ) - Eesti - Soome . Eesmärk oligi lihtsalt kulgeda vastavalt ajalisele ja rahalise võimalusele . Kuna reisisime kahekesi ja autoks oli mahtuniversaal siis palju sai ka ööbitud sõidukis , kust eelnevalt olid üleliigsed istmed välja tõstetud . Kogu reisi pikkuseks tuli mingi 6700 km ja see siis kahe nädala peale . Et aega kokku hoida siis Rootsi , Saksa , Tšehhi , Poola , Leedu , Läti sõitsime pea peatumatult läbi , pealegi nendes maades juba varem käidud . Kogu reisi maksumuseks tuli 2400.- € See siis sisaldas kindlustuse , kütust 430 l, hotellide , teede-sildade-praami-laeva pileteid ja makse , suurlinnades parkimised ( mis võib ootamatult kalliks osutuda , näiteks Amsterdamis maksime 8 tunnise parkimiskoha eest 34.-€ )kõiksugu muuseumid ja näitused , söögid - joogid , suveniirid ja muud ostud . Reisil üritasime vältida kiirteid et saaks rohkem kohalikku elu-olu näha . Jäime igati rahule ja soovitan teistelegi omal käel reisimist .

Lihtsalt küsiks Eagleuselt, kui te Tsehhi ja Saksa lihtsalt läbisite, siis miks te Viinist Brno kaudu Varsavisse ei suundunud, oma 400 km ja pool päeva kokkuhoidu.

Meid huvitas Tšehhis Praha . Sinna me varasemal reisil ei jõudnud .Seetõttu tegime sellise ringi .

Kasutan teemat ja pöörduks eriti kaasfoorumlase "johhaidii" poole, kes tundub mind huvitava kandi tõeline spetsialist olema aga iga nõuanne on abiks.

Saabuval suvel plaan teha üks autoreis Prantsusmaale ja Luxemburgi. Enam-vähem on juba reisi kondikava koos, aga küsimusi tekitab üks etapp. Ööbime Reimsist umbes 50 km üles poole sellises pisikeses kohas nagu Clermont-les-Fermes ja järgmiseks õhtuks oleks plaan Luxemburgi linna jõuda. Siiani olen kaalunud varianti Reims-Metz-Luxemburg aga kui oleks midagi huvitavat asemele pakkuda võiks ju Reimsi ära jätta (kas tasub?) ja minna kohe otse Luxi peale. Igasugused ettepanekud ja huvitavate vaatamisväärsuste vihjed selles kandis on teretulnud.