Hoiatus vale-Pasha eest Alanyas

Leppisin Facebookis kokku Pashaga kuid hotelli lähistel olevas reisimüügikohas tutvustas ennast üks teine mees Pashana. Ta mängis oma rolli nii hästi, et uskusime ja ostsime hamami külastuse ja Sapadore kanjoni safari tema käest. Poleks teada saanudki, et tegemist on petisega (lubas lastele ATV-d ja kaamelid kõik kokku sinna safarile). Kokkulepitud päeval oli halb ilm, siis helistasin talle, et päeva muuta, vastas õige Pasha, kes imestas, et mis reis ja miks ma ühendust pole võtnud. Ühesõnaga, segadust ja närvikulu jätkus pikemaks... Õnneks lõpuks kõik lahenes positiivselt. Seega, kui kohapeal tänaval keegi teile ennast Pashana tutvustab, siis näiteks helistage õige Pasha numbrile, siis on kohe näha, kes vastab. Või küsige visiitkaarti näha.

Facebookis ju Pasha pilt täitsa olemas :)

Mingit füüsilist Pashat Alanyas pole olemas. Kuid on olemas müüt heast Pashast, kes omakasupüüdmatult aitab naiivseid eestlasi. Tegelikult on märksõna Pasha taga kohalik firma, mis korraldab Alanya ümbruses džiibisafareid ning bussi- ja laevamatku. Asi näeb välja nii. "Nutikas" eestlane valib välja Alanya-reisi ja hotelli. Seejärel uurib internetist, mida seal peale hotellis looderdamise veel peale hakata ja leiab muuhulgas otsitu - kellegi hea inimese nimega Pasha (pashafromalanya). Nüüd tuleb temaga vaid kontakteeruda ja, ime küll, too vastabki võhivõõrale inimesele - sõidud, ajad, rahad jne. Tuleb vaid teha oma valik (sihtkoht ja aeg) ning teatada hotelli nimi. Kokkulepitud ajal +/- 15 min. on sõiduk hotelli ees, karvase välimusega meesautojuht pursib miskit Pashast, reisi sihtkohast ja sinu kontaktnimest. Edasi toimetatakse sind kuhugi ümberistumispunkti, nt džiibisafarite korral linnaäärsesse bensiinijaama, kus ootamas hulk enamasti väsinud väljanägemisega džiipe ja tumedat verd juhid. Naisena ma hakkasin nüüd kindlasti kartma, aga pole hullu. Nüüd selgub, et kohaletoodud turistid jagunevad kahte: need, kellel on hotellist ostetud pilet (sic!) ja kellel pole. Viimased maksavad sulas ja, uskumatu küll, asjaajamine on väga korrektne (allakirjutanu tasus 25 eurot 22-eurose tripi eest ja matka keskel anti talle 3 eurot tagasi...). Edasi nagu internetis lubatud: sõit, papparazzi (kes müüb sulle tehtud pildid/videod hiljem maha), hinna sees kahekäiguline lõuna (joogid ise maksta) ja hotelli tagasitoimetamine (oodatud väike tip). Ja veel, sõidu korraldajad lausa paluvad internetis (positiivset) tagasisidet - täidan palve. Lõpuks piinlik lugu (osalesin kokku kolmel tripil) - viimasel tripil unustati mu käest raha võtta... Mõtlesin, et ju siis hotellis, aga ei.

https://www.facebook.com/pasha.alanya.7?fref=ts Palun tutvuge! Kodanikunimi ei pruugi tal Pasha olla, aga kokkulepitud ajal tuli ta meie hotelli, valisime välja tripid, maksime raha. Järgmistel kordadel võttis meid hotellist peale buss või jeep (Sapadere kanjonisse), viimasel õhtul viis Pasha meid ja ühte teist paari poolsaarele päikseloojangut vaatama ja hiljem üles mägedesse tuledesäras linnavaadet nautima. Suhtlusvõrgustik Facebook ongi ju selleks, et suhelda, palun kasutage!

Pasha on täiesti reaalne inimene ! Oma silmaga nähtud ja jutustatud. Tösi, nimi passis on tal teine, aga kasutab Pasha nime, sest see on kergemini meelde jäävam. Seega kui vötate tema kaudu reise ja kahtlete kas ta on päris, siis ärge ostke interneti teel vaid saage temaga kokku (tuleb ilusti teile hotelli) ja näete oma silmaga:)

Selle õige Pasha kohta on ka meie perel vaid kiidusõnad. Meie suhtlesime juba eelnevalt, mõni nädal enne reisi, läbi FB ja broneerisime hammami kohe järgmiseks päevaks peale kohale jõudmist. Kuna Pashal endal ei olnud võimalik siis meie juurde tulla, viis auto meid peale sauna tema juurde. Kes teavad, siis "illos poiss" kiitis meie "armas tudruk"uid ja igal juhul ostsime kõik oma tripid just Pasha Alanya´lt. Käisime siis džiibisafaril ja merel ja Koprülü kanjonis raftimas.

Ka minul hiljutisest Alanya reisist huvitav kogemus. Lugesin enne reisi foorumit ja otsustasin siin pakutud Pasha numbril helistada, eelnevalt uurisin ka tausta facebooki-st. Bookisime hamami ja veel mõned ekskursioonid. Kõik läks väga kenasti, kuni jõudsime Alanyasse ja tänaval kohalikust reisibüroost üks meesterahvas hakkas meile erinevaid ekskursioone pakkuma, mis olime juba Pasha kaudu varasemalt ära tellinud. Mees pakkus safari hinnaks 25 eurot ja paaditripi hinnaks ka 25 eurot. Abikaasa teatas mehele, et Pasha pakkus samu asju 17 euroga. Reisibüroo mees läks silmnähtavalt närvi ning hakkas hinda alla kruvima ehk pakkus mõlema tripi hinnaks 15 eurot. Kuna see oli Pasha hindadest veidi soodsam, otsustasimegi selle kasuks, kuid täiesti mõtlematult!!! Safari päeva hommikul ilmus jeep meie hotelli ette, aga see oli täiesti räämas, vähemalt 50 aastat vana masin. Ei julgenud väga kommenteerida, kuid istusime ikkagi autosse. Pealtnäha sai see jeep maksimaalselt 10 inimest vedada, kuid inimesi tuli järjest ja järjest rohkem peale. Lõpuks oli meid 13 + 3 last, kes pidid vanemate süles istuma. Osad inimesed ei saanud üldse istuda. Lisaks sellele läks jeep poolel teel katki ja pidime tükk aega ootama enne, kui keegi seda parandama tuli. Pärast sellist kogemust tahtsime paaditripi tühistada, kui mees, kes meile selle reisibüroost müüs, ei lubanud tühistada ja kuna olime ka ette tasunud, siis läksime paaditripile. Eelnevalt oli lubatud eestlasest giidi ja kinnitati, et laeval on ka teisi eestlasi, kuid nii see ei olnud. Paadil oli liiga palju rahvast ja seega ei saanud me ka sellest sõidust rõõmu tunda. Lõppkokkuvõttes - tahtsime säästa mõned eurod, aga selle eest saime 2 päeva kohutavaid elamusi.

Viimane postitus kõlab nagu tüüpiline tellitud promoartikkel :)

Tavaliselt käib teatud tegelasel asi nii, et kõigepealt tehakse mõnele naiivikust naisterahvale komplimente, lubatakse igasugu asju kokku ja vastu nõutakse positiivseid kommentaare reisifoorumites.

Reaalsuses on kõigil jeebusafarite korraldajatel üsna antiikne autopark ja loomulikult lähevad vahest autod katki ning siis tuleb "tükk aega oodata enne kui keegi seda parandama tuleb". Samuti on safarisõidukid peaaegu alati ülerahvastatud.

Üldiselt on jeebusafari asemel mõistlik omal käel rendiautoga ringi vaadata.

See, et keegi olevat lubanud eestlasest giidi paaditripile, kuulub ulmevaldkonda ning pole kuskilt otsast realistlik.

Teinekord tasuks ehk ikka veidi piiri pidada ja mitte nii läbinähtavat jama ajada.

Fraasid nagu "kohutavaid elamusi", "seetõttu imeliselt", "tõesti usaldusväärne" on veel kirssideks tordi peal :)

Teadmiseks siis, et tegemist on lihtsalt ühe tavaline reiside vahendajaga Alanyas. Temasuguseid jätkub iga nurgapeale. Samuti pole ta ei vähem ega rohkem huiar kui mõni teine.

Nii palju võin öelda, et kahtlused promoartiklist pole üldsegi alusetud.

Tänan, cragum, tundud kõike teadvat, eriti kommenteerides minu imekauneid fraase! Oleksin teadnud, et ta neid tüüpilisi promoartikleid tellib, siis oleksin võinud temaga selles kokku leppida, ehk oleksin ka mõnda meelehead küsida saanud :)

Ei tunne Pashat isiklikult, samas ei pea end ka naiivitariks. Lisaks on nii, et väikesele eestlasele suures riigis piisab vaimustusse viimiseks üsna vähesest - näiteks sellest, kui keegi räägib sinuga eesti keeles. Pasha ei räägi küll sellisel tasemel, nagu mõned siin foorumis kiitnud on, kuid nalja tegi see purssimine ikka. Näha on, et inimesel on huvi ja see tõstis ausalt öeldes usaldusväärsus kõvasti. Kahjuks teisi selliseid iga nurga pealt ei leidnud, aga Sa oled kindlasti rohkem sealse eluga kursis, seega ei mõista Sind hukka.

Samuti olin Alanyas esimest korda, seetõttu ei oska kahjuks nende tüüpilist autoparki ega "tavalisi reiside vahendajaid" kommenteerida. Sattusin lihtsalt üsna täbarasse olukorda ning tahtsin seda jagada.

Teistele aga soovin huiarite-vaba reisi! :)

Janika, vaadates sinu meiliaadressi, peaksid Türgi eluga ikka tunduvalt paremini kursis olema.

Meie perega käisime eelmisel aastal Alanyas ja kohtusime ka tänu Tripi lugejaskonna kiidusõnadele Pashaga. Ok minu kokkuvõte on, et mõttetu kuju. Jah pillab meelitusi ja räägib lapsehäälega eesti keeles. Võtsime tema kaudu hamami külastuse.Lihtsalt rõve hamam oli. Oleksin võtnud tänavalt oleksin saanud odavama hinna eest parema hinna-kvaliteedi suhtega elamuse. Oleme piisava kogemuspagasiga trippijad, et rohkem sellist viga mitte teha. Tahtsin siis ka siia kohe kirjutada, et ärge minge õnge. Ma ei ole mingi pirtsperse, aga ütleme nii, et Pasha küsitud hind ei ole soodne ja teenus, mis ta pakkus,oli alla arvestust. Mina ei soovita temalt küll millegi ostmist.

Kuidas saab väita, et "Oleksin võtnud tänavalt oleksin saanud odavama hinna eest parema hinna-kvaliteedi suhtega elamuse" see on ikka nii loterii ju. Võib olla oleks aga see on võib-olla. See on sama haige, et kui oleksin eile vikingit mänginud oleksin täna miljonär. Ja mul ei ole endal Türgi kogemust veel aga sellise citybirdi kommentaari peale ei oska muud kui õlgu kehitada. Tänavalt sa midagi ei ostnud aga arvad, et oleks olnud parem. Sorry aga sinu arvamus on sinu arvamus. Oleks selle arvamuse kirjutanud mõni Tripi guru oleks teine asi.

Väga korralikud hamamid on heade 5* hotellide juures, milledel on tavaliselt ka bookingus kõrge keskmine skoor. See kas mingi üldkasutatav hamam on rõve või mitte, ei sõltu ju vahendajast vaid hamamist. Kes siis mingit luksuslikku hamami kahjumiga vahendab, ikka odav hind, vastav kvaliteet. Hamami väga odavalt ei pea, jooksvad kulud on suured.

Jah seda ma just mõtlesingi, et odav hind viletsam kvaliteet. Aga hind Pasha kaudu ei olnud odav. Oleksin ostnud tänavalt odavama, oleksin ju "mõistnud" ka viletsat kvaliteeti, aga oleksin võinud ka hoopis üllatuda, eks? Pasha pakub ju "parimat" eestlastele, aga seda ma ei saanud ja ei öelnud ta mulle, et näe kui maksad 30 euri juurde, viime Sind paremasse hamami. 1000V kommentaarile "Sorry aga sinu arvamus on sinu arvamus. Oleks selle arvamuse kirjutanud mõni Tripi guru oleks teine asi.". Jah Sul on õigus, minu arvamus on minu arvamus. Ma tahtsin selle lõpuks kirja panna, et mina usaldasin ka siinsete võib-olla Sinu jaoks mõne "tripi guru" arvamust, aga mina sain "petta" nende positiivsete "promokiitustega" ja hoiatan lõpuks omalt poolt, et kõik pole kuld, mis hiilgab või siin ka kiidetakse. Ja kuigi ma Siin kirjutanud pole selle nime all, olen ma keskmisest suurem reisumees olnud oma elu jooksul kui tavainimene. Ja kuna minu reise on seinast seina, siis seda küll ärge muretsege, et ma mingi pisiasja pärast vinguks.Lihtsalt väike hoiatus minu poolt asjale juurde. Nii nagu siin tegelikult ka "Türgi asjatundjad" on kirjutanud... Läksin mugavat teed, et näe on üks tore Pasha ja ju ta on välja otsinud parima hinna-kvaliteedi suhtega hamami, aga tuli välja, et nii see ei olnudki. Muudest tema pakutud trippidest ei oska midagi kommenteerida, mulle piisas, et sellega "ämbrisse astusin".

Citybird001, miks siis aasta aega kommentaari kirjutamisega ootasid? "Ärge minge õnge" on küll suur liialdus. Olen ka Türgis olnud mitmeid kordi, kuid hamamis vaid ühe korra käinud, samuti Pasha kaudu ja eelmisel kevadel. Kardan, et 1000V-l on õigus, et see on loterii, mis hamami ja kogemuse otsa satud. Ei teinud ise piisavalt taustauuringut erinevate hamamide kohta, seega ei osanud ka midagi erilist oodata. Kuid mäletan, et hind oli vist 17 eurot ja selle eest küüriti ja muditi ikka korralikult. Minu meelest oli see hind odav, sest jäin ainuüksi massaažiga väga rahule. Aga ka see on täiesti suhteline - massöörid on erinevad, inimestele meeldib erinev massaaž jne. Seega tegelikult pole välistatud, et võid ka 5* hotelli hamamis tõelise pettumuse osaliseks saada.