trip-krainetrip-ukraine-dark
Barcelonast autoga Eesti

Tere. Otsin parimat marsruuti Barcelonast Tartusse. Lihtsalt naviga sõitmisel alati mingid jamad. Mis linnad oleksid parimad asimuudid?

Lyon

Nürnberg

Lodz

Byalistok

Marijampole

Tartu

Aastaid Belgia ja Eesti vahel sõites võin omast kogemusest öelda et 90% juhtudest on navi jälgimine targem. Trikutriku marsruut on põhijoontes parim, peamine küsimus on et kas minna otse läbi Šveitsi või ringi Besançoni kaudu. Šveitsis on kiirteemaks, samas on see ka Prantsusmaa kaudu minnes ning enam-vähem samas suurusjärgus, teed aga on etemad.

Kiiremaks sõiduks on tõesti Šveitsi kaudu parem, viimati maksis seal sõites kiirtee vinjett 25 eurot (aasta), aga see oli õige mitmed aastad tagasi.

Minu arust on see Šveitsi vinjett juba alates 2000 aasta suurusjärgus 40.- EUR olnud. Ja kehtivus 1 aasta  ning lühemat perioodi polnud. Kas miskit on nüüd muutunud? Ise pole seal ammu käinud.

Šveitsi pakutakse ainult aastase kehtivusega vinjetti hinnaga 39€.

Prantsusmaal on vaja aga Liber-T boxi ühekordse aktiveerimistasuga 5€ ja 1,75€ päev. Lisandub boxi poolt arvestatud kiirteemaks vastavalt läbitud kilomeetritele (869km), mille maksumus peaks jääma suurusjärku 77€.

Väidetakse, et paljudel kiirteelõikudel enam tolliputkasid polegi, et ei rahaga ega krediitkaardiga vehkides neist kohtadest enam paljudele kiirteedele ei pääsegi, toimub üleminek täielikule automaatsüsteemile. Kas ka antud trassile mõni selline automaatne lõik jääb, või toimub veel vanamoodne arveldamine, seda ma kommenteerida ei oska.

Mis puutub aga Šveitsi, siis kuidas Hispaaniast autoga Šveitsi hüpata nii, et Prantsusmaad ei läbigi? Oma 600km tuleb ikkagi Prantsumaa pinnal sõita.

Seega ma ei näe pointi Šveitsi jupikese pärast veel ühe vinjeti lisaks ostmisele, kui saab sama soojaga juba otse Saksa tasuta kiirteedele. Minu meelest see ei tule kokkuvõttes soodsam. Ka kõik navid jätavad Šveitsi sest mängust välja, ei tule sealsetel teedel vingerdamine lühem, kiirem ega odavam.

Minul pole naviga sõites kunagi mingeid jamasid olnud, kui ta mõne puuduva uue tee tõttu "põllule" peakski juhatama, mida juhtus veel gps algaastatel, siis kehtib põhimõte, et usalda, aga kontrolli, ega päris pimesi ei maksa muidugi üksnes navi järgi kimada. Ise peab ka teadma, kuhu minek. Sellised probleemid on tänaseks küll juba unustatud ajalugu.

Eelmine aasta sõitsin Tartu -Torrevieja - Helsingi. Pigem kurdan nutika hangumise üle, kui nn gps signaal taastub siis tahab juba teist teed sõita.

Šveitsi vinjett kehtib 14 kuud, st. 01. detsember kuni 31. jaanuar järgmine aasta ja maksab 38 eurot.

14 kuud on maksimaalne võimalik, tegelikult sõltub kõik kleebeka ostmise hetkest.

"Kiirteemaksu kleebis kehtib alates aasta 1.detsembrist enne kleebisele trükitut kuni kleebisele trükitule järgneva aasta 31.jaanuarini".

Saab 31.jaanuar läbi, tuleb kõigile 1 veebruarist uus uut värvi kleebis, vahepealseid variante "pooliku" kleebise näol ei ole. Arusaamatuks jääb seejuures kleebisele ostukuupäeva trükkimise mõte, kui hind sellest perioodi lühenemise tõttu ei muutu.

Kui ostad kleebise näiteks 31.07.2022, siis saad juba pool aastat tagasi kehtinud kleebise ja see ei kehti järgmise suveni, üksnes 31.jaanurini 2023, seega 8 kuud vaid.

Ma tõesti ei tea, kas nad rehkendavad ka hinna vastavalt perioodi lühenemisele ümber või küsivad igal juhul see 39EUR, igatahes sõnagi sellest kusagilt ma ei leidnud. Võibolla kellelgi on parem silm, kogu originaalinfo siin

Šveits kavatseb 2023-ks juurutada numbrimärgi põhisele e-vinjeti analoogiliselt Austria või mõne muu riigiga, mis on ka ainus normaalne viis tänapäeval. Ehk siis muutub maksustaminegi mõistuspärasemaks lähtuvalt tegelikust tarbimisest. Vähemalt e-teenus seda muretult võimaldaks, kas aga ametnike ajud, on juba iseküsimus.

Ohjah, kui nüüd keegi tahaks homme läbi Šveitsi uhada, saab ta vaid kuni 31.01.2022 kehtiva kleebeka - ajuvaba süsteem.

Homme ostes saab ikka sellise kleepeka, mis kehtib järgmise aasta jaanuari lõpuni. Tegemist on aastaarvuga seotud maksuga. Kui läksid Šveitsi 12. detsembril 2021. a., siis said automaatselt 2022 numbriga kleepeka. Ja sellega võid veel ka järgmiseks aastavahetuseks sinna suusatama minna ja alles näiteks 26. jaanuaril 2023. a. tagasi tulla. jne

Pigem on see teemaks odav võrreldes näiteks Prantusmaaga. Lyon-Mulhouse näitab kiire otsinguga 32 eurot jne. Aga kui korra aastas vaid otse läbi Šveitsi sõita, siis on see jah suhteliselt kallis. Soodne on see eelkõige kohalikele, kes ei pea iga jupi eest pidevalt maksma vaid teevad ühekordse kulutuse terveks aastaks ja selle kulutuse hind on neile tegelikult suht olematu. Viimati tõusis hind 1995. a. :) Aastane teemaks 40 eurot oleks isegi Eestis hetkel juba üsna väike väljaminek. E-vignette on jällegi kasulik just kohalikele. Tegemist on numbrimärgiga seotud vignette'iga. Šveitsi omapära on, et numbrimärk ei ole seotud füüsiliselt kindla autoga vaid omanikuga. Kui peres on kolm autot ja korraga kasutatakse neid pidevalt vaid kahte, siis piisab kahest numbrimärgist. Kui nädalavahetuseks mingi uhkem auto välja aetakse, siis saad pereautolt numbrimärgid ümber tõsta ja sõidad sellega. Tavalised automaksud vms on seotud numbrimärkidega ja maksad iga aasta endale kuuluvate numbrimärkide eest, sest reaalselt saad sa sõita ise korraga vaid ühe autoga. Abielupaar kahe autoga jne.

Aga kiirteemaks tuli kleepida aknale ja seega pidi selle 40 frangise kulutuse tegema iga auto kohta, millega vähemalt korra aastas tasulisele teele satud. Praktilise Šveitslase jaoks oli see liigne kulutus ja seega loodi e-vignette. Hind jääb minu teada ikka samaks. Seda saab tõenäoliselt muuta ainult referendumiga. Viimati oli teema üleval 2013. a. ja rahvas hääletas hinnatõusu maha.

Lisaks veel seda, et kui välismaalane halab, et peab mõne tunnise transiidi eest sellise kulutuse tegema ja sõidab hoopis naaberriikide kaudu ümber Šveitsi, siis ka see on osa praktiliste šveitslaste plaanist. Maantee transiiti on Šveitsis niigi liiga palju ja kõik on õnnelikud, kui mõni juht otsustab kasutada hoopis Prantsusmaa ja Saksaamaa teid vms.

Trikutriku pakutud marsa järgi sõitsingi. Teed valdavalt väga head.  Hispaanias kulus teemaksudeks ca 16€. Prantsusmaal teemaksudeks ca 70€. Kõik tolliputkades pileti järgi. Poolas mingi etoll, selle lasin üle.

Alates 01.dets läks Poola tõesti üle e-tollile. Minu teada on nö "tollipunktides" kaamerad, mis teostavad kontrolli kas on pilet ostetud või ei. Piletita sõidu korral trahv 500PLN. Vist sai 3 päeva peale sõitu ka veel enda sõidu registreerida. Keegi targem võib kinnitada või ümber lükata.

To: metaltom

Kuidas  Poolas tasulisele teele sattusid, kui GPSis Nürnberg - Lodz teepunktid valisid? Pidanuks minema ju üle Dresden-Wroclawi, mis ei ole tasuline.

Sel marsruudil (Dresden-Lodz) alla 3,5t kergsõidukitele maksulist osa ei olegi, küll peavad seda tasuma veokid ja bussid üle 9 istekoha. Tasub Poola osas vaadata näiteks seda kaarti teemaksu vajaduse ja maksumuse arvestamiseks. Värava nägemine üksi ei tähenda veel kohustust, kaamera ei pruugi seal üldse sinu liiki sõiduki jaoks mõeldud olla. Samas veebis on võimalik ka e-tolli kaudu oma sõitu registreerida või e-toll ticket äpp tõmmata.

detsembris  sai 2x poolas käidud, putkad ilust olemas ja mehikesed sees

https://etoll.gov.pl/ru/legkovye/

Poolas Sattusin kuidagi A2 peale. seal kõik >Etoll. Navi nagu ikka Here programm ütles üles. Edasi lasin googlemapsiga.

Hispaanias Ap7- el enam kiirteemaksu ei võeta vähemalt Prantsuse piirist Valenciani. Vist isegi kuni Alicanteni, aga pead ei anna. Kiirteemaksu tuleb tasuda ainult Prantsusmaal ca 70 € või kui aega on, siis tasuta teedel sõites lisandub ainult 4 tundi, aga on huvitavam sõita.