Hong Kong -Vietnam - Bangkok

Tere,

plaanis minna sügisel pikkemaks ajaks Vietnami, täpsemalt Lõuna-Vietnami piirkonda. Olen kaalunud erinevaid viise Vietnami saamiseks ja parim lahendus, mille olen leidnud on läbi Hong Kongi (lennupiletid edasi-tagasi Tallinnast natuke üle 600EUR). Samas kui juba olla Lõuna-Vietnamis, siis võiks juba teist teed kaudu tagasi tulla Eestisse, et avastada veel teisi maid(Kambodza ja Tai ).

Tekkisid mõned küsimused ja loodan et abivalmid inimesed on valmis jagama endi mõtteid/ideid.

  1. Kuna enne Vietnani sisestamist tahaks kindlasti ka Hong Kongist ära käia, siis kuidas oleks kõige parem hiljem liigutada edai sealt Hanoisse. Kui Sinna tee peale jääb midagi huvitavad, siis läheks kindlasti mõõda maismaa. Ja kui kelllegil on soovitusi/kogemusi, kuidas maismaad kaudu minna Hanoisse, siis oleks tänulik.

  2. Hong Kongi kaudu ma olen leidnud, et saaks Kagu-Aasiast kõige odavalt edasi-tagasi piletid (natuke üle 600EUR-i). Samas kui juba nii kaugel olla, siis võiks ikka teist teed pidi tagasi tulla, näiteks Bangkoki kaudu. Sel juhul tuleb pileti hind umbes 100EUR kallim. Ilmselt Ho Chi Minhist peaks olema odavam liigutada Bangkoki kui Hong Kongi? Bangkoki liiguks siis juba mõõda maismaad läbi Kambodza. Või mis Marsuudi teie soovitaksite?

Kõigide vastuste eest oleksin väga tänulikud ja loodan, et peale enda reisi saan juba teisi hakkajaid reisiselle abistada!

Vabandust! Pidin arvuti juurest lahkuma ja lootsin, et salvesta nupp salvestab postituse edasiseks jätkamiseks. Kuid nii ei läinud :). Esimese postituse nüüd küsimused lisatud.

Hong Kongi kaudu Vietnami lendamine on suht aega nõudev ja kujuneb ka kallimaks,kui esialgu tundub - odavlennukaid HongKongist Vietnami ei lenda, ja teistega tuleb hind suht krõbe. Olen ise seda marsruuti lolli peaga mitu korda lennanud - HongKongi lennu soodne hind ajas pea segi. Never again!

Kui plaan Vietnamis rohkem ringi vaadata siis lendaks juba otse Hanoisse (LOT-il aeg ajalt päris mõistlikud pakkumised). Hanoist võib siis alla lõunasse tripata ja pärast siselennuga tagasi Hanoisse. Või siis siselennuga kohe lõunasse. Kuna ma ise seljakotiga eriti rännata ei viitsi, ja Hanoi on minu jaoks liiga külm, siis ise lendan järgmine kord ilmselt Bangkokki ja sealt Saigoni (HCMC).

Kui ikkagi otsustad Hongkongist mööda maismaad minna, siis peab Vietnami viisa kindlalt enne ära tegema ja noh Hiina viisat läheb siis ka vaja.

Olen sõitnud rongiga . Soovitan, kui aega muidugi on . Hong-Kong - Guangzhou - Nanning - Qinzhou edasi bussiga piiri peale Mong Cai sealt bussiga Hanoisse .

Aitäh asjakohaste postituste eest!

Sebin, kas sa saaksid rongi kohta anda rohkem infot: kui lihtne oli pileteid osta, kas ingliskeelega on võimalust jaamas/rongis hakkama saada ja Vietnami piirilt Hanoisse liikumise kohta.

Tegelikult sõitsin vastupidisel suunal aastat viis tagasi nii , et sealtmaalt võib-olla paljugi muutunud. Rongipiletitega jama ei olnud . Mingit otse rongi pole olemas , piletid kolmes etapis :
1 Hong-Kong – Guangzhou , vist oli 190 hüääni .
2 Guangzhou – Nanning , hinda ei mäleta väga odav oli , mälu järgi vist mingi 12h sõitu
3 Nanning – Qinzhou , väga odav , pool päeva sõitu .
Suhtlemisest rääkides siis mida sügavamale Hiinasse seda rohkem asi käest kaob , juba Guangzhou's saab suhelda ainult hotelli lauas . Eksisime seal linna peal ära , otsisime 2h metroopeatust , no ei räägi seal tänaval keegi . Guangzhou soovitan käia tehnika kvartalis , soovid midagi osta siis minu kogemuse põhjal on see Hiinas tehnika ostmiseks odavamaid kohti, olgu selleks siis telefon või objektiiv , feik või tõsine kraam .
Arusaamisega läheb asi edasi sukeldudes ainult halvemaks . Soovitan Hong Kongis , Guangzhous lobis lasta kirjutada kohanimed , nimisõnad paberile, näiteks: bussijaam , rongijaam , hotell, linnade nimed jne .ning hankida inglise -hiina keelne kaart , piletikassas on sellest suuresti abi . Üldiselt tundsime ennast ahvidena , kohalikud üritasid varuka alt meist pilti teha, samas olid väga sõbralikud . Suhtumisest niipalju , et loll on see kes hieroglüüfe ei mõista , mitte , et vaenulikult vaid suhtuvad nagu lastesse .
Mong Cai's asi muutub mitte , et sa leiad kedagi kellelt teed küsida , lihtsalt kirjapilt muutub arusaadavaks . Ausalt üteldes ei sõitnud piirile Hanoist vaid Cat Ba saarelt , panin bussijaamas lihtsalt tähele et Hanoisse busse sõidab . Üdiselt , kui sa juba sealkandis oled siis mitte külastada Halong Bayd oleks kuritegu . Ma ei tea kuidas teistele kuid minu arvates on see üks ilusamaid kohti mida ma kunagi üldse külastanud olen ,Vietnamist rääkimata . Soovitan sõita Ha Longi sealt praamiga Cat Ba'le ,saarestiku suurimale saarele. Paar päeva aeg maha võtta scootriga saar läbi kammida , söögikohad värske mereanniga läbi aeleda . Edasi praamiga Haiphongi sealt rongiga Hanoisse .

sebin, ma sugugi ei nori kuid see oli päris naljakas
"1 Hong-Kong – Guangzhou , vist oli 190 hüääni" :D

Kauaks sa lähed ja umbes palju raha arvestad, kui lennupiletid välja jätta? Ise plaanin teha seljakotiga India-Tai-Cambodia, 1.5 kuni 2 kuud.
Eelnevalt sai käidud Indias (1 kuu), koguaeg kohapeal ei passinud, sai paar korda ringi lennatud ka. Kahepeale kokku läks umbes 1200 euri, ilma Tallinn-Mumbai lennuta siis.
Siit ka küsimus neile, kes Tais-Cambodias käinud: kuidas on hinnatase võrreldes Indiaga?
Tänud.

Vähemalt 1-2 kuud on plaanis ikka olla. Väljaminekut ei ole veel põhjalikult arvestatud, kuna ühtteist kõrvale pandud, siis sellepärast hetkel veel ei muretse.
Olen siin vahepeal asja uurinud ja hetkeseisuga lendaks kõigepealt Hong Kongi, kus oleks umbes 4 päeva ja sealt liiguks edasi Guangzhousse. Guangzhous läheks juba rongiga Guilini-Yangshuo piirkonda, kus tahaks kindlasti veeda 3-4 päeva. Edasi liiguks rongiga tagasi Nanningi ja sealt läheks Nanning – Qinzhou rongiga juba Vietnami piiri peale. Üks võimalus on liigutada veel edasi Yunnani provintsi ja sealt Kunmingist siis bussiga Vietnami.

Kui keegi on läbi teinud sarnase tripi või on jagada huvitavat/kasulikku infot antud marsuudi kohta, siis oleks väga tänulik.

Olles Yunnanis ka lõunaosas käinud, soovitan soojalt minna Vietnami läbi Kunmingi, et teel käia ära Shilin'i Stone forest'is, kus tasub teha suurem ring, käia ära ka tagumistes "metsatukkades" (päikesetõusu järgne ja loojangueelne aeg on parim, kohalike hordid läinud).

Kunmingist Vietnami suunas mine väikese kõrvalepõikega ka Yuanyang'i riisiterrassidele.
Viimased on käinute hinnanguil vägevamad, kui Guilini lähedal Longsheng terrassid. Minu puhul saan öelda, et VAU efekt oli võimas.
Rahvast ka palju vähem, sest sinna on ligipääs aeganõudvam. Kuid bussisõit Kunmingist Yuanyangi oli omaette väga väärt elamus.

Kunmingis ja Yuangshuos elasid vähemalt 2010 novembris ka mitmed eestlased. 3 neist nüüd tagasi kodumaal, ülejäänud vist veel mitte.
Guilinist Yuangshuosse soovitan seilata mitte laevaga, vaid parvega- põnevam, saab vajadusel randuda, kus tahad, huvitavam.
Yuangshuos pööra rõhku Li riveri kõrval rohkem Yulong riverile, maastik imelisem ja külaelu väärib rattamatka.

Reisikirja ei viitsinud teha, pildid siin- http://nagi.ee/photos/valdek/sets/302317/

Valdek, kas sa oled ise läinud Yunnanist Vietnami. Kui jah, siis ehk jagab enda marsuudi kohta rohkem infot.

Põhja-Vietnamis on paljukiidetud Sapa riisimäed. Ehk keegi, kes on nii Sapa kui Yuanyang'i riisimägedes käinud, oskab soovitada, kumba eelistada. Ühte neist tahaks külastada, kuid mõlemasse ilmselt minema ei hakkaks.

Mina soovitaks Guilinis teha 1p tripp riisiterasside ja pikajuukseliste juurde. Sapa on ületamatu oma rahvariides naiste poolest (vähemalt kolm hõimu) ja on hea, kui aega jääks 3 päeva. Riisiterassid on ka ,kuid veidi madalamad kui Yuanyangi või Guilini ümbruse omad. Veelkord soovitus- mitte sõita talvekuudel.

@ siilisaba
Kui huviks on Vietnam ja ümberkaudsed maad (Tai, Kambodža) ja samas oluline ka eelarve (siilisaba - võiksid siiski anda teada, mis see ligikaudne eelarve on - siis lihtsam soovitada). Aga kuna otsid odavamaid lennupakkumisi, siis eeldan, et päris 10 000 euri vist kulutada ei plaani? :)

Kagu-Aasia avastamiseks on kõige parem alguspunkt ikkagi Bangkok (BKK). Sobib ka Kuala Lumpur - aga sinna ei ole tavaliselt soodsaid pileteid. Olen ise läinud sinna kanti ka Hong Kongist (HK), kuid kuna aega oli piiratult, siis kokkuvõttes lendasin ikkagi BKK-sse ja sealt jätkasin. See on üks võimalik lahendus, kui kindlasti tahad HK ära näha, seejuures on nt AirAsiaga odavam lennata Macau - BKK, kui HK - BKK (vähemalt siis oli).

Kagu-Aasias pikemate vahemaade katmiseks on parim AirAsia, ja nende peamised lennujaamad on just Kuala Lumpur ja BKK. Kokkuvõttes oli lend HK kaudu oluliselt kallim kui esialgu tundus - kuigi lennupileteid sai siis ca 6000 krooni eest otse Tallinnast (aasta 2010).

LOT Hanoi lend on väga hea - aga miinuseks on Vietnami viisa, mis minu teada antakse 30 päevaks ja ühekordse sisenemisega. Võibolla saab seda ka kuidagi teisiti korraldada - aga vähemalt kui ise uurisin, tundus see majandus liialt keeruline.

Minu soovitus oleks valida - kas minna Hiina ja siis külastada ka Hong Kongi, või siis minna Kagu-Aasiasse ja lennata läbi Bangkoki. 1,5-2 kuud kulutaksin mina Vietnami, Tai ja Kambodža peale. Näiteks lendaks BKK-st Hanoisse, sõidaks rongiga (peatustega muidugi) alla Ho Chi Minh City´sse, sealt liiguks Kambodžasse ja seejärel Taisse tagasi. Olenevalt huvidest võib ajakulu väga erinev olla - mõni ütleb, et Angkoris on 1 päev more than enough, mulle jäi 4 päevast vähevõitu:) Kui ajakava lubaks, siis võtaks plaani ka Põhja-Tai, enda üllatuseks armusin Chiang Mai linna:) Või siis läheks Lõuna-Tai saartele - kui plaanis ka rannapuhkus ja liigne turismimaik asja juures ei hirmuta. Enda lemmik rannakoht oli seal piirkonnas Phu Quoc saar - aga ma pole Kesk-Vietnamis veel käinud, võibolla on seal midagi paremat:)

Anna teada, kuidas Sul reisiplaneerimine ka edeneb ja mis valikuid lõpuks teed - huvitav on:)

@ ave3006

Tai ja Kambodža on üsna odavad maad, ma ütleks kohe väga odavad. Hinnatase Indiaga võrreldes - minu meelest jääb enam-vähem samasse kanti. Sõltub muidugi mida teha ja kus käia. Mitmepäevased Angkori piletid olid ikka mitukümmend USDi. Üldiselt aga väga odav.

Tip, kirjutan enda plaani kohta nüüd natuke täpsemalt. Reisi keskne eesmärk on elada vähemalt 2 kuud Ho Chi Minhis. Enne sinna saabumist tahaks 4-6 nädalat seljakottiga ringi rännada ja peale sealt lahkumist sooviks veel 2-3 nädalat rännada.

Seetõttu tekkiski alguses plaan teha selline marsuut: Hong Kong - Guangzhou - Guilin - (võimalik marsuudi pikendus Kunming-Yuanyang) - Hanoi - Halong Bay - Hue - Hoi An - Ho Chi Minh. Ja Vietnamis lahkumise plaanitud marsuut oleks Ho Chi Minh- Siem Reap-Bangkok.

Reisi eelarve oleks kahepeale umbes 4000-4500eurot, millest 1500eurot oleks maksimaalselt lennupiletide hind.

Kui te tublid kogemustega rännuinimesed märgate, et see plaan on natuke vildakas või oskada veel omalt poolt nõu jagada, siis oleks teile väga tänulik.

Hei

Ma täpsustan, kas 4000 - 4500 sisaldab ka HCMC-s elamist või on see ainult nö reisimise (4-6 nädalat enne ja 2-3 nädalat pärast) eelarve? Ja kas 1500 on lennupiletid Eestist sinna või ka kogu kohapealne transport? St kahe inimese eelarve ca 3,5-4 kuuks kokku on 4000-45000 või sain ma valesti aru?

Eelarve ei sisalda HCMC-s elamist. 1500 eurot on edasi-tagasi lennupiletid Eestist Aasiasse.

Tere,

kui Jetstari siselend jõuab sel laupäeval Hanoi lennujaama kell 11.10, siis kas oleks mõeldav jõuda kellaks 13.20 Cat Ba bussi peale, mis väljub Luong Yen Bus bussijaamast? Ehk keegi oskab midagi kosta.

Kui keegi on hiljuti läinud Hanoist Halong Bay-se ja Sapasse ja tahab kogemusi jagada, siis need on vägagi teretulnud.

Taksoga peaks vabalt jõudma,ekspressbusse ja marsruudikaid poolteist aastat tagasi ei kohanud, igaks juhuks võite kiirkorras uurida.Tavabussidega ilmselt ei jõua.
kuigivõrd minu kogemusi http://trip.ee/node/71979/

Selgus, et Jetstar on muutnud lennuaega ja kohale jõuab lend 11.55. Tundub, et 1.35h-ga on sinna lootusetu jõuda?

Kas keegi on rongiga või mõne muu bussijaama kaudu Haiphongi ja sealt edasi Cat Ba-le liigunud?