Käisin Majorkas sel suvel, augustis. See oli suht spontaanne reis, ööbimist otsisin kohapeal booking.com kaudu. Leidsin suht soodsa pakkumise Surfing Concept Hostelis ( Majutusel on mitu nimetust, skeemitavad midagi ) — Cala Ratjada, hind oli 20 eur öö. Võtsin korraga 6 ööd. Ma ei ole üldse nõudlik, ma suht hästi suhtun hostelitesse, meeldib nende "rändamise vaim" . Ööbimispaigast mul oli ainult voodi ning dušši vaja, kuna terve päeva ma veetsin saare uurimisel. Mul oli varem kogemus hostelitega, kuid see koht oli korralik "sittaa..k". Broneeringu järgi mul pidi olema 8-kohaline "dormitory room" ehk ühistuba, kuid mind pandi 2-voodilise tuppa personaaliga koos. Majas oli väga tugev halletuse hais, ainuke olemasolev aken ei olnud võimalik lahti pidada. Öösel ma ei suutnud magama jääda, sest õhku ei ole üldse olnud, kui te olete saunas maganud, siis saate minust aru☺️ Kell 04.30 öösel ma läksin sealt ära, proovisin magada rannas, autos. Sellest ei olnud kasu erinevatel põhjustel. Ma läksin hostelli omaniku juurde, tahtsin liisaraha eest midagi paremat saada või raha tagasi. Selgus, et see on suht "atsakas" naisterahvas, kes väga osavalt sattis mind pikalt, pakkus booking.com-sse pöörduda☺️. Ma võtsin ühendust telefoni teel booking.com esindajaga, mind lubati aidata. Kuid pärast sain vastuse, et neil on väga kahju, ning "as gesture of good will" nad saavad mulle 30 eur tagastada ja "side lõpp", kuulud olid 170. Mulle ei meeldinud, et reisija võib nii kergelt petetud olla ning sellise sittaau..u omanik ei saa mingisugust karistust/piirangut. Booking.com-st ei olnud mingit abi, vaatamata sellele, et nad vahendasid selle majutuse☹️ Ehk siis booking.com kasutaja ei ole kaitstud petete eest.. Kas keegi on sarnases olukorras olnud ja äkki keegi teab, mida saab sel juhul ette võtta? Hostelliga saab lähemalt tutvuda: https://g.co/kgs/pSSQxjEtte tänades, Jevgeni
üldiselt on hostelite hinnangud suht kõrged, sest neis peatub vähenõudlik ja noor reisiseltskond. Antud majutuse hinne on bookingus 5.6, see peaks juba tulukese plinkima panema, et tegu on ikka tõesti allpool arvestust kohaga. Praktikas vaevalt tagantjärgi midagi ette võtta saad, võid kirjutada bookingusse teistele hoiatuseks kommentaari ja vastava hinde panna, võibolla kellegil on mingit kogemust selliste juhtumitega.
Siin ei aita mitte midagi muud kui Euroopa tarbijakaitse https://europa.eu/european-union/life/consumer-rights_en#resolving-consumer-disputes.
August ongi puhkuste tipp ning saada 20 euro eest üldse midagi Mallorcal, on suur asi. Booking.com nagu ma aru saan, oli nõus loobuma enda vahendustasust. Ja nagu ikka, siis ei maksa klient Booking.com-ile, vaid majutusasutusele. See et sa saad seda Booking.com kodulehelt teha, ei tähenda, et Booking.com kontole läheb. Nagu Norsu ütles, siis tuleb vältida reitunguga 5.6 ööbimiskohti, või siis leppida pakutavaga. Minimaalne tase algab 7-st, kui oled vähegi tundlik siis 8-st pallist.Ma muidugi soovitan kolada mõned kuud Mustas Aafrikas ettebroneerimata öömaja ja teadmata kuhu üldse õhtuks jõuad ja jõudes katsud miskit leida. Tekkiv kogemus aitab uued Majorkaga analoogsed kogemused lihtsamalt üle elada.
Kui sa broneerid täiesti teadlikult ööbimise hostelis, mille reiting on ainult 5,6 siis üldiselt peadki olema kõigeks valmis. Väita, et booking. com-st ei olnud mingit abi, siis missugust abi sa nende poolt täpsemalt ootasid? Mida sa nende käest küsisid? Minu arust nad pakkusid sulle kõik mis oli hetkel nende võimuses, s.t rahalist kompensatsiooni. Üldiselt aga võik lugupeetud teemaalgataja oma suu puhtaks pesta ja õige pisut oma sõnavalikule keskenduda. Nii sitt see elukene nüüd ka ei ole, et seda oma postituses korduvalt rõhutada :)
Booking.com´l on kaks süsteemi arvelduseks. Üks süsteem, kus Booking.com võtab külastajalt raha oma arvele ning majutusasutus saab selle alles järgmisel kuul. Teine variant on, kus majutusasutus kasutab oma n.ö panga arveldusplatvormi. Kui on mingi probleem majutusasutusega, pöördud Booking.com-i poole. Booking. com edastab teate majutusasutusele ja majutusasutus otsustab, kas ta tagastab raha, tagastab osaliselt, ei tagasta üldse. Booking.com esindaja üldiselt jooksvalt majutusasutusi ei kontrolli, kontrollib siis, kui see pannakse esmakordselt Booking.com süsteemi üles. Nii, et infot majutusasutuse olukorra/kvaliteedi kohta tuleb jälgida tõesti teiste kogemuste põhjal.
Olen ise kahtluse korral broneerinud nt 2 + 4 ööd, see annab pettumuse korral võimaluse tühistada tasuta järgnevad 4 ööd. Norsul on hinnangute kohta õigus, mida madalama klassi koht, seda lihtsam on saada kõrgeid arvustusi, hostelikülastaja ootused on märksa tagasihoidlikumad, kui 5* hotellis, kui hostelid enamasti üllatavad meeldivalt, ongi arvustused kiitvad, 5* hotellis võtad kõik pakutud mugavused vastu iseenesestmõistetavana.
Hostelid tõesti kipuvad olema keskmise hindega 9-10, sest hindajad on vähenõudlikud. 5,6 on tõsine ohu märk, eriti hosteli puhul.Booking vahendab kõike, nii viietärni luksust kui peldikuid. Peldiku tunneb ära järgnevalt: 1) reiting on madal, näiteks 5,6 hostelil 2) arvustused on halvad.Põhimõtteliselt Booking vahendabki peldikut, ning lisab reitingu ja arvustustega põhimõtteliselt juurde hoiatuse: see on peldik, põhjuseid loe eelnevate külaliste kommentaaridest.Kui sa selle koha broneerid, vaatamata vilkuvale hoiatusele "ettevaatust, see on peldik", siis Bookingut väga süüdistada pole mõtet. Lisa ainult oma arvustus ja halb hinne, et seal broneeriksid ainult need, kes on tõesti peldikuga rahul.
Alati ei anna ka kõrge hinne garantiid, kogesin äsja augustis Poolas Sopotis ööbides. Kuna käisime seal suuremal kontserdil, tegin igaks juhuks juba jaanuaris ehk üle poole aasta varem broneeringu uuemas apartemendis, hotelliga võrreldavas hinnaklassis. Et soov oli olla koos sõpruskonnaga ühel pinnal ja keskmine hinne üle 9 ehk suurepärane, sai see valitud. Jama algas juba nädal enne reisi, kui majutusasutus oli krediitkaardilt võtnud suurema summa, kui broneeringus ette nähtud. Päringu peale viitasid nad pangatasudele, valuutakursi erinevusele (maksumus oli zlottides), ent konkreetset arvet ega tšekki võetud summa kohta ma ei saanudki ja minu pank vastas, et summa peeti Poola poolt kinni ikkagi eurodes. Kohapeal anti meile 2 magamistoaga apartemendi asemel oluliselt väiksem (ja odavam) 1 magamistoaga korter, mis oli hilisõhtul peale 14-tunnist autosõitu enam kui ebameeldiv üllatus. Peale vaidlusi ja selgust, et kusagilt midagi paremat võtta nagunii ei ole, otsustasime esimese öö seal mööda saata. Õige apartemendi saime pärast sekeldusi järgmisel päeval. Ka Bookingule sai helistatud/kirjutatud, mingit otsest kasu sellest ei olnud. Palusid pilte teha saadud korterist ja edastada kõik sõnumid, mis majutajaga vahetatud. Ent mingit kompensatsiooni 1.öö eest odavamal pinnal muidugi ei saanud, Booking kompenseeris vaid 25 eurot algselt enamvõetud broneeringutasu. Seega apartementide osas neilt samuti erilist abi ei tasu oodata, võib-olla hotellidega on seis parem. Negatiivne arvustus sai mõistagi kirjutatud, ja üllatus-üllatus, neid oli sinna lisandunud sel suvel veelgi. Ent keskmine hinne on sel majutusasutusel jätkuvalt 9,1 - seega olge hoolsad ja lugege arvustusi! :)
Mul on kogemus ühe Eesti apartmendiga, mille arvustused on head ja hinne samuti 8,7. Samas on tegemist ikka väga kasina ööbimiskohaga 49 euro eest üks öö. Voodi oli üsna logu, kõvemat WC paberit ma ei olegi vist kohanud (huvitav kust sellist üldse hankida on võimalik?), televiisorist kanaleid mina ei leidnud, umbsust sai leevendada ventilaatoriga ja veesurve oli olematu. Ma üldse ei ütleks midagi selle kohta, kui selle hinne oleks 6,0. Ja ma üldse ei süüdista booking.com, vaid ikka eelnevaid arvustajaid ja hindjaid, kes tahtsid olla toredad ja sõbralikud. Peale selle ei olnud mõistlikus läheduses ühtki öömaja võtta ja ma tegelikult eelnevatest kogemustest eeldasin midagi taolist hoolimata hindest.
Jah, arvustuse jätmine on alati abiks, tuleks pingutada ja viitsida seda teha, kui on midagi asjalikku öelda.Üldse mulle tundub, et kompensatsiooni nõudmine ja tühistamine Bookinguga on keeruline nende süsteemi tõttu, et nad jätavad raha kättesaamise majutusasutusele, ise võtavad ainult oma 20% vahelt. Ja tundub, et seda raha on nad ka kohe valmis kompensatsiooniks pakkuma, aga kuna ülejäänud majutuseraha üldse ei liigu läbi nende, vaid on majutusasutuse ja kliendi vaheline asi, siis selles osas klient on oma murega üksi.Mulle see Bookingu süsteem ka alati meeldis - et maksan majutuse eest reeglina alles hotelli jõudes - aga sellel on oma halvad kohad ka.Peamiselt olen bronninud Expedia (Hotels.com) kaudu viimasel ajal. Bookingust võtnud ainult siis, kui seal on tõepoolest odavam (90% juhtudest ei ole odavam). Vahe on selles, et Expedia võtab raha reeglina ise kohe bronni tehes maha - majutusasutus siis ilmselt kord kuus arveldab Expediaga, kliendina ma ainult küsin hotellis üle, et "kõik on makstud, eks? "Probleemi tekkides on alati lihtne suhelda Expediaga - ja kuna minu raha on 100% läinud neile, siis nõuda sealt kompenseerimist.Tagantjärele pole küll kompi nõudnud, aga üks hiljutine näide:broneeritud tagastamatu hinnaga korter "rannas", kaardilt ilusti näidatud asukoht, raha võeti maha bronni tehes Expedia poolt. Ööbimispäeva hommikul Google Maps paigutab kangekaelselt hotelli pärapõrgusse - väike research näitabki, et 2 km eemal. Helistan Expediasse, ütlen, et ma sinna küll ei taha, et tühistage mu tühistamatu bronn, võtan midagi muud. "No problem, sorry about that", kogu raha oli sama päev kaardile tagasi kantud. Küsiti, kas vajan abi uue majutuse leidmiseks - ütlesin, et saan ise hakkama.Kuidas oleks Booking lahendanud olukorra? Sealkaudu bronnides oleks raha mu kaardilt maha võtnud majutusasutus. Kellega ja kuidas ja kui edukalt ma oleksin pidanud suhtlema raha tagasisaamiseks samal päeval majutusest loobudes? Seejuures majutuskohta kohale minemata?Arvustuste osas - Hotels.com pidevalt pakub vähearvustatud hotellide/korteritega võimalust premeerida arvustuse kirjutajat ühe lisaööbimisega tasuta öö saamiseks. 10 ööbimisega saab ühe tasuta öö ehk põhimõtteliselt on see 10% allahindlust ehk minu puhul maksab see tasuta ööbimine keskmiselt 5-7 eurot (50-70 euri keskmine täisöö hind).. Mitte midagi erilist, aga siiski mingi tasu arvustuse kirjutamise eest.. Booking ei paku ju mingit boonusprogrammi ega ka arvustuse eest sentigi.
Eelnevas postituses juba kirjeldasin, et Booking.com-i puhul on võimalik valida majutusasutusel kahe süsteemi vahel: kas majutusasutusel on oma pangasüsteem või kasutab Booking.com-i oma. Mul on endal majutusasutus Booking.com-is broneerimiseks üleval. Kui klient tahab raha tagasi, pole millegagi rahul, soovib broneeringu ikkagi tühistada, kuigi näit. ettenähtud aeg selleks on läbi, siis klient saadab kirja Booking.com´i. Booking.com saadab kirja majutusasutusele. Majutusasutus otsustab, mida teeb: tagastab näit. 20 eur, ei tagasta midagi jne.
Mina olen tavaliselt ennast sundinud arvustust kirjutama. Ikka selleks, et pilt selgem oleks. Arvustusi tuleb hoolikalt lugeda. Ka ridade vahelt. See mis pirtsakale üldse ei meeldi, võib teise jaoks olla lihtsalt väike ebamugavus. Booking lausa käib sulle pinda oma sooviga arvustust saada.