Ostsin kaks lennupiletit nende vahendusel Taisse. Hiljem ostsin veel ühe juurde. Esimeste kahe pileti eest võtsid 25+25. kolmanda eest suisa 28 eur kaardimakse teenustasu. Maksin Swedbank Mastercardiga. Alates 13.01. 2018. on aga ELis keelatud võtta kaardimaksetelt teenustasu. Saatsin kirja ja voilaa, 5 päeva hiljem 78 eur. ilusti tagasi kontol. Mingit vastust ei järgnenud. Siin on link seadusest: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-141_en.htm
Vastasid ainult, et kannavad raha tagasi ning võtab kuni 5 tööpäeva. Vabandama nad ei hakka ilmselt. Puhas äriplaan. Enamus ei tea/ei viitsi tõmmelda ning nendelt saavad teenustasu kätte ehk lihtne raha. Kui pärimise peale aga tagasi maksavad siis pole kliendil põhjust kaebust kuhugi esitada ning keegi asja suure kella külge ei pane. Ning saavad jätkuvalt "raha küsida".
Kirjutasin neile ja samal päeval vastasid, et 5 päeva jooksul saan oma Swedbanki Visalt võetud 13 eur "payment fee" tagasi, 2 päeva hiljem raha ka arvel. Uskumatu, et nad ka ei viitsi seda krediitkaarditasu oma lehelt lõplikult eemaldada. Aga ilmselt suur osa kliente ei hakka selle väikese summa pärast kaebama ja EU seadustele viitama ning kokkuvõttes optimeerivad oma tulu.
Oskab keegi kommenteerida, kas midagi on viimasel ajal pealkirjas olevas valdkonnas muutunud? Olen varasemalt kahel korral, saanud budgetair.lv krediitkaardi "payment fee" tagasi, kui kirjutasin neile. Vaatan, et juulikuisel vastusel nende poolt kirjas lühidalt: Sorry for the inconvenience caused.Please note that the refund of the payment fee will take 3-5 business days. Ja raha on paari päevaga tõesti arvel tagasi.Seega olen jätkanud piletite ostmist nende lehelt, kui on soodsam (ja on vahel oluliselt soodsam)…Ka eile saatsin neile küsimuse, miks on tasu lisatud minu ostule. Täna hommikul olen saanud sellise vastuse: Kindly advise to check with the credit card company for the additional charges.Kindlasti saan oma krediitkaardi väljaandjalt seda küsida, kuid uurin ka praktikat siinselt lehelt.
Ma tegelikult saan Budgetair-i poliitikast aru. Panevad 5.- eurot kaardimakse fee ning tõenäoliselt pooled ei küsi tagasi seda 5 eurot, võib olla isegi rohkem. Ja küsimus ei ole ka tõenäoliselt üldse mitte selles 5 euros, vaid selles et sellega saab otsingus näidata odavaimat (odavamat) hinda ehk inimene tuleb neile ostma. Isiklikult mina olen neid valinud usaldusväärsuse osas ehk nendega ei ole olnud probleeme seni. Ebrookers on teine samaväärne, aga paljude jaoks on ka 5 eurot odavaim hind valiku aluseks.Ahjaa, üleeile oli payment fee 5-eurot, seega ei 28.- ega 13.- eurot. Kuidas see fee suurus neil tekib jääb müstiliseks, ilmselt 5.- eurot küsitakse siis harvem tagsi.