Viimased kommentaarid

http://www.splitticketing.com/ võib leida päris häid rongipiletite pakkumisi, ise sain Šotimaale väga soodsa diili sealt. Rendiautode koha pealt ei oska kahjuks kaasa rääkida. 

Tagasi saime Sovetskist 50 minutiga täna. Igatahes, Kaliningrad tasub külastamist, on kontraste, aga inimesed väga sõbralikud. Meile meeldis veel väiksematest linnadest Jantar. Jantaris ka korralik rand olemas. 

Meie saime eile Nidast natuke rohkem kui 2 tunniga üle. Autosid oli kümmekond järjekorras. Asi käis tegelikult üsna kiirelt, aga meie ees juhtus olema üka Leedu väikebuss, mida eriti põhjalikult läbi vaadati. Meie autoga läks kiirelt ja peab ütlema, et väga sõbralik-asjalik suhtumine oli. Pabereid tuleb 2 tk juhil täita, auto tuleb nö ajutiselt importida venemaale. Kaliningrad ise on väga positiivse esmamulje jätnud. Samuti soovitaks Kaliningradis Riverside hotelli, uus maja, bassein olemas ja väga hea teenindusega. 

ristikas, mulle Swedbankist juulis anti kirjalikult teada järgmist: 

Paraku ei ole probleem ikka veel lahendust leidnud. Hetkel saab Swedbank Liisingule kuuluv sõiduk Vene Föderatsiooni piiri ületada vaid juhul kui piiril tasutakse deposiit sõiduki sisseviimise eest (mis on võrdne kõikide tolli jms maksude summaga). Summa sõltub sõiduki ehitusaastast ja mootorimahust. Keskmise auto puhul see võib ulatuda tuhandetesse eurodesse (näidiskalkulaator asub siin:http://www.tks.ru/auto/calc/ ). Pärast auto väljumist Vene Föderatsioonist deposiidisumma tagastatakse.

Täpsemat infot saate Vene föderatsiooni tolli infotelefonidelt:

·         Ivangorodi tollipunkt +781375-97428
·         Kunitšina Gora tollipunkt +781148-21744
·         Šumilkino  tollipunkt +781148-23101

Kui on võimalik sõiduk liisingust välja osta, siis ei ole vaja deposiitsummat piiri ületamisel maksta. 

Millist piiripunkti soovitate kasutada laupäevasel päeval?  Minek on Eestist, aga vajadusel teeks ka väikese ringi. 

Mulle Swedbank andis eile küsimise peale teada, et nende liisingautodega on deposiidi nõue praegu endiselt olemas. Pakuti liising autolaenuks ümber teha, kuid meil on õnneks peres olemas ka nö päriselt enda auto ja läheme siis sellega Kaliningradi. 

Jäi lisamata, et terminal oli meil pileti peal ära toodud. Kui oli South, siis S täht ja kui North, siis N. Võimalik, et vastavas emailis on ka välja toodud teil.

Peaks jõudma küll, isegi kui tuleb terminali vahetada. Kuigi pikkades koridorides trampimist oli üsna palju Gatwickis, et jokutada ka väga ei saa. Just oli endal terminali vahetusega lennud Gattwickist. Kuna reisisin Easyjetiga, siis connecting flight kaudu ei saanud terminali vahetada, öeldi, et kuna teil odavlennufirma, siis peate passikontrollist välja minema, ise vastava rongiga teise terminali liikuma ja uuesti toll+passikontroll. Mõnede nö korralikumate lennufirmade puhul saab  vastava bussiga teise terminali. Seda peab küll ütlema, et nii minnes kui tulles olid Gatwickis ühed lühimad passijärjekorrad, mõlemad lennud olid laupäeva õhtul, võimalik, et pole väga aktiivne aeg lihtsalt.

Kunagi sai mitmed tripid Euroopasse tehtud universaalkerega Toyota Avensisega. Plussiks oli väike kütusekulu ja auto vastupidavus. Oleme ka viiekesi pikema reisi teinud selle autoga ja mugav just ei olnud. Lisaks on üsna ebamugav selles autos ööbida vajadusel. Eelmine aasta käisime pikemal retkel Balkanimaades Ford S-Maxiga ja sellega oli puhas rõõm sõita ka viiekesi. Auto on põhimõtteliselt küll 7 kohaline, aga 2 viimast rida rohkem ajutised istmed, mitte reisimiseks. Oleme ka ükskord ööbinud selles Fordis, aga Eesti muusikafestivalil, kus palav ei hakkanud. Kuna saab istmed kõik alla lasta, oli see  üsna mugav. 


Kuna meile meeldib kõige rohkem kahekesi reisida ja minul lube pole, siis enamasti ikkagi on reis lennuk+rendikas, et teine päris rihmaks ei sõidaks ennast. 
Rendikat ei vali kõige väiksemat seljakotti, vaid ikka natuke paremat, viieukselist sedaani vms. Reis ei pea üks häda ja viletsus olema ju. Vedas ükskord USA-s Herziga, kus maksime Toyota sedaani eest ja saime Jeep maasturi. Arvasime, et midagi aeti sassi ja nö meie koha peal vale auto, läksime putkasse uurima ja öeldi, et nüüd olete Ameerikas, siin ongi kõik suur, teretulemast. Ungaris-Hollandis-Portugalis-Saksamaal ainult head kogemused  ja puhtad-uued autod alati olnud. Kehvemad kogemused on Itaaliast, kus igal sammul püüti natuke tüssata, Hispaanias ka kauplevad ja püüavad midagi lisaks tingimata suruda, ka tuntud firmade putkades. Ja Abu Dhabis saime hoopis kehvema auto, kui broneerisime, lisaks mootor undas imelikult jne, proteste kuulda ei võetud, õnneks pidas nädalase reisi vastu ka. 

Annan teada, et Tripsta pakkus ise erinevaid variante meile välja muudatusi. Sobis variant, kus oleme 1 päeva kauem Usa-s ja Stockholmis oleme sel juhul 50 minutit. Nii, et tasub ikkagi asju ajada, mitte võtta kohe suhtumine, et midagi ei saa teha, ise oled süüdi ja ole rahul.

Olen käinud mõlemal pool. Kui oleks esimene reis, siis praeguste teadmistega läheks läänerannikule. California, Nevada ja Arizona osariigis, vaatamisväärsused ja linnad vastavalt enda huvile. Me oleme käinud San Diegos, Los Angeleses, Las Vegases, Grand Canyonis jm looduslikud vaatamisväärsused. Loodus on sealpool eriline ja teistmoodi. San Franciscot peetakse huvitavaks linnaks, ise sinna veel ei ole jõudnud. Florida kant on nö rannapuhkuseks või lastega puhkuseks (Disney pargid, kosmosekeskus jne). Loodus ja linnad väga põnevad ei ole. Selline jõukama vanainimese unistuste koht, soe ja rahulik, vanainimesi on seal palju ka. Key West piirkond oli äge, aga seal rohkem kui 1-2 päeva ei ole minu meelest midagi teha. New York on omaette linn, kui kange tahtmine ikka idarannikule minna, siis pigem võttagi ülevalt New York-Philadelphia-Washington- Atlantic City jne kant ette. Tervet rannikut nagunii ei jõua 2 nädalaga hoomata, seda nii läänes kui idas.

Autorent on soodne, ise oleme Herz kasutanud, mõlemal korral tehti upgrade Jeep-ile, kuigi broneerisime Toyota Auris või sarnane, ilma lisarahata. Kuna ka kütus on seal soodne, siis oli mõnus sõita. Igasugused bronnid tasub teha euroopa portaalidest, siis on täpne lõppsumma näha. Usa portaalides on näha summad enne makse ja siis tuleb mitu maksu veel juurde kohapeal, mis on küll protsentidena välja toodud, aga mugavam kui n lõppsumma näha. Usas tuleb seda ka mujal arvestada, ainult toidupoes ja kütuse eest maksad sama raha, mis sildil näha. Mujal lisanduvad maksud kassas. Samuti tuleb restoranides jm kohtades arvestada jootrahaga, mis võib olla ka 10-20% arvest. Igasugused lisasoovid võivad samuti maksta, näiteks tuttaval tuli maksta 20% arvest juurde, sest neil lükkati lauad kokku ja tehti seega erilahendus istumisel.

Majutused oleme võtnud Booking.com, olen näiteks võtnud majutuse Miami lähedale väikelinna, mitte Miami Beachile, päris arvestatavad hinnavahed tulevad nii. Autoga ka mugavam, sest suurlinnades teadagi parkimine keerulisem ja võib päris palju maksta. Lisaks ummikud, aga üks hea viis ummikutest läbi sõita on see, kui oled vähemalt kahekesi autos, siis võid kasutada nö carpool rada, nad ise on enamasti üksi autos ja passivad seetõttu ummikutes oluliselt rohkem.

Meil on läinud cirka 2 nädalased reisid maksma umbes 1500-2000€ nägu+lennukipiletid, aga me ei ole ka eriti koonerdanud ja oleme riideid ostnud, sest riided-jalanõud jne on seal oluliselt soodsamad kui meil.

Kui lend jäetakse ära või lennufirma muudab selle väljumisaega on lennuettevõtja alati kohustatud reisijat teavitama. Loen ma reisija õigustest välja.

8.45 lendu siiski ei ole see päev, vaatasin valesti õhtul. Minu point ikkagi põhiliselt selles, et SAS ei vaevu klienti teavitama nii suurest muudatusest. Ma olen üle 15 aasta nende kliendiprogrammis, kui nad ei vaevu andmeid kasutama, see näitab lihtsalt, et töötajatel kes asjaga teglevad on ükskõik. Mina sellise teenindusega rahul ei ole.

Ninatark, küsisin nõu, mitte abi. Ei kahtlusta mingis vandenõus kedagi. Imelik, et sellised kahtlused üldse tekkivad sul endal. Veidi kummaline on, et mõnel on suhtumine, nagu mina oleks midagi valesti teinud. Aga ma ei ole.

Mis see täpne päev teile annab, tõstate mul ise reisi ümber? :)
8.45 näitab sel päeval SAS lendu Stockholm-Tallinn (operated by CityJet). Me jõuame kell 7.15 Stockholmi.

Aga tänud heasoovlikele nõuandjatele, ootan praegu Tripsta vastuse ära ja siis vaatan, mis edasi.

Küll osad on siin kohe kurjad, kirjutasin, et küsin nõu, aga nüüd tahan eralennukit ja muidugi halan. Ei ole kohustust vastata, kui ei ole midagi asjaliku öelda ja tahaks lihtsalt hambaid teritada. SAS- i lehel näitab bookingut küll, sealt ma asja täna avastasingi. Küll aga ei näita seal rohkem detaile kui nimesid ja lennuajad, sest broneering ei ole tehtud nende lehe kaudu, nagu ka kirjas on eespool.

Mia, minu jaoks tõesti ei ole normaalne, et sellisest muudatusest ei teavitata klienti. On ka varem mul aegu muudetud lendudel teiste firmade poolt, on alati kohe teada antud, ka läbi portaalide ostetud reisidele. Isegi 5 minutilisest muudatusest anti hiljuti nii kõne kui e-mailiga teada British Airways poolt.

Kirjutasin Tripstale ka, ehk pakuvad nemad mingit lahendust. Mind siiani ei ole teavitatud üldse ametlikult reisi muudatusest, tänasest täpselt 14 päeva reisi alguseni.