Huvitav maandumisrada

Huvitav maandumisrada:
Courchevel-i lennujaam (Prantsusmaa)

Graafiline skeem (alates 3.00 minutist):

Asukoht:
http://maps.google.com/maps?ll=45.415,6.633889&spn=0.1,0.1&t=k&q=45.415,6.633889

Ma olen (reisijana) maandunud Luklas:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tenzing-Hillary_Airport
"The single runway is 460 m, with 12% gradient"

Courchevel on veidi pikem, aga veel järsem: 525 m pikk, kalle 18.5%.

Kas tead, kas neil tunneli rajamist plaanis pole olnud?
Kuigi siis kaoks üks Gibraltari huvitav nähtus ära.

Ega seal lennurajal nii tihe liiklus ole, et tunnelit vaja... Olnud päeva seal e näinud ühtki lennukit kulgemas... Aga lennurada ületades nägin esmakordselt topelt vikerkaart....

Marks! Kuidas see seal toimib? Kui tihedalt lende on?
Väga äge igatahes!

Mul pole muidugi midagi vastu panna :(
Ainus ekstreemsem lennujaam (õigemini maandumisrada) mida külastanud olen, on Funchali oma Madeiral, see pidavat kuuluma inseneride imede hulka, oma keerukuse poolest.
Õnneks sain ma seda teada juba kohale jõudes, muidu ma vist ei oleks julgenud minna :)

Madeira lennurada on maailmas üsna unikaalne:
http://www.puppiesandflowers.com/?p=833
Lennuraja all olles, oleks nagu sammasaalis.

St Maarteni

ja Barra
maandumisrajad on kah päris lahedad.

Tunnel oli eelmise valitsuse eelarves ja Gibraltari poolt on ettevalmistustööd juba alanud. Jaanuaris valitsus vahetus ja tööd hetkel seisavad finantseerimisprobleemide tõttu. Keskmiselt on päevas 5-6 maandumist ja õhkutõusmist, ühendused Suurbritanniaga (vahepeal oli ka Hispaaniaga), Easyjet, British Airways, Monarh. Eraldi lisanduvad veel graafikuvälised eralennud+transpordilennud ja aeg-ajalt brittide hävitajate harjutuslennud. Viimased lendavad paariks nädalaks kohale ja löövad liiklemisgraafiku täitsa sassi. Aga pidavat hea harjutada olema, kuna keerulised tingimused.
Lisan veel uue veebi, kus saab reaalajas näha, kas tasub piiri poole autoga kulgema hakata: http://www.frontierqueue.gi/
Mina jätan enamasti auto Hispaania-poolele ja käin jala üle, kuna siin oktoobris juhtus isegi 6-tunniseid järjekordi Gibraltarist autoga väljasaamisel (järjekorrad ulatusid läbi terve Gibraltari). Lennukid andsid siin mõnikümmend minutit viivitust, ülejäänud oli Hispaania-tolli poolne autode peedistamine rohelises tsoonis sigarettide otsimise eesmärgil. Viimane ettekääne ametlik, aga kõik siin teavad, et asi poliitiline. Just viimasel aastal on asi üpris konfliktseks läinud.

Saint-Maarten on muidugist hullumeelsuse klassika, kuna sinna maandub hulk Boeing 747 ja Airbus A340-d, millede stardirada peab üsna pikk olema.

Isiklik põnevaim elamus on Papeete oma merre ehitatud suht lühikese maandumisrajaga. Maandumine Airbus A340-800-ga oli ikka üsna ekstreem, esmapilgul tundus, et lennuk maandub vette...tegelikult pandi rattad maha kohe tahke pinna esimestel meetritel...sellele järgnes karm pidurdus, sai selgeks, miks turvavöö maandusmisel vajalik on. Selleks hetkeks, kui hoog maas oli, jäi raja lõpuni vast nii paarkümmend meetrit. Täppistöö ja kellavärk pilootide poolt seegi.

Papeete lennujaama maandumisrada on 400m pikem, kui Tallinna oma, seega lühikesest maandumisrajast on asi kaugel. Tallinnas on hakkama saanud nii An-124 kui ka C-5, mis on väheke raskemad, kui Air Tahiti Nui A340-300.

SXM miinus on minu teada ainult mäed, mille tõttu ei saa väljumistel suuremad lennukid oma omadusi maksimaalselt ära kasutada. Aga eks SXM-l saab kogeda ka midagi sarnast :-)

Larnaka lennujaam Küprosel on mere ääres. Maandumisel oli hirm nahavahel, et kukume merre...

Sattusin üle pika aja trip.ee. Hehh, päris põnev on oma aastatetaguseid postitusi lugeda :) Vahepeal on minu huvitavate maandumisradade nimekirja lisandunud Madeira lennujaam :) Sinna sai ise maandutud aga sellel suvel sai katamaraaniga Aran'i saarestikus ( Iirimaa läänerannik ) käidud. Seal on kolm saart ja vähemalt kahel nendest on maandumisrada...huvitav kogemus oli sõites katamaraaniga maismaa suunas kui lennuk madalalt üle meie lendas ja saarel maandus...tõsiselt lühike maandumisrada.

Mataveri lennujaam Lihavõttesaarel on päris äge. Maandumisrada enamvähem saare kõige laiema osa pikkune. See pikendati-laiendati 80-nendatel aastatel olemaks varulennujaam kosmosesüstikutele.

Huvitavakse teeb selle veel fakt, et lähim varulennujaam on Santiagos, Tšiilis, mis on üle 3700 kilomeetri kaugusel. Selle tõttu tohib olla teel (ja tagasi) Lihavõttesaarele õhus ainult üks lennuk, mis lähemal kui 1500 kilomeetrit Mataveri lennujaamale.
Samuti on see koht, kus saab Boeing 787 kõrvale jalutada ja siis trepist üles lennukisse turnida.