Kaliningrad (Venemaa) autoga

Hiljuti oli siin juttu liisingautoga Venemaale sisenemine on loterii. Helistasin täna autorendifirmad läbi, Eestis mitte keegi ei luba autoga Venemaale sõita. Mis variante veel on, kui ei ole autot, millel reisija oleks autoomanik või tehnilises passis?


Mõtlesin välja küll plaan B, kuid pole veel kindel selle maksumuses. Rendifirma Leedus lubab eritingimustel ja lisatasu eest erandina ülejäänud Venemaast Kaliningradi sõita nii oli renditingimustes.

Mismoodi ja millise siis autoga siis minna Kalingradi? On kellelgi ideid?

Mine bussiga, rendi Kaliningradist.

Seda varianti ka juba uurisin see ei sobi, sest rendifirmad mis ma leidsin algavad kas Kaliningradi linnast või selle lennujaamast ja plaanis on sõita "ringi kujuliselt" ehk tulla kura kaudu ja lahkuda Sovetski kaudu.

Rendi auto mõnelt tuttavalt ja viige tehnilisse passi kasutajate osas muudatus sisse?

Väike plaan on ka Kaliningradi külastada lähimal ajal, kuid huvitav oleks teada, kuidas antud uus eviisa süsteem toimib ning kaua piiril tuleb keskmiselt oodata.

Hetkel, ma saan aru sul ei ole varianti ja paistab, et ka ei tule varianti. Rendi auto Kaliningradist, sõida Kurale ja tagasi, sõida Sovetski ja tagasi ja lõpeta Kaliningradis. Kütus on odav ja kaotatud aja saad bussis tööd tehes näiteks tagasi teha.

Kas keegi teab - kas see nn liisingifirmade autodele kehtiv suur võimalus, et ilma deposiiti maksmata Venemaale ei pääse kehtib ka Kaliningraadis. Või on see oblast erand?

Kas siis üldse pole mingit autot? Volitusega peaks ju endistviisi sõita saama. Venemaale minekuks on vist notariaalset vaja kuid selle kirjutab suvaline notar põlve peal valmis. Ega siis kõik Venemaal käijad alati nimepidi reg tunnistusele pole märgitud. Rendiautoga antakse ju samuti volitus kaasa. 


Rendifirmad ohivad ilmselt sellepärast, et nende autodel pole Venemaal kehtivat kaskot. Kui see terveks aastaks teha ja keegi vaid ühe nädalalõpu Venemaal kavatseb käia, tuleb selline leping mõttetult kallis. Mul oli ühel auto Swedpanga kindlustus ja kasko kehtis põhimõtteliselt Euroopa Liidus. Kui oli vaja Venemaal käia, tuli kindlustusse helistada, tehti lepingu lisa, et kaitse ajutiselt ka Venemaal kehtiks ja tagasi tulles lõpetati see jälle ära. Nädal oli minumeelest 25 EUR. 
Rendifirmad pole kas kuulnud või ei viitsi jamada. 

Või võta osta .ee oksjonilt 500 euro eest suvaline kotlett. Selle lühikese otsa sõidab soojal ajal neist igaüks ära. Pärast müüd 300 euro eest maha. 

Minumeelest pole seda liisingautode teemat mõtet üle dramatiseerida. On lihtsalt olemas võimalus, et ei saa ilma deposiiti maksmata kuid see pole reegel. Mu tuttavad, kes liisingautodest hoiduvad käivad Venemaal asja pärast, kindlatel kuupäevadel ja kellaaegadel. Nädalalõputuristil on seevastu üsna savi - lasti üle piiri, on äge  ja kui deposiiti küsitakse pole vaja minnagi . Leedus on samuti palju vaatamist. 

Kas kellegil on muidu konkreetne kogemus olemas, et Kaliningradi oblastisse sisenemisel küsitakse ka deposiiti?

Mulle Swedbank andis eile küsimise peale teada, et nende liisingautodega on deposiidi nõue praegu endiselt olemas. Pakuti liising autolaenuks ümber teha, kuid meil on õnneks peres olemas ka nö päriselt enda auto ja läheme siis sellega Kaliningradi. 

Tehtud.

E-viisa toimib suurepäraselt. Täidad lehel vormid ära ja vähem kui nelja päevaga on vastused käes. Pisut ebamugav oli see, et kogu peret ei saa ühe avalduse alla panna, igaühele on vaja eraldi avaldus teha. Täitmiseks on vajalik peatumispaiga/hotelli andmed.

Marsruudiks valisime Sovetsk-Kaliningrad-Svetlogorsk-Morskoe piiripunkt.

Saabusime Sovetskisse reede hilisõhtul. Leedu poolel oli ca 10-15 autot järjekorras. Õnneks hammustasime läbi, et seal on eespool kaks järjekorda - EU ja all passports. Sõitsime rivist mööda ja saime kohe ette. Sovetskis jõudsime sillale, kus paistis samuti meie ees olevat ca 15 autot. Jõudsime juba rõõmustada, et pääseme kergelt, aga tegelikkus oli karmim. Kõik piirile jõudvad vene autod kamandati kohe teistest mööda. Esimesed kolm tundi me edasi ei liikunudki, kuna vene autosid muudkui tiksus juurde. Sättisime end juba magama, kui lakkas vene autode vool ja saime tunnis nii 2-3 kohta edasi sõita. See  on tüütus omaette, sest iga kord, kui järjekord liikus, tuli taskulambiga piirikas ja koputas su üles, et sa ikka edasi sõidaks.
Tualeti kasutamine on paras kadalipp. Annad oma passid, läbid kontrolli, saadetakse vene poolele saabuvate sõidukite järjekorda ja sealt siis terminali, FSB valvsalt jälgimas iga su liigutust.
NB - öösel töötab piir vähendatud võimekusega.  Kuuest luugist (kaks passikontrolli ja neli tolli) töötas vaid 1+1. Hommikul kell 8 hakkasid taas kõik luugid tööle. Ilmselt ei ole mõtet end sinna ööseks sättida.
Piiril oli passikontroll lihtne, e-viisaga migratsioonikaarte enam täitma ei pea ja templid ilmusid kiiresti.
Tollis on vaja täita ikka kõik need samad paberid ja iga viimase kui komakohani korrektselt. Kastidesse ei tohi teha linnukesi, vaid riste. Kottide arvuks märkida 1, sõltumata sellest, palju sul neid on. Pöördel olevale lehele tuleb tõmmata deklareeritavale kaubale selline Z, et mitte midagi juurde kirjutama ei mahuks. Saime kolm korda pabereid täita, kõik puhtas vene keeles.
Kokku võttis piiriületus 8,5 h. Öömaja Sovetskis jäi selle tõttu kasutamata.
Sovetsk ise näis äärmiselt huvitav, aga kuna olime väsinud, sõitsime kohe edasi. Peatrassid on üsna heas seisukorras, täis kiiruskaameraid ja keskmise kiiruse mõõtmise alasid. Ilma navita on kohati keeruline aru saada kehtivast kiirusest. Liiklus ise aga rahulik ja sujuv.
Peatrass on samas ka äärmiselt igav. Keerasime üsna pea Sovetskit väiksematele teedele ja nägime ka pisut ehedamat vene elu. Rääkisime kohalikega ja saime päris huvitava elamuse.
Sama teemat proovisime ka paar päeva hiljem Svetlogorski lähedal, kus kõrvalteel oma karteri lõhkusime. Pühapäeval oli üsna lootusetu tunne. Õnneks aitasid kohalikud mehed auto linna vedada ja organiseerisid hommikuks masina korrastamise.
Svetlogorsk ja Zelenograd on üsna mõttetud linnakesed. Rannad on olematud, rannik kõrge ja ranna moodustab betoonist promenaad, mille all on kohati 20-30m2 suruseid liivaribasid. Ka majutus on sealkandis üsna kulukas. Ööelu vaikne, päeval on samas saginat palju.
Tagasiteel kulus piiriületusele Morskoe punktis 30 min. Vastassuunas ootas umbes 10 autot oma aega. Praam sellel suunal Klaipedasse on tasuta, aga Vene poolel tuli tasuda 6,5 € (auto ja kaks täiskasvanut, lapsed kuni 12 tasuta) ja Leedu poolel 20.
Kaardiga saab pea kõikjal maksta, üksikud kohad tahavad sularaha. Valuutavahetusi on väga vähe näha, automaadist välja võtmisel probleemi ei olnud.

Vägev kogemus aga jah 8,5 h piiril passimist tundub julm. 


Abiks võib olla üle Kura sääre minemine, lisaks öise aja vältimine ja loomulikult - väljaspool nädalavahetust. Pakun, et kui augustis nädala sees minna, saab kiirelt üle.

Arvestades seda, et nende kuurordid ei ole suurem asi ja seda "vene värki" saab nautida ka sügisel/talvel/kevadel, siis soovitaksin hoopis sel ajal minna.

Broneerisin esmalt Kaliningradi Radissoni tavatoa täiskasvanule ja kahele lapsele. Hiljem, kui plaanid muutusid, lisasime ühe täiskasvanu, kes vormistati tegelikult lapseks lisavoodil ja kasutades bookingu "wallet credit'it" ning miskit müstilist free upgrade, nautisime lõpuks tipphooajal Radissoni superior tuba hea vaatega neljale inimesele ca 70 euroga.
Õhtusöök läheduses korralikus restoranis läks meile neljale maksma ca 28 €.
Bussi/trammi/trolli pilet oli 24 rubla, igas bussis konduktor, kes sulle rullist pileteid kerib :)
Taksosõidul oli miski miinimum, vist 200 rublat vms.

Kahjuks ei saa enam ajalehekioskist viina osta, nagu umbes 7 aastat tagasi. Ka tubakas on ära peidetud ja kaubamajades (sanktsioonide tõttu?) valikus pigem tundmatud Poola ja Hiina kaubamärgid.

Üldiselt on seal elamusi kuhjaga.

Paistab, et alates 01.10 saab e-viisaga Peterburi ja oblastisse:

to jaanusm

kas ma õigesti sain aru et EU passid liiguvad seal kus on parem pool? Aga seal kus on valge auto (all pasports, seal hulgas vene autod)

See pilt on juba sillal, kus kehtib vene kord. See EU passid vs muud passid on enne silda, Leedu poolel, enne Leedu kontrollpunkti.
https://www.google.com/maps/@55.0866491,21.9092797,3a,15y,214.41h,91.07t/data=!3m7!1e1!3m5!1sK6CTVEPx0OE2ye5RnubPyg!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DK6CTVEPx0OE2ye5RnubPyg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D20.17563%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Sillal on kahesuuna liiklus. Aga vastutulevad sõidukid tulevad harva, pikema intervalliga, seega tekib sinna vahepeal ka kaks rida.
Meie sealoleku ajal kasutati seda teist, valge autoga rada vene numbrimärgiga sõidukite ettepoole liigutamiseks.

PS - venemaal ei õnnestunud meil osta Prepaid SIM-i. Ei pidavat sellist asja olemagi ja raoming nett on kulukas. Kasutasime siis vana head paberkaarti.

Hetkel Kaliningradis. Üle tulin Poola poolt Manovov2 piiripunktis, mõlema piiri ületamiseks kulus natukene üle tunni. Homme Nida kaudu tagasi.

PS Marssides sisse megafoni putkasse, müüdi mulle passi näitamisel sim, millel 5gb neti ja 600 minutit kõneaega, maksma läks kohalikus rahas 250 rbl. Kehtima pidi 5-6 päeva, kui oleks tahnud kuuks ajaks sama asja, siis oleks maksnud 350 rbl