Autorent Portugalis

Firma Sixt. Rentisime 9-kohalise bussi 20.04.2019-28.04.2019. Faro lennujaam - Porto lennujaam. Autot sai hoitud kui silmatera. Täna saabus Sixtilt autole tekitatud vigastuste kohta teade. Ise sai õnneks autot vastu võttes hulk pilte tehtud. Vigastused puha varasemad. Väga veider lugu. Vaatame, mis edasi saab. 


Olge autot vastu võttes paranoilised ja üliettevaatlikud! Pildid kindlasti teha firma esindaja juuresolekul. Pilte olgu kümneid - auto seest ja väljast, alt ja pealt, igalt poolt. Hea kui firma esindaja ka koos autoga pildi peale jääb. Allkirjastada mõlemapoolselt auto seisukorda vastuvõtmise hetkel kinnitavad paberid jne. 

Muidu oli tore reis.

 Igihaljas aga väga õige soovitus. 

Mulle püüti bensiinikogusega tünga teha. Sain tühja aga nõuti täis paaki. Raputasin pead ja võtsin kaamera. Piltideni ei jõudnud. Oli ka pilt armatuurlauast, kui süüde sees. Töötaja oli kiire taibuga ja kirjutas naeratades, et kõik OK.

Mul sarnane kogemus Portugalis, aga Europcaris. Pärast seda juhtumit olen Europcari vältinud, aga äkki on hoopis mingi riigi eripära?!


 Unustasin mainida, et minu selline kogemus on juba oma 10 aastat vana lugu. Hispaanias Malagas. Oli mingi tundmatu väike firma. 

 Viimane autorent oli Europcar Barcelona lennujaamas ja jäin küll rahule. Ei mingit trikitamist.

Inimesed on kõige selle taga. Mõnel juhul võib ununeda, mõnel juhul võib inimene valesti vaadata, kas paak on täis või mitte.
Kahjustuste nägemine sõltub ilmast ja inimesest, vaatenurgas ja tahtmisest.
Pane 10 inimest otsima autol kahjustusi, 8 neist ei leia kõike üles.
Seepärast tuleb teha pilte, hea asi on ka video  ja vaadake, et kõik nurgad saaks jäädvustatud. Sama lugu salongis. Lepingus on kirjas, klient peab kontrollima autot, kas kõik kahjustused on märgitud. Kahtluse korral helistage kohe või pöörduge tagasi kontorisse. See on odavam kui hiljem maksta. 
Miks peaks klienti usaldama? Autot võite hoida aga kui parklas otsa sõidetakse või kõrval parkivalt autolt mõlgi-kriimu saate, siis ei ole muud kui loota, et rendifirma pigistab silma kinni!

Pole kordagi autot ilma täiskindlustuseta rentinud Lõuna Euroopas ja pole kordagi mingit probleemi olnud. Kaasaarvatud, kui Marbellas mitu korda kaasliiklejad nügides parkimiseks ruumi tegid ja tagastange kriipisid.

Kuid üldjuhul tasub kõrge resoga pilte teha autost enne ning eriti lähivõtted velgedest, nurkadest ja stangede alumisest osast.

oluline on teha ka enne tagastamist pildid juhul, kui tagastamine toimub väljaspool kontori tööaega võtmete postkasti jätmisega.

Minuga nii juhtuski, et vaatasin lennujaama parklas auto üle, aga pilte ei teinud. Hiljem sain nõude koos fotodega, kus oli näha korralikult mõlkis tagaosa. Mingil juhul ei oleks see vaatlusel märkamata jäänud.

mees80, rendifirma inimsed ei vaata selliseid asju kunagi valesti, asi on ikka tahtlik sooviga klienti petta. Varasemalt sai ka ilma täiskindlustuseta renditud, see tähendas korralikku autoostuprotseduuri. Vaidlused teemal kui suured täkked lähevad arvesse, mida rendifirma esindaja kunagi ei olnud nõus kirjalikult kinnitama jne jne. Hiljem tagasiviies sama protseduur. Küllgi naed näevad üsna kohe ära, keda saab jebida, keda mitte. Lõpuks avastasin siiski, et selline jant ei vääri küünlaid, võtad täiskindlustuse ja paranoia kaob. Kriimude tekkimisel üritatakse need siis ilmselt järgmisele täiskindlustuseta õnnetule kaela määrida ja kõik kordub:)

Sixtiga kuulen esimest korda sellist jama. Olen Faros ja mujal kasutanud neid tükk aega. Võib olla aitab kui teed püsikliendiks end. Siis väga niisama kottima ei hakata...

Võtsin Portugalis täiskindlustusega masina ja otsusega rahul, sest järgmine päev oli keegi parklas tõenäoliselt peegliga mööda külge kena värvilise triibu tõmmanud. Üks hommik oli keegi parklas aga keegi nii kõrvale parkinud, et peeglite vahel oli 1mm juhipool. Üldiselt pole mul küsimust, kas võtta täiskindlustus või mitte....

Meil seisab reis kohe ees, võtame auto Portost, tagasi Farosse, rentisime Sixtilt, täiskindlustuse võtsime rentalcarsist, auto ka sealt. Samas vaatan, et mingi omavastutus 960 on ikka, kuidas seda mõista? Liiga palju kogemusi autorendiga meil pole, seega igasugused nõuanded on teretulnud.

Auto saame kätte hilja kell 22.00.

@ m.a.j.a
"...rentisime Sixtilt, täiskindlustuse võtsime rentalcarsist, auto ka sealt."

"...mingi omavastutus 960 on ikka, kuidas seda mõista?

Ise küsid, ise vastad ju ka.

Võtsid ju kindlustuse teisest firmast (autorendi vahendajafirmalt Rentalcars), mitte otseselt rendileandjalt (Sixt).
Rendileandjat ei huvita see, kas sul on mõnes teises firmas kindlustus tehtud. Nende juures ju ei ole.
Vahendajafirma poolne kindlustus reeglina ei vii rendileandja avariikindlustuse omavastutust nulli ning ei vabasta ka deposiidist.
Seega maksadki lisatasusid.

Sixti autorendil on antud juhul olemas nii liiklusõnnetuse kui ka varguse kindlustus kuid mõlemal on omavastutus 960 eurot.

Rentalcarsi kindlustus hüvitab hiljem avarii või muu kahju korral sinu väljaminekud Sixti omavastutuse piires (mis on siis kuni 960 eurot).
See tähendab aga korralikku närvikulu, paberimajandust ja mõnel juhul ka kohaliku politsei tõendit (seda tuleb juba kindlustuse tekstist lugeda kas see on nõutav).

See 960 eurot omavastutus ei ole ka ainuke väljaminek vaid sellele lisandub veel Sixti deposiit 300 eurot ning deposiit kütuse eest (summa suurus oleneb sellest, kui palju kütust paagis kättesaamisel on).
Nii et auto kättesaamiseks pead arvestama ligikaudselt 960+300+100=1360 euro broneerimisega krediitkaardilt.
Kui raha nii palju kaardil ei ole, siis 99% juhtudel autot kätte ei anta.

Kui soovid ka mingit lisateenust (nt. teine juht lepingusse vms.), siis pead arvestama ka selle summa mahavõtmisega krediitkaardilt.
Sixtil on Portugalis teise juhi tasu 9,50 eurot päev aga mitte rohkem kui 95 eurot kogu rendi kohta.

Summad broneeritakse rentija krediitkaardilt alates rendifirma kontoris lepingu sõlmimisest kuni auto tagastamiseni.
Kui autol tagastades kõik korras, siis vabastatakse broneering mõne päeva jooksul peale tagastamist.
Kui aga leitakse mingid vigastused, siis broneeringut kohe ei vabastata, vigastused fikseeritakse ning remondi maksumuse hind võetakse omavastutuse/deposiidi broneeeringust maha.

Alles seejärel saad pöörduda oma kindlustusandja (Rentalcars) poole nõudega hüvitada sinu kontolt auto remondiks maha võetud rahasumma.

Pead väga hoolikalt lepingut lugema ja jälgima, millised nõuded kahjuavalduse jaoks on. Kui midagigi on puudu, siis vahendajafirma ilmselt ütleb: "Sorry".

Auto kättesaamine 22.00 ei lähe tavaliselt lisatasu alla kuna sel ajal on rendifirma punktid veel avatud.

P.S. Rentalcarsi kindlustuse üldtingimused:


"Täiskaitsega kindlustuse eesmärk on hüvitada teile mistahes summa, mis teilt nõutakse teie autorendilepingu raames seoses rendiautole tekkinud kahjude/kahjustustega, eeldusel, et olete kindlustusmakse tasunud ja täitnud poliisi tingimused.

Tänud, põhjaliku selgituse eest, mul tekkis väike segadus, omast arust võtsin 0 vastutusega täiskaitse. Vaatasin lepingu üle, lepingus on kirjas, et tasutakse omavastutus.  Tõenäoliselt on see 960 rendileandja omavastutus, mille siis kindlustus katab, sain õigesti aru? Deposiit on Sixtil 300. Kogu rent läks meil 12 päeva 450 eur.

@ m.a.j.a.
"Tõenäoliselt on see 960 rendileandja omavastutus, mille siis kindlustus katab, sain õigesti aru?"

Just nii. Kahju tekkimisel katab selle summa hiljem kindlustus, kuid esialgu võetakse see summa ikkagi Sixt'i poolt sinu krediitkaardilt ära.

Kavanejakole: Sellise asjaga võivad tegeleda ainult väiksed rendifirmad, kelle sissetulek põhineb klientide petmisel. 
Tahtlik petmine- palun ära levita sellist demagoogiat kui asjast midagi ei tea.

Omavastutust on võimalik vähendada, kui ostate lisakindlustuse Sixt-ilt. 
Tähendab loomulikult lisakulu. 
Rentalcars, kirjutatud sellest ka. Edu nendega asjade lahendamisel, kui midagi peaks juhtuma.  Soovitan vaadata ka oma krediitkaardi tingimused üle. Mõnel neist kaasneb kindlustus rendiautodele.

@ E. T.

Omavastutust ei ole mul kunagi kaardilt broneeritud, ainult deposit.

Omavastutust üldiselt suured firmad ei broneeri. Broneerivad summa, mis on lepingus deposiidina nõutud ja kui see on väiksem kui omavastutus, siis nii ongi.


Portugalis tasub juurde võtta Via Verde teemaksusüsteem. Kui plaanid on nii tehtud, et elektroonilise maksuga teedele üldse ei satu, siis pole seda muidugi otseselt vaja, aga kui teevõrguga nii põhjalikult tutvuda ei viitsi, siis tasub see juurde võtta. Ka tavalistel tasulistel kiirteedel on Via Verde rada mööda palju mõnusam edasi tuhiseda.