Delhi Lennujaam

Kirjutage kogemustest Delhi Lennujaamas.

Ausalt ei kujuta ette, et peaks seal 15 tundi olema. 2 km. kaugusel lennujaamast on juba hotelle igas tasemes ja hinnaklassis.

isaac sellise info sain siit Tripist: International ja 1-D on teineteisest üsna kaugel, autoga peaks olema 10km ringis.
Kõige parem oleks kasutada bussi, mis terminalide vahel sõidab. IMHO lennujaama vahetuseks (oma lennuki istmelt 1-D turvakontrollini) võiks arvestada vähemalt 3 tundi. NB! 1-D hoonesse sisenemisel nõutakse trükitud e-piletit! Samuti pead jälgima, et kõik käsipagasisse kuuluv (a la arvuti kott ning ranits) saaksid turvaja poolt tembeldatud lipiku.

Ega,kui teaks ega siis ju ei küsiks :)

Mis lennufirmadega üldse tegu? Keegi siin kuskil varasemas teemas mainis, et saab juba ka mobiilse pardakaardiga, aga ma ka ei riskiks.

Üks lugu, millega meie siselendude jaamas ämbrisse astusime.
Lennujaama jõudes otsustasime kohe check-in ära teha ja ka pagasi sisse anda. Meil olid kaasas raadiosaatjad ja need tekitasid lennujaamades pea igal pool korralikku segadust. Pagas sisse antud, piletid käes, jäime ootesaali ootama. Kuna järgmise lennuni oli 6 h aega, tahtsime minna terinalist välja, et ringi vaadata, kuid see ei olnud enam võimalik. Kui piletil on tempel äraantava pagasi kohta peal, ei saa sa enam terminalist lahkuda. Põhjenduseks turvalisus - kui oma pommi maha sokutasid, siis jää ka ise selle käivitamist ootama. Läbirääkimised check-in lauaga tulemusi ei andnud, pagasit kätte ei saanud, märkevaba piletit ei saanud ja välja ka ei saanud. Üritasime rõhuda suitsemaise vajadusele, mispeale soovitati turvakontroll läbida ja sees ootavaid suitsuruume kasutada.

Sellest on küll nüüd 5 aastat tagasi, Saabusin KLMiga Amsterdamist, edasilend oli Air Indiaga Kathmandusse. Vahe 8 tundi, öösel. Lennujaama II korrusel oli paar lounge'i, kuhu mul,polnud küll asja, sest pole kuldklient, aga 10 dollarit ajas asja ära. Lounge'i sees olid diivanid, kus sai tukkuda ja suupisted. Tegi öö lennujaamas mugavamaks.

Kas peaks altkäemaksu andma nagu mina tegin? Või öö otsa konutama toolidel? Kas selline käitumine rikub lounge'ide süsteemi? Tegu international-terminaliga.

Saabun Delhi lennujaama Finnaairiga 26.03 hommikul, paari tunni pärast läheb välja eraldi lennupiletil lend Nepaali. Tagasitulek on veidi keerulisem, pean Delhisse lendama üks päev varem ning Finnaair läheb alles järgmise päeva hommikul.
Keegi oskab kommenteerida viisateemat? Lugesin, et kuna lennud erinevate piletite peal ning vajalik on pagas uuele lennule saada, tuleb vormistada viisa (pean tegema selle kalli viisa, sest mul kaks sisenemist ning sisenemiste vahe on üle 15 päeva)?
Hetkel mõtlen, et kas esimese 3 tunnise otsa saaks kuidagi kombineerida ilma viisata, et peaksin kasvõi tegema tagasitulles ainult viisa, see annaks märgatava hinnavõidu. Kui näiteks üritan oma seljakoti sokutada käsipagasina?

Hoidsid mõnikümmend(?) eurot kokku eraldi pileteid vormistades vs kõiki lende ühel piletil ostes ja nüüd oled jamas?

Delhi lennujaam ei ole muide kergete killast ja kui pead transiittsoonist väljuma kahe lennu vahel, võib ka kolmest tunnist väheks jääda. Arvesta järjekordadega passikontrollis, tollikontrollis, check-in letis, uues passikontrollis ja turvakontrollis. Lisaks võib Finnair hilineda ja pagasi saabumisega aega minna. Oled uurinud, kas su reistõrkekindlustus üldse peab 3-tunnist vahet eraldi piletite vahel väljaspool Euroopat piisavaks?

Loo moraal on muidugi see, et kui tahad turvaliselt ja mugavalt kohale jõuda ning mitte maadelda imelike probleemidega, osta lennud samal piletil. (Nt Turkish lendab Nepaali otse, Indiat läbimata).
Kui aga mõni eraldi piletitega pakkumine vastupandamatult peibutav tundub, tee pikem peatus ka transiitriigis. Mõni päev Delhis veeta muudaks reisi hoopis mitmekesisemaks.

Kuna aga piletid on nüüd ostetud nagu on, siis hetkel oleks vast mõistlik vormistada enne reisi ühe sisenemisega e-viisa. Kui seda on tarvis minnes kasutada ja viibid Nepaalis kauem kui 4 tööpäeva, saad seal tagasitulekuks uue teha (eeldab muidugi ligipääsu internetile JA printerile!).

Kui hästi läheb, saad minnes hakkama ilma Indiasse sisenemata. Pead lennujaamast leidma mõne töötaja, kes on mõningase rahalise kompensatsiooni eest nõus su pagasi lindilt ära korjama ja Katmandu lennule registreerima. Kuuldavasti on nii võimalik seal, aga ainult sellele lootma jääda ei saa. Ilma India viisata ei pruugita sind juba Tallinnas või Helsingis lennukile lubada.
Kui aga veab ning India e-viisa vormistamise ja Nepaalist TAGASI lennu vahele jääb vähem kui 30 päeva, saad sama viisat kasutada hoopis tagasiteel.

Seljakotti saad käsipagasina kaasa võtta juhul kui selle mõõtmed (pikkus x laius x sügavus) jäävad lennufirma lubatu piiresse. Kahtlane. Kaaluma küll ilmselt ei hakata. Aga Tallinna ja Helsingi vahelises kööbakas propellerlennukis on käsipagasikohvritele koha leidmine niigi problemaatiline.

Kindlam vist teha Helsingi saatkonnas mitmekordse sisenemisega 6 kuud kehtiv viisa?

Karl Vaino, loomulikult ma ei hoidnud mõnikümmend eurot kokku sellega, et vormistasin erinevad lennupiletid, siin tegemist suuremate summadega. Kokku soovin hoida viisa ja selle vormistamise jamaga, sest ühekordse sisenemisega viisa saab teha netis ja see tunduvalt mugavam kui hakata helsingi saatkonnaga jamama.

Mul ei ole veel India-Nepaali pileteid ostetud, selle 3 tunni lenduda vahe annab põhimõtteliselt pikemaks venitada kui see on vajalik. 3 tundi on meie reisitõrke jaoks muidu piisav. Kas ma saan õigesti aru, et e-viisaga saab 30 päeva jooksul siseneda mitu korda, ma just lugesin, et ei saa. Kui saab siis see muidugi oleks super. Meil periood 25.03 - 18.04 seega alla 30 päeva.

Sai vaadatud ka seda Tyrkishi pakkumist aga hinnavahe oli ikka väga suur. Põhimõtteliselt kui muudmoodi ei saa, siis eks ma võin ju ka selle 6 kuulise viisa vormistada. Küsimus oli selles, et kas kellegil on kogemus ning kas saab ka seda mitte vormistades sinna minekul, tagasi plaanime nagunii vähemalt ühe päeva Indias olla ja seal ma pean selle viisa nagunii vormistama.

Selle aasta jaanuaris oli mul täpselt sama olukord. Lendasin Finnairiga Delhisse ja siis sealt oli teine pilet edasi Nepaali. Lühike vastus: selleks, et Nepaali lennu peale minna, pole viisat vaja. Kui tuled Finnairi lennu pealt maha, siis on seal eraldi transit desk, kus räägid oma loo ära. Ehk sa ei pea minema sealt transiit-tsoonist välja oma pagasit otsima ja uut check-ini tegema.

Transit deski mehed annavad sulle seal samas uue boarding passi Nepaali lennule ja samamoodi orgunnivad su pagasi järgmise lennu peale. Nad lähevad ja otsivad su pagasi ise üles, panevad sellele uue kleepsu külge (+annavad sulle selle kontsu) ja sinul jääb ainult üle uude väravasse jalutada. Minul oli lendude vahe ca 4 tundi ja jõudis kenasti. Sealt Delhist läheb päris tihedalt neid lende Kathmandusse.

Üllatavalt sujuvalt lahenes see kõik.

Täpsustuseks: lend Kathmandusse oli mul kohaliku odav-lennufirmaga IndiGo.

Kõigil lennufirmadel ei pruugi olla lepingut pagasi käitlemiseks ja transfer deski kasutamiseks lennujaamaga. Ikka väga lollisti võib seal lõksu jääda. Eespool oli juba sellest juttu, et teinekord saab selle probleemi nutsuga lahendada.

Käisin 2016 jaanuaris ainult käsipagasiga sama marsruut Helsinki-Delhi ja eraldi piletil Kathmandu. Nepal Airlines sebis ise uue boardingbassi ja probleeme polnud.

Minu lend Amsterdam Delhi kulges nii,et kohver ei tulnud järgi Delhi.Olla järgmine päev tulnud,kui olin ise juba Sri Lankale lennanud.Kahjuks ei suutnud Delhi seda 2 nädalat Colombosse saata.Lennufirma Yet airways ei liigutanud midagi.Ise tuli 100 kõnesid ja meile teha.Lópuks ka lennujaama kohvrile ise järgi sõita.
Kui saate,reisige vaid käsipagasiga.

Tere! Meid on sarnane teema ees ootamas. Lendame Aeroflotiga Tallinn-Moskva-Delhi ja sealt edasi (eraldi piletid) Sri Lankan Airlainesiga Colombosse. Piletil on info, et mõlemad asuvad terminalis 3, seega ei tohiks ju hullu olla? Kuna plaan on 2,5 nädalat hiljem nagunii veel paariks nädalaks Indiasse kolama minna, siis ei tahaks viisat esimese sisenemisega teha.

Kellegil mõnda head hotelli kogemust jagada lennujaama kandis?

Meie bronnisime selle: www.smyleinn.com/qb
Soovituse selleks sain siit: http://www.seljakotirandur.com/new_delhi_lennujaam
Tundub kena koht olevat ja väga soodne ju ka.

Lisan veel paar soovitust Delhi lennujaama kohta. Käin sealt mitu korda aastas läbi ja kogemusi on. Seega mõningad pisiasjad, mida jälgida, võivad esmasele külastajale kasuks tulla.
Ei soovita raha vahetada Thomas Cook'i valuutavahetuses. Kurss on oluliselt madalam ja lisandub teenustasu. Soodsam on isegi automaadist välja võtta, mis asub väljapääsu nr 4 juures. NB! Indias töötavad sularahaautomaadid pisut teisiti kui meil. Olen korduvalt näinud turiste nendega maadlemas. Nimelt ei hakka automaat enne edasi liigutama pärast pin-koodi sisestamist, kui oled kaardi välja võtnud. Alles siis saad valida tehingu.
Ettemakstud takso piletikiosk asub samuti väljapääsu nr 4 juures . Otse üle tee väravast väljudes. Seal tasub maksmisel ettevaatlik olla. Ärge laske oma rahasedelit silmist, mille kassiirile ulatate. Sain ise hiljuti petta, kui vaatasin korraks kõrvale küsimuse peale, et mitu reisijat ja pagasit sinuga on. Teadsin seda ju peast, aga automaatselt pöörasin pea kõrvale, et oma kaaslased üle lugeda. Selle ajaga oli minu ulatatud 500-ruupiane võluväel muutunud kassiiri sõrmede vahel 100-ruupiaseks kupüüriks.
Putkast saate pileti, kuhu on lisaks sihtkohale kirjutatud posti number, mille juures takso seisab. See ei oma tähtsust. Taksojuhid jooksevad ise kõik sulle vastu ja isegi, kui hakata niiöelda õiget taksot otsima, suunatakse sind peale mõningast arutelu ikka teise auto peale. Vahel tuleb taksojuhil mõni sõber ka peale, kes kuhugi poolele teel ära viiakse.
Taksode poole minnes ligineb tavaliselt mõni abipakkuja, kes tahab sulle õige takso kätte juhatada ja pagasi auto peale tõsta, ning selle eest tasu saada. Alati ei tee vahet, kumb on taksojuht. Nad on seal kõik viigipükstes ja triiksärkidega ning loomulikult oskavad asjalikku nägu teha, nagu oleks lennujaama töötajad. Tundub, nagu see oleks loomulik osa kogu protsessist, kuid lõpuks on ühe vennikese käsi sul aknast sees ja nõuab raha.
Teine variant on Radio-taxi, mille saad juba terminalist broneerida, aga see on kallim.
Kolmas variant on Uber. Olen seda kasutanud ainult linnade sees liikudes, kuna lennujaamast hotelli on ettemakstud takso alati odavam olnud isegi koos jootrahaga, mille tavaliselt juhile annan. Hotellist lennujaama sõites on see tõenäoliselt kõige mõistlikum variant, kui just hotellist ei pakuta normaalse hinnaga taksot.
Üks tähelepanek Uberi kohta Indias. Siiani olen ainult ühe juhiga sõitnud, kes on inglise keelt rääkinud (kuigi see on teine ametlik riigikeel). On olnud probleeme üksteise leidmisega, kuna kaardid ei pruugi seal alati kõige täpsemad olla ja keeruline seletada, kui üksteisest aru ei saa. Selle eest vuristavad inglise keelt kõik rikšajuhid, kes sulle ise liginevad. NB! Rikšad lennujaama ei saa sõita

Delhi lennujaamast hotelli minekuks olen alati kasutanud "prepaid" taksot, mida saab vormistada lennujaamas sees. Paberile pannakse küll hotelli aadress, nimi ja linnaosa, kuid taksojuhid reageerivad vaid linnaosa nimele. Taksosse istudes teatatakse tavaliselt "no english, madam" ja nii see sõit algab linnaosa poole. (Juhid ei räägi ja ei loe inglisekeelset teksti ega numbreid). Kuna indias ringi liikudes on alati kohalik SIM-kaart, siis linnaossa jõudes tuleb ise valida hotelli info number ja anda telefon juhile. See on siiani toiminud. SIM-kaartidega ka selline lugu, et need pole firmapõhised, vaid osariigipõhised, see tähendab, et kui kaart osta Delhist, siis saab seal helistada soodushinnaga, kui liikuda Maharashtrasse, siis minutihind hoopis teine. Laadida saab kaarti igal pool.
Terminalidevahelise shuttle bus´i peale peab samuti eelnevalt pileti vormistama ja see on tasuta, kui oma tuldud ja tulev lennupilet ette näidata. Need, kes ronisid lihtsalt bussi, pidid ostma bussist pileti.
Kui terminalist seest küsida infot shuttle bussi kohta, siis saadetakse paremal ja vasakule jne. Tasub rahulikult ise vaadata silte ja suunaviitasid.
Mis rahasse puutub, siis üritasin indiast tagasitulekul international terminalis suures koguses india ruupiaid tagasi vahetada, kuid see polnud võimalik. Indiast sularaha välja viia ei lubata, kuid tagasi eurodeks või dollariteks nad ei vaheta, ostelge meie terminalis madam, öeldi mulle :)

Mul enamasti sama probleem, nagu eelmises postituses Jorjen kirjeldas. Taksojuhid teavad tihti vaid linnaosa ja ei saa aru inglise keelest. Tõenäoliselt ei tohiks probleeme tekkida nendel reisijatel, kes ööbivad lennujaama lähistel.

Indias on majad nummerdatud, aga neid numbreid väga ei näe. Samuti ei otsi neid numbreid ka taksojuhid. Seal on juba ammustest aegadest komme oma asukohta kirjeldada lähima üldtuntud objekti järgi. Mulle selgitas seda üks India koostööpartner, et nii on lihtsam. Kui näiteks kuller otsib tema firmat, siis sõidab ta kõige pealt kino juurde, mis on nii vana ja kuulus, et seda teab iga rikšajuht terves Delhis. Kui kuller kino ees seisab ja ringi vaatab, siis ühel hetkel leiab suurest siltide rägastikust ka tema oma.
Nüüd teengi nii, et ütlen alati taksojuhile selle kino nime ja alati jõuan õigesse kohta.
Kellel hotelli aadressis mõni kino, pank vm kirjas, siis öelge see ka taksojuhile, kuna ta ei pruugi ladina tähti tunda.

NB! Lennujaamast SIM-kaarti ostes ei saa seda kohe kasutama hakata. Hommikul ostetut kaardi saab aktiveerida alles mitu tundi hiljem. See aeg on nüüd küll pisut lühenud juba ja ehk jõutakse varsti nii kaugele, et saab kohe helistada.
See on tõesti ebamugav, nagu ka Jorjen kirjeldas, et teise osariiki liikudes on sama operaatoriga kõnehinnad hoopis teised. Rongides olen korduvalt telefonile restarti teinud, kuna internet kaob piire ületades ära ega ühendu koheselt.