Euroopa juuli alguses

Praegu on juuli alguseks palju mõistliku hinnaga lennupileteid saada. Paistab, et piirid on lahti ja enamikes riikides piirangud vähenevad. Kas julgeksite praegu juuli algusesse näiteks Pariisi pileteid osta ja sinna minna?

Kas on midagi, millega peaksin arvestama, kui juuli alguses nädalakese Pariisis tahaksin veeta? Võite julgelt jagada viiteid/artikleid ka.

Kui piirid on lahti ja karantiini pole, siis miks mitte minna? 

https://reopen.europa.eu/et/map/FRA

Mina lähen Viini, seega julgen küll. Peab lihtsalt arvestama ebamugavustega, maski kandmine näiteks.  Mõtlesime, et käime nüüd ära, enne kui tuleb ehk teine laine.

Mina lähen nädalaks Pariisi. Jälgin samuti karantiinikohustust vm lehel. Mône nädalaga on suhtarvud vähenenud, eks paistab, mida jàrgnevad nädalad toovad kui nüüd kohvikud ja asutused on avatud. Samuti arvestan, et maski kandmine lennujaamades kohustuslik.

   Ega keegi ei tea, aga ma eelistan nüüd suvel ära käia kui sügisel.

Kui keegi kindlalt teaks, siis oleks see ilmselt tähtis ja jõukas mees.
Meie reisibürood müüsid massiliselt Bulgaariasse pakette, kuna muud väga valikus ei olnud. Esmaspäevast läheb Bulgaaria punasesse, seega saavad paljud omale paraja probleemi närida.
Poola justkui avanes, kuid läheb taas esmaspäevast punasesse. Seda, kuidas, kas ja mil viisil piiravad Poolast tulnuid Tsehhi ja Slovakkia, ei oska keegi täna öelda. Kuidas hakatakse meil püüdma neid, kes läbi poola transiiti käinud ei tea.
Väidetavalt lubatakse meil transiiti läbi Rootsi ehk ei pea karantiini minema, kui oled sealt vaid läbi sõitnud.
Piletid läbi Viini on soodsad küll, kuid arvestama peab, et sellesama Veigo lingi kohaselt: "välja arvatud Rootsi, Ühendkuningriik, Hispaania ja Portugal"
Need soodsad piletid on Wizzairiga, kes müüb rõõmsalt pileteid ka Viinist Hispaniasse ja Portugali, kuigi lendude toimumine on üsna kahtlane.
Ryanairi piletite kohta on siin varemgi küsitud ja kui kommentaare lugeda, siis näib, et ei ole just väga probleemivaba mõte praegusel ajal.

Elan Lõuna-Prantsusmaal, Nizza lähedal. Toidukohad ja poed on lahti. Maski peab kandma enamustes poodides samuti on ühistranspordis mask kohustuslik (trahv 135 eurot) - ilma maskita ei lasta poes uksest sissegi. Samuti on enamikus poodides maksimum inimeste arv m2 kohta määratud (uksel loetakse inimesi) ja tihti tuleb poodi sisse saamist ukse taga järjekorras oodata.

Kuidas "mask" defineeritud on? Peab olema nn kirurgiline või kõlbab suvaline riidetükk, mis nina ja suu katab (näiteks torusall)?

Ühistranspordis peab olema kirurgiline või riidest mask. Salli ei loeta maskiks. Rongis olen ise näinud kuidas inimesed trahvi on saanud salli eest. Poodides on pooleks - mõned nõuavad maski (kaubanduskeskused ja suuremad riidepoed näiteks) ja mõnedele piisab sallistki.

Kohapealsed piirangud on juba tõesti mõistlikud. Oskab aga keegi öelda, kui suure tõenäosusega need juulikuu lennud toimuvad? Kas on oht, et praegu ostes jäävad nt Pariisi või Catania lennud ära ka siis, kui olukord viirusega ei halvene?

Nagu iga asjaga on võimalus 50-50. Et kas siis toimuvad või siis ei toimu.

Lennud vaevalt ära jäävad, küsimus on pigem selles, kuidas Eesti juhtiv meditsiinitoktor VM-s asjasse suhtub. Prantsusmaa nakkuskordaja on hetkel 9,5, Itaalias 6,9, seega tagasipöördujatele ohtu ei tohiks olla.

Infotelefonilt sain teada, et  ümberistumine või transiit üle 15/100k riigis, automaatselt tähendab karantiinikohustust.

Ei tähenda. Norrast tuli jaanipäevaks koju tööliste brigaad, sõites läbi Rootsi Kappelskäri. Uuriti samuti, kas tuleb karantiini jääda. PPA lubas otse läbi Rootsi sõita ja karantiinikohustust ei järgne.

Minu meelest on hetkelist olukorda võimalik iseloomustada meie idanaabrite küldse väljendiga pakazuuha vms. 

Kui ise ei näeks, ei usuks, et selline lauslollus aastal 2020 võimalik on. Nüüd vaatan ja imestan.

PS - kino saaks, kui Rootsi homsest testimise lõpetaks. Olukord ei muutuks grammivõrdki, aga näitaja kukuks kolinal nulli ja kõik riigid muudaks ta roheliseks.
See näitaja 100 000 kohta on ju paras aiateivas, kui ei arvestata testmise metoodikat.

Uurisin just Poolast läbisõidu kohta Eesti suunas. Minule välisministeerium kinnitas ka, et transiit läbi riigi, mis on üle 15/100000, tähendab enesekarantiini. Minu edasise küsimuse peale, et see tundub vastuolus olevat andmetega, mis nad on Eesti kohta avaldanud reopen.europa.eu lehekülje peal, soovitati võtta ühendust Ikla piiripunktiga, et nemad oskavad öelda täpselt. Iklasse pole veel helistanud. Üks paras segadus.

Ei tasu neid torkida! Ma mõtlen ameteid.

Iklas ei ole mitte ühtegi inimest.

Liisu ...kellele Sa seal Iklas helistad ? Alkopoodi ? :)

Leedukas laseb Poolast tulijad ilusti sisse  , sest nende andmetel ( 16.06)  on Poola number 14,2  100 000 elaniku kohta ja see mahub  Leedu kehtestatud nn. "normidesse " :

http://koronastop.lrv.lt/en/news/lithuania-is-still-closed-for-arrivals-from-portugal-uk-and-sweden

Kui kontrollitakse on häda, kui ei kontrollita, jälle häda. Kasutage kainet mõistust ja tehke otsus vastavalt reaalsele olukorrale. Kui ikka Poolast läbi sõitsite ja ainuke peatus oli 5min tanklas auto tankimine või lennujaamas tunnike istumist siis see on vähe teine olukord sellega, kui tulla "roadtripina" nädal aega Poolast koju ja igas linnas kohvikus jäätist limpsida.

Ikla asemel peaks vist jah kuhugi mujale PPAsse helistama, aga jutu mõte oli selles, et valitseb segadus ja ühest informatsiooni kuskilt ei saa. Oleks mul Eesti numbrimärgiga auto, siis üldse ei tõmbleks selle informatsiooni otsimisega. Aga kuna on ühe Lõuna-Euroopa riigi numbimärgiga auto, siis juhul kui ma just laevaga Saksamaalt Leetu/Läti ei sõida, on suht selge, et ma olen läbi Poola tulnud. Sellepärast olen püüdnud ka aru saada, et mida nad piiril teeks, kui pistelist kontrolli teostavad. Aga jah, ühest vastust ei saa hetkel kuskilt.

Jaa, läheme Hispaaniasse, kuna piletid olid ostetud ja majutus bronnitud juba detsembris ja lend tundub toimuvat.  Mis seal ikka, massidesse ei tüki , peseme käsi ja vajadusel kanname maski.