Bangkokist Koh Changile

Tere!
Soovin teadjamate abi. Läheme 3. korda Koh Changile olles eelnevatel kordadel peatunud paar ööd ka Bangkokis. Seekord otsustasime minna otse Suvarnabhumi lennujaamast Koh Changile. Missugused on parimad võimalused . Olen kuulnud, et lennujaama alumiselt korruselt lähevad bussid aga ei suuda leida ajagraafikuid. Missuguste intervallidega need liiguvad? Olen kõigi soovituste eest tänulik.

Aitäh, Andres!
Kas on reaalne jõuda 11.00 väljuvale bussile kui lennuk saabub 10.05? Ja ikkagi jääb mulle segaseks, mis kell Suvarna lennujaamast buss väljub. Kas keegi on selle tripi ise läbi teinud? Hirm on sellepärast, et eelmistel kordadel olen samuti püüdnud Changile bussiga minna, aga lõpuks ikka taksoga pidanud leppima. Mulle tundub, et kohalikud ka täpselt ei tea, kust ja kuna mingi buss väljub.

Üks buss peaks seal olema, kolm väljumist oli päevas, kui õigesti mäletan.

Ette ei soovitaks nagunii osta. Saad piirilt üle siis, kui saad, lähed sinna bussikorrusele ja vaatad, mille peale saad - kas on mõni minibuss sobiva ajaga või pead takso võtma. Üldiselt ca 12-13 väljuv buss peaks veel viimase ferry peale jõudma, seega kindlasti sel kellaajal on midagi.

Lennata on ka kahtlane, 11.40 lend on liiga vara ja 17.00 liiga hilja.
Aga jäta endale ka see option, sest lennupileti hind ei muutu, samal päeval on sama hind, mis 6 kuud ette ostes.

Kui lennuk nats varem sisse jõuab, siis on reaalne 10.30 paiku piirist üle saada. Kohvrid ilmselt nii kiiresti ei tule, seega keegi seltskonnast läheb kohvrit ootamata maad kuulama, kas on sobivaid minibusse. Pakun, et Bangkok Airways müüb sulle 11.40 lennule pileti kuni ca kella 11-ni, kui peaksid selle variandi kasuks otsustama.

Üldiselt Tais pole mõtet pikalt ette planeerida - kohapeal jooksvalt vaatad ja kuidagi ikka saad. Taksovariant on ju alati.

Käisime selle aasta veebruaris neljakesi Tais ning otsustasime Bangkokist Koh Changi saarele liikuda mikrobussi kasutades. Jäime väga rahule (ukselt uksele teenindus + praamipilet hinna sees). Allpool on link teenusele.

https://iamkohchang.com/getting-here/car-minibus-transfers.html

Mina tahtsin sama pakkuda, mis luiterebane. Väga soovitan, kõik käis nagu kellavärk.

Küsin BKK-Trat lendamise teema kohta. Kas 16.45 lend on liiga hilja Koh Chang saarele jõudmiseks sama päeva praamiga? Olen teoorias välja selgitanud, et lend Tratis 17.45. Sõit sadamasse u 20 minutit. Viimane praam kell 19.00. Puht matemaatiliselt tundub, et peaks jõudma, on ka ruumi pagasiga tegelemiseks jm. Kindlust lisab ka Trat lennujaama info, milles kinnitatakse, et lennu hilinemise korral ootab praam reisijad ära, vajadusel tuleb täiendav reis (https://tratairportguide.com/transport-to-koh-chang/ ). Kas keegi teab oma kogemuse põhjal kinnitada, et tasub loota samal päeval saarele jõudmist (eeldusel, et lennud ikka toimuvad)?

Ei ole saanud ise eriti pikalt jälgida eelnimetatud lennu hindu, praegu 80-90 euro vahel BKK-TDX (oleneb vahendaja maksust) inimese kohta veebruaris. Kes kursis, kas see on OK hind? Tegelikult plaan küll otse Chiang Maist tulla, sealt hind hetkel ühele 140 -150 euro kanti (CNX-BKK-TDX). On küll kordades kallim, kui mööda maad liikuda, aga võib tekkida vajadus kiiremaks liiklemiseks, seetõttu ka selgitan võimalusi.

Selle lennu ainus mõte on inimesed Changile toimetada, nii et toimib küll.

Ise seal suurt midagi mõtlema ei pea, tegu on Bangkok Airwaysi eralennujaamaga, mis toimib eeldusel, et 99,9% reisijatest liigub sealt edasi Changile (või mõnele kõrvalsaarele). Transferi saab osta kohapeal pärast maandumist. Lennujaamas ongi ainult kolm Bangkok Airwaysi lendu päevas, seega kedagi kuskile ripakile ei jäeta.
Kui lennuga midagi väga juhtuma peaks, siis on ka kindlasti kõigele mõeldud, sest see pole tavaline lend ega lennujaam.

Hinnalangetusi seetõttu väga loota pole, nagu ka teistesse Bangkok Airwaysi privaatlennujaamadesse (Samui, Sukothai). Mõnikord üliharva on Samuile sale-hinnad, aga Trati ilmselt mitte.
Bangkok Airwaysi kodukal on kolm hinnaklassi - Web Promotion, Web Saver, Web Freedom. Web Promotion rakendub ca kuu aega enne lende - võid ise klikkida ja jälgida. See hind on reeglina ainult kodulehel (ja võibolla ka mõnel Aasia piletiostulehel, aga mitte Amadeusis - rahvusvahelised vahendajad seda ei paku tavaliselt).
Nii et ürita osta siis, kui Web Promotion hind välja pannakse (2750 bahti). Kui veebruari loetakse piisavalt heaks kuuks, et promotion-hinda ei pakuta, siis Web Saver hinnaga (3390 bahti) müüakse nii tund aega enne lendu kui aasta aega enne lendu, see on suht kivisse raiutud. Üksikud lennud lähevad rohkem täis ja siis rakendub järgmine hinnaklass (kodulehel on enne hoiatus, mitu vaba kohta veel on). Tagasi see hind enam ei liigu, seega kui mingi kohtade hoiatus tekib, siis ära Promotionit ootama jää, vaid võta igaks juhuks kohe ära.

Muidu odavaim aeg veebruari lõpuks piletit osta (nii Chiang Maist kui ainult Bangkokist startides) on jaanuar-veebruari algus, kui promotionid rakenduvad. Lohutab ehk võimalus kasutada tasuta Bangkok Airwaysi lounge'i Bangkokis, hoiab lõunasöögiraha kokku, kui sealsed snäkid-joogid kõlbavad.

Tänan! Suurepärane ülevaade.
Tõesti, Bangkok Airways lehel sellised hinnad on praegu ja olid ka eelneva u 2 nädala jooksul. Samas Ticket.ee ja eDreams.com on selle aja jooksul 10 eurot umbes hind tõusnud (CNX-BKK-TDX).
Huvitav tähelepanek jäi lennufirma kodulehe hindade võrdluses silma. Tavaliselt lennates linnast A, linna C, läbi linna B, on ühel piletil olevate lendude hind odavam, kui samad sihtkohad eraldi piletitena (A-B ja B-C). Lennud CNX-BKK ja BKK-TDX eraldi ostes on aga 1100 bahti odavamad (2190+3490= 5680 bahti koos teenustasuga) võrreldes lennuga CNX-BKK-TDX ühel piletil, mille hinnaks 6680 bahti (koos teenustasuga). Tundus kummaline.
Ja lõpetuseks, selliste hindade valguses tundub taksoga sõitmine puhas rõõm, kui just üksi ei reisi :)

Bangkok Airways rabab kahel rindel - ühest küljest konkureerib kohalike lennufirmadega, teisest küljest on koos Thai Airwaysiga ainus, kes code sharib rahvusvaheliste lennufirmadega ja müüb rahvusvaheliste süsteemide kaudu.
Samas on Thai Airways teinud endale kohaliku odavlennufirma (Thai Smile), Bangkok Airways müüb aga sama brändi alt kõike.

Seepärast on neil osaliselt "rahvusvahelised hinnad" (ilmselt ka CNX-BKK-TDX on mingi n-ö Amadeusi hind) ja teisalt müüakse oma kodulehe kaudu ka konkurentsivõimeliselt (Web Promotion hinnad) ja Aasiale omaselt üheotsa pileteid, kus edasi-tagasi või ümberistumine on lihtsalt matemaatiline x2 tehe ega anna mingit soodustust.
Ilmselt süsteem ei luba edasilendu müüa odavaimas hinnaklassis, aga osta julgelt eraldi, nad kohvri toimetavad ikka lõpuni välja. Jaanuaris/veebruaris siis parimal juhul saad ca 1200+2750=4000 bahtiga (+mingi teenustasu äkki?) Chiang Mai-Trat, kui ostad eraldi ja Web Promotion hinnaga. Ainus risk on see, et nad piisavalt hästi täis müüdud lende ei pane Promotioniga müüki, eriti Chiang Mai-Bangkoki puhul tuleks peale passida. Nädala-kuu täpsusega ca paar kuud kuud enne lendu rakenduvad promohinnad, kodulehel saad klikkida ja vaadata, kuidas see päev läheneb sinu lennukuupäeva puhul (hetkel on Bangkok-Trat promoga saada tänasest kuni 30. novembrini - kas detsember lastakse promo peale korraga või nädala haaval, ei oska öelda).

Web Promotion hindade abil nad konkureerivad edukalt Chiang Mai, Chiang Rai, Krabi, Phuketi jne suunal, kus on konkurentsi, seal tehakse ka rohkem kampaaniaid.
Samas on Bangkok Airways ise oma rahadega ehitanud kolm lennujaama (Samui, Trat, Sukothai), mis on nende privaatlennujaamad, kuhu keegi teine ei lenda. Samui lennujaam ainsana on poolenisti vabaks ostetud, aga sinna ei pääse AirAsia, Nok ega teised ligi, sest on piiratud arv maandumislube ja nendest lubadest 95% on Bangkok Airwaysi käes. Iga mõne aasta tagant antakse 20-30 maandumist juurde ööpäevas ja Bangkok Airways ostab neist lubadest ka enam-vähem kõik ära, et ükski kohalik konkurent ligi ei pääseks.

Trat ja Sukothai on aga 250% turistiliinid, kus lennujaamad teenindavadki neid 2-3 Bangkok Airwaysi lendu päevas ja pole mingit põhjust kampaaniaid teha, sest need mõned lennud nad ikka täis müüvad ja ühtegi kohalikku ei üritatagi liinile lendama meelitada. Lennujuhtimistornist kuni kohviputka müüjani on seal lennujaamades nagunii kõik Bangkok Airwaysi töötajad :)
Samuile aeg-ajalt tehase promokampaaniaid, aga ainult "kohalikele ostmiseks", s.t. reklaamitakse ainult tai keeles ja osta saab ainult kodulehelt Tai IP-aadressiga, mitte välismaalt.

Läheme 4 kesi järgmine nädal samuti Koh Changile.. broneerisin sama teenuse, mis luiterebane, kella 11sele väljumisele.. Sobitub hästi Finnairi saabumisajaga.

Kaua selline reis bussiga Bngkokist Trati aega võtab? Ei suuda otsustada , kas võtta lennupilet , mis on suhteliselt kallis või minna ka bussiga?

Hinnakäärid on väga suured, eriti mitme inimesega ja edasi-tagasi.
Lennukiga tasub minna, kui:

  1. Oled piisavalt rikas, sest bussisõit pole midagi vaimustavat.
  2. Puhkus on lühike, sest kokku hoiad edasi-tagasi sõidu puhul umbes ühe puhkusepäeva - bussisõidust väsivad inimesed kaotavad põhimõtteliselt kaks päeva puhkust, sellel sõidupäeval ei toimu midagi muud peale sõitmise + väljamagamise.
    Buss on ca 7-8 tundi, lend 1 tund pluss eelnev-järgnev ajakulu.

Kui tai keelt mõikad, siis tead, et on olemas ka odav nn. rotibuss, mis tegutseb valitsuse tellimuse alusel. Konditsioneeri enamasti pole, hind alla 100 bahti.

Tellisime bussi, 10 kohta bussis. Kell 10.30 oodati lennujaamas kokkulepitud kohas. Andsin eelnevalt teada lennu saabumisaja. 8 inimest, kell 17.00 olime Koh Changil hotellis. Maksis 5500 kokku. Üks in seega u 18 eur. Kõik toimis suurepäraselt. Tellisin ka Iani kaudu. Eelpool keegi andis ka lingi. Lennukis magada ei saa, aga bussis magasin hästi. Minu jaoks see sõit vist seepärast küll miskit hullu ei tundunud. Tehti 3 peatust. Praami ootamine tundus kõige tüütum. Esimese peale ei mahtunud. Jäime järgmist ootama.

Minnes lennuk, tulles auto. No ajaline võit vast oli ikka mõned tunnid. Kui hakata lennujaamas kohalolekust lugema, siis lõpuks väga palju järgi ei jää. Me tulime Põhja Taist ja otsustasime ühe soojaga edasi lennata (kiire lennukivahetus). Lisaks lennuhinnale veel transfeer Tartist saarele (390-500 bahti minivanis inimene). viimase lennuga (16.45) läksime ja hotellis (Klong Prao rand) olime pisut enne kella kaheksat õhtul. Tagasi sõiduks tellisime auto. Hotellist kell 12.00 väljasõit. Bangkokis Hotellis (Pratunamil) 19.45 umbes kohal. 1 peatusus teel. Aga üle tunni aja jäi õhtusesse ummikusse, mis algas juba enne lennujaama.
Lennusõit Bangkok Airwaysiga oli huvitav kogemus, aga nii privaat kui jagatud sõit saare ja BKK vahel on väga hästi toimiv ja küllalt mõistliku hinnaga.